آریا جوان

آخرين مطالب

در جریان بررسی تبصره‌های بودجه 1403؛

مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته به معاونت فنی و عمرانی داده شد شهرداری تهران

مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته به معاونت فنی و عمرانی داده شد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - همزمان با دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال 1403 شهرداری تهران در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفدهمین جلسه شورا در جریان بررسی تبصره‌های لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1403 با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری برای سال آینده نزدیک به 170 همت بود و 135 هزار میلیارد تومان در صحن شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: 15 هزار میلیارد تومان به مأموریت حوزه حمل و نقل اضافه شد و در مجموع به 150 همت رسید.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است 20 درصد بودجه را به صورت غیرنقد محقق کند، یادآور شد: شهرداری پس از 20 درصد وصول بیش از بودجه مصوب می تواند نسبت به ارائه اصلاحیه تا پایان آبان ماه اقدام کند.
آخوندی با اعلام اینکه چهار درصد از عوارض ناشی از طرح ترافیک پس از واریز به حساب متمرکز درآمد اختصاصی به احداث خط 7 و 10 مترو اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق در خصوص تخصیص بودجه به خط 10 مترو مخالفت شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 60 درصد از درآمدهای آگهی های تبلیغاتی باید به حساب سازمان زیباسازی واریز شود، گفت: نگهداشت پل های عابر پیاده در سال آینده بر عهده این سازمان خواهد بود.
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: منابع باید در جایی که شورا تصویب می کند، هزینه شود و طرح کامل را برای خط 10 مترو ارائه کنند.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه باید برای خط 10 در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: شورا باید در جریان باشد که موضوع چیست تا پس از بررسی کامل طرح، برای تخصیص بودجه آن تصمیم گرفته شود.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر اینکه باید پل های مکانیزه از بلاتکلیفی خارج شود، تصریح کرد: قرار بر این بود نگهداشت این پل ها به سازمان حمل و نقل و ترافیک واگذار شود اما به سازمان زیباسازی واگذار شد.
چمران در واکنش به امانی تأکید کرد: نگهداشت پل ها چندان با وظایف سازمان زیباسازی بیگانه نیست؛ با توجه به اینکه وضعیت مالی سازمان زیباسازی بهتر بود نگهداشت به آن انتقال یافت. ما گفتیم که نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی داده شود، اما اعلام کردند که نشدنی است. با توجه به اینکه قراردادهای سازمان زیباسازی منعقد شده، پیشنهاد می شود نگهداشت همچنان توسط سازمان زیباسازی انجام شود.
تشکری هاشمی افزود: نه سازمان زیباسازی، نه معاونت فنی و عمرانی و نه سازمان حمل و نقل و ترافیک، هیچ یک تخصص نگهداشت پل ندارند. تعدادی شرکت پله برقی در شهر وجود دارند که می توانند این اقدام را انجام دهند. اگر قرار باشد سرکشی از پل ها انجام شود باید روزانه ده ها نفر نیرو در سطح شهرها حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان زیباسازی به زیبایی و فضاسازی می پردازد و معاونت فنی و عمرانی اقدامات و پروژه های عمرانی را پیش می برد. باید این موضوع را به مناطق و پیمانکاران واگذار کنیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه هر منطقه می تواند با پیمانکاران این حوزه قرارداد منعقد کنند، یادآور شد: پیشنهاد بنده این است که نگهداشت پل ها به مناطق واگذار و قراردادها به صورت متمرکز در مناطق منعقد شود.
حبیب کاشانی خزانه دار شورا با اعلام اینکه ما سال قبل اصرار داشتیم که سازمان زیباسازی نگهداشت پل ها را برعهده بگیرید و امسال می گوییم که نباید روی این موضوع اصرار داشت، تأکید کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت و نگهداشت بهتر، تقاضا می کنیم این موضوع تعیین تکلیف شود؛ چراکه سازمان زیباسازی توانایی این کار را ندارد.
چمران در ادامه تأکید کرد که بنابر پیشنهاد شهردار تهران تصمیم گیری برای واگذاری نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
آخوندی گفت: در این صورت سهم سازمان زیباسازی از درآمدهای حاصل از آگهی باید 50 درصد باشد و از مابقی باید 15 درصد سهم شهرداری و 35 درصد سهم بخشی باشد که نگهداشت پل ها را انجام خواهد داد. اعداد باید اصلاح و به معاونت فنی و عمرانی تحت عنوان نگهداشت پل ها اضافه شود. باید نزدیک به 400 میلیارد تومان از بخش دیگر کسر و به این بخش اضافه شود.
به گزارش شهر بر اساس آراء اعضای شورای شهر تهران مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته و به معاونت فنی و عمرانی داده شد.
آخوندی در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است درآمد حاصل از واگذاری مجتمع های ایستگاهی مترو را صرفا به توسعه مترو اختصاص دهد، اظهار کرد: سازمان ها و شرکت هایی که سهام آنها متعلق به شهرداری تهران است باید تا پایان شهریورماه سال آینده با نظارت اداره کل امور مجامع، سود انباشته خود را به خزانه شهرداری واریز کنند.
وی افزود: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی 82 میلیارد تومان، شهرکت شهروند 250 میلیارد تومان، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار 350 میلیارد تومان، شرکت شهر سالم هفت میلیارد تومان، سازمان حمل و نقل و ترافیک 170 میلیارد تومان، شرکت ارتباط مشترک شهر 84 میلیارد تومان و سازمان زیباسازی 200 میلیارد تومان باید به حساب خزانه واریز کنند.
امانی هم در ادامه ضمن قرائت سایر تبصره ها با بیان اینکه کمک به مؤسسات باید از طریق سامانه شفافیت به اطلاع عموم برسد، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران می تواند عوارض بهای خدمات ساختمان ها و وسایل نقلیه شهرداری را تحت عنوان عوارض این بخش در تفریغ بودجه لحاظ کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا تاکید کرد: در راستای اخذ سهم دولت، شهرداری نسبت به پیاده سازی بهای تمام شده خدمات در مترو و اتوبوسرانی  تا پایان تیرماه اقدام کند.   
وی ادامه داد: شهرداری بر اساس قانون درآمدهای پایدار و دستورالعمل تفریغ بودجه، باید نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم در سه ماهه ابتدایی سال آینده و ثبت صورت های مالی خود در فاینانس اقدام لازم را انجام دهد.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1275089/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامسونگ شرکت هوش مصنوعی پزشکی Sonio را می‌خرد

رونمایی ردمی پد پرو و پوکو F6 بسیار نزدیک است

استوری ولادت حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها)

گوناگون/ هیچ فضیلتی بدون رنج حاصل نمی شود

لحظه‌ وقوع تصادف زنجیره‌ای در مشهد با حرکت عجیب پژو 405

گوناگون/ شهر بدون کوچه ایران کجاست؟

چرا مرغ های دریایی "رقص باران" را انجام می دهند؟

عرضه «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب

جدایی قطعی آناهیتا درگاهی از اشکان خطیبی

بهترین سریال‌های ماوراییِ کره‌ ؛ از «ورطه» تا «جهنم»

سهراب سلیمی: راه نقد بسته باشد، راه ارتباط مسدود می‌شود

بازداشت فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور»

حیف شد، موسیالا را به زور به انگلیس می‌بردم!‏

حمله به منتقدان جود بلینگام؛ منصف باشید!‏

تیم جدید اسماعیل‌نژاد مشخص شد

پیام خوش اداره ورزش تبریز به تراکتوری‌ها

اصغر شرفی: اولین سالی است که برای بازیکنان خارجی پول حرام نکردیم

هوادار - پرسپولیس در ورزشگاه پاس قوامین

پورعلی‌گنجی به پرسپولیس برگشت

بازگشت ستاره‌ای که پدرش عاشق ژاوی بود!‏

سیانکی سرمربی جوانان پاس شد

رئال نه، منچستریونایتد باارزش‌ترین باشگاه دنیا است

ترفند خرد کردن سبزی بدون چاقو

علیرضابیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند

شرکت‌کنندگان در کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران بیانیه منتشر کردند

تذکر رهبر انقلاب به نیروهای نظامی از زبان فرمانده بلندپایه ارتش

ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری ابلاغ شد

محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو 2024 با پردازنده نسل جدید اینتل از راه رسید

ارسال پست در تردز ازطریق اینستاگرام به‌صورت آزمایشی امکان‌پذیر شد

سامسونگ بزرگ‌ترین برند مانیتورهای OLED در جهان شد

خالق ChatGPT ابزاری برای شناسایی تصاویر هوش مصنوعی منتشر می‌کند

فرود هواپیما بدون چرخ جلو در استانبول

ترکیبی از ترس و هیجان

آشنایی دو زوج جوان در مجموعه هلال احمر

دعای خوب هموطنان در حادثه، بدرقه راه و زندگیمان است

کمک به خانواده در مواقع اضطراری

فیلم سینمایی «آبی روش» پروانه نمایش گرفت

تصویری از بازیگر مست عشق در یک مهمانی در استانبول

چقدر رفتارش طبیعی بود!!

«مدیر مدرسه» همه را به چالش می‌کشد!

صحبت‌های تند درویش درباره سپاهان و نقشه نخ‌نمای سازمان لیگ

جای امباپه باشم، عربستان را به رئال ترجیح می‌دهم!

توضیح اسبقیان درباره حواشی پرسپولیس - سپاهان

بادامکی: طوری نباشد که فقط ما بدون تماشاگر بازی کنیم

پاسخ وزیر ورزش به چرایی فضای ملتهب فوتبال

گفت و گو با وزیر ورزش در خصوص دیدار ورزشکاران با رییس جمهور

بایرن درس نمی‌گیرد؛ به رئال توهین کنید، بد می‌بینید! ‏

بدترین خرید فرگوسن در یونایتد چه کسی بود؟

پاسخ مدیر اینتر به هجمه‌ها بابت جذب رایگان طارمی