آریا جوان

آخرين مطالب

برخی در صورت نتیجه نگرفتن تبعات جوان‌گرایی را نمی‌بینند گفتگو

برخی در صورت نتیجه نگرفتن تبعات جوان‌گرایی را نمی‌بینند
  بزرگنمايي:

آریا جوان - فارس /بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت: قلعه‌نویی باید استفاده از جوان‌ترها را ادامه بدهد اما برخی در صورت نتیجه نگرفتن تبعات جوان‌گرایی را نمی‌بینند.
 سیامک رحیم‌پور درمورد استفاده امیر قلعه‌نویی از برخی نفرات جوان‌تر در ترکیب تیم ملی در بازی رفت مقابل ترکمنستان نسبت به جام ملت‌ها، اظهار داشت: در ابتدا باید بازیکن جوان را در کشورمان و فوتبال سطح اول دنیا تعریف کنیم. از نظر اروپایی‌ها و باشگاه‌هایی مثل بارسلونا بازیکن جوان 15 تا 17 سال هستند. ژاوی هرناندز و پیش از این پپ گواردیولا براساس اعتقاد به لاماسیا(آکادمی بارسلونا)، بازیکنانی را این آکادمی به تیم بزرگسالان تزریق کرده و سن تیم را پایین می‌آوردند.
تعریف بازیکن جوان در ایران تغییر کرده
وی افزود: یکی از مشکلات ما این است که کارلوس کی‌روش دلیل موفق نشدن تیم ملی در جام جهانی 2014 را سن بالای بازیکنان اعلام کرده و دست به جوان‌گرایی زد اما از بازیکنانی که در آن نسل بالا آورد، به حدی استفاده کرد که دیگر فرصت به بازیکنان جوان جدید نرسید. متاسفانه تعریف بازیکن جوان در فوتبال ما تغییر کرده و می‌بینیم برخی مربیان لیگ برتر، نفرات 24،25 ساله را جوان می‌بینند.بازیکن اسبق تیم ملی اضافه کرد: شاید بخشی از این موضوع به رسانه‌ها، تحلیلگران و مفسران ورزشی هم بازمی‌گردد که وقتی یک سرمربی چنین بازیکنی را جوان اعلام می‌کند، کنکاش نکرده و نمی‌گویند در فوتبال روز بازیکن 22 ساله هم جوان نیست. این اشتباه در ساختار فوتبال ما ایجاد شده اما در ایران هم دیده‌ایم مجید جلالی تصمیم گرفت به محمد خدابنده‌لو در 18 سالگی در پیکان بازی بدهد یا مهدی تارتار هم در همین تیم چنین کاری را با سامان فلاح 18،19 ساله کرد. این روند در آکادمی پیکان سابقه خوبی داشت.
تیم ملی نتیجه نگیرد برخی برای تسویه حساب شخصی تبعات جوان‌گرایی را نمی‌بینند
رحیم‌پور تصریح کرد: امیر قلعه‌نویی و دستیارانش وارث تیمی هستند که از یک طرف نیاز به تغییرات سنی دارد و از طرفی باید نتیجه بگیرد. متاسفانه در کشور ما افرادی که می‌گویند تیم جوان شود، در صورت شکست می‌گویند چرا باختیم بدون اینکه تبعات جوان‌گرایی را در نظر بگیرند. بارها در باشگاه‌های خودمان چنین موضوعی را دیدیم. در زمان سرمربیگری محمد مایلی‌کهن در فولاد به او گفتند تیم را جوان کن اما تبعاتش را نپذیرفتند و پس از 5 هفته ناکامی او را عوض کردند. با عبدالله ویسی هم در سپاهان چنین کاری انجام شد. بیشتر مواقع تاوان این اقدام را نمی‌پذیریم. وی ادامه داد: آدم‌ها برای تسویه حساب شخصی از نتیجه نگرفتن تیم سوء استفاده می‌کنند بدون اینکه این موضوع را در نظر بگیرند بازی دادن به جوان عواقب دارد. خوشبختانه الان تیم ما نسبت به جام ملت‌ها جوان‌تر شده و باید این روند ادامه پیدا کند. در مقطعی علیرضا منصوریان با نفرات به نسبت جوان استقلال، نتایج خوبی گرفت اما سال بعد سن تیم را بالا برد و خیلی از این بازیکنان جوان را کنار گذاشت. در آن زمان گفتم زمانی به این بازیکنان جوان می‌گفتید که بازی نکرده بودند اما الان به دلیل میدان دیدن در لیگ قهرمانان آسیا فقط از لحاظ سنی جوان هستند اما تجربه خوبی دارند.

جوانان فعلی تیم ملی تجربه 70-60 بازی بین‌المللی دارند
مربی پیشین استقلال تصریح کرد: الان مثل دوره ما نیست که در رده پایه، مسابقات کمی برگزار شود یا اصلا برگزار نشود. مستقیم به تیم ملی می‌آمدیم و تجربه بازی‌های بین‌المللی را نداشتیم. اکنون بازیکنانی مثل سعید سحرخیزان، سامان فلاح،امین حزباوی، حسین گودرزی، محمد قربانی و... از رده‌های پایه بازیکن ملی بوده‌اند و وقتی به تیم بزرگسالان رسیده‌اند نزدیک 70-60 بازی بین‌المللی دارند. رحیم‌پور گفت: کادرفنی تیم ملی باید استفاده از این نفرات را ادامه بدهد و از این موضوع نترسد. تفاوت زیادی بین حزباوی و فلاح با خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان وجود ندارد و اگر در رده بزرگسالان، چند بازی ملی انجام بدهند، به آن سطح می‌رسند. این 2 مدافع جوان جدا از توانایی بالا در کارهای دفاعی، از لحاظ گلزنی هم شرایط خوبی دارند.
اصرار بیش از حد ترکمنستان به بازی‌سازی از عقب برگ برنده ما است
وی درمورد برگزاری بازی برگشت در زمین چمن مصنوعی، توضیح داد: تیم ما امروز در این زمین تمرین می‌کند. هرچند این مقدار کم است اما تفاوت زمین ترکمنستان با چمن طبیعی زمین تا آسمان نیست. زمانی با تیم ملی به نپال رفتیم. محمد خبیری روز قبل از شروع مسابقات و رژه رفتن تیم‌ها ما را سر زمین برد. دیدیم یک عده آمدند و شروع به کوتاهی چمن آفریقایی با داس کردند! شرایط زمین به حدی افتضاح بود که نمی‌توانستید توپ را کنترل کنید. خوشبختانه اکنون فیفا فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها را ملزم به رعایت برخی استانداردها می‌کند.بازیکن اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: ترکمنستان در بازی رفت اصرار بیش از حدی روی بازی‌سازی از عقب زمین داشت که این سبک بازی برگرفته از فلسفه گواردیولا است اما برای این تیم یک نقطه ضعف است. این اصرار بیش از حد‌، می‌تواند به برگ برنده تیم ما تبدیل شود و با پرس از جلو شرایط را برای گلزنی خود فراهم کنیم.
روی فریب در ضربات نهایی ایراد داریم
وی ادامه داد: البته باید از فرصت‌های خود استفاده بهتری ببریم. متاسفانه بیشتر مواقع در فوتبال ایران دیده‌ایم وقتی تیم یک تا 2 گل پیش می‌افتد، خودنمایی‌های فردی نمود بیشتری پیدا می‌کند. باید فرهنگ از خود گذشتگی را در بین بازیکنان فوتبال ایران بالاتر ببریم. این موضوع در فوتبال باشگاهی و ملی زیاد دیده شده است. گاهی هم ضربات آخر ایراد دارد که باید روی آن کار کنیم. در ضربه و فریب لحظه آخر اشکال داریم و قبل از زدن ضربه نهایی، مدافعان و دروازه‌بان حریف می‌دانند قرار است بازیکن ما به چه شکلی ضربه بزند. باید روی این بخش بیشتر کار و تلاش کنیم. 

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1294067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان فروغ، پری شادخت شعر آدمیزادان

رضا عطاران صدام می‌شود

برادر مهران غفوریان: پدر من ساواکی نبوده / فرد حاضر در ویدیو‌های منتشره را نمی‌شناسم

ادای احترام اوسمار ویرا به زنان پرسپولیسی

لشگری: بی حرمتی به بانوان پرسپولیس را نمی‌بخشیم

آقاپور: بازی با تیم‌های بزرگ اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد

واکنش تند لشگری به حرمت شکنی به بانوان پرسپولیس

سعیدی: پرسپولیسی‌ها هواداران سپاهان را تحریک کردند

مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!

جانشین دانیال مثل اسماعیلی‌فر نبود

نوراللهی و رفقا جام را از العین گرفتند

این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!

اپل تأیید کرد؛ استفاده از استورهای جایگزین در iPadOS به‌زودی برای اتحادیه اروپا در دسترس قرار می‌گیرد

مربی اشتوتگارت؛ آرزو می‌کنم به رئال برخورد کنیم

مرادی: مجوز استفاده از VAR را هنوز نگرفتیم

ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان

جام جهانی از داوری ایران گرفته شد

نوشاد عالمیان به جدول اصلی صعود کرد

گوشی قدرتمند X100s در دنیای واقعی رؤیت شد؛ رونمایی نزدیک است

انتشار آپدیت One UI 6.1 برای گلکسی S22 متوقف شد

رئال جشن قهرمانی نمی‌گیرد

استقلال آماده بالا بردن جام قهرمانی شد

نخستین گجت 6G با 20 برابر سرعت 5G تولید شد

مدیرعامل اپل: در مقابل شکایت دولت آمریکا ایستادگی می‌کنیم

خلاقیت هنرمندانه با شیشه

مداحی «سلام علی جعفر ابن محمد» با نوای میثم مطیعی

نظر خاص امام صادق (ع) درباره ولایت امیرالمومنین علی (ع)

عاشقی به سبک نوید محمدزاده

ابراهیم شفیعی از دوبله شخصیت پاتریک تا محبوبیت در آیتم‌های طنز

محبوبیت زیاد نعیمه نظام دوست

فیلم زندگی داوینچی با بازی دی‌کاپریو ساخته می‌شود

نکونام ذوق‌زده از روز زیبا؛ تشکر می‌کنم

نه رم سردار را می‌خواهد، نه لورکوزن!

افشاریان: واردات VAR به من ربطی ندارد

چلسی رقابت برای خرید مسی کوچک را برد

مهارت و ویژگی هایی که فرزند شما برای موفق بودن نیاز دارد

سامسونگ مشکل جدید آیفون را به سخره گرفت

بلومبرگ تمام دستگاه‌هایی که احتمالاً هفته آینده توسط اپل معرفی می‌شود را فاش کرد

روضه خوانی سید مجید بنی فاطمه در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)

«رابطه جنسی در خواب»؛ اختلال خجالت‌آوری که هیچ‌کس نمی‌خواهد در مورد آن صحبت کند

بابای دوستمه اینقدر ازش تعریف نکن زشته!

چهره ها/ وقتی از گذر عمر راه فراری نیست!

پیشنهاد یونایتد و پنج تیم اروپایی برای ببر بارسلونا

شوک به خیرونا؛ احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2

انتقال عجیب ستاره یووه به منچستریونایتد

این وسیله ضروری رو ساده درست کن

محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر کشور

گوشی سونی اکسپریا 1 VI لو رفت؛ مشخصات دوربین، باتری و پردازنده اینجاست

مداحی حاج محمود کریمی در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)

وقتی هیچ جوره قرار نیست چیزی بفهمی