آریا جوان

آخرين مطالب

گیاهان آپارتمانی مخصوص خونه‌هایی که نورگیر ندارن دختران

گیاهان آپارتمانی مخصوص خونه‌هایی که نورگیر ندارن
  بزرگنمايي:

آریا جوان - نمناک / قطعاً انرژی و حس و حال خوبی که گیاهان طبیعی و سبز به خانه می دهند؛ گیاهان مصنوعی نخواهند داد. اگر شما هم به دنبال تزیین آپارتمان خود با گیاهان طبیعی هستید و به اندازه کافی نور ندارید؛ در این قسمت نکاتی را خواهیم گفت و گیاهانی را معرفی می کنیم که بدون نیاز به نور مستقیم خورشید؛ رشد خوبی خواهند داشت.
دقت کنید که این گیاهان نیازی به نور مستقیم خورشید ندارند و می توانند زنده بمانند؛ اما قطعا به نور غیر مستقیم نیاز دارند و نیاز آنها به نور کمتر از گیاهان دیگر است به همین دلیل اگر نور گیر خانه شما کم است، میتوانید از آنها استفاده کنید.
زامفولیا
این گیاه نه تنها در نور کم؛ بلکه در برابر آب کم هم مقاوم است؛ بنابراین مراقب باشید که بیش از حد آبیاری نکنید تا باعث زرد شدن برگ های آن نشوید.

آگلونما نخشید
این گیاه هم در برابر نور کم و کم آبی مقاوم است و نگران خشک شدن آن نباشید. فقط دقت کنید که این گیاه هر چقدر که سبزتر و تیره‌تر باشد؛ به نور بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین اگر واقعاً فضای آپارتمان تان تاریک است و نور بسیار کمی دارد؛ حتما برگ های روشن‌تر را انتخاب کنید.
دراسنا
گیاه دراسنا در بیش از 50 نوع موجود است و ظاهری شبیه به درخت دارد و یک گیاهی عالی برای دکوراسیون آپارتمان می باشد. آن ها نور غیر مستقیم خورشید را ترجیح می دهند؛ همچنین یک تصفیه کننده طبیعی برای هوای منزل می باشند.
برگ عبایی
این گیاه بسیار مقاوم است؛ فقط باید از آبیاری بیش از حد و هرس کردن بیش از اندازه آن ها اجتناب کنید. فقط فراموش نکنید که هفته ای یک بار گرد و غبار روی برگ ها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
مونسترا (برگ انجیری)
این گیاه نه تنها با رنگ سبز خود فضای خانه را شاداب خواهد کرد؛ بلکه به عنوان یک تصفیه کننده طبیعی هوا نیز عمل می کند.
سیلور کوئین
این گیاه هم بسیار بادوام و زیباست و برای شمایی که تازه شروع به نگهداری از گیاهان کرده اید؛ عالی است. فقط به خاطر داشته باشید که آن ها نسبت به سرما بسیار حساس هستند؛ بنابراین در مکانی قرار دهید که هیچ جریان هوای سردی وجود نداشته باشد.
فیکوس بنجامین
تمام چیزی که برای رشد این گیاه نیاز است؛ آبیاری درست و صحیح و هرس کردن مرتب و به موقع است. استفاده از این گیاه یک راه عالی برای افزودن زندگی و حال خوب به کنج خالی آپارتمان تان است.
نخل شامادورا
این گیاه در دوران بسیار قدیم نشانی از ثروتمندی بوده است. آن ها به مراقبت متوسط نیاز دارند و نور متوسط و غیر مستقیم را ترجیح می دهند؛ حتی می توانند در نور مصنوعی هم رشد کنند. مراقب باشید که بیش از حد آبیاری نکنید؛ مگر این که خاک کاملا خشک شده باشد.
درخت اژدها
این گیاه نیاز به مراقبت بسیار کمی دارد؛ فقط باید مراقب باشید که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد زیرا به آن آسیب خواهد رسید.
نخل مرداب
نخل مرداب رنگ و حسِ بسیار خوبی به خانه شما می دهد و تا ارتفاع زیادی هم رشد می کند. فقط باید آن را در مکانی دارای سایه بگذارید و سینی زیر گلدان تان قرار دهید تا مدام مرطوب باشد.
سرخس شاخ گوزنی
این گیاه دارای برگ های عجیب و منحصر به فردی است که برای دکوراسیون و تزیین آپارتمان شما عالی می باشد. باید آن را از نور غیرمستقیم و مصنوعی دور نگه دارید و در فضایی حتی با نورِ اندک غیر مستقیم خورشید قرار دهید.
نخل ساگو ژاپنی
این گیاه با نگهداری بسیار آسان؛ اعم از آبیاری کم و نور غیرمستقیم حس خوب طبیعت را به خانه شما می آورد.
گیاه مار
گیاه مار که به زبان مادرشوهر هم معروف است؛ یک گیاه بسیار محبوب می باشد. فقط یک بار در ماه به آبیاری نیاز دارد و رشد بسیار خوبی هم خواهد داشت.
سرخس برگ شمشیری
سرخس برگ شمشیری بسیار عالی و منحصر به فرد است و حس طبیعت را برای شما به ارمغان می آورد. در آب و هوای مرطوب عالی رشد می ‌کند و می ‌توانید آن را در حمام یا پاسیو نگهداری کنید یا مرتب روی آن آب بپاشید؛ همچنین خاک اسیدی برای این گیاه بسیار مناسب است و ممکن است که نیاز باشد تا گاهی به آن کود بدهید.
دیفن باخیا
دیفن باخیا یک گیاه بسیار محبوب با برگ های زیبا و خیره کننده است و توانایی رشد تا ارتفاع 12 سانتی را هم دارد؛ فقط باید مراقب باشید که این گیاه سمی است و باید دور از دسترس کودکان نگه دارید که صمغ آن را لمس نکنند.
پیلگوس
این گیاه برای نگهداری در آپارتمان بسیار عالی است؛ زیرا نیاز به نور خورشید ندارد و بالعکس؛ نور بسیار زیاد باعث می شود که برگ های آن بسوزد؛ بنابراین حتماً باید آن را به دور از نور و در سایه نگهداری کنید.
اسپاتی فیلوم یا گل صلح
اگر به دنبال گیاهی هستید که گل بدهد و نیاز به مراقبت زیادی هم نداشته باشد؛ گل صلح گزینه مناسبی خواهد بود. این گیاه نه تنها سایه را دوست دارد بلکه حتی به آب کمی هم نیاز دارد؛ به اندازه‌ای که کاملا خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید. این گیاه چندین بار در سال گل می دهد و فضای خانه را نیز تصفیه خواهد کرد.
فیکوس خزنده
این گیاه به نور بسیار کمی نیاز دارد و نگهداری از آن بسیار آسان است؛ فقط باید اجازه دهید تا بین دو آبیاری خاک آن کاملا خشک شود.
کالاتیا
این گیاه نسبت به سایر گیاهانی که در این مقاله آورده شده است؛ نیاز به مراقبت بیشتری دارد. باید مکرار آن را آبیاری کنید و دمای 55 درجه فارنهایت را برای آن در نظر بگیرید که اینگونه یک گیاه آپارتمانی فوق‌العاده زیبا خواهید داشت.
پرسیاوشان
گیاه پرسیاوشان نسبتا به مراقبت بیشتری نیاز دارد و باید آن را هفته ای یک بار آب داده و در نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید؛ این گونه فضای بسیار زیبایی را به برای خانه تان به ارمغان می آورد.
لاکی بامبو
بامبوها گیاهانی هستند که می توانند در نور غیرمستقیم به خوبی رشد کنند. آن ها هم در آب و هم در خاک قابلیت رشد دارند و بعنوان هدیه هم گزینه بسیار عالی خواهند بود.
پیچک
گیاه پیچک هم برای آپارتمان بسیار عالی است؛ فقط آن را در کنار دیوار قرار دهید زیرا رشد بسیار خوبی دارد و وقتی بالا میرود؛ تکیه به دیوار داشته باشد. توجه داشته باشید که هرچه نور بیشتری دریافت کند؛ برگ ‌های بیشتری هم خواهد داشت.
کالانکوئه تومنتوسا یا پاندا
این گیاه دارای برگ های پهن و پوشیده از کرک های نقره ای رنگ با حاشیه ای دندانه دار و به رنگ تیره عنابی است. گیاه پاندا هم برای آپارتمان بسیار عالی می باشد؛ زیرا در سایه و به دور از نور مستقیم خورشید رشد می ‌کند و برای آبیاری آن نیاز است که بین هر دو آبیاری خاک کاملاً خشک شود.
بروملیاد
این گیاه گرمسیری برای نگهداری در آپارتمان بسیار عالیست و به نورِ مستقیم خورشید نیازی ندارد و حتی با نور مصنوعی هم رشد می کند. این گیاه در آب و هوای مرطوب هم سازگاری دارد.
گیاه عنکبوت
عنکبوت یک گیاه بسیار محبوب برای آپارتمان است که رشد آن بسیار آسان می باشد. کافیست که آن را کنار پنجره قرار دهید و هر دو هفته یک بار آبیاری کنید.
کالاتیا لانسیفولیا یا مارزنگی
این گیاه می تواند تا 76 سانتیم تر رشد کند و برگ های بزرگ دارای یک الگوی متنوع با سایه های مختلف سبز و یک الگوی موج دار در امتداد لبه های آن ها هستند؛ حتی قسمت های زیرین شاخ و برگ با رنگ های قرمز مایل به ارغوانی زیبا و چشم نواز است. این گیاه در محیط مرطوب و به دور از نور مستقیم خورشید بسیار عالی رشد می کند؛ بنابراین آنها را داخل حمام نگهداری کنید یا مرتب آب بپاشید.
گیاه نماز
گیاه نماز دارای برگ های منحصر به فردی است و به راحتی داخل آپارتمانِ بدون نور خورشید قابلیت رشد دارند؛ فقط باید مراقب باشید که آن ها را در مناطق مرطوب خانه نگهدارید تا آسیب نبیند.
سرخس لانه پرنده
این گیاه با رشد بسیار آهسته برای پرورش دهندگان گیاهان خانگی بسیار عالی است. مراقبت از گیاهان سرخس لانه پرنده، نیاز به توجه، آبیاری و تکثیر دارد؛ اما به اندازه بسیاری از گیاهان دیگر به کود و نور احتیاج ندارد.
فیلودندرون
از آنجایی که نگهداری این گیاه خیلی سخت نیست؛ می توانید آنها را به راحتی در آپارتمان نگه داشته و پرورش دهید. این گونه از گیاهان نور روشن و غیر مستقیم خورشید را ترجیح می دهند. یکی از مواردی که باید به آن دقت کنید؛ شکاف های بزرگ بین برگ ها است که نشان دهنده دریافت نکردن نور کافی می باشد.
پپرومیا
این گیاهان در انواع مختلفی وجود دارند.از برگ های سبز و متراکم کوچک گرفته تا برگ های رنگی قرمز و کرم که هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند. برای نگهداری این گیاه در خانه فقط کافیست که از نور مستقیم خورشید دور نگهدارید تا برگ‌ های آن نسوزند.
کاکتوس گورخری
این گیاه کمی هم شبیه به گیاه آلوورا است. به دمای سرد حساس است و در اوایل تابستان گل های ریز سفید مایل به قهوه ای می دهد که زیبایی آن را دوچندان خواهد کرد.
بگونیا رکس
برگ های رنگارنگ این گیاه بسیار معروف است و زیبایی بی نظیری را به خانه شما هدیه می دهد. برای نگهداری از این گیاه کافی است که نور کم تا متوسطی را برای آن فراهم کنید و دیر به دیر هم به آبیاری نیاز دارد.
پتوس ابلق
این گیاه نگهداری بسیار آسانی دارد و به راحتی تکثیر می شود. در مورد آب دادن به گیاه نیز نگران نباشید؛ آبیاری را به میزانی انجام دهید که از مرطوب شدن ریشه ها مطمئن شوید. کم آبی نیز مانند آبیاری زیاد به این گیاه آسیب زده و باعث پژمردگی و قهوه ای شدن برگ ها می شود.
سینگینیوم پودوفیلوم
هرس کردن منظم و فراهم کردن نور بسیار کم داخل خانه تنها چیزی است که این گیاه نیاز دارد تا رشد خوبی داشته باشد و فضای خانه شما را دلچسب تر کند.
درفش گیاه یا آنتوریوم
این گیاه گلدار در نور کم تا متوسط به خوبی رشد می کند و فضای پر طراوت و شادابی را به خانه شما می بخشد؛ فقط کافیست آن را به طور منظم آبیاری کنید و خاک را مرطوب نگه دارید.
سرخس پنجه خرس
این گیاه به دلیل برگ ‌های سبز آبی که دارد؛ به سرخس ستاره آبی هم معروف است. نگهداری این گیاه بسیار آسان است و برای محیط هایی مانند آپارتمان که نور کمی دریافت می ‌کنند؛ مناسب می باشد.
سرخس مارچوبه
مراقبت از سرخس مارچوبه نسبت به سایر سرخس ها راحت تر است؛ زیرا به محیط مرطوب نیاز ندارد و در محیط آپارتمان هم به خوبی رشد می کند.
گل کاغذی
از آن جایی که این گیاه بسیار ظریف و شکننده است؛ به خصوص اینکه در هوای سرد و خشک می شکند؛ نام آن را کاغذی گذاشته اند. حتما آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید که در غیر این صورت برگ های آن زرد خواهد شد.
جگن ژاپنی
این گیاه و چمن زینتی گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری در داخل خانه و آپارتمان است؛ زیرا سایه را دوست دارد و باید از نور مستقیم خورشید دور بماند.
فیتونیا
این گیاه دارای رگبرگ های ظریف و برگ های سبز تیره است. فیتونیا به رطوبت بسیار بالا و ثابتی نیاز دارد و نمی تواند شرایط راکد را تحمل کند. این گیاه به نور مستقیم و شدید خورشید نیز حساس است و به سرعت دچار سوختگی برگ می شود. باید آن ها را در فضایی مرطوب نگهداری کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1294314/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی/ Idle World - Build The Planet؛ سرنوشت زمین را به دست بگیرید

مدل جدید گلکسی S24 سامسونگ رسماً رونمایی شد

افزایش 260 میلیارد دلاری ارزش بازار انویدیا؛ غول‌های فناوری مشتاق هوش مصنوعی هستند

آیا MSI دیگر به تولید کارت گرافیک AMD تمایلی ندارد؟

سفر با قایق در امتداد کانال های آمستردام

بارش عجیب تگرگ در گوانگ‌شیِ چین

گوناگون/ حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»

تصاویری از آتش‌سوزی شدید قطار حامل بنزین

کسانی که کینه‌ای هستند، بخوانند

حمله بی‌رحمانه نهنگ قاتل به فوک آبی در ساحل

تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن

بعضی وقتا آدما با نبودنشون تأثیر بیشتری می‌ذارن

بابک بیانی بامزه و گاهی سرسام‌آور!

چهره ها/ پست عاشقانه مینا مختاری برای تولد بهرام رادان

توصیه های کاراگاه ویژه قتل برای جلوگیری از سرقت منازل

آنچه امشب در «پایتخت 5» می بینید

مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟

جزئیات سرقت از صندوق امانات بانک ملی به روایت مهمان برمودا

چهره ها/ تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!

سوت‌های کرکننده علیه تن‌هاخ؛ برو دیگه لعنتی

توخل: الان وقت هوینس نیست، به رئال فکر می‌کنم

AFC زهر حذف استقلال و پرسپولیس از جام حذفی را گرفت

بازگشت رونالدو به ترکیب پس از حرکت غیرورزشی

کمک 500میلیون تومانی برای جراحی مربی استقلال

نگرانی بایرن؛ شاید این ستاره به بازی رئال نرسد

انصراف گیتی‌پسند از لیگ فوتسال با لغو جام باشگاه‌ های آسیا

تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم

سقوط آلمریا از لالیگا؛ بدترین تیم تاریخ بودید

دوباره گربه سیاه یقه پرسپولیس را گرفت

راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان

15هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال 1402

ایده هایی برای وقت گذرانی با فرزندان

دست‌ نوشته یک مادر خوش ذوق روی در یخچال

عروس بزرگ امام(ره) چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟

رئیس‌جمهور: تحریم در ایران اسلامی با اراده پولادین مردم هرگز به نتیجه نرسیده است

پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم

مخبر: ایران به دنبال روابط برد-برد با دیگر کشورها است

عیادت مدیرکل بنیاد مازندران از پدر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی در بیمارستان آمل

عملیات «وعده صادق» خنجر جهان اسلام روی گلوی رژیم صهیونیستی بود

ماندگاری نام شهید «الداغی» در غیرت و فداکاری ایرانیان

تعداد کاربران فعال روزانه بینگ مایکروسافت از 140 میلیون گذشت

نمایی از یک مارماهی عجیب و زیبا در لای صخره ها در کمین شکار

دره‌ای عجیب در دل کویر لوت؛ دره زبان مار در استان کرمان

برگی از تاریخ/ کار بزرگ شهید «شفیع زاده» در توپخانه سپاه

ببینید گاومیش کوهان دار آمریکایی چطور جاده رو مسدود کرده

وقتی میگن لای پر قو بزرگ شده

پارک هیتاچی در ژاپن

سبک عجیبی از فوتبال بازی کردن

غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی

آب معدنی چشمه های مختلف جهان!