آریا جوان

آخرين مطالب

هاشمی: هرچه به باشگاه‌ها اهمیت بدهیم نزدیک‌تر به استانداردسازی می‌شویم ورزش

هاشمی: هرچه به باشگاه‌ها اهمیت بدهیم نزدیک‌تر به استانداردسازی می‌شویم
  بزرگنمايي:

آریا جوان - فارس /وزیر ورزش و جوانان گفت: قوانین بازی جوانمردانه مالی به استانداردسازی باشگاه‌ها کمک می‌کند.
 کیومرث هاشمی در نشست مسئولان وزارت ورزش با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری و مسئولان فدراسیون فوتبال درمورد بحث بازی جوانمردانه مالی، اظهار داشت: در ابتدا از تاج و همکارانش تشکر می‌کنم که امروز در خدمت مدیران عامل باشگاه‌ها باشیم. مدیرانی که در طول یک فصل لیگ زحمت می‌کشند تا شادی و نشاط به جامعه تزریق شود. همان چیزی که جزو سیاست‌های دولت و رهبری است و ذکر هم شده این است که فوتبال در حوزه آرامش و شادی نقش بی‌بدیلی دارد. به همین دلیل از تک تک عزیزان تشکر کرده و امیدوارم بتوانیم این ارتباطات را بیشتر کنیم.
استانداردسازی به پیشرفت فوتبال هر کشور کمک می‌کند
وی افزود: در درون خانواده ورزش هستیم و فوتبال از ورزش فراتر است و می‌تواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور کمک کند. از اهالی رسانه نیز تشکر می‌کنم که نقش بی‌بدیلی در توسعه ورزش دارند و به ویژه در حوزه فوتبال، ضلع اصلی ورزش هستند.وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: برای این که فوتبال‌مان به استانداردهای لازم برسد، به قوانینی نیاز دارد. درمورد بخشی از مقررات توسط سازمان مرتبط یعنی فیفا یا AFC یا در سطوح پایین‌تر فدراسیون ملی و مجمع آن تصمیم گیری می‌شود. مجموعه این قوانین و مقررات به استانداردسازی و پیشرفت فوتبال کشور کمک می‌کند. هر کشوری خودش را به استانداردها نزدیک کرده، ثبات بیشتری در فوتبالش داشته است.
اگر برای مشکل سرخابی‌ها 4 جلسه می‌گذارم یعنی استانداردها را کسب نکردیم
هاشمی خاطرنشان کرد: اگر‌ من برای حل مشکل سرخابی‌ها 4 جلسه می‌گذارم، نشانگر این است که مشکل داریم و استانداردها را کسب نکرده‌ایم. اگر قوانین را حاکم کنیم، طبیعی است که به توسعه ورزش برسم که وظیفه اصلی خود ما است. موضوع فوتبال دز درجه اهمیت بسیار بالایی دارد و مردم با فوتبال زندگی می‌کنند. چه در سطوح بالایی مثل تیم ملی که دوست دارند افتخارات ببینند. همچنین در سطح باشگاهی هم اگر مسابقه‌ای برگزار شود، همه طرفداران آن را دنبال می‌کنند. این‌ ظرفیت را به عینه می‌بینیم.وی ادامه داد: هفته قبل دیدار سپاهان و تراکتور را دیدید چقدر تماشاگر به ورزشگاه یادگار امام آمد. این ظرفیت در کمتر کشوری وجود دارد. هوادار اصل موضوع فوتبال است و باید کمک کنیم رور به روز استانداردهای لازم نزدیک‌تر شوند. یکی از آن‌ها بحث حق پخش تلویزیونی است، نظام باشگاه‌داری جامع، فیرپلی مالی و ... هستند.
عربستان هم فیرپلی مالی ندارد اما هرچه به باشگاه‌ها اهمیت بدهیم به استانداردها نزدیک‌تر می‌شویم

وزیر ورزش تصریح کرد: در عربستان خیلی‌ها قضاوت می‌کنند که چکار کردند، البته که خلاف فیرپلی مالی است. فوتبال دنیا با این پول‌ها زیرسوال رفته. شاید در کوتاه‌مدت یک مسیری روشن باشد ولی در درازمدت جواب نیست. به همین دلیل در سطح قاره هم در این زمینه مشکلاتی داریم.هاشمی گفت: در جلسه‌ای که هستیم، موضوع اصلی‌اش مصوبه‌ای است که مجلس داشت که پیشنهاد وزارت ورزش بود. با حمایت کمیسیون فرهنگی و رایی که از مجلس گرفته شد، در لایحه برنامه هفتم توسعه پیشبینی شده وزارت باید با همکاری فدراسیون که زحمات روی دوشش است و در کنارش باشگاه‌ها می‌توانند به مجموعه فوتبال کشور شخصیت بدهند.
وی اضافه کرد: صاحبان اصلی فوتبال هر کشوری باشگاه‌ها هستند و هرچه توجه به باشگاه‌داری بشود، بدیهی است به استانداردها نزدیکتر می‌شویم. می‌خواهیم با دستور جلسه‌ای مشخص به فوتبال کمک کنیم. نمی‌خواهم جلسه‌ای باشد که فقط بنشینیم و بلند شویم و حرفی بزنیم. باید به دنبال معضلات فوتبال و نقش دولت و مجلس در حل آنها باشیم.
باید ظرف 6 ماه آیین‌نامه‌ مالی بازی جوانمردانه را به تصویب مجمع فدراسیون برسانیم
وزیر ورزش تصریح کرد: نقش دولت‌ها و قوه مقننه خیلی در این امر تاثیر دارد. برخی مواقع فدراسیون مشکلات را با کمک باشگاه‌ها و مجمع برطرف می‌کند اما برخی مواقع نیاز به تصمیمات حاکمیتی برای اداره فوتبال داریم که نقش دولت و قوه مقننه در این زمینه خیلی مهم است. هاشمی در ادامه با قرائت متن بند مربوط به بازی جوانمردانه مالی گفت: وزارت ورزش و جوانان مکلف است با همکاری فدراسیون‌هایی که لیگ‌های حرفه‌ای دارند، آیین‌نامه بازی جوانمردانه مالی تهیه کرده و آن را طی شش ماه به تصویب مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون مربوطه برسانند. فوتبال باید برای خودش تصمیم بگیرد و تصویب قانون فوق را به تصمیم مجمع فدراسیون موکول می‌کنیم. باشگاه‌ها صاحبان اصلی فوتبال کشور هستند و شاید قانونی که بدون مشورت با مدیران آنها تصویب شود، اجرایی نباشد.
برای بازی جوانمردانه مالی باید کارگروه تشکیل شود
وی ادامه داد: هیچکس از مشورت ضرر نکرده است. اگر این آیین نامه با کمک و مشورت باشگاه‌ها تصویب شود، قطعا زمینه اجرایی بهتری دارد. اعتقاد داریم اگر به بهترین شکل تصویب شود، ملاک عمل بازی جوانمردانه مالی قرار می‌گیرد. جمع‌بندی ما این است که در این نشست به گفتمان واحدی در بحث فیرپلی مالی برسیم. باید دید فیفا و یوفا دنبال چه هستند و ما چه هدفی را دنبال می‌کنیم. نمی‌توانیم خارج از دنیا این موضوع را ببینیم و مدیریت کار پس از رسیدن به یک گفتمان واحد، با فدراسیون فوتبال است. مثلا فدراسیون می‌تواند با همکاری و مشورت باشگاه‌ها کارگروهی را تشکیل داده و به این کارگروه اختیار بدهند روی موضوع کار کنند تا پس از چند رفت و برگشت این آیین نامه آماده شود.
همه ما در یک کشتی هستیم و گردش مالی فوتبال را کمتر سازمانی دارد
وزیر ورزش تصریح کرد: فدراسیون باید در ادامه با تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده زمینه اجرایی کردن آیین‌نامه را فراهم کند. دنبال محدود کردن باشگاه‌ها نیستیم بلکه همه با یکدیگر در یک کشتی قرار داریم. موفقیت باشگاه‌ها موفقیت فوتبال و ورزش کشور است.هاشمی گفت: گردش مالی لیگ برتر ایران، 2 هزار و 893 میلیارد تومان در یک فصل است. است که شاید هیچ بنگاه اقتصادی به گردش مالی فوتبال کشور نرسد. به عنوان نماینده دولت امادگی دارم تمام قد در کنار باشگاه‌ها باشیم. در مورد مسئله مالکیت استقلال و پرسپولیس هم گفتیم که تیمداری وظیفه وزارت ورزش نیست و با روح ورزش سازگاری ندارد. وزارت موظف است به کل ورزش و تیم‌های ملی کمک کند. وی افزود: ظرفیت باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال بسیار بالا است و اصلا قبول نداریم که فقط حرف وزارت ورزش درست است. از نقطه نظرات همه دوستان استفاده می‌کنیم. سعی داریم در این جلسه بیشتز شنونده باشیم. 

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1301481/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 7 شخص و 5 نهاد آمریکایی را تحریم کرد

افشاگری پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان

ایران 8 شخص و 5 نهاد انگلیس را تحریم کرد

طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی: دائما برای هم نوشابه باز می‌کنید، فکر می‌کنید روز عروسی‌تان است

آیین تجلیل از معلمان و اساتید نمونه ایثارگر کرمانشاهی

کاهش زمان بازپرداخت هزینه‌های مستقیم درمانی به کمتر از یک ماه توسط بیمه دی

جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه

دوستی جالبِ بین مرد و چند گاو

نماهنگ پریشونم با صدای کربلایی «حسین ستوده»

رییس کل بیمه مرکزی: مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود

زوج نمونه فقط شاپرک و کامل!

یک استقلالی و نمایش مطمئن در چپ تراکتور

اسماعیل‌نژاد: دوست دارم با ورودی مستقیم به المپیک بروم

آغاز لیگ شمشیربازی از نیمه اردیبهشت

ناظمی: تیم ملی موتورسواری به مسابقات جهانی اعزام می‌شود

دفاع ستاره پی‌اس‌جی از انریکه

باقری: چمن افتضاح بود، ما با این پا پول درمی‌آوریم!

حریف نوشاد در دور دوم مسابقات عربستان مشخص شد

سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است!

وزارت خارجه ایران 7 شخص و 5 نهاد آمریکایی را تحریم کرد

هوش مصنوعی وارد آیفون شد؛ اما نه آن‌طور که فکرش را می‌کنید

گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ وحش!

مبلغ بن نمایشگاه کتاب چقدر است؟

میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را 1405 به پخش برسانیم

آشتی‌کنان خنده‌دار در منزل شیوا

فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید

گلر استقلال محبوب ماند

جلال و مورایس، یک روح در دو بدن

ترفند طلایی پاک کردن آدامس از روی لباس

سلیمی نمین: فریب تبلیغات تندروها را نخورید

تاکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران

بهادری جهرمی: دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

آشنا خطاب به مجری صداوسیما: بی‌ادب نباشید، چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی

سواحل زیبای زنگبار

به نظر شما این حرکت "سعید" درست بود؟

12 سانتی‌متری که قهرمانی را از استقلال نگرفت!

"غول مهربان" 180 کیلویی!

ستاره دورتموند در اروپا نظیر ندارد!

فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان

همسر رئیسی پُست جدید گرفت

185 هزار نفر از ایثارگران در سال گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند

تفال/ رونق عهد شبابست دگر بستان را

تقویم تاریخ/ درگذشت «قاآنی شیرازی»، حکیم و شاعر پرآوازه عصر قاجار

آخرش ارسطو ما رو به کشتن میده!

بودن معروف و غفور افتخار است

نبوغ ستاره‌ اسپانیایی در خدمت مرد یونانی!

این رفتار آقایان روی اعصاب خانم‎‌‌ها است

امیرعبداللهیان: عملیات «وعده صادق» موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد

چهل و پنجمین سالگرد شهید مطهری برگزار می‌شود