آریا جوان

آخرين مطالب

سخنگوی دولت: نرخ‌های تلگرامی ارز اثری بر سفره مردم ندارد نگاه سیاسی

سخنگوی دولت: نرخ‌های تلگرامی ارز اثری بر سفره مردم ندارد
  بزرگنمايي:

آریا جوان - آخرین خبر / سخنگوی دولت در اولین نشست خبری با بیان اینکه نرخ‌های تلگرامی ارز اثری بر سفره مردم ندارد گفت: در محور اول شعار سال یعنی محور رشد تولید، با جهاد جمعی شاهد رشد اقتصادی بودیم. طبق اعلام مرکز آمار کشور استمرار رشد اقتصادی 9 ماهه 6/7 درصدی را پشت سر گذاشتیم و در بال دوم شعار سال یعنی بال مهار تورم، در دولت قبل رسیدن به تورم سه رقمی پیش‌بینی شده بود اما در سال گذشته حدود 20 درصد تورم کاهش یافت و تورم به 35 درصد رسیده است.


علی بهادری جهرمی" در نخستین نشست خبری سخنگویی در سال 1403 اظهار کرد: سال گذشته 20 نشست خبری سحنگوی دولت برگزار و 400‌ پرسش مطرح و پاسخ داده شد. وی با تسلیت شهادت سید مرتضی آوینی و روز انرژی هسته‌ای و سالگرد شهادت صیاد شیرازی درباره عملکرد سال گذشته دولت و اجرای شعار رشد تولید و مهار تورم افزود: در محور رشد تولید با جهاد جمعی بخش های خصوصی عمومی و دولتی رشد اقتصادی 6.7 درصدی در 9 ماهه ابتدای پارسال و بدون نفت 4.2 درصد بود که نشان دهنده رشد اقتصادی نسبت به سال های قبل بوده و طی قریب به 3 سال فعایت دولت پایدار و مستمر و با ثبات بوده و از دوره های رکود دهه 90 فاصله گرفته ایم و بازگردانده اقتصاد به ریل پیشرفت خود است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 318 طرح موفق به جذب 5.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی شد که در نوع خود یک رکورد است نرخ تشکیل سرمایه ثابت هم 4.7 درصد بوده که بعد از تشکیل سرمایه ثابت در 1401 در سال گذشته هم این روند مثبت بوده و پیش بینی ثبات داریم.
سخنگوی دولت گفت: در بخش مهار تورم هم پیش بینی مقامات رسمی کشور در دولت گذشته رسیدن به تورم های 3 رقمی بود و اظهار نظرهایی در این زمینه می شد اما نه تنها نرخ تورمِ 60 درصدی، 3 رقمی نشد بلکه از 55 درصد فروردین پارسال به 35 درصد در اسفند پارسال کاهش یافته البته باید سرعت بیشتری برای مهار تورم باید پیموده شود امسال امیدواریم نرخ های تورم کمتری برای مردم ملموس شود.
وی با بیان اینکه نرخ رشد نقدینگی نیز کاهش یافت، تصریح کرد: هدف گذاری ما در پایان پارسال 25 درصد بود دولت سیزدهم 43 درصد تحویل گرفت اما در پایان سال گذشته موفق شدیم به 24.3 درصد کاهش دهیم. پایه پولی هم از 45 درصد ابتدای پارسال به 29 درصد در پایان 1402 کاهش یافت.

توضیح ویدیو
بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه در حوزه نرخ بیکاری هم رتبه خوبی نسبت به سال های قبل کسب کردیم، گفت: وارد کانال 7 درصد شدیم و از 10 به 7.5 درصد طی این سه سال دست یافته ایم که نتیجه احیای بیش از 7 هزار واحد تولیدی راکد و نیمه راکد است امیدواریم در سال جاری با سرعت بیشتر شاهد حرکت همین مسیر و سوق دادن آن به سمت ایجاد حس ململوس در زندگی روزانه مردم باشیم.
بهادری: نرخ‌های تلگرامی ارز اثری بر سفره مردم ندارد
توضیح ویدیو
وی ادامه داد: سیاست دولت در بخش تامین ارز کالاهای اساسی با نرخ ثابت 28 هزار و 500 تومان در سال قبل تأمین شد لذا تفاوت در نرخ های ارزی که در کانال ها مطرح می‌شود مبنایی ندارد که محصولاتی که در زندگی مردم استفاده شوند، تغییر کند چون تولیدکننده یا واردکننده و مصرف کننده کالا را با نرخ ارز ثابت دریافتی کرده است در بخش سایر مصارف ارزی هم مرکز مبادله نرخ ارز تقریبا ثابت با نرخ شناور بسیار پایین طبق قانون داشته است سال گذشته 60 میلیارد دلار ارز تخصیص داده شد که در گذشته بی نظیر بود لذا اصل مصارف ارزی کشور از بازارهای رسمی تامین می شود دولت منابع ارزی قابل قبولی دارد هم صادرات نفتی و هم غیر نفتی ما در سال قبل بسیار قابل قبول بود و رکوردزنی شد.
توضیح ویدیو
مسیر حرکت دولت در جهت افزایش تجارت مسیر موفقی بوده است. در سال گذشته حجم تجارت خارجی 153 میلیارد دلار رسید و این نشان دهنده این است که سیاست گذاری دشمن که ایران تحریم کرده است شکست خورده است.
وی بیان کرد: در زمینه مدیریت ورفع تنش های آبی در این دولت طرح های 5 گانه خطوط انتقال آب به فلات مرکزی ایران به سرعت در حال پیشرفت است که امیدواریم طبق زمان بندی تعیین شده از نتایج این طرح استفاده کنیم به 5 هزار روستا آبرسانی نهایی شده و 5 هزار روستای دیگر هم انجام می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات دولت در بخش مسکن گفت: در بخش مسکن هم نهضت ملی مسکن با همکاری نهادهای انقلابی شهرداری ها و نیروهای مسلح با دولت همکاری داشتند که در نتیجه 2 میلیون و 500 هزار واحد در دست ساخت است که در فروردین امسال 10 هزار واحد مسکن نیروهای مسلح افتتاح شد 240 هزار مسکن مهر باقی مانده از دولت های گذشته داشتیم منابع مالی آنها هم قبلا هزینه شده بود اما مساکن تکمیل نشده بود ولی دولت سیزدهم نیمی را تکیل کرد و نیم دیگر تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می شود
سخنگوی دولت بیان‌کرد: در بخش تولید برق و گاز که زیرساخت های توسعه کشور برای تامین انرژی صنایع هستند و هم رفاه عمومی را فراهم می کنند در 30 ماه فعالیت دولت دیدیم که شاهد قطعی برق نبودیم که نتیجه افزایش تولید 10 درصدی برق است در بخش گاز هم با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی افزایش تولید گاز داشتیم اما نیمه دیگر این فرآیند، جهاد مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی است.
بهادری جهرمی درباره شایعاتی مبنی بر تغییرات دولت اظهار کرد: در جنگ اقتصادی دشمن سعی می کند از هر فرصتی ضربه بزند لذا در این شرایط همه باید در جهت ثبات بخشی به بازار کمک کنیم همه مردم علاقه دارند تورم کاهش یابد و نرخ ارز ثابت باشد لذا انتظار است همه دلسوزان کشور در راستی انتشار اخبار ثبات آفرین کمک کنند طبیعتا شاید ساختن چنین شایعاتی منافع زودگذر برای یک سایت خبری داشته باشد که دیده شود اما اثرات آن برای همه مردم مفید نیست همه‌کمک کنیم تا تورم کاهش یابد و ارز ثبات یابد تیم اقتصادی دولت شبانه روزی دوشادوش هم در حال کار و برنامه ریزی هستند.
وی در پاسخ به پرسش ایرنا دریاره حمایت دولت از کشت گندم با همکاری کشاورزان گفت: در آخرین سال فعالیت دولت دوازدهم 23 همت برای خرید گندم به کشاورزان داده شد اما در سال گذشته 150 همت منابع برای خرید تضمینی گندم اختصاص دادیم یعنی افزایش حدودا 7 برابری. ما از خرید تضمینی 4 میلیون و 700 هزار تنی در دولت قبل به 10 و نیم میلیون تن با قیمت هر کیلو 15 هزار تومان که باز هم افزایش یافت و به 17 هزار تومان رسید، دست یافتیم.
سخنگوی دولت گفت: با این حال نیازمند واردات کالاهای اساسی هستیم که معادل 15 میلیارد دلار برای خرید کالاهای اساسی و همین مبلغ برای واردات دارو، کالاهای پزشکی و گندم در صورت کمبود، اختصاص داده ایم در خصوص ارز واردات خوردو هم از محل بازار دوم تامین می شود که با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی انجام می شود.
توضیح ویدیو
15 هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان های کشور اضافه کردیم سخنگوی دولت: در حدود فعالیت 30 ماهه دولت موفق شدیم 15 هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان های کشور اضافه کنیم. برنامه ریزی شده است که 9 هزار تخت بیمارستانی دیگر طی امسال و سال های آتی به این عدد اضافه کنیم.

supports HTML5 video

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1301499/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سری هواوی Pura 70 وارد بازار جهانی شد

عشق بین دو پرنده به روایت تصویر

طراحی جالب یک کتاب به صورت چند بُعدی

نخلستان‌های کهن در روستاهای خوزستان

کشف کله‌پاچه 4 هزار ساله در گورستانی عجیب

حکمت/ نُه خصلتی که انسان باید از خدا بخواهد

سکانسی از سریال نون‌خ که حساس و امنیتی شد

چهره ها/ تیپ ساده و مشکی الناز حبیبی در یک مراسم

خاطره بازی به بهانه روز معلم

مورد عجیب برد نساجی در اصفهان

ستاره سابق پی‌اس‌جی به بارسا پیشنهاد شد

تکلیف سقوط یک تیم امروز قطعی می‌شود!

شکایت پرسپولیس از آلومینیوم رد شد

خودداری انریکه از مصاحبه به‌خاطر شال دورتموند!

تمرین و ریکاوری پرسپولیس بعد از تساوی برابر سپاهان

مدیر تراکتوری: پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد

میکاپ عجیب دختر چینی!

مزیت حماس از زبان معاون رئیسی

موضع آذر منصوری درباره اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا؛ اعتراض حق دانشجوست چه کلمبیا باشد چه شریف

چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد

با قابلیت جدید واتس‌اپ می‌توانید جلسات و قرارهای خود را برنامه‌ریزی کنید

آب‌گرفتگی خیابان‌های ریاض عربستان

قلدربازی عجیب اما خنده‌دار یک گربه؛ کتک زدن همه سگ‌ها در خیابان!

مهارت زندگی/ بنویسید تا به دست بیاورید

مهارت زندگی/ 7 چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند

آبشار تخت چو لرستان

ییلاق زیبای سلانسر در استان گیلان

خدا نیت‌های ما را هم خریدار است

یکی از سرچشمه های رود بزرگ مارون

جدا کردن خودکار سفیده از زرده تخم مرغ در کارخانه

هورامان بهشت گمشده در استان کردستان

رئیس هیئت مدیره بیمه دی: دوام شرکت‌های بیمه در گرو نوآوری در خلق محصولات بیمه ای است

تقدیر معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه از بیمه دی

شیوا و خریدهای مجانی!

روز آدم‌ های تاثیرگذار زندگیمون مبارک

من و تو باهم تصمیم میگیریم!

«قطب شمال» عاشقانه جدید شبکه نمایش خانگی

فیلم رقص آذری حامد آهنگی و بازیگر سرشناس!

انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد

کودتا در استقلال برای 50 میلیارد تومان؟

10 ماسک گیاهی برای سفید کردن دست و پا

مهدی نصیری، زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان

عیادت امیرعبداللهیان از مجروح حمله تروریستی دمشق در تهران

فهرست مشترک «پایداری» و «شانا» برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد

خبرِ معاون وزیر دفاع درباره رونمایی از سامانه‌های جدید

آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است

همه چیز درباره رای‌گیری با صندوق‌های الکترونیکی در دور دوم انتخابات مجلس

از چه راه هایی می توان به وان سفر کرد؟

شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس 112 ساله

تفریحات شبانه باتومی؛ لذت گشت و گذار در تور گرجستان