آریا جوان

آخرين مطالب

دبیر ائتلاف نیروهای انقلاب: دوره پدرخواندگی و شخص‌محوری تمام شده است نگاه سیاسی

دبیر ائتلاف نیروهای انقلاب: دوره پدرخواندگی و شخص‌محوری تمام شده است
  بزرگنمايي:

آریا جوان - ایرنا / دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب گفت: امنا معتقد است دوره پدرخواندگی و شخص‌محوری تمام شده و باید به تحول در عرصه‌های تصمیم‌گیری توجه کرد که نقطه آغاز آن مجلس است.
سیدنظام موسوی روز سه شنبه - 18 اردیبهشت ماه - در نشستی با محوریت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که 21 اردیبهشت ماه در برخی از حوزه ها برگزار خواهد شد، افزود: در دوره اول انتخابات در حوزه تهران، ری اسلامشهر، شمیرانات و پردیس 14 نفر به مجلس راه یافتند و برای انتخابات 21 اردبیهشت 16 نفر دیگر به‌ مجلس راه خواهند یافت‌.
وی اظهار داشت: در مرحله نخست انتخابات هفت نفر از نامزدهای امنا به مجلس راه یافتند و امید است در ادامه، سایر نامزدهای امنا در دور دوم انتخابات وارد مجلس شورای اسلامی شوند.
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران تاکید کرد: امنا از ابتدا بر چهارچوب های خود تاکید داشته و معتقد است در دوره سیاست و سیاسی کشور، دوره پدرخواندگی و شخص محوری تمام شده و باید به تحول در عرصه های تصمیم گیری توجه کرد که نقطه آغاز آن مجلس است و تحول اول باید از خود مجلس آغاز شود.
دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب افزود: نحوه انتخابات مردم در دور اول نشان داد که مردم به یک لیست و فهرست رای ندادند و امنا هم در همین چهارچوب وارد عرصه شد و هیچ کس فکر نمی کرد از فهرست امنا به این شکل استقبال شود.
موسوی تاکید کرد: پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، طراحی برنامه ها برای مجلس دوازدهم در دور دوم انتخابات برنامه ریزی و با گروه های مختلف از جمله نخبگان، متخصصان، اصناف و سایر اقشار نشست های متعددی برگزار شد.

برخی با بداخلاقی به دنبال تخریب ائتلاف امنا هستند
وی رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و دلار زدایی را از جمله برنامه های امنا عنوان کرد و یادآور شد: به دلیل تاثیر امنا بر فضای انتخاباتی کشور، شاهد تخریب ائتلاف امنا هستیم و این شیوه با پول پاشی، فضای مجازی و سایر شگردها انجام می شود.
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این تخریب ها بیشتر ناشی از ترس است و در آستانه انتخابات که باید هیات ها و ائتلاف ها برنامه های خود را برای مردم بیان کنند، برخی بداخلاقی کرده و برای تخریب ائتلاف امنا اقدام می کنند. اما این تخریب ها تغییری در نوع نگاه مردم نخواهد داشت.
موسوی در پاسخ به این سوال که گفته شده برخی نمایندگان سکه و خودرو دریافت کرده اند، گفت: در این باره حرف ها و صحبت های زیادی مطرح شده و هنوز این موضوع قطعی نشده است. البته در مجلس یازدهم نماینده ای مدعی شد که نمایندگان برای پس گرفتن استیضاح وزیر وقت صمت، خودرو دریافت کرده که همان موقع حراست مجلس ورود کرد و این اتهام رد شد و قسمتی از این اتهام به وزیر صمت وقت مربوط می شد که در نهایت نماینده اتهام زننده محکوم و مجازاتی برای وی تعیین شد.
وی درباره دریافت سکه توسط نمایندگان گفت: این موارد بداخلاقی ها سبب تعجب می شود. چرا که دستگاه های نظارتی وجود دارد و مگر می شود دستگاه های نظارتی موضوعی را بدانند و از آن بگذرند.
دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه شورای نگهبان از هیچ کس نمی ترسد، یادآورشد: مگر می شود این شورا مساله ای را درباره نماینده ای بداند و با آن برخورد نکند. به ویژه اینکه انتخابات این دوره طبق قانون جدید انتخابات برگزار شد و آنهایی که مستندات قطعی تخلف داشتند، رد صلاحیت شدند و در مورد افرادی که شبهاتی وجود داشت، نیز دعوت و پاسخ لازم از آنها گرفته شد.
موسوی در پاسخ به این سوال که گفته شده برخی نمایندگان سکه و خودرو دریافت کرده اند، گفت: در این باره حرف ها و صحبت های زیادی مطرح شده و هنوز این موضوع قطعی نشده است.
به موقع می‌گویم چه کسانی در جریان تخلف شرکت هفت تپه با ما درافتادند/این اتهام‌ها به من نمی‌چسبد
موسوی ادامه داد: رسانه هایی که در این باره هتاکی کرده و فضاسازی می کنند، اسناد مربوطه را ارائه دهند تا شورای نگهبان در این باره برخورد کند. اما مشخصا که این بداخلاقی ها با هدف تخریب انجام می شود و به نظر می رسد این بداخلاقی ها در آستانه انتخابات صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: از زمانی که وارد پرونده تخلفات شرکت کشت و صنعت هفت تپه شدیم و با آن مافیا و عنصر فاسد در افتادیم، فردی که 1.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی گرفته و در جای دیگری خرج کرده بود، ما از سوی عده ای تطمیع و تهدید شدیم اما تا آخر پای کارگران ایستادیم و این اتهام ها به ما نمی چسبد. به موقع خواهم گفت چه کسانی با ما درافتادند و زمانی این مسائل را باز خواهیم کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم با بیان اینکه ائتلاف امنا توسط برخی از گروه های به ظاهر متضاد در حال تخریب است، گفت: اگر تخلفاتی از سوی ما بوده باید دستگاه های نظارتی و قضائیه ورود می کردند ولی به طور مشخص این پروژه سازی ها با هدف تخریب انجام می شود.
از زمانی که وارد پرونده تخلفات شرکت کشت و صنعت هفت تپه شدیم و با آن مافیا و عنصر فاسد در افتادیم، فردی که 1.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی گرفته و در جای دیگری خرج کرده بود، ما از سوی عده ای تطمیع و تهدید شدیم اما تا آخر پای کارگران ایستادیم و این اتهام ها به ما نمی چسبد. به موقع خواهم گفت چه کسانی با ما درافتادند و زمانی این مسائل را باز خواهیم کرد.
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ایرنا که تفاوت ها و شباهت های ائتلاف امنا و شانا را در چه بخش هایی می داند، گفت: شانا موضوع اشتراک صفر را داشت یعنی اگر نامزدی به ائتلاف دیگری رفت در فهرست شانا نخواهد بود. بر همین اساس ما از برخی چهره ها مانند یزدی‌خواه نتوانستیم در فهرست قرار دهیم. چرا که در فهرست شانا بود. به دلیل همین اشتراک صفر که آن دوستان گفتند ما از برخی چهره‌ها که می توانستند مقبول امنا باشند نتوانستیم استفاده کنیم. لیست ما با شانا هیچ نقطه مشترکی جز آقای نبویان نداشت. الان هم تغییری در ترکیب لیست خود ندادیم. در این مدت نیز دلیل موجهی پیدا نکردیم که این عزیزان را حذف کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای تشکیل فراکسیون امنا در مجلس دوازدهم هم هنوز تصمیم قطعی نگرفته ایم، ادامه داد: در فهرست جدید امنا 15 نفر اعلام شدند و آقای شریفیان که در شانا بود به دلیل اینکه دیدگاه های امنا را قبول داشت به عنوان نفر شانزدهم به امنا اضافه شد.
موسوی درباره اینکه ائتلاف رزما و امنا در انتخابات چگونه موضع گیری کردند، گفت: فرض اولیه این است که یک جمعیتی نامزدهای خود را به امنا معرفی کرده است. اما نامزدهای امنا تغییری نکرده است و این تخریب هایی که در دور اول بود در دور دوم هم وجود دارد. اما این خبر که رزما از امنا جدا شده به وسیله پول پاشی زیادی انجام شده و پیامک های مختلفی ارسال کردند که دروغ است.
وی ادامه داد: آقای الله کرم از رزما با قطعیت اعلام کرد که رزما فهرست جدیدی نداده و این خبر را تکذیب کرد و بیشتر سبب خنده است. چرا که امنا با یک تفکر و گفتمان منسجم نامزدهای خود را انتخاب کرد. به عنوان مثال در برخی گروه ها و ائتلاف ها فردی بود که ضد برجام است و نامزد دیگری موافق برجام که مشخص است انسجام در این گروه ها و ائتلاف ها نیست. اما در امنا انسجام کامل فکری در بین نامزدهای آنها وجود دارد.
دبیر ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب درباره اینکه جبهه صبح ایران از امنا حمایت خواهد کرد یا فهرست جدا می دهد، گفت: از این فهرست اطلاع ندارم ولی برخی از نامزدها بین صبح ایران و امنا مشترک بودند ولی هنوز لیست قطعی آنها را ندیدم

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1313397/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوگل رنگ‌بندی پیکسل 7 را در گوشی پرچمدار 2024 خود احیا می‌کند

گزارش دیتاک از رفتار ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی در سال 1402

یک شب زیبا در شهر وینِ اتریش

خورشیدگرفتگی بر فراز رصدخانه ای در شیلی

حکمت/ توصیه رسول خدا (ص) برای ازدیاد جمعیت

مامان همین که هستی دلگرمیه

تسلایی کوچک برای همدردی با لیلا

نظر منتقد سینما درباره برادران لیلا در برنامه هفت

پایان جشنواره پژواک با اعلام اسامی برگزیدگان

10 مورد از بهترین حمله‌های فضایی در تاریخ سینما

کدام مدیران سینمایی به جشنواره فیلم کن رفتند؟

خواهر من، قشنگ من! جیگرم

ماجرای بین کته خانم و شاهزاده با اسب سفید جدی شده!

زمان قرعه‌کشی جام حذفی اعلام شد

واکنش تاج به ریاست مشترک با عزیزی‌خادم!

گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های امید و جوانان استقلال مشخص شدند

اعزام تیم ملی تیراندازی به اردوی تدارکاتی و جام جهانی مونیخ

آقایی مسی تُرک در رئال و لالیگا

در میامی با دیدن بارسلونا رنج می‌کشیم

محمدرضا گلزار در چند قدمی پادشاه NBA

مردان و زنان پاراتکواندوی ایران بر بام آسیا

مسی کوچک هم از دست بارسا پرید

چرا نوشتن با دست برای حافظه بهتر از تایپ‌کردن است؟

کنایه معنادار داوری به ساداتی‌نژاد: ‏آسانسور ترقی چای دبش⁩ از این طبقه حرکت کرد

حمله ایران به اسرائیل را چه کسی رهبری کرد؟

3 گزینه ریاست مجلس ششم خبرگان رهبری؛ رئیسی برای ریاست کاندیدا می‌شود؟

تکذیب شایعه منتشر شده درباره هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور؛ رئیسی به‌صورت زمینی راهی تبریز شد

پسر خوشگل کره‌ای، روح و روان دختران جهان را به هم ریخت

حیرت دانشمندان از ترفند عجیب مورچه ها ؛ دار و دسته حقه بازها!

نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد

(تصاویر) خانۀ خاص و منحصربه‌فرد ژاپنی با دیوارهای «پلاستیکی»

بهترین هتل های 5 ستاره تبریز از نظر مسافران 1403

خرید آنلاین ساز و تجهیزات استودیویی

جدال میان دو پیامرسان محبوب

گوناگون/ گفت‌وگو با معلمی که ویدئو اش در سیل مشهد وایرال شد

دلفین در هنگام هنرنمایی در استخر به بیرون پرید

توقع امام رضا(ع) از ما این است که معتدل و میانه رو باشیم

دل که مبتلا میشه، جنسش از طلا میشه

در نا امیدی بسی امید است

مأمون به خانواده‌اش در زمان زندگی امام رضا(ع) خیانت کرد

گوناگون/ منشا چندش‌آور دندان‌های مصنوعی فاش شد!

زریبار؛ دریاچه‌ای در دل جنگل‌های بلوط

اقدام عاشقانه طوطی برای نجات همسرش از خیس شدن زیر باران

در زمان خلافت عباسی شبه جزیره یمن و حجاز در اختیار برادران امام رضا(ع) بود

بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید

این آدم مرد زندگی نیست!

پس از گذشت 3 سال «لاک‌پشت و حلزون» پروانه نمایش گرفت

اون ها رو ترمای بعد یاد می‌گیری!

دُرست من شاید واسه تو غلط باشه!

ما خیلی وقته دیگه هیچ ربطی به هم نداریم!