آریا جوان

آخرين مطالب

خبرفوری بررسی می کند؛

باستی هیلز ایران کجاست؟ / ویلاهای لاکچری با 60 میلیارد قیمت فروش + عکس گردشگری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - شهرک «باستی هیلز» معروف به بورلی هیلز لواسان کــه در دامنه کوه‌های شمال شهر لواسان واقع شده، با منظره‌ای بی‌نظیر از شهر لواسان و سد لتیان، به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبر فوری ، چند روز قبل، سید احسن علوی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که ساخت شهرک‌های لاکچری نظیر باستی‌ هیلز در لواسان در نظام اسلامی تعجب برانگیز است، گفت: تصمیم قوه قضاییه در برچیدن حصارهای این شهرک نقطه عطفی در تصمیم مسئولان بود.
این نماینده مجلس درباره ساخت و سازهای غیرقانونی یا غیرمجاز در شهرک باستی هیلز لواسان بیان کرد: این‌که ساخت‌وسازها در این شهرک به طور قانونی انجام شده است یا نه را باید از شهرداری پرسید، اما آنچه که اعلام شده این است که قیمت هر یک از ویلاهای این شهرک بین 200 میلیارد تا 700 میلیارد است.
وی در ادامه اظهار کرد: گویا این شهرک توسط گیت‌هایی از محیط اطراف جدا شده بودند و تنها افراد خاصی اجازه ورود به آن را داشته‌اند. وجود چنین شهرک‌هایی در جمهوری اسلامی عجیب است. وجود چنین شکاف طبقاتی در جامعه جای سوال دارد. اقدام قوه قضاییه در برچیدن گیت‌های اطراف این شهرک نقطه عطفی در تصمیم مسئولان است.
اظهارات علوی واکنش بسیاری از صاحب نظران و فعالان فضای مجازی را در پی داشت. بسیاری از ایجاد چنین محیط اشرافی در ایران اسلامی انتقاد کرده و آن را نماد تبعیض اقتصادی دانستند.
پیش از این هم بسیاری از فعالان فضای مجازی نسبت به پرورش چنین مناطقی در ایران انتقاد کرده و از دستگاههای مربوطه خواسته بودند جلوی این فضا را بگیرند.
سید مهدی صدرالساداتی روحانی افشاگر این روزهای اینستاگرام نیز در رابطه با این ویلاها مدتی پیش پستی به اشتراک گذاشته بود.

اما باستی هیلز دقیقا کجاست؟
شهرک «باستی هیلز» معروف به بورلی هیلز لواسان کــه در دامنه کوه‌های شمال شهر لواسان واقع شده، با منظره‌ای بی‌نظیر از شهر لواسان و سد لتیان، به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل شده است.
نام این محله برگرفته از محله معروف «بورلی هیلز» لس آنجلس در ایالات متحده است. منطقه‌ای اشرافی برای افراد خاص کــه حتی سایر شهروندان هم اجازه تردد در آن را ندارند. اشرافی گری فقط به اسم و رسم این منطقه هم خلاصه نمی‌شود. ظاهر ویلا‌ها و سازه‌های ساخته شده در آن هم نشان از نوع خاصی از زندگی دارد.
باستی هیلز و کلاک لواسان محله اعیان نشین ها هستند کــه فقط برای تفریح و آخر هفته به آن جا می آیند، این دو منطقه در اصل زمین های خارج از محدوده ای بودند و ملک شخصی، در خرداد ماه سال 80 افردی به شهرداری پیشنهاد می‌دهند کــه در ازای واگذاری نیمی از زمین ها اجازه تغییر کاربری و ساخت و ساز در آن ها صادر شود کــه با ان موافقت می شود.
شهرت این منطقه زمانی زیاد شد که جمعی از نمازگزاران شهر لواسان بعد از اقامه نماز جمعه طی نامه‌ای از حجت‌الاسلام رئیسی خواستند تا به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی برای بازدید از ساخت و سازهای غیرقانونی و زمین خواری‌ها در این منطقه حضور یابد. این درخواست بلافاصله با استقبال قوه قضائیه مواجه و دستور پیگیری پرونده داده می‌شود کــه در نتیجه آن، با دستور حوزه قضایی لواسانات، گیت ورودی شهرک باستی هیلزجمع آوری شد.


قیمت برخی از ویلاها؛ 60 میلیارد پول بده، 2 هزار متر ویلا بخر
1. یکی از ویلا‌های رویایی شهرک باستی هیلز، یک ویلای دو هزار و 100 متری است که به قیمت 60 میلیارد تومان به فروش گذاشته شده. البته متراژ بنای این ویلا هزار و 500 متر است و حدود 600 متر حیاط دارد. از امکانات این ویلا می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، حیاط و باربکیو اشاره کرد.

این ویلا حدود چهار سال است که ساخته شده و شش خواب مستر دارد. هر اتاق برای خودش یک تراس مجزا دارد که به لطف تریبلکس بودن بنا این امکان به ویلا اضافه شده. پنجره همه اتاق‌ها قدی است و کل ویلا مبله و فول‌فرنیش شده است. محوطه آن به سبک هلندی ساخته شده و تنوع گیاهی زیادی دارد.
2. یک زمین کلنگی در باستلی هیلز 900 متر است و صاحب آن می‌خواهد متری 27 میلیون تومان برای آن دریافت کند. این یعنی کل زمین حدود 24 میلیارد تومان می‌ارزد. صاحب آگهی می‌گوید این زمین کاملا مستطیلی است و جان می‌دهد برای اینکه در آن ویلا بسازی. تک مالک است و دردسر انتقال سند ندارد. چاه آب دارد و برقش سه فاز است. از تصاویر آگهی هم پیداست که یک حیاط ویلای کلنگی است که کلی درخت دارد.
3. قیمت ویلا‌ها در باستی هیلز آنقدری بالا است که 35 میلیارد تومان برای یک ویلا در این شهرک ارزان محسوب شود. برای همین آگهی دهنده این ویلای دو هزار متری تاکید زیادی روی ارزان قیمت بودن آن دارد. این ویلا هزار و 500 متر بنا دارد و 500 متر دیگر آن حیاط با فضای سبز است. این ویلای تریبلکس در باستی هیلز لواسان چهار اتاق خواب دارد که همگی مستر هستند. کل ویلا هم مبله شده و علاوه بر چهار اتاق خواب، پنج سرویس بهداشتی دارد. استخر، سونا و جکوزی هم که پای ثابت ویلا‌های شهرک باستی هیلز لواسان است. محوطه سازی عالی، دسترسی آسان و فول امکانات، عبارت‌هایی است که صاحبخانه برای تعریف کردن از ویلای خود به کار می‌برد.

4. یکی از لاکچری‌ترین ویلا‌های این شهرک تقریبا دو هزار و 500 متر زیربنا دارد. پارکینگ، انباری، بالکن، سونا، استخر، جکوزی، سالن ورزشی و خلاصه هرچه که دلتان بخواهد در آن پیدا می‌شود. تازه این ویلا نوساز است و همین پارسال ساخت آن تمام شده. صاحب آن می‌گوید این ویلا بی‌نظیرترین ویلای سوپرلاکچری در باستی هیلز است.
این قیمتها چنان بالاست که براساس برخی آمارها از حقوق کارگران، یک کارگر 222 قرن باید زحمت بکشد تا در باستی هیلز صاحب ویلا شود.
اکنون نظر شما چیست؟ به نظرتان چرا چنین پدیده‌هایی در ایران ظهور کرده اند؟ به نظرتان برای جلوگیری از این پدیده چه اقداماتی باید انجام داد؟

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/148712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استودیوی Pieces Interactive با تعدیل نیرو مواجه شد

تفال/ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع

تقویم تاریخ/ شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس به علت طوفان شن

حکمت/ برای پدران خود خوبی کنید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

پدیده ماه کامل بر فراز پل سفید اهواز/ ویدئو

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

همه مرد های مجرد آبادی خواستگار گلاتاژ بودند!

ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم

سرنوشت قایدی در فصل آتی

العهد در فینال ای اف سی کاپ

علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم

ستاره سیتی دیوانه انتقال به بارسلونا

روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور

آغاز رقابت 8 تیم برای رسیدن به جام جهانی

هدایت تراکتور کادوی تولد 50 سالگی!

گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است

محمدی: باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد

وقتی دفعه اول باباش رو بدون ریش میبینه!

پنجره متفاوت از دیدار فرماندهان عالی نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا

عباس زاده: فاصله بین احمدی‌نژاد و محصولی بیشتر خواهد شد

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

حسن بیادی: چه بسا دخالت‌های دولت نباشد کارها بهتر انجام شود

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

فال حافظ چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فال روزانه چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

منشی دکتر زیر آبشو زد!

زامهران: نساجی قطعا در لیگ برتر می‌ماند

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

اکبرپور: استقلال بازی سختی برابر تراکتور دارد

بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!

ورمزیار: انتقال مالکیت باید مشکلات استقلال را ریشه‌ای حل کند

اسماعیلی‌فر در بهترین فرم، محروم از سپاهان

ستاره بارسا آماده جدایی

پشت‌پرده مشکلات فتح‌الله‌زاده و ساپینتو در استقلال

رئیس جمهور: تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی خواهد شد

واکنش سخنگوی دولت به حمایت مالی مجدد آمریکا از صهیونیست‌ها

سفر به دنیای ارباب حلقه ها با تریلر جدید Tales of the Shire: A Lord of the Rings

ستاره سابق یونایتد: برمی‌گردم!

گلزن جدید استقلال از دفاع آمد

ویسی به یاد 9 بازیکن خوزستانی در تیم ملی

اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام

چه کنم نیمار و مسی نیستم، ولی عاشق رونالدو هستم!‏

شادی بلینگام و واسکز در تهران تکرار شد!

خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!

ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی

ورود سروش به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

سقوط از لیگ برتر با یک برزیلی لغو می‌شود

چرا پرسپولیس دربی را نبرد