آریا جوان

آخرين مطالب

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور خبرداد:

دولت لغو روادید یکطرفه با چین را پذیرفت گردشگری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: در حوزه گردشگری به‌دنبال بازار جایگزین هستیم که بازار چین جزو بازارهای هدف ما است، دولت نیز لغو روادید یک طرفه با چین را پذیرفت.

علی‌اصغر مونسان در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط کشور، صنایع‌دستی گردشگری ما وضعیت خوبی دارند و به‌دنبال این هستیم که هر دو بخش بتوانند در اقتصاد کشور نقش مهم‌تری را ایفا کنند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه صنایع‌دستی بالغ بر 280 میلیون دلار صادرات از مبادی گمرکی داشتیم، اظهار کرد: تقریبا نزدیک به همین حدود نیز در حوزه صنایع‌دستی به‌صورت چمدانی صادرات داشته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه هدف‌گذاری به‌دنبال این هستیم که صادرات خود را به عدد 2 میلیارد دلار نزدیک کنیم که مقداری از این هم به‌رونق حوزه گردشگری و خرید گردشگران خارجی بستگی دارد.
مونسان یادآور شد: بنا بر اعلام آمار بانک مرکزی در سال گذشته در حوزه گردشگری 11.8 میلیارد دلار سهم گردشگری کشور بوده که حدود سه درصد از درآمد خالص ملی را تشکیل می‌دهد، این عدد در کشورهای رقیب همچون ترکیه چیزی حدود 4.7 است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه هدف‌گذاری ما این است که سهم گردشگری را در درآمد ملی به عدد 4.7 نزدیک کنیم، تاکید کرد: برای این امر نیاز به سرمایه‌گذاری 210 هزار میلیارد تومانی داریم.
وی افزود: خوشبختانه اکنون ما حدود 180 هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در حال انجام داریم که مجتمع‌های گردشگری و هتل‌ها با ستاره‌های مختلف را شامل می‌شود و اکنون گردشگری ما رونق خوبی دارد.
مونسان با اشاره به اینکه آمار گردشگری ورودی به‌کشور در سال 96 حدود 4.7 میلیون نفر بوده است، گفت: این عدد در سال 97 به 7.8 میلیون نفر افزایش یافته است.
معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در حوزه گردشگری به‌دنبال بازار جایگزین هستیم که بازار چین جزو بازارهای هدف ما است، دولت نیز لغو روادید یک طرفه با چین را پذیرفت، برنامه‌های مفصلی برای استفاده از این موقعیت داریم تا آمار گردشگر از چین را بالا ببریم، چرا که چین در سال 2018 نزدیک 150 میلیون گردشگر خروجی داشته و هدف‌گذاری ما ورود 2 میلیون نفری در زمینه گردشگری با چین است.
وی یادآور شد: با عمان لغو روادید داشتیم که آمار سه ماهه سال گذشته نشان می‌دهد از کشور عمان 2 هزار و 400 عمانی وارد کشور شدند که با لغو روادید این رقم به 12 هزار نفر در سه ماهه نخست سال رسیده است.
مونسان با بیان اینکه تهدیدات نسبت به کشور در جذب گردشگر تاثیر منفی می‌گذارد، تصریح کرد: با این وجود اقدامات بسیاری برای رشد ورودی گردشگر در حال انجام است که خوشبختانه شرایط خوبی را در این زمینه داریم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ورودی گردشگر خارجی شرایط خوبی دارد که این همه باعث بهبود شرایط در حوزه صنایع‌دستی می‌شود، چرا که بخشی از فروش صنایع‌دستی از طریق گمرک و برخی به‌صورت چمدانی و توسط گردشگران ورودی به‌کشور انجام می‌شود.
وی در خصوص گردشگری زیارت و سوغات مشهد تاکید کرد: ما دیگر گردشگری زیارتی به‌تنهایی نداریم و به‌گردشگری ترکیبی تبدیل شده که ارزش افزوده مضاعفی دارد، امروزه گردشگری زیارت به اضافه سلامت، درمان و تفریح را داریم که خوشبختانه گردشگری زیارتی به‌گردشگری ترکیبی تبدیل شده است.
مونسان یادآور شد: برای حمایت از صنایع‌دستی داخلی نیز از سال گذشته ممنوعیت واردات صنایع‌دستی خارجی را داشتیم که به‌رونق بازار صنایع‌دستی کمک کرد و به‌سمت رونق تولید حرکت کردند، از ابتدای سال 97 ممنوعیت فروش صنایع‌دستی خارجی را نیز اعمال کردیم.
معاون رئیس جمهور افزود: در دولت دوازدهم طرح تجاری‌سازی صنایع‌دستی را شروع کردیم که به‌خوبی در حال حرکت است، برای بسته‌بندی، طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری و بر روی بازار جدید کار شده است.
وی گفت: یکی از موضوعات ویژه برای گردشگران خارجی، بحث سوغات از صنایع‌دستی است که به‌همکاران توصیه کردم از فروش صنایع‌دستی خارجی و کم ارزش جلوگیری شود و اگر جنسی این چنین باشد از ارائه آن جلوگیری کنند.
مونسان با بیان اینکه نمایشگاه محل ارائه محصول و بازاریابی است و زنجیره محصولات می‌توانند بروز و ظهور یابد، یادآور شد: خانه‌های مسافر دو تیپ دارد، یکی خانه مسافر مجوزدار است که تحت نظارت ما قرار دارد و حادثه‌ای نداشتند و برخی بدون مجوز است که نیروی انتظامی باید با آن برخورد کند و هر کدام را که ما متوجه شویم، جلوگیری می‌کنیم، نیروی انتظامی نیز باید با ما همکاری کند که از حوادث و مسائلی که بخش بهداشتی و دیگر مسائل را در برمی‌گیرد، جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/153911/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی