آریا جوان

آخرين مطالب

توسعه فرودگاه خرم آباد اسیر بی تدبیری ها اجتماعی فرهنگی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - در حالیکه در فاصله 250 کیلومتری خرم آباد حجاج استان همدان و استان کردستان از فرودگاه مجهز و استاندارد همدان به عربستان پرواز کردند اما طرح توسعه فرودگاه 70 ساله خرم آباد بعداز شش سال همچنان در بلاتکلیفی بسر برده و اسیر بی تدبیری های برخی مسئولان گردیده است.

با پیگیری های مجدانه سید سعید شاهرخی استاندار لرستانی و پرانرژی همدان و همچنین مجمع نمایندگان استان همدان ، برای اولین بار حجاج استان همدان از فرودگاه این شهر بسوی خانه خدا پرواز کردند در اقدام دیگری نیز از سوی استانداری همدان حجاج استان کردستان هم جهت پرواز به عربستان به فرودگاه مجهز همدان منتقل شدند.
این اقدامات عملی و توسعه ای، همدان را در مسیر توسعه واقعی قرار داده و مردم این استان از این دست اقدامات را بخوبی حس کرده بطوریکه از زمان انتصاب سید سعید شاهرخی بعنوان استاندار همدان، وی اولویت کاری را بر تحقق ظرفیتها و پتانسیل های موجود در همدان نهاده که قطار پیشرفت و توسعه در آن استان با یکدلی و همدلی همچنان بدون حواشی در حرکت است!!

فرودگاه خرم آباد و حسرت توسعه
و اما در حدود 250 کیلومتری همدان، خرم آباد قرار دارد و فرودگاهی با بیش از 70 سال قدمت که همانطور که از سوابق این فرودگاه پیداست یکی از اولین فرودگاههای کشور می باشد که با این مدت قدمت بالا همچنان در حسرت توسعه و تجهیز باقی مانده است.
رویای بین المللی شدن
این فرودگاه در حالی که در دوره استاندار وقت،هوشنگ بازوند در سال 92 با اختصاص مبلغ 52 میلیارد تومان و با برنامه ریزی های صورت گرفته استارت توسعه آن زده شد و قرار شد حتی نام بین المللی بر پیشانی آن ثبت گردد در حال حاضر نه خبری از تکمیل توسعه آن است و نه بین المللی شدن آن و این یعنی همان جمله » اندر خم یک کوچه !!
توقف طرح توسعه با بیش از 80 درصد پیشرفت
فرودگاه مرکز لرستان که حدود بیش از 80 درصد طرح توسعه آن به همت قرارگاه سازندگی خاتم انجام پذیرفت و مردم لرستان امیدوار به توسعه زیر ساخت مناسب و استاندارد سازی این فرودگاه قدیمی بودند به یکباره عملیات اجرایی آن متوقف! و طرح توسعه آن که سالهاست به مطالبه عمومی مردم تبدیل شده بود مسکوت می ماند.
بهرحال یکی از شاخص های توسعه، زیرساخت مناسب است که فرودگاه خرم آباد از این ظرفیت همچنان محروم است و کما فی سابق با داشتن هفته ای چند پرواز آنهم در مسیر فقط تهران به فعالیت خود ادامه می دهد
انتقاد از عملکرد مدیریت فرودگاه
دراین فرودگاه آنچه مشهود است عملکرد نه چندان مثبت مدیریت آن است بر خلاف فرودگاههای دیگر شهرها، متاسفانه مدیریت در این فرودگاه حتی در زیباسازی،رنگ آمیزی محوطه، انتظارات را برآورده نساخته، تابلوی فرودگاه تابلویی کوچک و قطعاً در خور شان این فرودگاه نیست همچنین ظاهراً عدم شستشوی باند فرودگاه از دیگر معضلات در این فرودگاه است که بهنگام نشست و برخاست هواپیما گرد و غبار زیادی از روی باند بلند شده و باعث ایجاد برخی نارضایتی ها گردیده است.
تخریب دیوارها ،عدم تلاش برای تغییر چهره فرودگاه ، عدم تلاشهای کافی جهت به سرانجام رساندن طرح توسعه، نبود پروازهای منظم ، تعطیلی پرواز مشهد ، کنسل شدن متعدد پروازهای تهران، به فراموشی سپردن موضوع بین المللی شدن ، از جمله موارد انتقادی هستند که به مدیریت فرودگاه خرم آباد مطرح است و ضرورت تغییر و تحول ساختاری بطور اساسی در این فرودگاه بشدت احساس می شود
ضرورت تلاش شبانه روزی استاندار
مردم استان از مسول ارشد اجرایی استان در خصوص بلاتکلیفی طرح توسعه، عدم نگهداری صحیح و موضوع بین المللی شدن این فرودگاه که گویا از چند سال گذشته مجوز آن اخذ شده گله مند هستند و خواستار پاسخگوی توقف و تعلل چندین ساله این طرح مهم باشند و با تلاش شبانه روزی ازطریق شرکت فرودگاههای کشور و وزارت راه و شهرسازی که در این موضوع تصمیم گیر و مسئول بوده حق تضییع شده مردم لرستان را مطالبه نماید.
انتقاد از نمایندگان
به برخی از نمایندگان محترم مجلس هم توصیه میشود بجای حساسیت در عزل و نصبها، راه مجمع نمایندگان همدان را در پیش گرفته و در توسعه و تجهیز فرودگاه خرم آباد که در توسعه استان نقشی اثرگذار دارد،استان را همراهی کنند و با استفاده از ابزارهای قانونی خود مردم را بیش از این در سرگردانی پروازها معطل نگه ندارند و اجازه ندهند مردم همانطوری که از برج امید 13 طبقه ناامید شدند از توسعه و بین المللی شدن فرودگاه باقدمت خرم آباد نیز ناامید گردند.
در پایان امید است با گذشت بیش از 6 سال بلاتکلیفی طرح توسعه این فرودگاه قدیمی و پاسخگویی و تعیین تکلیف و به سرانجام رسیدن طرح توسعه که قطعاً شرکت فرودگاههای کشور نیز یکی از متولیان آن می باشد روزی فرا برسد که با همت مسولان مطالبات مردم پاسخ داده شود و با توسعه همه جانبه فرودگاه خرم آباد رویاهای پرواز به عربستان، عراق، کیش، مشهد و سایر نقاط کشور در خرم آباد به واقعیت بپیوندد.
46

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/161703/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

چگونه عمر طولانی تری داشته باشیم؟/ ویدئو

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

گزارش هیات فوتبال تهران درمورد مرگ یک بازیکن در وسط زمین

اکبرپور: آسیب بزرگی به فوتبال خوزستان وارد شده

برنامه ویژه ستاره بایرن برای بازی برابر رئال

تصمیم ژاوی رختکن بارسلونا را لرزاند

واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

روز «سنه» برابر با 6 اردیبهشت

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا

همه گلهای لیونل مسی در ادوار مختلف کوپا آمریکا

مسی واقعا از پسرش یک فوق ستاره ساخته

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

شوک به رئال؛ بلینگام و رودریگو مریض شدند!

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

«محمد صادقی» بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

نابغه‌ای با چشم‌های حراف |عکس

7 فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است