آریا جوان

آخرين مطالب

درمان سرطان با تکنولوژی سایبرنایف در بیمارستان آجی بادم دانش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - تکنولوژی سایبرنایف، یکی از تکنولوژی‌های فوق‌پیشرفته‌ی پزشکی است و امکان درمان بدون عمل تومورهای سرطانی نیازمند به عمل جراحی را می‌دهد.

شاید نام تکنولوژی سایبرنایف را شنیده باشید یا اینکه اطلاعات ناچیزی درباره‌اش بدانید. این روش برخلاف نامش، نیازی به عمل‌های جراحی طولانی‌مدت در آن دیده نمی‌شود. سایبرنایف نوعی پرتودرمانی است که امکان درمان تومورهای نیازمند جراحی را فراهم می‌آورد. درادامه‌ی این مقاله، مزایای سایبرنایف بیان می‌شود که دکتر انیس اوزیار، پزشک متخصص بیمارستان آجی بادم (شعبه‌ی مسلک)، طی تحقیقاتش به آن رسیده است. سایبرنایف چیست؟
سایبرنایف روش پرتودرمانی رباتیک است که به‌کمک آن می‌توان سرطان را در هر نقطه از بدن درمان کرد. اساسا سایبرنایف شتاب‌دهنده‌ی خطی پیشرفته‌ای است که روی ربات صنعتی پیشرفته تعبیه شده است. با کمک این روش پرتودرمانی می‌توان سلول‌های سرطانی را به‌صورت کانونی یا همان نقطه‌ای از بین برد. سایبرنایف این امکان را می‌دهد که بدون آسیب‌رسیدن به سایر بافت‌های سالم بدن، سلول‌های سرطانی نیازمند به دُز بیشتری از پرتودرمانی درمان شوند. در روش درمانی سایبرنایف، ربات‌ها که کامپیوترهای فوق‌هوشمند آن‌ها را کنترل می‌کنند، عملیات پرتودرمانی را به‌صورت حرکت دورانی انجام می‌دهند. چه نوع سرطان‌هایی با سایبرنایف درمان‌شدنی است؟
سایبرنایف روشی ایمن برای درمان تومورهای بدخیم (سرطانی) و تومورهای خوش‌خیم (غیرسرطانی) در مغز و سایر بدن است. از دیگر مزیت‌های استفاده از روش سایبرنایف درمان ضایعات مغز و سر و گردن و بیماری‌های شریانی و عملکردی است. همچنین، اگر تومورها و سلول‌های سرطانی در نزدیکی اندام‌های حیاتی باشند، استفاده از این روش خطری برای آن‌ها نخواهد داشت و می‌توان بافت‌های آسیب‌دیده را به‌کمک این تکنولوژی از بین برد. علاوه‌بر ویژگی‌های ذکرشده، می‌توان به قدرت این فناوری در درمان سرطان‌هایی همچون سرطان ریه ، سرطان‌های پروستات ، سرطان‌های گردن ، تومورهای ناحیه ستون فقرات ، سرطان لوزالمعده و متاستازها اشاره کرد. در گذشته، اگر سلولی در نواحی حساس دچار مشکل می‌شد، در جراحی بافت‌های اطراف آن نیز از بین می‌رفت؛ اما این روش امکان درمان بافت‌هایی را نیز امکان‌پذیر کرده است که ریسک زیادی دارند. برای مثال، در گذشته اگر بافت چشم دچار مشکل می‌شد، امکان نابینایی تا حد زیادی افزایش می‌یافت. همچنین، در بیماری‌های ستون فقرات که در درمان‌های سنتی ممکن است دچار حساسیت شوند، استفاده از روش پرتودرمانی سایبرنایف می‌تواند بسیار مؤثر باشد. از دیگر مزایای سایبرنایف، درمان مجدد بافت‌های سرطانی است که در گذشته از روش‌های دیگر پرتودرمانی در بهبود آن‌ها استفاده شده است. درمان به روش سایبرنایف چه مزیت‌هایی دارد؟
سایبرنایف به‌عنوان روشی جایگزین برای جراحی استفاده می‌‌شود. برخلاف نامی که روی این روش گذاشته شده است، در این روش به تیغ جراحی نیازی نخواهد بود. به‌کمک سایبرنایف می‌توان ضایعات کوچک سرطانی را با دقت میلی‌متری درمان کرد و میزان آسیب بافت‌های سالم را به‌حداقل رساند. طول درمان در این شیوه با توجه به میزان گسترش بیماری ممکن است بین یک تا پنج جلسه طول بکشد. در روش سایبرنایف، گسترش تومورهای سرطانی و بیماری با استفاده از ربات‌های کامپیوتری بررسی و به‌صورت هم‌زمان تغییرات لحظه‌ای در بدن شناسایی می‌شوند. بنابراین، عملیات پرتودرمانی می‌تواند به‌صورت هم‌زمان روی چند تومور صورت گیرد. ویژگی متمایزکننده‌ی سایبرنایف در مقایسه با سایر روش‌ها، بی‌نیازی به بیهوشی و بدون دردبودن آن است. روند انجام کار در سایبرنایف چگونه است؟
در روش سایبرنایف، روند شروع درمان با قراردادن ماسک روی سر بیمار شروع می‌شود. در طول درمان، بیمار روی تختی قرار می‌گیرد که رباتی آن را کنترل می‌کند که می‎تواند در 6 بعد حرکت کند. معمولا هنگام استفاده از سایبرنایف از سیستم ضبط تصویری استفاده می‌شود که محل دقیق بافت‌های سرطانی و تومورها را مشخص و حرکت آن‌ها را به‌صورت لحظه‌ای دنبال می‌کند. سپس، در جایی که به تغییر وضعیت بیمار نیاز باشد، بیمار به‌وسیله‌ی ربات باید تغییر وضعیت دهد. این سیستم تومورهای موجود در ریه و کبد را شناسایی می‌کند؛ به‌ویژه هنگامی‌که بیمار در حال تنفس باشد، می‌تواند بافت‌های سرطانی ریه را شناسایی و درمان کند. چنانچه بافت سرطانی در ریه باشد، به ثابت نگه‌داشتن ریه نیازی نیست؛ بلکه ربات دستگاه از 100 زاویه می‌تواند دور بیمار بچرخد و عملیات درمان را با دقت 0.95 میلی‌متر انجام دهد. کدام متخصصان در بیمارستان آجی بادم سایبرنایف را انجام می‌دهند؟
در بیمارستان‌های آجی بادم ، درمان به روش سایبرنایف را تیمی متشکل از متخصصان باتجربه انجام می‌‌دهند: متخصصان پرتودرمانی و سرطان‌شناسی متخصصان فیزیک پزشکی برای بررسی کیفیت روند بهبود بیماری تکنسین دستگاه انجام خدمات سایبرنایف در بیمارستان آجی بادم
بیمارستان بین‌المللی آجی بادم با بیش از 25 شعبه در سراسر ترکیه تمامی خدمات سایبرنایف برای درمان سرطان را به بیمارانی ارائه می‌دهد که قصد دارند به این کشور سفر کنند. برای اطلاع از خدمات بیمارستان ACIBADEM با کارشناسان این بیمارستان در ارتباط باشید. آن‌ها به زبان فارسی پاسخ شما را خواهند داد. راه‌های ارتباطی: ایمیل: KDAF@acibadem.com تلگرام: acibadem_iran@ واتساپ: 90 542 784 9313+

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/163042/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران