آریا جوان

آخرين مطالب

مرمت بیش از 30 بنای تاریخی فرهنگی لرستان / آزادسازی کامل عرصه قلعه فلک الافلاک گردشگری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: عملکرد مطلوب اداره کل در دو سال اخیر توجه ، حساسیت و نگاه مردم را به این حوزه تغییر داده است .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید امین قاسمی با بیان اینکه در دو سال اخیر گام های مهمی در راستای حفاظت از آثار مهم تاریخی فرهنگی استان، توسعه صنعت گردشگری و ترویج و آموزش صنایع دستی در لرستان صورت گرفته است گفت: آزادسازی بخش در اختیار ارتش با پرداخت کامل آن و همچنین پرداخت بخش زیادی از مطالبات سپاه در راستای آزادسازی و ساماندهی کامل عرصه قلعه فلک الافلاک، مرمت بیش از 30 بنای تاریخی فرهنگی لرستان از جمله عمارت سربازخانه و باشگاه افسران قلعه ، پل تاریخی کشکان و خانه های تاریخی بروجرد، پل های کلهرت، افرینه و پلدختر ، سامانه بیش از 1000 شی تاریخی، افتتاح فاز نخست موزه خانه افتخارالاسلام بروجرد، واگذاری دو بنای تاریخی بروجرد به بخش خصوصی به منظور احیا و تبدیل آن به مراکز اقامتی و پذیرایی، ثبت بیش از ... اثر در فهرست آثار ملی کشور و همچنین فصل سوم کاووش در غار کلدر خرم آباد که موجب کشف بخشی از جمجمه انسان هوشمند در این غار تاریخی شد در حوزه میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تنها بخشی از اقدامات صورت در یک سال اخیر است .
استقبال از راه اندازی قطار گردشگری لرستان
سید امین قاسمی در خصوص برنامه های صورت گرفته در حوزه مهم گردشگری هم بیان داشت: راه اندازی قطار گردشگری لرستان در پایان اسفند سال 97 برای نخستین بار که با استقبال چشمگیر گردشگران هم روبرو شد یکی از اقدامات خوب در حوزه مهم گردشگری بوده است .
دبیر ستاد خدمات سفر استان لرستان در خصوص دیگر برنامه های حوزه گردشگری لرستان در طول یک سال اخیر افزود: برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین و جشنواره موسیقی استانهای لر نشین در خرم آباد، کسب عنوان برتر اداره کل میراث لرستان در جشنواره چارسوق تهران در راستای معرفی استان، ایجا بیش از 1000 شغل در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، احداث و راه اندازی 3 پروژه مهم کلیدی شامل مجتمع گردشگری شاپورخواست و دهکده سلامت مخملکوه خرم آباد و مجتمع عطرستان بروجرد، برگزاری تور آشناسازی سه روزه با جاذبه گردشگری استان لرستان با دعوت از فعالان گردشگری سراسر کشور ، میزبانی سومین دوره آموزشی تشکل های مردم نهاد غرب کشور ، چاپ از بیش از 100 هزار اقلام تبلیغاتی و حضور مستمر در نمایشگاههای مختلف گردشگری در سطح کشور از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان لرستان صورت گرفته است .
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان همچنین به انتخاب بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو اشاره کرد و گفت : در حوزه صنایع دستی هم لرستان روند مطلوبی را در پیش گرفته که می توان به مهمترین آن، انتخاب بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو اشاره کرد که با پیگیری ها مستمر و جلسات متععد این مهم بدست آمد .
مهندس سید امین قاسمی همچنین حضور پر رنگ در نمایشگاههای ملی صنایع دستی، برگزاری دوره های آموزشی متععد ، اعطای تسهیلات به صاحبان کارگاههای صنایع دستی، صدور بیش از 1900 کارت مهارت آموزشی، چاپ بیش از 3000 هزار کتاب معرفی صنایع دستی و همچنین برگزاری 2 مورد تور خارج استان برای اعضای خوشه بافت لرستان را از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه صنایع دستی برشمرد .
خسارت بیش از 80 میلیارد تومانی سیل به بخش های مختلف میراث فرهنگی
دبیرستاد خدمات سفر همچنین به خسارت بیش از 80 میلیارد تومانی سیل به بخش های مختلف این اداره کل اشاره کرد و اظهار داشت: علیرغم همه تلاش های که صورت گرفت و پیش بینی می شد لرستان امسال رکورد حضور گردشگر بخ خود اختصاص دهد اما وقوع سیل فرودین ماه امسال باعث تخریب بخش وسیعی از زیرساخت های گردشگری استان و ابنیه تاریخی لرستان شد و در نتیجه با کاهش حضور گردشگر نیز روبرو شدیم .
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضاه کرد: بلافاصله پس از وقوع سیل نیز برآورد خسارت در سامانه سجاد ثبت شده و منتظر تخصیص اعتبار سیل برای احیای زیثرساخت های و ابنیه آسیب دیده از سیل هستیم .
قاسمی با تاکید بر اینکه با تمام توان پیگیر مطالبات مردم در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهیم بود بیان داشت: بلافاصله پس از ماه های محرم و سفر ، در محوطه باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد میزبان رویداد بزرگ جشنواره اقوام زاگرس نشین هستیم و از این فرصت برای معرفی هر چه بیشتر لرستان نهایت استفاده را خواهیم برد .
بهره مندی از منافع اقتصادی گردشگری با معرفی قابلیت ها و پتانسیل ها
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش همه مردم ، مسئولان و بخصوص رسانه ها که نقش مهمی در معرفی قابلیت ها و پتانسیل های گردشگری استان دارند بتوانیم از منافع اقتصادی گردشگری در استان بهره مند شویم .
46

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/172404/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد