آریا جوان

آخرين مطالب

نیکخواه بهرامی: در داخل ایران بسکتبال اهمیتی ندارد ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: نظرات برخی منتقدان بسته به شرایط‌شان در فدراسیون تغییر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید اکبری امروز در برنامه سلام صبح بخیر میزبان صمد نیکخواه بهرامی بازیکن و فرزاد کوهیان مربی تیم ملی بسکتبال برای گفتگو درباره راه یابی این تیم به المپیک بود.
کوهیان در ابتدا درباره برخی انتقادات به تیم بسکتبال و مطرح کردن این فرضیه که راهیابی به المپیک شانسی بوده است، گفت: اگر کارنامه تیم را از سال 96 که مقدماتی جام جهانی شروع شده بررسی کنیم، یکی از عوامل پیشرفت و رشد تیم جدول جدید فیبا بود که مدت زیادی ما را به چالش و مسابقه دعوت کرده است. ما از سال 96 درگیر مسابقه ها بودیم و تیم فنی هم تدارکات مناسبی دید.
وی تصریح کرد: فدراسیون حمایت خوبی کرد و یکدلی بچه‌ها هم مثال زدنی بود. رشدی که در این مدت بوده نمودار ما را همواره صعودی نشان می‌دهد و بسکتبال هر روز بهتر و بهتر جلو رفته و اگر بگویند تیم شانسی به المپیک راه یافته این زحمات را نادیده گرفته‌اند و نظر عمیقی نداده اند.
نیکخواه بهرامی نیز در این خصوص اظهار کرد: دوستان نظراتشان را بیان کرده‌اند و نظرات آنها متاسفانه بسته به شرایط تغییر پیدا می‌کند. در این مدت دوستانی که خودشان را کارشناس می‌دادند نظراتی می‌دهند که اگر خودشان عضوی از فدراسیون باشند نظراتشان متفاوت خواهد بود. این را تجربه من در این سال‌ها نشان می‌دهد. کسانی که درکی از مسابقات المپیک داشته باشند این حرف‌ها را نمی‌زنند، چون تیم ما جزو 12 تیم برتر دنیا است و جواز المپیک را برای سومین بار به دست آورده‌ایم.
وی یادآور شد: من در تمام موفقیت‌های اخیر بسکتبال عضو تیم بودم و این اتفاق ارزش و اعتبار بالاتری نسبت به تمام موفقیت‌هایمان دارد. اکنون هم فقط زمان تلاش برای این است که نتیجه بهتری در المپیک بگیریم. روند بسکتبال نیز صعودی بوده و امیدوارم خون تازه‌ای در رگ‌های بدنه بسکتبال جاری شود و در مسابقات آتی نتیجه خوبی بگیریم.
کوهیان نیز تصریح کرد: وقتی تیم نتیجه می‌گیرد یک سری نقطه ضعف‌هایی برای تیم ایجاد می‌کنند که وقتی تیم باخت می‌دهد هم همین است. یعنی چه تیم ببرد چه ببازد چه صعود کند انتقاد می‌شود.
نیکخواه در پاسخ به اینکه شما در بازی پورتوریکو و اسپانیا خوب بازی کردید اما علی رغم اختلاف امتیاز نتیجه را واگذار کردید و انتقادات از همین موضوع سرچشمه گرفت، کفت: با انتقاد مخالف نیستم اما معتقدم باید در زمان و مکان مناسبی مطرح شود. کسی فکر نمی‌کرد ما بازی با اسپانیا را خوب جلو ببریم و اختلاف امتیازمان را با پورتوریکو افزایش بدهیم. قطعا دلایل این باخت‌ها بررسی شده که ما توانستیم به المپیک صعود کنیم. وقتی یک تیم وارد تورنمنت شده، انتقادات شخصی و جهت دار درست نیست و می‌شد چند روز صبر می‌کردند تا مسابقات تمام شود.
وی افزود: ما در مسابقاتی با این سطح هرچند سال یک بار بازی می‌کنیم و شرایط جام جهانی با مسابقات آسیا و لیگ خودمان خیلی متفاوت است. بازیکنان جهانی سالی 40، 50 بار این فضا را تجربه می‌کنند اما بازیکنان ما هر چهار سال یک بار و اگر تجربه مان بیشتر بود هیچوقت این اتفاقات نمی‌افتاد.
کوهیان در ادامه گفت: فکر می‌کنم عملکرد ما در جام جهانی خیلی خوب بوده است. استرالیا جزو 4 تیم بالا در جدول بود اما سرانجام به سه تیم دیگر باخت و چهارم شد. این نشان نمی‌دهد استرالیا تیم بدی است، بلکه نشان می‌دهد چقدر شرایط ویژه‌ای در بازی‌ها اتفاق می‌افتد که قابل پیش بینی نیست. وقتی ما مقابل پورتوریکو قرار گرفتیم، درباره آن دو قضاوت هیجانی و فنی می‌تواند صورت بگیرد. تیم فنی معتقد است جلو افتادن ما در تیم پورتوریکو منطقی نبود و ما بهترین ریتممان را نیز مقابل اسپانیا و بعد از آن داشتیم.
وی تصریح کرد: بازی با تونس را هم باید با دیگر بازی‌ها تفکیک کنیم، چرا که هجمه و حواشی که بعد از بازی پورتوریکو به بازیکنان جوان ما وارد شد، آنها را تحت فشار زیادی قرار داد و ما جلوی تونس خوب نبودیم اما هر موقع تیم ملی ما ریتم درستی داشت ما کارمان را خوب انجام دادیم مثل بازی با اسپانیا، آنگولا و فیلیپین. حتی درباره بازی با فیلیپین ما کاری به بازی نیجریه نداشتیم و آنها هم کار خودشان را انجام دادند. ما فقط باید فیلیپین را آنقدر با اختلاف می‌بردیم که بتوانیم صعود کنیم و بچه‌ها کارشان را به خوبی انجام دادند. ما که به سختی فیلیپین را می‌بردیم حالا به راحتی او را بردیم و این شاخصه‌ها نشان می دهد تیم ملی رشد داشته و کارنامه خوبی در سومین حضورش در جام‌جهانی داشته و صعود کرده است.
مربی تیم ملی بسکتبال اذعان کرد: خیلی از تیم‌های دیگر هم درگیر این مسائل بودند مثل چین مقابل لهستان بازی می‌کند و 12 ثانیه فرصت باقی مانده تا ببرد و سه امتیاز بالاتر است و مربی تایم اوت گرفته اما به جای مدیریت بازی، آن را واگذار کرده است در حالی که چهار مربی غیرچینی هم روی نیمکت نشسته‌اند که میلیاردها گرفته‌اند. پس این چیزها ملاک درستی برای قضاوت نیست.
در ادامه نیکخواه نیز نتایج تیم ملی را دلیلی بر موفقیت مربیان ایرانی دانست و البته تاکید کرد به عنوان بازیکن اجازه ندارد بیشتر در این مورد صحبت کند.
کوهیان هم درباره اعتماد به مربیان ایرانی گفت: در گذشته این اعتماد نبوده و اکنون هم اگر شاید یک کادر خارجی این کار را کرده بودند مورد انتقاد کمتری قرار می‌گرفتند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که بچه‌های ما در کادر فنی شبانه روز از دل و جان کار می کنند و اعتقاد قلبی دارند. طباطبایی در فدارسیون مجموعه یکدستی دارد. بازیکنانی مثل صمد و دیگر بازیکنان باتجربه مسئولیت سنگینی روی دوش داشته‌اند وعلی رغم مسائل بیرونی نمایش خوبی داشته‌اند و نمی‌شود گفت آنها بازیکن هستند بلکه با کوله باری از تجربه عصای دست کادر فنی هستند.
نیکخواه درباره جهش 5 پله ای بسکتبال ایران در فیبا اظهار کرد: برعکس داخل ایران که بسکتبال مهم نیست و گرچه شرایط مملکت را درک می‌کنیم اما اگر مقایسه کنیم در صورتی که تیم دیگری به المپیک صعود می کرد توجه بیشتری می شد. درست است که کمیته ملی المپیک و فدراسیون و وزارت ورزش حمایت خود را دارند اما رفتارهای ضدونقیضی وجود دارد و اگر نیست چرا برای برخی هست.
وی در این باره که آیا منظورش عدم استقبال مسئولان از تیم است، گفت: منظورم فقط این نبود اما همه اینها یک نشانه است. ما توقع خاصی نداریم بچه‌ها بدون توقع بازی می‌کنند و از همه چیزشان به خاطر مملکت و پرچمشان می گذرند و پوشیدن پیراهن تیم ملی همیشه افتخار است تا این را تجربه نکنید نم‌ دانید که چقدر لذت بخش است که به عنوان نماینده کشور در یک میدان بین المللی بجنگید تا پرچم کشورتان را بالا ببرید و مردم کشورتان را سربلند کنید. این افتخاری است که با هیچ چیز و هیچ رقمی قابل مقایسه نیست اما حضور و حمایت مسئولان باعث دلگرمی است تا بچه ها احساس کنند زحمات و تلاششان دیده می شود و اینکه احساس کنند مهم هستند و مطمئن باشید نمود این موضوع در زمین است که بچه ها با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنند.
کاپیتان تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: انتقادات ادامه دارد اما با توجه به اینکه تیم به المپیک راه پیدا کرده منطقی‌تر شده و نظرات عوض شده است. خیلی مهم نیست بحث این است که همه باید به تیم کمک کنیم. حضور در المپیک افتخار بزرگی است و ما یک سال فرصت داریم به المپیک برویم و مسابقات لیگ شروع تلاش تیم برای ورود به المپیک است.
مربی تیم ملی بسکتبال نیز در پایان گفت: حمایت فدراسیون باعث شد ثباتی در تیم باشد. از تمام بازیکنانی که از اول در خدمتشان بودیم که جمعیت کمی هم نبودند و غربال زیادی شد. همه در پیروزی‌ها حتی اگر حضور نداشتند نقش داشتند. از همکارانم متشکرم که زحمات بسیاری کشیدند فدراسیون هم کار جالبی انجام دادند از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم ممنونم اما فقط می توانم بگویم ما حمایت بیشتری لازم داریم.
نیکخواه بهرامی هم در خاتمه بیان کرد: از برنامه شما که برنامه تان را به بسکتبال می پردازید ممنونم و این خیلی به ما کمک کند. صعود به المپیک را به مردم تقدیم می کنیم امیدوارم ورزشی‌ها و بسکتبال دوست‌ها خوشحال شده باشند. از بازیکنان و کارد فنی تشکر فراوان داریم و امیدوارم در المپیک حمایت 100 درصدی داشته باشیم و نتیجه خوبی بگیریم.
256 251

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/181274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

بلایند دیت؛ سبک جدید آشنایی یا همان روش سنتی ایرانی؟

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی حرف هایش را پس گرفت/ من از تلویزیون نرفتم که برگردم!

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

رضا نصری: زبان ایران باید در مقابل اسرائیلِ یاغی و قانون‌شکن زبان قانون و منطق و متانت باشد!

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

بچه بال مگسی رو واکس زده!

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

خداداد و قهرمانی روی سکوهای تختی

تصمیم ژاوی برابر رئال مادرید

رضایت باشگاه هوادار از سرمربی جوان

ناامنی عربستان برای تماشاگران فوتبال

بازیکنان تیم ملی در جلسه فنی وحید شمسایی

تمجید گواردیولا از لیورپول

ترفند آویزان کردن شلوار

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود