آریا جوان

آخرين مطالب

15 شغلی که تا سال 2050 به وجود می‌آیند خواندنی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - 20سال پیش اگر می‌گفتید شغلتان توسعه‌دهنده اپلیکیشن یا بلاگر یا مربی زندگی است، به شما می‌خندیدند. ما نمی‌دانیم آینده چه چیزی را برایمان به ارمغان خواهد آورد، اما حدس می‌زنیم که تا 30سال آینده مشاغل جدیدی را خواهیم داشت.

به‌نظر می‌رسد که کابوس‌های کودکی‌مان در مورد فیلم‌های علمی- تخیلی بالاخره به واقعیت می‌رسند و روبات‌ها قطعاً در راهند تا شغل‌های ما را بگیرند. همین امروز ماشین‌ها 5درصد از مشاغل آمریکا را به‌خود اختصاص داده‌اند، به‌خصوص خیلی از مشاغل مربوط به دفاتر اداری از دست خواهند رفت. البته در کنارش نباید فراموش کرد که تکنولوژی مشاغل جدیدی را هم به‌وجود خواهد آورد. به این موضوع حتماً فکر کنید. 20سال پیش اگر می‌گفتید شغلتان توسعه‌دهنده اپلیکیشن یا بلاگر یا مربی زندگی است، به شما می‌خندیدند. در حقیقت ما به هیچ وجه نمی‌دانیم آینده چه چیزی را برایمان به ارمغان خواهد آورد، با این حال حدس می‌زنیم که تا 30سال آینده مشاغل جدیدی را خواهیم داشت.
طراح بلاک‌چین

بلاک‌چین و همه انواع و مشتقات آن صنعـــت هیجان‌انگیز جدیدی است که تقریباً همه صنایع دیگر را در بر خواهد گرفت. این صنعت یک قلمروی دست‌نخورده است که هنوز ناشناخته‌های بسیاری دارد و باید محدودیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع آن شناسایی شود. برای این کار نیاز به افرادی متخصص داریم که طراحی، مهندسی و مدیریت بلاک‌چین را برعهده بگیرند.
متخصص سلامت شخصی

بله در آینده ما همچنان پرستار و دکتر خواهیم داشت اما در صنعت بهداشت و درمان بیشترین رشد را در زمینه دیجیتال‌شدن سلامت اشخاص و بهینه‌سازی‌ عملکرد انسان خواهیم دید. در این زمینه ما پزشکان ضد‌پیری، دستیاران سالخوردگی، طراحان و مهندسان اصلاح ژنتیک، تقویت‌کننده‌های مغز و... را خواهیم داشت.
متخصص روبات

هنوز روبات‌ها در دنیای امروز آنچنان که باید در انجام کارها خوب نیستند. هنوز آدم‌ها نمی‌توانند اپلیکیشن‌های خودشان را بسازند یا اینکه از روبات‌هایی استفاده کنند که قادر به انجام خیلی کارها هستند اما این اتفاق تا سال2050 به وقوع می‌پیوندد. در آن زمان روبات‌های هوشمند به یک اکوسیستم حمایتی نیاز خواهند داشت تا بهره‌وری آنها را در نقطه بالایی نگه دارد. درست شبیه یک هواپیمای مسافربری که برای ده‌ها نفر ایجاد شغل می‌کند (خلبان، کمک‌خلبان، متخصصان فنی هواپیما، مأموران کنترل بلیت، مهمانداران و...) روبات‌های همه‌کاره ما نیز نیاز به افراد زیادی دارند تا عملکرد آنها را کنترل کنند. این افراد شامل تعمیرکار روبات، ناظر روبات، تکنیسین‌های عملکرد روبات، تامین‌کننده ملزومات روبات، برنامه‌نویس روبات، توسعه‌دهنده تجارت روبات و... می‌شود.
متخصص انتقال ذهن

با پیشرفت‌هایی که در علوم اعصاب و تکنولوژی به‌وجود آمده، ممکن است در آینده بارگذاری ذهن انسان در یک کامپیوتر ممکن شود. چیپ‌های کامپیوتری می‌توانند اتفاقاتی چون تله‌پاتی، تقویت حافظه و درمان فلجی را ممکن کنند. از اینها گذشته یک جراح ذهن ممکن است بتواند افکار و خاطرات منفی را حذف و افسردگی و بیماری‌های روانپزشکی را درمان کند.
تکنسین انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی نقش مهمی در پیشروی بشر به سوی آینده‌ای با انرژی پاک ایفا می‌کند. هزینه‌های استفاده از انرژی خورشیدی هر سال کمتر می‌شود، بنابراین داشتن این نوع انرژی برای مردم و صاحبان مشاغل آسان‌تر خواهد شد. افرادی که در شغلی با عنوان تکنسین انرژی خورشیدی در سراسر دنیا کار می‌کنند، امنیت شغلی خوبی خواهند داشت. تا سال2026 احتمالا در آمریکا 30هزار شغل برای تکنسین‌های انرژی خورشیدی فراهم خواهد بود.
افسران بهره‌وری

شرکت‌ها همچنان برای رسیدن به بالاترین بازده و بهره‌وری تلاش می‌کنند. آنها کارمندان سطح بالایی را فقط با هدف جذب حجم بالایی از اطلاعات برای ایجاد بهره‌وری استخدام می‌کنند. این افسران بهره‌وری پیشنهادهایی در مورد اینکه کارمندان چطور در بهترین حالت کارایی خود باشند، ارائه می‌کنند.
متخصص حمل‌ونقل خودگردان

در مورد خودروهای بدون راننده، پهپادها و سیستم‌های جدید حمل‌ونقل مثل هایپرلوپ‌ها حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد اما اینکه این مدل‌های حمل‌ونقل چطور در وسایل حمل‌ونقل ادغام شوند موضوعی است که یک متخصص باید آن را حل کند.
متخصصان سادگی

در دنیایی که اتفاقات بسیاری در حال رخ دادن است، متخصصان سادگی وظیفه ساده‌سازی‌ مسائل را بر عهده دارند. کار آنها این است که مثلاً از تعداد ملاقات‌های بی‌هدف که همه ما گاهی مجبور به شرکت در آنها هستیم، بکاهند و به‌طور کلی زندگی ما را کمی ساده‌تر کنند.
مکانیک خودروهای بدون راننده

تا امروز گام‌های در جهت ساخت و استفاده از ماشین‌های بدون راننده برداشته شده است و با اینکه این موضوع برای راننده ها خبر بدی است اما چنین خودروهایی به مکانیک‌های مخصوص خود نیاز خواهند داشت. این مکانیک‌ها باید دانش تکنولوژی‌های جدید را نیز یاد بگیرند.
درمانگر پایان زندگی

اینکه ما چطور سال‌های آخر زندگی‌مان را می‌گذرانیم، احتمالاً موضوعی است که خیلی‌هایمان دوست نداریم به آن فکر کنیم اما هر قدر امید به زندگی انسان‌ها بیشتر می‌شود، احتمالاً کمتر روی درمان‌های گرانقیمت تمرکز می‌کنند و بیشتر دلشان می‌خواهد از روزهای آخر زندگی‌شان لذت ببرند. اینجاست که تراپیست یا درمانگر پایان زندگی به کمک آنها می‌آید.
نوستالژیست

همه ما یک حس نوستالژی یا دلتنگی را همواره داریم اما در آینده طیفی از طراحان داخلی را خواهیم داشت که شغل آنها بازسازی دهه‌های مورد علاقه تاریخی ما در خانه‌هایمان خواهد بود. فرقی نمی‌کند کدام دهه را دوست دارید، یک نوستالژیست خیلی بیشتر از یک طراح صرف، ماهر خواهد بود و اطلاعات عمیقی در مورد دهه مورد نظر شما و مردم و مهارت‌های آنها خواهد داشت.
متخصص ادغام تکنولوژی با انسان

هر چه تکنولوژی در زندگی ما پررنگ‌تر می‌شود و سهم زیادی از اوقات ما را به‌خود اختصاص می‌دهد، اهمیت اینکه ما از بالاترین میزان ظرفیت آن استفاده کنیم، بیشتر می‌شود. وظیفه این متخصص این است که به آدم‌ها(به‌خصوص پیرترها) کمک کند تکنولوژی را بپذیرند و از آن راحت‌تر استفاده کنند.
جراح راه دور

جراح راه دور با عنوان جراح ریموت نیز شناخته می‌شود. این جراح عمل‌هایی را با استفاده از بازوهای روباتیک که سیستم‌هایی با حساسیت و تکنولوژی بالا هستند، انجام می‌دهد. آنها قادرند حتی از کیلومترها دورتر یک بیمار را جراحی کنند.
مدیر پهپاد

ما امروز هم از پهپادها استفاده می‌کنیم اما هنوز ابزاری جدید به شمار می‌روند. در چند سال آینده استفاده از پهپادها در دنیای تجارت بیشتر خواهد شد و ناوهای بزرگی از پهپادها به‌وجود می‌آیند. در آن زمان ما به اشخاصی نیاز داریم که پهپادها را مدیریت و از آنها نگهداری کنند.
احیاگر گونه‌های منقرض‌شده حیوانات

حیات‌وحش‌شناسان امروز می‌توانند نقشی اساسی در بازخلق گونه‌های حیوانی که منقرض شده‌اند ایفا کنند و این گونه‌های دوباره خلق‌شده را به محیط‌های طبیعی که اجدادشان در آنها سکونت داشتند، بازگردانند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/181712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود