آریا جوان

آخرين مطالب

مجوز فتوشاپی برای 27 نانوایی مشهد! خواندنی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - جاعلان مجوزهای صلاحیت بهداشتی نانوایی‌ها در مشهد که با کمک فردی در اتحادیه نانوایان مشهد، برای 27 نانوایی مجوز صلاحیت بهداشتی فتوشاپی میلیونی درست کرده بودند، شناسایی شدند.

چند سالی است که موضوع بی‌کیفیت بودن نان‌ها و مشکلات بهداشتی نانوایی‌های مشهد تبدیل به یک گلایه عمومی و دغدغه مسئولان در این خصوص شده است طوری که استاندار هم اول شهریور ماه امسال در جلسه طرح ارزیابی کیفی واحدهای نانوایی، از کیفیت نان‌ها در استان گلایه و اظهار کرد: «اکنون بی‌کیفیت‌ترین نان را مصرف می‌کنیم». این که چرا کیفیت نان در برخی نانوایی ها تا حدی پایین آمده که صدای استاندار را هم در آورده است، دلایل متعددی دارد اما بدون شک موضوع مجوزهای بهداشتی نانوایی ها می تواند یکی از دلایل مهم آن باشد. پیگیری این موضوع ما را به سرنخ هایی رساند که از اتفاقی عجیب حکایت دارد. برخی افراد با ایجاد ارتباط بافردی در اتحادیه نانوایان، به ازای دریافت چند میلیونی ، مجوزهای بهداشت جعلی به متقاضیان احداث نانوایی ارائه کرده اند و حالا پس از چند ماه دست آن ها رو شده است.
صلاحیت‌های فتوشاپی میلیونی
کارشناس مرکز بهداشت شماره یک مشهد با تایید این ماجرا می گوید: زمستان سال گذشته بود که مطلع شدیم افرادی با همکاری فردی در اتحادیه نانوایان مشهد اقدام به صدور 27 مجوز صلاحیت بهداشتی جعلی با نرم‌افزار فتوشاپ کرده‌اند و بابت آن‌ها مبالغ میلیونی از نانواها گرفته‌اند. «حسین امام وردی زاده» می افزاید: بعد از روشن شدن موضوع، شکایتی رااز طریق معاونت حقوقی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علیه افراد صادرکننده مجوزهای جعلی و همچنین استفاده کنندگان از این مجوزها در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح کردیم، بعد از طی مراحل احضار افراد خاطی توسط اداره آگاهی، نانوایی‌هایی که مجوز جعلی را اخذ کرده بودند مدعی شدند اطلاعی از جعلی بودن مجوزهای صلاحیت بهداشتی نداشته‌اند و فردی که در اتحادیه نانوایان حضور داشته با همکاری دو فرد دیگر که در این اتحادیه رفت‌وآمد داشته‌اند بدون اعلام جعلی بودن، این مجوزها را در اختیارشان گذاشته اند و مبالغی بعضا میلیونی از آن‌ها اخذ کرده اند. وی ادامه می دهد: در بررسی‌های اداره آگاهی مشخص شد دو فردی که اقدام به صدور مجوزهای صلاحیت بهداشتی جعلی می‌کردند با یکی از کارمندان اتحادیه نانوایان مشهد همکاری داشته‌اند که البته گفته می‌شود این فرد هم اکنون از اتحادیه اخراج شده است.
فردی که در اتحادیه نانوایان حضور داشته با همکاری دو فرد دیگر که در این اتحادیه رفت‌وآمد داشته‌اند بدون اعلام جعلی بودن، این مجوزها را در اختیارشان گذاشته اند و مبالغی بعضا میلیونی از آن‌ها اخذ کرده اند
مهلت دادگاه برای دریافت مجوز قانونی
این کارشناس مسئول اداره بهداشت می افزاید: اعتقاد ما بر این است کسانی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به دریافت مجوزهای جعلی در حوزه بهداشت و صلاحیت بهداشتی کرده‌اند دیگر صلاحیت دریافت مجوز جدید بهداشتی ندارند اما با بررسی های انجام شده، نظر این بود که نانوایی هایی که دارای این مجوزهای جعلی بوده اند، فرصت داشته باشند تا برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند.
خود اتحادیه تخلف را کشف کرده است
رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص این موضوع می گوید: این تخلف توسط خود اتحادیه نانوایان مشهد به نهادهای ذی‌ربط منعکس شد و پرونده متهمان هم اکنون در دستگاه قضایی است. «محمود بنانژاد» درباره ادامه فعالیت نانوایی‌هایی که اقدام به اخذ مجوز جعلی کرده‌اند، نیز اظهار می کند: با توجه به اهمیت موضوع، ما درباره ادامه فعالیت این نانوایی‌ها از دستگاه قضایی استان استعلام کردیم و نظر بر این بود که با توجه به بررسی های انجام شده، ضمن طی شدن مراحل قانونی، افرادی که این مجوزهای جعلی به آن ها داده شده برای دریافت مجوز رسمی و معتبر اقدام کنند تا زمانی که رأی نهایی دادگاه در این خصوص صادر شود.
همه متخلف نبوده‌اند
وی درباره اجازه ادامه فعالیت نانوایی هایی که مجوز بهداشت جعلی برای آن‌ها صادر شده بوده هم می گوید : مجوز ادامه فعالیت فعلی این نانوایی‌ها با استعلام از دستگاه قضا بوده، ضمن این که تعدادی از این نانواها قبلاً مجوز اصلی اداره بهداشت را دریافت کرده‌اند و مجوزهایی نیز فاقد اصالت در حوزه بهداشت محیط بوده است. نمی‌توان حکم کلی صادر کرد و گفت این نانواها متخلف بوده‌اند، ضمن آن که هنوز دادگاه حکم نهایی را صادر نکرده است. رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص بی‌کیفیت بودن نان‌ها در مشهد هم اظهار می کند: پایین بودن کیفیت نان به مسائل زیادی ارتباط دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها آردی است که در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد البته نمی‌توان موضوعاتی مانند بهداشت و نوع پخت در خود نانوایی‌ها را هم بی‌تأثیر دانست.
موضوع را از اتحادیه نانوایی‌های مشهد هم پیگیری می کنیم. «مصطفی کشتگر» که همین چند ماه گذشته این مسئولیت را عهده دار شده است در این باره می گوید : بنده شخصاً به مسئله ورود کردم زیرا متوجه شدیم برای نانوایی که پلمب شده بود مجوز بهداشتی صادرشده، به همین دلیل موضوع به مراجع قضایی منعکس شد و در نهایت 27 نانوایی و سه مظنون به دادگاه معرفی شدند که این سه نفر هم اکنون با قید وثیقه آزاد هستند.
کشتگر ادامه می دهد: در مرحله اول کمیسیون نظارت استان اعلام کرد که 27 نانوایی به دلیل جعل مجوز اجازه فعالیت ندارند اما ما اعتقاد داشتیم این افراد هیچ اطلاعی از جعلی بودن مجوزها نداشته‌اند به همین دلیل با پیگیری‌های انجام‌شده دادگاه 27 نانوا را تبرئه کرد و ما این حکم را به کمیسیون نظارت استان ارائه کردیم که در نهایت کمیسیون در تاریخ 13 شهریور امسال اعلام کرد این نانوایی‌ها می‌توانند با طی کردن مراحل قانونی، اقدام به اخذ مجوز فعالیت کنند. وی می افزاید : حدود پنج واحد از این نانوایی‌ها کلاً جمع‌آوری‌شده‌اند، پنج واحد نیز قبلاً پلمب شده بودند، سه واحد تغییر کاربری داده‌اند و بقیه نیز یک ماه مهلت‌دارند برای تهیه مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز فعالیت اقدام کنند. وی در خصوص تغییرات چند ماه اخیر در هیئت‌مدیره اتحادیه نانوایان و این که گفته می شود این تغییرات مرتبط با این پرونده بوده نیز می گوید: رئیس هیئت‌مدیره نانوایان شخصاً به دلیل کهولت سن از سمت خود استعفا کردند و بنده از اول تیرماه امسال ریاست اتحادیه را برعهده‌گرفته‌ام، اما معاون اول اتحادیه با حکم کمیسیون نظارت استان از سمت خود عزل شده است.
اداره بهداشت، واحدهای فاقد مجوز را هم بازرسی و حتی پلمب می‌کند
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این خصوص می گوید: وظیفه ما نظارت بر بهداشت و صدور مجوزهای بهداشتی برای واحدهای صنفی است. در واقع این که واحدی دارای پروانه کسب و فعالیت است یا خیر، مدنظر ما نیست. در راستای وظایفی که داریم، کارشناسان حوزه بهداشت محیط حدود 1000 نانوایی بدون مجوز کسب در مشهد را مورد بازرسی و نظارت قرار داده‌اند و با توجه به صلاحیت قانونی جلوی فعالیت واحدهایی که وضعیت حاد بهداشتی داشته‌اند گرفته‌شده است.
نانوایی‌هایی که مشکل بهداشتی نداشته باشند مجوز می‌گیرند
«علی‌اصغر حسنی» ادامه می دهد: درخصوص 27 واحد نانوایی که مجوز صلاحیت جعلی داشتند، ما دو برخورد داشته‌ایم. اول این که از طریق مجاری قانونی علیه آن‌ها شکایت شده که موضوعی جداگانه است اما این که این واحدها واجد دریافت صلاحیت هستند یا خیر، طبق دستور مرجع قضایی موردبررسی قرار خواهد گرفت. اقدام دوم این که نانوایی‌هایی که قصد تمدید صلاحیت خود را داشتند درصورتی‌که مشکلی ازنظر بهداشتی نداشته باشند مجوز دریافت خواهند کرد، ضمن این که با واحدهایی که از نظر بهداشتی وضعیت حاد دارند برخورد قانونی خواهد شد تا جلوی فعالیت آن‌ها گرفته شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/182953/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

با این تست 3٠ ثانیه‌ای سلامت قلب خود را چک کنید

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

فارس: با بلوف رسانه ای رو به رو هستیم

ایسنا نوشت: حمله خیالی بزرگ به ایران!

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو/ تصاویر

فال حافظ جمعه 31 فروردین 1403

فال روزانه جمعه 31 فروردین 1403

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1