آریا جوان

آخرين مطالب

چرا باید به ژاپنی‌ها حسادت کنیم؟ خواندنی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - ژاپن کشور منحصربه‌فردی با سنت‌ها و رسوم قدیمی است که نسل به نسل منتقل شده است. این کشور می‌تواند مدرن باشد و در عین حال هرگز اصالت خود را از دست ندهد.

ژاپن کشور منحصربه‌فردی با سنت‌ها و رسوم قدیمی است که نسل به نسل منتقل شده است. این کشور می‌تواند مدرن باشد و در عین حال هرگز اصالت خود را از دست ندهد. طوری که گاهی اوقات فکر می‌کنیم که ژاپنی‌ها از یک سیاره دیگر یا حتی از آینده آمده‌اند. رویکرد آن‌ها به چیز‌های عادی ما را هیجان‌زده و متعجب می‌کند. در این مطلب با چیزهایی آشنا می‌شوید که زندگی ژاپنی‌ها را حسادت‌انگیز می‌کند.
زیبایی شناسی برای ژاپنی‌ها واقعاً مهم است

این ایستگاه قطار طراحی شده تا مردم بتوانند از قطار خارج شوند و از منظره لذت ببرند. زیبایی شناسی بخش مهمی از زندگی روزمره در ژاپن است. در فرهنگ سنتی ژاپن، چند اصطلاح پایه وجود دارد که جوهره زیبایی را تعیین می‌کند. تاکید بر سادگی، هماهنگی طبیعت و انسان، و رویکرد متفکرانه به زندگی، جزء مهم‌ترین مولفه‌های زیبایی شناسی ژاپن هستند.
هیچ اصطلاحی برای «غارت» در ژاپن وجود ندارد

ژاپن مستعد زلزله است، اما هنگام بروز بلایای طبیعی، هیچ غارتگری و دزدی در این کشور اتفاق نمی‌افتد. حتی معلوم نیست که آیا اصطلاحی برای این عمل در فرهنگ لغت‌های ژاپنی وجود دارد یا نه. اگر در گوگل «غارتگری در ژاپن» را به انگلیسی جستجو کنید، مقالات خارجی متعددی پیدا می‌کنید که می‌گویند هیچکس در ژاپن خانه‌ها و مغازه‌ها را غارت نمی‌کند. شاید این به ادب و نظم آن‌ها ربط دارد. جامعه ژاپنی سیستمی ساخته که حتی در بدترین شرایط هم قوانین رعایت شود.
زبان ژاپنی از چندین سطح از ادب تشکیل شده است

در زبان ژاپنی، چهار سطح از ادب و احترام وجود دارد: محترمانه، محاوره، فروتنانه و مودبانه. قوانین خاصی برای انتخاب نوع گفتار مناسب وجود دارد. اصولا، یک فرد جوان باید از نوع صحبت کردن مودبانه برای خطاب کردن بزرگتر خود استفاده کند. این درمورد خواهران و برادران هم صدق می‌کند. تقریبا همه مکالمات با «sumimasen» به معنای «ببخشید» آغاز می‌شود، بنابراین فرد به خاطر اینکه وقت شما را می‌گیرد از پیش عذرخواهی می‌کند.
در ژاپن تقریباً هیچ کارگر خارجی وجود ندارد

ژاپن کشوری با فرهنگ منحصربه‌فرد است. تقریباً هیچ کارگر خارجی در ژاپن وجود ندارد، چون حداقل حقوق آن‌ها از میانگین درآمد مردم محلی بیشتر است. فقط افراد حرفه‌ای می‌توانند در آن جا کار کنند. اما در سال گذشته، پارلمان ژاپن به شرکت‌ها اجازه استخدام خارجی‌ها را دارد. برای گرفتن ویزای کار، داوطلبان باید آزمون زبان و مهارت‌های حرفه‌ای بدهند. علاوه بر این، مهاجرانی که مهارت کمی دارند اجازه ندارند خانواده هایشان را با خود بیاورند.
در ژاپن به فرزندی پذیرفتن مردان بالغ عادی است

به فرزندی پذیرفتن مردان بالغ سنتی است که از قرن سیزدهم انجام می‌شود. در جامعه ژاپنی، خانواده نقش مهمی دارد. معمولاً پسران، خانواده و کسب و کار خانوادگی را اداره می‌کنند. پس تکلیف خانواده‌هایی که فقط دختر دارند چه می‌شود؟ به فرزندی پذیرفتن مردان بالغ به خانواده‌ها اجازه می‌دهد شجره‌نامه خود را گسترش دهند و وارث جدیدی پیدا کنند که تجارت خانوادگی آن‌ها را ادامه دهد. مثلا، اوسامو سوزوکی، رئیس شرکت سوزوکی، چهارمین وارث فرزندخوانده‌ای است که این شرکت سرپرستی او را پذیرفته است.
باغ‌های ژاپنی نوعی هنر هستند

اصول باغبانی ژاپنی در قرن سیزدهم به وجود آمد. خاک در ژاپن منبع بسیار ارزشمندی است و مردم سعی می‌کنند از هر سانتیمتر از آن استفاده کنند. ژاپنی‌ها می‌خواهند با طبیعت هماهنگ باشند، بنابراین باغ‌های زیبا و برکه‌های کوچکی با ماهی‌های رنگی و لاکپشت‌ها ایجاد می‌کنند. این باغ‌ها نماد کمال طبیعت هستند.
حیوانات شگفت انگیز

اگر عاشق حیوانات باشید، ژاپن همان جایی است که به آن نیاز دارید. در این کشور، کافه‌های زیادی پر از گربه، سگ، ماهی و پرنده وجود دارد. علاوه بر این در هوکایدو، در شمال ژاپن، می‌توانید ساکنان عجیبی پیدا کنید: سنجاب‌های پرنده، خرگوش‌های هوکایدو، پاندا‌های قرمز، سنجاب‌های قرمز و ..
توکیو یکی از بهترین دیزنی‌لند‌های دنیا را دارد

دیزنی لند ژاپن، اولین پارک دیزنی است که در خارج از آمریکا ساخته شده است. این پارک شبیه به نمونه کالیفرنیایی آن است، اما بزرگتر و از همه دیزنی‌لند‌های دنیا زیباتر است. حتی در کنار آن، پارک آبی دیزنی وجود دارد. این مرکز تفریحی در خلیج توکیو قرار دارد و گران‌ترین پارک موضوعی جهان است.
استخدام مادام‌العمر در ژاپن متداول است

در شرکت‌های بزرگ و موسسات دولتی ژاپن، قرارداد اشتغال مادام‌العمر با کارمند بسته می‌شود. یعنی فرد اجازه دارد تا زمانی که سلامت کافی برای انجام کار دارد، کارش را ادامه دهد. ژاپنی‌ها بعد از دانشگاه درخواست کار می‌دهند و تا بازنشستگی برای همان شرکت کار می‌کنند. کارمندان ژنی ارتباط تنگاتنگی با شرکت خود دارند و درک می‌کنند که رفاهشان به موفقیت شرکت بستگی دارد.
اعتراف کردن اشتباهات بسیار اهمیت دارد

«بوشیدو» اصطلاحی است که به معیار‌های اخلاقی و ارزش‌های زندگی سامورایی اشاره دارد. اعتراف کردن اشتباهات خود نقش مهمی در زندگی مردم ژاپن دارد. مواردی در تاریخ وجود دارد که سیاستمداران ژاپنی از سمت خود استعفا کردند، چون نمی‌توانستند به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند. «یوکیو هاتویاما» هم به همین دلیل بعد از هشت ماه از سِمت نخست وزیری استعفا کرد.
تنبیه بدنی بچه‌ها طبق قانون ممنوع است

امسال، دولت ژاپن قانونی تصویب کرد که طبق آن هر گونه تنبیه بدنی کودکان خردسال ممنوع است. این قانون هم برای والدین و هم مددکاران اجتماعی اعمال می‌شود.
توکیو به عنوان یکی از بهترین شهر‌های جهان شناخته می‌شود

در سال 2015، توکیو از نظر امنیت شخصی، امنیت سایبری، زیرساخت‌ها و سلامت، به عنوان امن‌ترین شهر جهان شناخته شد. سال گذشته، مجله مونوکل، به توکیو رتبه دوم بهترین شهر جهان را دارد. کارشناسان شهر‌ها را بر اساس 60 ویژگی ارزیابی کرده بودند: از پایه (ایمنی و محیط زیست) تا موارد خاص.
ژاپن بیشترین جمعیت صدساله‌ها را دارد

امید به زندگی در ژاپن بسیار بالاست: به طور متوسط 84 سال. امروزه بیش از 30هزار نفر در ژاپن بیش از 100 سال سن دارند و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد: اول، در 60 سال اخیر، مراقبت‌های بهداشتی بسیار بهتر شده است. دوم، رفاه بالای شهروندان نقش مهمی داشته است. سوم، ژاپنی‌ها به سالمندان توجه بیشتری می‌کنند. همچنین مراکز مختلف پیری‌شناسی در ژاپن وجود دارد که جنبه‌های مختلف پیری انسان و روش‌های مبارزه با آن را مطالعه می‌کنند.
مهمان نوازی

یکی از کاربران ردیت، این عکس را منتشر کرد و نوشت: « وقتی در بازار توکیو بودیم، یک مرد مهربان اصرار داشت برای پدرم املت بخرد. کسی می‌تواند به من بگوید چرا؟» مردم در نظرات به او گفتند که این در ژاپن عادی است. «او پدر شما را دیده و فهمیده که یک مسافر خارجی است، و خواسته هم چیزی به او بدهد که دوست داشته باشد و هم خاطره خوبی از سفر برای او به جا بگذارد.»

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/183501/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم