آریا جوان

آخرين مطالب

مروری بر تحلیل‌های پرشمار رسانه‌های صهیونیست در مورد توان نظامی ایران و ضعف اسرائیل؛

رای الیوم: اسرائیل اکنون در برابر ایران تنها مانده/ شاید ترامپ و روحانی به توافق برسند و صهیونیستها تنهاتر شوند/ آیا جنگ 1973 این بار بین ایران و اسرائیل تکرار می‌شود؟ نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - رای الیوم به نقل از امنون ابراموویج (تحلیلگر سیاسی) می‌گوید که اسرائیل در حالت امنیتی وحشتناکی است و شرایط این کشور مانند شرایط قبل از جنگ 1973 است.

به گزارش خبر فوری ، در روزهای اخیر رسانه‌های اسرائیلی و صهیونیست‌ها با ترس و وحشت بسیاری در مورد تجهیزات نظامی ایران و توان دفاعیش مطلب می‌نویسند (گزارش خبر فوری از این موضوع را اینجا بخوانید). اما علت این اتفاق چیست؟ چرا به تازگی صهیونیست‌ها اینقدر از توان ایران ترسیده اند؟ وبگاه عربی رای الیوم در تحلیلی به این موضوع پرداخت.
مثلث اتحاد در حال پاشیده شدن؛ اسرائیل تنها مانده است
نویسنده مقاله مدعی است که از اتحاد مثلث (سه گانه) خاورمیانه یعنی عربستان سعودی، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، دو ضلع دچار مشکل فراوانی شده و در عمل اسرائیل تنها مانده است.
این سه رهبر که طی سالیان اخیر سیاست‌های ضد ایرانی را به پیش می‌بردند طی روزهای اخیر با بحران‌های داخلی مواجه بودند.
طبق گفته رای الیوم، آمریکای ترامپ به شدت درگیر قضیه استیضاح است و فعلا ترجیح می‌دهد به جای تمرکز بر روی خارج از آمریکا، روی دموکراتهای کنگره و اجتناب از استیضاح تمرکز کند. به جز ترامپ، عربستان بن سلمان هم درگیر مسائل حاشیه ای بسیاری است. ولیعهد سعودی هنوز درگیر حواشی قتل فجیع جمال خاشقچی (روزنامه نگار فقید عربستانی که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد) بود که مساله ای دیگر دامنگیر او شد. قتل بادیگارد شاه سلمان باعث شد رسانه‌ها بار دیگر انگشت اتهام را به سمت بن سلمان دراز کرده و او را مسئول قتل مخالفانش بدانند.
این ضعف اتحاد نکته ای است که خود روزنامه‌های صهیونیستی نیز بر آن تاکید دارند. کمتر از یک هفته قبل بود که هاآرتص با تیتر "اتحاد علیه ایران در حال فروپاشی است" به تحلیل حوادث اخیر منطقه پرداخت. این روزنامه نوشت که در حال حاضر، هم نتانیاهو و هم ترامپ و همچنین بن سلمان بر روی شرایط نامساعد خود متمرکز شده و توجه خود بر روی ایران را از دست داده‌اند.
هاآرتص نوشت: "یک سال و نیم پس از آنکه ترامپ آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرد، رئیس جمهور آمریکا درگیر موضوعات مختلفی شده،‌ نتانیاهو نیز با چالش‌های قانونی و محاکمه دست و پنجه نرم می‌کند و ولیعهد سعودی نیز سیاست ضعیفی را به پیش می‌برد."
رای الیوم معتقد است این دو اتفاق باعث شده که رژیم صهیونیستی دو بازوی خود در مواجهه با ایران را از دست بدهد و اکنون در مقابل سپاه و ارتش ایران ضعیف باشد.
توان نظامی ایران و ضعف امنیتی اسرائیل؛ نتاینیاهو دولت تشکیل دهد
مدتی پیش یک مستشرق صهیونیست (تسفی بارئیل) در یکی از رسانه های اسرائیلی گفت که ایران علی رغم تهدیدهای آمریکا در حال خروج از بحران اقتصادی است و توان نظامی خود را دائما بیشتر می‌کند. از نظر این شخص قدرت ایران به حدی است که عربستان و آمریکا با اینکه آن را متهم به حادثه آرامکو کردند اما ترسیدند اقدام جدی علیه آن بکنند.
همچنین رای الیوم معتقد است باوجود اینکه روحانی و ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل یکدیگر را ملاقات نکردند اما با وساطت فرانسه اتفاقات جدیدی افتاده و همانطور که نشریه پولیتیکو گفته ممکن است مکرون بتواند با واسطت خود اختلافات این دو کشور را حل کند.
رای الیوم به نقل از دانا فایس (تحلیلگر سیاسی اسرائیلی) در شبکه 12 عبری اسرائیل می‌گوید که هر چه زودتر مقامات نظامی صهیونیستی باید اقدامی در مورد قدرت ایران بکنند چرا که در غیر این صورت نفوذ ایران از این هم بیشتر می‌شود.
آنچه اوضاع را برای صهیونیستها ترسناک تر می‌کند این است که نتانیاهو بعد از انتخابات تا کنون نتوانسته دولت تشکیل داده و با احزاب رقیبش ائتلاف کند. دانا فایس تاکید دارد که برای نیل به ثبات امنیتی باید احزاب هرچه سریع تر به ائتلاف با نتانیاهو برسند چرا که اکنون باید برای مجلس صهیونیسیتها(کنست) اولویت تامین امنیت نظامی است و نه ثبات سیاسی؛ چرا که ایران بیش از پیش توانسته مرزهای نفوذ خود را گسترش دهد.
آنچه اکنون بیش از پیش اسرائیلی‌ها را ترسانده هواپیماهای نظامی ایران است. با اینکه برخی تحلیلگران معتقدند ایران آغاز کننده حمله نیست و بعید است به مرزهای سرزمین اشغال حمله کند، اما به هر حال ترس صهیونیستها منطقی است و باید قبل از جدی‌تر شدن ضعف استراتژیکشان کاری کنند.
نکته جالب این است که بنیامین نتانیاهو نیز بر این نکته تاکید داشته و در سخنرانی اخیری که در مجلس اسرائیل داشت، با استیصال گفته که این رژیم برای مقابله با چالش‌های امنیتی برآمده از ایران به تشکیل «کابینه فراگیر» نیاز دارد.
شرایط فعلی مانند جنگ یوم کیپور است
رای الیوم به نقل از امنون ابراموویج (تحلیلگر سیاسی) که گفتگویی را با شبکه 12 اسرائیل داشته می‌گوید که اسرائیل در حالت امنیتی وحشتناکی است و شرایط این کشور مانند شرایط قبل از جنگ 1973 است. جنگ یوم کیپور یا جنگ 1973 جنگی بود که از ششم تا بیست‌وپنجم اکتبر 1973 میان سوریه و مصر (با حمایت چند کشور عربی دیگر) و اسرائیل اتفاق افتاد. این جنگ با حمله غافلگیرانه مصر و سوریه علیه مواضع نیروهای صهیونیستی در شرق کانال سوئز و ارتفاعات جولان آغاز شد، مناطقی که شش سال قبل در جنگ شش‌روزه به تصرف قوای اسرائیل درآمده بود.
نویسنده معتقد است اگر اقدامی صورت نگیرد بدون شک اسرائیل در این جنگ جدید از ایران شکست خواهد خورد و آبرویش خواهد رفت.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/189293/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس