آریا جوان

آخرين مطالب

کمبود کدام ویتامین‌ها باعث ضعف اعصاب می‌شوند؟ اجتماعی فرهنگی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - برنا نوشت: کمبود ویتامین‌ها موجب ایجاد اختلالات روانی و تضعیف سیستم عصبی می‌شوند که در این نوشته به معرفی 8 مورد از بهترین و مهم‌ترین آن‌ها میپردازیم.

کمبود ویتامین و مواد مغذی ضروری در بدن می‌تواند باعث تضعیف روحیه در افراد شود. آیا می‌دانستید که افسردگی، اضطراب و تغییر روحیه به طور مداوم یا دیگر مشکلات رفتاری به دلیل کمبود این ویتامین‌ها می‌باشد؟ تقریباً یک پنجم از جوانان در جهان دچار این کمبودها هستند و بسیاری از افراد در دنیا احساس اضطراب و افسردگی و دیگر مشکلات ذهنی را دارند.
ویتامین D
کمبود ویتامین D می‌تواند به علت کم قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول چند ماه و چند سال باشد. اگرچه ممکن است افرادی در مناطق آفتابی زندگی کنند، اما باز هم کمبود ویتامین D داشته باشند.
این افراد معمولاً بیشتر زمان‌ها را در خانه سپری می‌کنند و کمتر بدنشان در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد. مکمل ویتامین D تنها راه برای جلوگیری از کمبود آن نیست. ویتامین D نقش اساسی برای عملکردهای مهم در بدن دارد که یکی از آن‌ها جذب فسفر در جریان خون می‌باشد.
این ماده برای سلامت ذهن نیز بسیار ضروری است و می‌تواند ترمیم سلول‌ها و همین طور رشد بافت مغز را آسان‌تر کند. از طرفی سلول‌های مغزی را سالم‌تر نگه می‌دارد و به آن‌ها کمک می‌کند که توانایی ذهنی و حافظه بالاتری داشته باشند.
کمبود ویتامین D می‌تواند با اختلالات تاثیرگذار فصل مرتبط باشد یا این که ناراحتی و افسردگی را برای فرد به وجود بیاورد که معمولاً در ماه‌های پاییز بیشتر است و کمبود ویتامین D همچنین می‌تواند باعث بیماری‌های اضطرابی شدید شود.
اسید چرب امگا 3
تعادلی بین اسید چرب امگا 3 و امگا 6 می‌تواند تغییر روحیه را برای فرد و همچنین مشکلات ذهنی به وجود بیاورد. آیا می‌دانستید که 60 درصد از مغز انسان را چربی تشکیل داده است؟ به همین دلیل بدن شما نمی‌تواند اسید چرب ضروری را بسازد و مغزتان نیز نمی‌تواند آن را بسوزاند.
اگر رژیم غذایی شما کمبود چربی با کیفیت بالا مثل امگا 3 دارد، پس بدن تان نیز سلول‌های عصبی باکیفیت پایین می‌سازد.
اگر رژیم غذایی شما چربی خوب دارد پس سلول‌های عصبی با کیفیت بالا می‌سازد و می‌تواند عملکرد مغز و سلامت ذهن را تضمین کند و از آن جایی که امگا 3 فعالیت سلول B. را افزایش می‌دهد و باعث تولید آنتی بادی‌ها می‌شود، پس برای کاهش التهاب بدن مناسب است.
آن‌ها می‌توانند عملکرد مغز را بالا ببرند و روحیه شاد و مثبت را نیز افزایش دهند. کمبود امگا 3 همچنین می‌تواند باعث افسردگی، اختلال بی توجهی، اختلالات شخصیتی و اسکیزوفرنی شود.
ویتامین B
این ویتامین‌ها غذا را به سوخت بدن تبدیل می‌کند و به بدن کمک می‌کند که انرژی خود را حفظ کند و بتواند سلول‌های آسیب دیده را ترمیم کند. آن‌ها نقش مهمی را در قسمت‌های مختلف برای سلامتی ایفا می‌کنند و عملکرد ایمنی بدن، گوارش، سلامت و جریان خون و خواب مناسب را ایجاد می‌کنند.
ویتامین‌های B نقش اساسی را برای سلامت ذهن و کاهش استرس و کمبود حافظه ایفا می‌کنند. کمبود ویتامین B می‌تواند منجر به افسردگی، اضطراب، فوبیا و دیگر اختلالات عصبی شود.
آمینو اسیدها
آمینو اسیدها زنجیره‌های پروتئینی را می‌سازند. جدا از کمک کردن آن‌ها به بدن برای ساخت عضله برای سلامت عملکرد مغز نیز مناسب هستند که کمبود آمینواسیدها می‌تواند باعث افسردگی، نارسایی مغزی و کاهش تمرکز شود.
زینک
زینک سلامت عملکرد مغز را تقویت می‌کند همچنین می‌تواند سیستم عصبی مرکزی و جانبی را فعال کند و نقش مهمی را در پروسه تعادلی هورمون‌ها ایفا می‌کند. کمبود زینک باعث افسردگی، اضطراب و اختلالات غذا خوردن و اسکیزوفرنی می‌شود.
آهن
بارها بخش سلامت نمناک اشاره کرده است که کمبود آهن یکی از بزرگترین مشکلات تغذیه‌ای افراد در جهان می‌باشد و معمولاً در بین خانم‌ها نیز بیشتر است، مخصوصا آن‌هایی که پریودهای سنگین و شدید دارند یا بچه شیر می‌دهند یا ورزشکار هستند یا رژیم غذایی آن‌ها بسیار سبک است.
افراد گیاهخوار نیز با کمبود آهن مواجه می‌شوند. آهن برای سلامت مغز و سیستم عصبی ضروری است که کمبود آن می‌تواند باعث افسردگی، اضطراب، کاهش تمرکز، آلزایمر و خستگی مفرط شود.
منیزیم
منیزیم یک ماده معدنی قدرتمند برای آرام سازی بدن است که کمبود منیزیم باعث استرس، افسردگی و اضطراب می‌شود. بدن ما یک جزء اساسی به نام منیزیم دارد که کمبود آن در افرادی است که رژیم غذایی سالم و متعادل ندارند. اگر افراد بیش از حد از غذاهای فرآوری شده، نمک، قند و کافئین استفاده کنند، با کمبود منیزیم مواجه خواهند شد.
سلنیوم
مواد معدنی برای سلامت ایمنی بسیار ضروری هستند. سلنیوم باعث سلامت سیستم ایمنی و عملکرد تیروئید، بارداری و پروسه‌های ضروری دیگر در بدن می‌شود. کمبود سلنیوم می‌تواند وضعیت‌های خود ایمنی بدن را ایجاد کند؛ و همچنین می‌تواند باعث بیماری‌های خود ایمنی، دیابت، سرطان و مرگ شود. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که کمبود سلنیوم با افسردگی و حالات منفی مرتبط است.
2323


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

برای متخلفان زیست محیطی، مجازات های متناسب در نظر گرفته شود

تماشای خیابان های رنگارنگ بنگلادش

صدای رعد و برق در نیویورک

طنز/ استاد‌ هاروارد خیالی، گارسون کافه واقعی

موج های زیبا و خروشان در نیوجرسی

اقدام خطرناک پلیس برای متوقف کردن راننده فراری!

روایت استاد شهریار از رفاقتش با صادق هدایت: تحت تأثیر او نزدیک بود من و نیما یوشیج خودکشی کنیم

Prison Empire Tycoon؛ زندان بسازید و وضعیت را سامان بخشید

چهره ها/ گردش تابستانه ساره بیات در باغ میوه

خنده‌های لهجه‌دار؛ طنزهای مبتنی بر لهجه در فضای مجازی

چهره ها/ ژست جدی هدی زین‌العابدین

چهره ها/ شب کاری امین زندگانی در روزهای کرونایی

«انیو موریکونه» مردی که با نت‌های موسیقی نقاشی می‌کرد

نقش پررنگ سردار ایرانی در قهرمانی زنیت

بیرانوند از حضور در سازمان لیگ منصرف شد!

صحبت‌های سعادتمند پس از پایان جلسه هیات مدیره استقلال

پاسخ فدراسیون شطرنج به ابهامات فدراسیون جهانی

طالقانی: وضعیتم رو به بهبودی است

مصدومیت 3 دفاع چپ پرسپولیس!

خطای آزمایشگاهی 19 بازیکن فوتبال را به کرونا مبتلا کرد

حسین نوری همچنان به کمک دستگاه تنفس می‌کند

گازایف: سردار آزمون باعث قهرمانی زنیت شد

3 بازیکن دیگر استقلال در خطر ابتلا به ویروس کرونا

رامین رضاییان در حال انجام تست کرونا

آینده مسی و ستین مشخص شد

فیلم برخورد صاعقه به گلر 16 ساله

درخواست مالی سنگین آبراهام از چلسی برای تمدید قرارداد

توضیح استقلال درباره رعایت نکردن پروتکل‌ بهداشتی

زمان سفر بیرانوند به بلژیک مشخص شد

سیدجلال در باشگاه پرسپولیس چه می‌کرد؟

دانشگر: آن‌ها که به ما اتهام دروغ زدند وجدان ندارند

بازداشت متهم امنیتی سابقه دار پیش از اقدام تروریستی

زرآبادی: طرح سوال از رئیس جمهور نمایشی است

ربیعی: سیاست دلجویی از ‌آمریکا یک سیاست شکست خورده است

بررسی حادثه نطنز در کمیسیون امنیت با حضور وزیر اطلاعات

پیام‌های جداگانه روسای مجالس تونس، ژاپن و اوکراین به قالیباف

آیا اسرائیل وآمریکا حاضر به پذیرش مسئولیت آسیب رسانی به مرکز هسته ای نطنز هستند؟

شوخی ربیعی با خبرنگار ترکمنستان

انجمن داستان‌نویسان در راه کشوری شدن

تلاش بیرانوند برای حضور مخفیانه در سازمان لیگ

رکورد درخشان یحیی در پرسپولیس

زلزله 4.4 ریشتری حوالی قصرشیرین را لرزاند

تعلیق یا تعویق در کنکورهای 99 نداریم

ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف چقدر است؟

200 جان‌باخته؛ کرونا رکورد شکست / 19 استان در شرایط قرمز و هشدار

دکتر صالحی امیری: کارنامه فدراسیون ژیمناستیک کارنامه خوبی است/ به آینده ژیمناستیک ایران خیلی امیدوارم

معاون وزیر ورزش و جوانان: 76 درصد مردان در باشگاه‌های ورزشی از مکمل بدنسازی استفاده می‌کنند

کرمی که شبیه ترامپ است

نظر اهل‌بیت درباره فال خوب و بد

موزه مرکزی آستان قدس رضوی؛ گنجینه‌ای نفیس در حرم امام رضا