آریا جوان

آخرين مطالب

عجیب‌ترین کودکان دنیا/ از دختر پری دریایی تا پسری که سالی 5 بار می‌میرد خواندنی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - کودکان زیادی در سراسر دنیا با ویژگی‌های متفاوت به دنیا می‌آیند، اما برخی از آنان با چالش‌های بزرگی متولد می‌شوند که هر انسانی را شگفت زده می‌کند.

برخی کودکان از آغاز زندگی با چالش‌های بزرگی مواجه هستند و برخی دیگر هم توانایی‌های عجیبی دارند که وجود این توانایی‌ها در یک کودک دور از انتظار است. هر یک از این کودکان منحصر به فرد، یک داستان زندگی باورنکردنی برای گفتن دارند که در ادامه این مطلب به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
کوچک‌ترین بچه دنیا در سال 2006 کودکی در آمریکا متولد شد که تنها 21 هفته سن داشت. این در حالی است که هیچ انسانی در خارج از رحم مادر زودتر از 23 هفته زنده نخواهد ماند، ولی این کودک که آملیا نام داشت زنده ماند. او که در هنگام تولد تنها 500 گرم وزن داشت حتی توانایی گریه کردن را هم نداشت. آملیا با چند ماه زندگی در دستگاه در بیمارستان از آنجا مرخص شد و هم اکنون با سلامتی زندگی می‌کند.

پسر قورباغه‌ای
در سال 2007 در نپال کودکی متولد شد که پزشکان همچنان در مورد ویژگی‌های آن شگفت زده اند. این کودک فاقد گردن و سرش بسیار بزرگتر از بدنش بود. همچنین چشمان بسیار بزرگی داشت که اورا شبیه به قورباغه کرده بود. او تنها نیم ساعت زنده بود، اما در همین مدت کم هم توجه جمعیت عظیمی را به خود جلب کرد. مادر این کودک اظهار کرده بود در دوران بارداری هیچ دارویی مصرف نکرده است و هیچ مشکل جسمی و روحی در دوران بارداری نداشته است.

پسر بچه سه دست
در سال 2008 در چین کودکی به دنیا آمد که در کمال تعجب سه دست داشت. این بیماری بسیار نادر به علت مشکلات ژنتیکی در او به وجود آمد و باعث تشکیل سه دست در او شد. پزشکان پس از یک عمل طاقت فرسا موفق شدند بازوی سوم این کودک را جدا و او را درمان کنند.

پسری با ظاهری شبیه ماهی
در یک اتفاق نادر کودک چینی که با یک بیماری پوستی متولد شده بود دارای پوستی بود که از سر تا پا با فلس پوشیده شده بود، به همین دلیل به او لقب پسرماهی داده اند. متأسفانه این بیماری یک بیماری لاعلاج است که به علت خارش مداوم و محدودیت حرکتی، کیفیت زندگی او را محدود می‌کند. آب سرد و برخی کرم‌های دارویی کمی او را تسکین می‌دهند. این بیماری پوستی ارثی است و وقتی هر دو والد ژن این اختلال را داشته باشند به کودک منتقل می‌شود. بیش از 16 هزار کودک هر سال با این بیماری به دنیا می‌آیند.

دختر پری دریایی
نوزادانی که با این بیماری به دنیا می‌آیند پاهایشان به هم متصل است. برخلاف بیشتر کودکانی که با سندروم پری دریایی به دنیا می‌آیند، پا‌های شیلو به دلیل مسیر شریان‌های خون اصلی در پاهایش قابل جداسازی نیستند. این بیماری باعث شده شیلو رحم، مثانه یا روده بزرگ نداشته باشد و تنها یک کلیه نسبتاً سالم داشته باشد.
او به مدرسه رفت و الهام بخش کودکان سراسر جهان شد و در سال 2009 تولد 10 سالگی خود را جشن گرفت، اما در همان سال به دلیل تبدیل سرماخوردگی به ذات الریه و ناتوانی جسمش برای مبارزه با آن به ایستگاه آخر زندگیش رسید.

دختر یک ساله با بدنی 80 ساله
وجود یک بیماری و اختلال پوستی نادر در کودک یک ساله چینی سبب شد تا او مانند یک زن 80 ساله به نظر برسد. این دختر که در سال 2011 به دنیا امد "یوکسین" نام دارد و به سبب بیماری اش لقب مادر بزرگ را گرفته است. گفته می‌شود که او به یک بیماری بسیار نادر پوستی بنام "کاتیس لاکسا" مبتلا است. کاتیس لاکسا به بافت‌های پوستی بدن حمله می‌کند و باعث چروکیدگی، شل شدن اندام‌های پوستی و از بین بردن سلول‌های جوان پوست خواهد شد.

نوزاد7 کیلویی
در سال 2007 و در سیبری کودکی متولد شد که رکورد سنگین‌ترین نوزاد متولد شده را شکست. او در زمان تولد نزدیک به 7.75 کیلوگرم وزن داشت. مادر او می‌گوید در زمان بارداری همه چیز مصرف می کرده است و بیشتر غذاهایش حاوی کربوهیدرات بوده است. فرزند قبلی این مادر هم بیش از 5 کیلوگرم در زمان تولد وزن داشته است.
دختر بچه یک چشم
در سال 2006 دختری به دنیا آمد که تنها دارای یک چشم بر صورتش بود. به گفته پزشکان این دختر بچه هندی به علت استفاده مادرش از قرص‌های ضد سرطانی به این صورت بدنیا امده بود، این درحالی است که برخی دیگر از پزشکان تنها مشکلات ژنتیکی را عامل این رخداد می دانند. این دختر نتوانست زیاد زنده بماند و پس از یک روز فوت کرد.
پسری که سالی 5 بار می میرد
در شهر گلاسکو در کشور اسکاتلند پسری زندگی می‌کند که دچار سندرمی خاص است که باعث می‌شود قلب او ناگهان از کار بیفتد. قلب او معمولاً در هر حمله 7 دقیقه از کار می‌افتد و در این مدت اعضای خانواده وی که همگی برای کار با دستگاه شوک الکترونیکی آموزش دیدند وی را کمک می‌کنند. بیماری او "سندرم مرگ ناگهانی" نام دارد.

کودکی که از گرما می میرد
کودکی که به خاطر ابتلا به یک بیماری ژنتیکی نادر، بدن او قادر به تبادل حرارت با محیط نیست و در واقع هیچگاه عرق نمی‌کند از موارد عجیب دیگر است. پدر و مادر این کودک مجبورند همیشه او را با استفاده از دستگاه‌ها خنک کننده، اسپری آب و تکه‌های یخ خنگ نگاه دارند، در غیر اینصورت احتمال مرگ کودک بر اثر بالارفتن زیاد دمای بدنش وجود دارد.

پسری که همیشه کودک باقی می ماند
در سال 1989 کودکی به دنیا آمد که هنوز ویژگی‌های یک پسربچه با صورت تپل و صدای تیز را دارد. او به دلیل بیماری نادری به نام سندروم هایلندر هنوز به سن بلوغ نرسیده است، زیرا این بیماری روند پیری جسم را بسیار کند می‌کند. به نظر می‌رسد روند رشد او تا نوجوانی عادی بوده و سپس متوقف شده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/190087/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

حرکت جنون‌آمیز مرد جوان وسط خیابان؛ نشستن روی سقف خودرو!

تعادل موقع موتور سواری یعنی این!

طلوع زیبا و بارانی همراه با صدای نقاره‌ها در حرم مطهر رضوی

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گفتگوی آخرین خبر با بانوی ورزش ایران

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

در صورت بلعیدن اجسام خارجی توسط کودکان چه واکنشی باید داشته باشید؟

4 گوشه دنیا/ جزیره‌ای که مرگ در آن فراموش می‌شود!

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

عادت‌های سبز برای داشتن زمین پاک

گفتگوی بانوی ورزش ایران با آخرین خبر

کاخ سفید: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده‌اند؟

روسیه: توافقنامه‌های امنیتی با ایران و 3 کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

تفال/ مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم

تقویم تاریخ/ گشایش نخستین ایستگاه فرستنده رادیویی و تلگراف بی‏سیم ایران

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله