آریا جوان

آخرين مطالب

رحمانی در سفر به استان اردبیل از کجاها بازدید کرد؟ گردشگری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک سفر کاری یکروزه عازم اردبیل شد تا ضمن بازدید و افتتاح چتد طرح صنعتی در نشست های مختلف با فعالان اقتصادی و مسئولین استانی در جریان مهمترین مسایل و مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رضا رحمانی در این سفر از شرکت نئوپان خلخال که از جمله واحدهای تازه احیاء شده در شهرستان خلخال است، بازدید کرد.
این واحد طی سال‌های گذشته راکد بوده و با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت احیاء و با حضور رحمانی، وزیر صمت مجدداً به چرخه تولید بازگشت.
ابرازخرسندی وزیر برای احیای شرکت نئوپان
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از شرکت تازه احیا شده نئوپان خلخال در گفت و گو با خبرنگاران گفت: که بسیار خوشحالم که این واحد بعد از چندین سال تعطیلی امروز مجددا وارد چرخه تولید شد.
رضا رحمانی افزود: شرکت نئوپان خلخال متاسفانه در گذشته به هر دلیلی به تعطیلی مطلق کشانده شده بود و فرصت های شغلی آن برای شهرستان خلخال به طور کامل از بین رفته بود در همین راستا وزارت صمت احیای این واحد را در دستور کار خود قرار داده و طی یک سال گذشته با پیگیری‌های مکرر خوشبختانه امروز شاهد بازگشایی دوباره آن هستیم.
این شرکت در زمینه تولید نئوپان خام فعالیت می کند و سرمایه گذاری انجام شده در شرکت نئوپان خلخال بالغ بر 1500 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال حدود 160 نفر را فرآهم کرده است.
گفتنی است که برای نوسازی و بازسازی ماشین آلات شرکت نئوپان خلخال طی چند ماه گذشته بالغ بر 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و طرح توسعه این واحد با سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده بالغ بر 660 میلیارد ریال در حال اجرا می باشد که زمینه اشتغال بیشتر از 250 نفر دیگر را تا سال آینده فرآهم می کند.
وزیر صمت: مهاجرت در اردبیل معکوس خواهد شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان این بازدید گفت: مهاجرت در جنوب استان اردبیل معکوس می‌شود.
وی در این باره ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش صنعت و معدن در جنوب استان اردبیل، مهاجرت افراد جویای کار این منطقه به مناطق دیگر کشور متوقف شده و مهاجرت معکوس بزودی اتفاق می‌افتد.
رضا رحمانی تاکید داشت: با توجه به ظرفیت‌های منطقه در بخش‌های صنعت و معدن در نظر داریم با بکارگیری حداکثر ظرفیت این قابلیت‌ها بویژه با توجه به وجود معادن غنی از جمله معدن مس و سایر فلزات در منطقه در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید استفاده و جمعیت سفر کرده از جنوب استان اردبیل را به سمت و سوی مهاجرت معکوس هدایت کنیم.
کارخانه نئوپان خلخال به عنوان بزرگترین واحد صنعتی جنوب استان اردبیل
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره با تلاش بی‌وقفه برای راه‌اندازی طرح توسعه کارخانه نئوپان خلخال به عنوان بزرگترین واحد صنعتی جنوب استان اردبیل افزود که بزودی با پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی به این کارخانه زمینه ایجاد 500 فرصت شغلی جدید در این واحد صنعتی بزرگ فراهم می‌شود.
رحمانی در این بازدید همچنین از تولید به عنوان امری مقدس نام برد و با تقدیر از مسئولان استان و نماینده مردم منطقه در مجلس برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه پس از 2 سال رکود فعالیت آن و ایجاد فرصت شغلی دوباره برای 200 نفر از بیکارشدگان این واحد صنعتی گفت که تمام تلاش ما برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد، تعطیل و یا نیمه‌فعال در سطح کشور در جهت تحقق خواسته مقام معظم رهبری برای رونق تولید و قطع وابستگی به بیگانه در امور صنعتی و اقتصادی است.
توسعه صنعتی مناطق کم‌برخوردار اولویت اصلی وزارت است
رحمانی همچنین از راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره 2 خلخال و ناحیه صنعتی هشجین در جنوب استان اردبیل خبر داد و افزود: توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه‌یافته و کم‌برخوردار کشور اولویت کاری وزارت صنعت ،معدن و تجارت برای ایجاد فرصت‌های شغلی برابر ،تمرکززدایی صنعتی از کلانشهرها و بردن صنعت به شهرستان‌های کوچک به جای مراجعه افراد جویای کار این مناطق به واحدهای صنعتی کلانشهرها است.
او همچنین با اشاره با تلاش مسئولان استان برای راه‌اندازی کارخانه فروسیلیس خلخال با استفاده از توان مالی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اظهار داشت: ایجاد و احداث این کارخانه هزار و 500 فرصت شغلی جدید در این منطقه ایجاد کرده و رونق اقتصادی مردم جنوب استان را سبب می‌شود.
او همچنین تاکید کرد: خدمت بی‌منت به مردم و حل مشکلات بیکاری و اقتصادی مناطق مختلف کشور از اهداف مهم دولت بوده و در این راستا وزارت صنعت ،معدن و تجارت نیز با اجرای برنامه‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران متقاضی طرح‌های صنتعی و تولیدی در راستای نیل به اهداف عالی دولت قدم برمی‌دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه کاری خود در سفر به استان اردبیل، از ناحیه صنعتی کوثر در شهرستان کوثر بازدید کرد.
در ناحیه صنعتی کوثر 15 واحد صنعتی و کارگاهی مستقر هستند و مجموع سرمایه گذاری انجام شده در واحدهای فعال این ناحیه بالغ بر 1350 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال حدود 300 نفر را فرآهم کرده است.
از سوی دیگر 2 طرح بزرگ صنعتی با زمینه تولید شیشه اتومبیل و تولید انواع لوازم الکتریکی در این ناحیه صنعتی در دست اجرا است که وزیر صمت در جریان این بازدید با صدور دستور ویژه ای در خصوص تسریع در راه‌اندازی دو طرح صنعتی بزرگ در دست اجرای این ناحیه دستورات لازم را صادر کرد.
برنامه ویژه ای برای توسعه صنعتی و معدنی استان اردبیل داریم
وزیر صنعت معدن و تجارت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه شهرستان اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت های ویژه صنعتی، معدنی و تجاری استان اردبیل برای توسعه این استان برنامه های ویژه در دستور کار داریم.
رضا رحمانی افزود : برنامه های توسعه ای استان اردبیل باید در صدر برنامه ها و اقدامات تمامی معاونین و روسای سازمان های توسعه ای وزارتخانه قرار گیرد و انتظار دارم در کمترین زمان ممکن آثار و نتایج تصمیمات اتخاذ شده در خصوص این استان و توسعه اقتصادی آن قابل مشاهده و ملموس شود.
سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات قابل قبول وزارت صنعت، معدن و تجارت در کشور، گفت که انتظار داریم در استان اردبیل روند اقدامات خوب شما تداوم داشته باشد و آثار این سفر شما به زودی در استان زمینه تحول بیشتری را فرآهم آورد.
بازدید رحمانی از مجتمع صنعتی آرتاویل تایر اردبیل
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه کاری سفر خود به استان اردبیل از مجتمع صنعتی آرتاویل تایر اردبیل بازدید کرد.
این شرکت در زمینه تولید انواع لاستیک سبک و سنگین فعالیت می کند.
سرمایه گذاری انجام شده در مجتمع صنعتی آرتاویل اردبیل بالغ بر 15000 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال حدود 990 نفر را فرآهم نموده است.
گفتنی است؛ همچنین در طرح توسعه این واحد بزرگ صنعتی در اردبیل جهت تولید انواع لاستیک سنگین خودرو با سرمایه‌گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال ظرفیت اشتغال مستقیم برای 400 نفر ایجاد می شود.
ظرفیت های تجاری اردبیل در همسایگی کشورهای حاشیه خزر باید فعال شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از مجتمع صنعتی آرتاویل تایر اردبیل در گفتگو با خبرنگاران گفت: استان اردبیل یک استان نوظهور در بخش صنعت است و با توجه به طرح های در دست اقدام و در حال ایجاد یک وضعیت جدید در حوزه تولید استان در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.
او افزود: یکی از این طرح ها کارخانه نئوپان در خلخال بود که متاسفانه طی سالیان گذشته تعطیل شده بود که مجددا آن را راه اندازی کردیم و از این طریق زمینه اشتغال برای 200 نفر فراهم شده است.
رحمانی با اشاره به اینکه با شروع فاز توسعه این کارخانه برای 300 نفردیگر فرصت اشتغالزایی فراهم خواهد شد، خاطر نشان کرد که علاوه بر این در شهرهای محرومی نیز مانند شهرستان کوثر نواحی صنعتی موجود بودند که واحدها صنعتی در آنها فعالیت نمی کرد اما با اقدامات صورت گرفته این واحد ها راه اندازی و فعال خواهند شد.
در بخش معدن استان اردبیل سرمایه گذاری های بزرگی انجام نشده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در گذشته در بخش معدن استان سرمایه گذاری های بزرگی انجام نشده است، اظهار داشت: اقدامات لازم برای فعال کردن این بخش نیز صورت گرفته است و دربخش اکتشافات معادن استان اردبیل در اولویت قرار گرفته و باید به این روند سرعت بیشتری داده شود.
وی با اشاره به ظرفیت های تجاری استان در همسایگی با کشورهای حاشیه خزر گفت: با توجه به پیوستن ایران به پیمان اقتصادی اوراسیا می توان در جذب بازار کشورهای همسایه نیز نقش مهمی ایفا کرد.
وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حوزه خودرو به غیر از بخش لاستیک در مشکین شهر طرح های خوبی در دست اقدام است که بابرآیند صورت گرفته نزدیک به هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
رحمانی بر ضرورت راه اندازی پایانه های صادراتی در استان تاکید کرد و گفت: به منظور تشویق بخش خصوصی برای حضور در شهرک های صنعتی دولت طرح های تشویقی خوبی از جمله تخصیص تخفیف به آنها در نظر گرفته است.
وی در پایان افزود: امسال قصد داریم 2000 واحد صنعتی را احیا کنیم و با توجه به برنامه 12 ماهه تخمین زده ایم که تا پایان سال بالای 94 درصد از این طرح ها محقق شود.
بازدید وزیر صمت از ناحیه صنعتی رضی استان اردبیل
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه سفر خود به استان اردبیل از ناحیه صنعتی رضی در شهرستان رضی بازدید کرد.
ناحیه صنعتی رضی 23 هکتار اراضی قابل واگذاری برای واحدهای صنعتی و کارگاهی دارد.
تمامی زیر ساخت های اولیه اعم از آب، برق، گاز و راه مواصلاتی برای این ناحیه صنعتی تامین شده است.
تا کنون 7 قرار داد زمین در ناحیه صنعتی رضی منعقد شده و یک واحد صنعتی نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.
6 طرح صنعتی نیز در زمینه تولید پوشاک، رنگ رزین، تولید تخته، درب و پنجره upvc ، در این ناحیه در حال احداث هستند.
گفتنی است؛ برای تشویق سرمایه‌گذاران برای مشارکت در ناحیه صنعتی شهرستان رضی زمین با 50 درصد تخفیف واگذار می شود و همچنین واحدهای مستقر در این شهرک 13 سال از تخفیف مالیاتی برخوردار خواهند بود.
بازدید رحمانی از طرح صنعتی حدید مبتکران در شهرستان مشگین‌شهر
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه سفر خود به استان اردبیل از طرح صنعتی حدید مبتکران بازدید به عمل آورد.
این طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در زمینه تولید انواع کامیونت فعالیت خواهد کرد.
شایان ذکر است که سرمایه گذاری انجام شده در فاز اول این طرح صنعتی حدید مبتکران بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال است که زمینه اشتغال حدود 1000 نفر را فرآهم می کند.
گفتنی است که فاز نهایی این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از 30 هزار میلیارد ریال، اشتغال مستقیم برای بیش از 5000 نفر ایجاد خواهد کرد.
نشست با فعالان اقتصادی استان اردبیل
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با فعالان اقتصادی استان اردبیل با اشاره به لغو سفر خود به اردبیل در روز گذشته به سبب شرایط آب و هوایی گفت که من شخصاً اصرار به انجام این سفر و حضور در استان اردبیل داشتم تا بتوانیم مسائل این استان را نزدیک رصد و در خصوص آنها تصمیم‌گیری مناسبی انجام شود.
او تاکید کرد: نمی توانم بپذیرم استان اردبیل با این امکانات و فرصت ها، شرایطش در حوزه صنایع و معادن در این سطح باشد؛ انتظار دارم که همه بخش های موثر در این حوزه مسئولانه با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این استان را به شرایط بهینه تری برسانیم.
وی ادامه داد :برای توسعه این استان در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری برنامه های خوب و کاملا اجرایی را محور حرکت خود قرار داده ایم که در صورت حمایت از داخل استان و سرمایه‌گذاران می توان به آینده استان اردبیل کاملا امیدوار بود.
رحمانی با اشاره به برنامه سفر خود به شهرستان خلخال گفت :خوشبختانه اقدامات بزرگی در حوزه صنایع و معادن استان در حال آغاز است و امروز شاهد بودیم که یک واحد صنعتی در خلخال بعد از چند سال تعطیلی مجدداً راه‌اندازی و به چرخه تولید بازگشته است.
برای توسعه صنعتی مناطق محروم و کم برخوردار کشور از سرمایه‌گذاران حمایت ویژه می کنیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از ناحیه صنعتی کوثر در استان اردبیل گفت: علیرغم وجود برخی زیرساخت های لازم در این ناحیه صنعتی، متاسفانه در گذشته سرمایه گذاران استقبالی نکرده بودند و واحدی فعال نشده بود؛ امروز جای خوشحالی است که با پیگیری های انجام شده چندین واحد صنعتی با انگیزه و سرمایه‌گذاری خوب در این ناحیه فعال و یا در حال احداث است.
رضا رحمانی افزود: بخشی از امور مربوط به شهرک های صنعتی که مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار کشور است، دستور اکید صادر شده تا بالاترین میزان مساعدت در نحوه واگذاری زمین ها و تامین تسهیلات مورد انجام شود.
رحمانی خاطرنشان کرد: البته انتظار ویژه‌ای از نظام بانکی کشور داریم.
46

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/191904/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

8 گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی