آریا جوان

آخرين مطالب

نکات آرایشی مخصوص دختران عینکی دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - نکات آرایشی مخصوص دختران عینکی
١٩٤
٠
کوکا / یکی از چالش هایی که خانم ها و دختران عینکی با آن درگیر هستند نوع آرایش صورت و به خصوص چشم ها برای مراسم و مجالس مختلف است زیرا عینک اگرچه قسمت هایی از چشم و اطراف آن را می پوشاند اما باعث برجسته شدن برخی قسمت های دیگر این ناحیه می شود به طوری که دیگران در نگاه اول به عینک، چشم و مدل ابروهای فرد خیره خواهند شد.
با این که بسیاری از خانم ها گمان می کنند استفاده از عینک با فریم های مختلف آن ها را از آرایش چشم بی نیاز کرده یا نوع آرایش آن ها دیگر چندان اهمیتی نخواهد داشت حقیقت این است که اگر بخواهید به عنوان یک خانم عینکی جذاب در چشم همسرتان دیده شوید و در مجالس جذابیت دوچندان داشته باشید لازم است به باید و نبایدهای آرایشی مخصوص افراد عینکی توجه کافی داشته باشید.
در ادامه این مطلب قصد داریم درباره قوانین و نکات مهم آرایش چشم، ابرو و صورت برای خانم های عینکی صحبت کنیم، با کوکا همراه باشید.
فوت و فن های آرایش چشم و ابرو با عینک
خانم هایی که عینک به چشم می زنند هنگام آرایش چشم علاوه بر مدل چشم باید به مدل عینک، ضخامت و رنگ فریم نیز توجه داشته باشند.
بی شک عینک به خودی خود یک استایل ویژه به چهره و چشم ها می بخشد اما گاهی چشم ها پشت فریم عینک پنهان شده و جلوه خودش را از دست می دهد و صد البته دیده شدن چشم ها تاثیر به سزایی در جذابیت افراد دارد بنابراین در مراسم و موقعیت های خاص لازم است از آرایش ساده برای برجسته کردن زیبایی چشم ها کمک بگیرید.
هنگام آرایش کردن به نکات زیر توجه داشته باشید:
1. برای سایه چشم از سایه ملایم به عنوان پایه برای کل پلک بالایی تا استخوان ابرو و برای پلک پایینی از رنگ های با شدت متوسط تا اولین چین زیر پلک استفاده کنید. سپس یک خط چشم ژله ای کنار مژه های بالایی کشیده و از خط چشم پودری برای پلک پایین استفاده کنید و در پایان ریمل ضد آب به مژه های خود بزنید.
2. از خط چشم هم بالا و هم پایین چشم استفاده کنید و به تعادل میان فریم عینک و چشم های خود توجه داشته باشید، به عنوان مثال برای عینک های با فریم بزرگ از خط چشم پهن و برای عینک های با فریم نازک از خط چشم نازک استفاده کنید.
3. توصیه می شود تنها برای مژه های بالای چشم از ریمل استفاده کنید تا از شلوغ کاری جلوگیری شود. همچنین بهتر است ریمل ضد آب باشد تا مژه های بلند شیشه عینک را لکه دار نکند.
4. علاوه بر ضخامت، رنگ فریم نیز از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر عینک با فریم پاستلی (رنگ روشن مثلا صورتی روشن، آبی روشن و …) به چشم می زنید از سایه ملایم و نرم استفاده کنید و خط چشم و ریمل تیره به کار ببرید.
5. رنگ مورد استفاده برای آرایش چشم نباید دقیقا هم رنگ فریم عینک باشد، اگر می خواهید همان رنگ را روی پلک های خود کار کنید بهتر است روی سطح پلک از رنگ پایه روشن تر استفاده کرده و برای خط چشم رنگ های تیره تر انتخاب کنید.
6. ابرو به چهره حالت می بخشد و به خصوص زمانی که از عینک استفاده می کنید باید به آن توجه زیادی داشته باشید. ابروهای شلوغ که خط ابروها مشخص نباشد باعث می شوند عینک روی چهره غالب شده و جلوه چشم و صورت را از بین ببرد.
7. همیشه ابروهای خود را مرتب نگه داشته و موهای زائد آن را اصلاح کنید زیرا حتی اگر این موهای زائد در آینه مشخص نباشند ممکن است از پشت عینک بزرگ تر دیده شده و از جذابیت چهره بکاهند.
8. اگر فریم عینک یا فرم ابروان به گونه ای است که فریم به طور کامل ابرو را می پوشاند نیازی نیست روی آن ها تمرکز چندانی داشته باشید.
9. در صورتی که ابروها با عینک پوشیده نمی شود توصیه می شود از سایه چشم یا مداد ابرو هم رنگ ابرو برای پر کردن آن استفاده کنید اما در این کار زیاده روی نکنید تا ابروها زیبایی طبیعی خودش را داشته باشد.
10. اگر قاب عینک شما مشکی یا تیره است از بیش از حد تیره کردن ابروها اجتناب کنید زیرا جلوه خوبی ندارد و ممکن است رنگ آن با رنگ فریم تداخل داشته باشد. همچنین استفاده از عینک با فریم پهن برای ابروان پهن و پرپشت ایده چندان جالبی نخواهد بود.
11. برخی از خانم های عینکی از سیاهی دور چشم و دایره های تاریک در این ناحیه رنج می برند، قبل از شرکت در مراسم و مجالس سعی کنید از کرم پوشش دهنده مناسب برای دور چشم استفاده کنید.
12. از آن جا که عینک باعث می شود توجه به چشم ها جلب شده و بقیه قسمت های صورت جلوه خود را از دست بدهند می توانید در مراسم خاص از رژ لب با رنگ های جسورانه برای تعادل بخشیدن به آن استفاده کنید، در این مواقع بهتر است روی سایر بخش های صورت آرایش طبیعی و خنثی کار کنید.
13. اگر چشم دوربین دارید و از عینک با شماره بالا استفاده می کنید چشم شما از پشت عینک درشت تر دیده می شود و بهتر است هنگام آرایش از سایه تیره تر استفاده کنید تا آن ها را کمی کوچک تر نشان دهید. اگر چشم نزدیک بین دارید چشم ها پشت عینک کوچک تر دیده می شود و بهتر است برای آرایش از سایه های روشن استفاده کرده و بالای چشم خط چشم بکشید.
سایر نکات
14. از آزمون و خطا نترسید و سعی کنید به مرور و با امتحان کردن آرایش های مختلف به قوانین آرایشی که برای چهره شما مناسب تر است برسید.
15. از عینک و نوع آرایشی استفاده کنید که به جای محو کردن ویژگی های چهره آن ها را برجسته تر کند، مثلا افرادی که استخوان گونه کشیده ای دارند بهتر است از فریم های پهن تر و براق تر استفاده کنند.
16. بدون شک همه خانم های عینکی به یک جفت عینک استاندارد و معمولی نیاز دارند که بتوانند در شرایط مختلف از آن استفاده کنند اما داشتن یک جفت عینک فانتزی یا هنری و خاص برای زمان هایی که می خواهید ظاهر متفاوتی از خود به نمایش بگذارید نیز خالی از لطف نخواهد بود. مثلا عینک با فریم سفید، آرایش چشم روشن و گربه ای ظاهری مدرن و جذاب به شما خواهد بخشید.
17. اگر عینک با فریم رنگارنگ یا طرح دار انتخاب کرده اید سلیقه شما را تحسین می کنیم اما برای آن که دیگران با نگاه کردن به چهره شما به یاد رنگین کمان نیفتند توصیه می کنیم از آرایش های خنثی استفاده کنید، آرایش تا حد امکان ساده که از سایه های رنگی و برجسته در آن استفاده نشده باشد.
در پایان به این نکته توجه داشته باشید که گاهی اوقات (و نه همیشه) انتخاب سادگی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود و یک چهره شاداب با پوست سالم و روشن حتی بدون آرایش و از پشت عینک جلوه خودش را خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/193071/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

واکنش حسینی مانع از گلزنی بازیکنان شمس آذر شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت

الهامی: استقلال، پرسپولیس و برزیل تفاوتی ندارند

رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏

گل سوم استقلال به شمس‌آذر توسط مرادمند

گل اول مس رفسنجان توسط واسعی

گزارش زنده؛ استقلال 3-0 شمس‌آذر قزوین

ترفندهای تمیزکاری خانگی

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

تصاویری از تجمع و حمایت از عملیات تنبیهی «وعده صادق» در صنعای یمن

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

روایت رئیسی از دیدار با مادر 3 شهید در دامغان

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

8 گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت