آریا جوان

آخرين مطالب

معرفی بهترین گل و گیاه برای خانه دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - معرفی بهترین گل و گیاه برای خانه
٠
٠
زیبامون / اگر شما هم قصد خرید و نگه داری از گل ها و گیاهان آپارتمانی دارید، بهتون پیشنهاد میکنیم ابتدا با نمونه های مختلف گیاهان اپارتمانی و شرایط نگهداری از ان ها آشنا شوید و سپس بهترین انتخاب رو برای اپارتمان خودتون داشته باشید. با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید!
بهترین گیاهان آپارتمانی
گیاهان آپارتمانی جز آن دسته از گیاهانی هستند که معمولا در شرایط سخت، دوام و مقاومت خیلی زیادی داشته و معمولا با کمترین میزان نور و کمترین مقدار آب نیز به رشد خود ادامه داده و سرسبزی خیلی خوبی رو برای محیط اطراف ایجاد میکنند. در ادامه با تعدادی از بهترین گیاهان آپارتمانی آشنا شوید:
گیاه آپارتمانی همیشه سبز چینی (Chinese Evergreen)
گیاه همیشه سبز چینی نام مشترکی هست که به گیاهانی از گونه اگلونما گفته میشه. این گیاه معمولا مقاومت خیلی خوبی در نور کم داره و به دلیل داشتن برگهای سبز و چرمی مانند، بسیار محبوب و پرطرفدار هست.
مهم ترین نکته ای که در مراقبت از این گیاه باید به آن توجه داشته باشید این هست که گرمای محیطی مناسبی (17 تا 28 درجه سانتی گراد) برای آن فراهم کنید و دمای محیط ان نباید کمتر از 15 درجه سانتی گراد باشد و باید از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته شود. خاک این گیاه باید همیشه مرطوب باشد و در زمستان به آبیاری کمتری نیاز دارد. بهتره در فصل بهار تا پایان تابستان با استفاده از کود مایع رقیق شده به این گیاه تغذیه رسانی کنید.
گیاه برگ انجیری (Leaf Fig)
این گیاه از خانواده آراسه بوده و یکی از گیاهان بومی آمریکای جنوبی محسوب میشه. برگ این گیاه آپارتمانی دارای رنگ سبز و براق بوده که هرچه برگ بزرگ تر می شود شکاف و دندانه هایی که در لبه های بیرونی این برگ وجود دارند عمیق تر و بیشتر شده و در حالت کلی شکلی شبیه به برگ درخت انجیر پیدا میکند. این گیاه با محیط خانه و آپارتمان به خوبی سازگار می شود و اگر در کنار پنجره و در نور غیر مستقیم قرار بگیره و شرایطی مانند نیم سایه یا نیم آفتاب برای آن فراهم باشد به خوبی رشد خواهد کرد. اما نور مستقیم آفتاب باعث سوختگی در برگهای این گیاه می شود.
بهتره دمای محیط این گیاه از 13 درجه کمتر نباشه و برای آبیاری گیاه هم اجازه دهید بعد از یکبار آبدهی خاک آن خشک شده و سپس دوباره به آن آب دهید.
گیاه عنکبوتی (Spider Plant)
این گیاه معمولا با نام برگ گندمی نیز شناخته شده است. این گیاه از خانواده Liliaceae هست و یکی از گزینه های خیلی خوب برای نگهداری در آپارتمان محسوب میشه. دمای مناسب برای رشد این گیاه چیزی بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد هست و نباید دمای محیط ان کمتر از 7 درجه باشه. نور این گیاه باید به شکل غیر مستقیم باشه و برای رشد بهتر به نور کم تا متوسط نیاز داره. این گیاه به آبیاری زیادی نیاز داره و بعد از خشک شدن خاک آن باید آبیاری شود. بهتره در فصول گرم سال بر روی برگهای این گیاه غبار پاشی هم داشته باشید تا رطوبت مورد نیاز ان تامین شود.
گیاه آلوئه ورا (Aloe vera)
آلوورا یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی هست که به نور فراوان و غیر مستقیم نیاز داره. برگ های بلند و تیز این گیاه سبزی جذابی رو برای محیط اپارتمان شما ایجاد میکنه و معمولا جز اولین انتخاب ها برای آپارتمان و گلخانه های خانگی هست. دمای مورد نیاز این گیاه چیزی بین 17 تا 24 درجه سانتی گراد هست. بهتره در برخی از ساعات روز این گیاه را در زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار بدید تا تازگی و طراوت بهتری پیدا کنه. توصیه میشه این گیاه رو هر 10 تا 14 روز و زمانی که خاک گلدان آن کاملا خشک شد، آبیاری کنید.
گیاه پیچک انگلیسی (English Ivy)
پیچک انگلیسی یا گل پاپیتال، یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی هست که از خانواده Araliaceae بوده و یکی از گیاهان بومی جزایر قناری هست. این گیاه نیز به نور فراوان و غیر مستقیم نیاز داره. این گیاه نباید در محیطی با دمای کمتر از 7 درجه و بیشتر از 16 درجه سانتی گراد قرار بگیرد. این گیاه رو در فصل زمستان هفته ای یک بار و در فصل تابستان هفته ای دوبار آبیاری کنید و برای تمیز کردن برگ های آن غبار پاشی یا استفاده از پارچه مرطوب کفایت میکند.
گیاه سانسوریا (Sansevierias)
این گیاه که با نام گیاه شمشیری یا گیاه زبان مادر شوهر نیز شناخته شده است، جز گیاهان خیلی مقاوم اپارتمانی هست و میشه گفت هیچ وقت خراب نمیشه! این گیاه رشد بسیار آهسته ای دارد و معمولا در تمام طول سال سبز و شاداب هست و روش نگهداری بسیار آسان و کم هزینه ای نیز دارد. این گیاه باید در زیر نور کامل و غیر مستقیم قرار بگیره و دمای مورد نیاز آن چیزی در حدود 20 تا 30 درجه سانتی گراد هست. این گیاه بهتره در فصل تابستان هفته 1 تا 2 بار و در فصل زمستان هر 2 تا 3 هفته یک بار آبیاری شود.
گیاه زاموفیلیا (zamiifolia)
این گیاه با برگهای سبز، براق و چرمی مانند جز گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم هست که همیشه ظاهری سر سبز و شاداب داره و باعث ایجاد حس شادابی و طراوت در آپارتمان شما خواهد شد. این گیاه در برابر کم آبی و نور کم بسیار مقاوم هست و به سختی خشک و خراب میشه. به طور کلی این گیاه به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز داره در محیط های سایه ای و کم نور نیز به خوبی رشد میکنه. بهتره زمانی به این گیاه آب دهید که خاک آن تا عمق 3 تا 4 سانتی متری خشک شده باشد.یا به بیان بهتر هر 10 روز یکبار به آبیاری نیاز داره.
گیاهان آپارتمانی گلدار
گل بنفشه آفریقایی (African Violets)
بنفشه آفریقایی یکی از گلهای بومی مناطق گرمسیری شرق آفریقا بوده و از خانواده Gesneriaceae هست. این گل در دسته بندی گیاهان اپارتمانی گلدار قرار داره و حتما باید در زیر نور غیر مستقیم قرار بگیره. پس اگر قصد نگهداری از این گیاه در آپارتمان را دارید حتما باید محیطی با نور کافی و غیر مستقیم برای ان در نظر بگیرید و یا اگر محیط مورد نظر شما روشنایی مناسبی ندارد، حتما از نورهای فلورسنت استفاده کنید تا نور مورد نیاز این گیاه تامین شود.
بهتره این گیاه رو بعد از خشک شدن خاک گلدان آبیاری کنید و نهایتا این آبیاری 2 بار در هفته باشد. برگها و ساقه این گیاه هرگز نباید مرطوب شوند و به اسپری کردن آب نیازی ندارند.
گل حنا (Busy Lizzy)
گل حنا یکی دیگه از گیاهان اپارتمانی گل دار هست که تقریبا در بیشتر اوقات سال گل داره جز گل های بادوام محسوب میشه. این گل به نور غیر مستقیم نیاز داره و باید از تابش مستقیم نور خورشید دور باشه. بهترین دما برای این گیاه چیزی بین 16 تا 23 درجه سانتی گراد هست. خاک گلدان این گیاه باید همیشه مرطوب باشد در غیر این صورت گلدهی آن کم شده و ممکن هست ریزش برگ نیز پیدا کند. بر روی برگها و گل های این گیاه نباید آب بپاشید.
گیاهان آپارتمانی کم نور
گیاه پتوس (Pothos)
گیاه پتوس یکی از گیاهان آپارتمانی شناخته شده و محبوبی هست که به نور خیلی کمی نیاز داره و در هر شرایطی رشد میکنه و باعث سرسبزی محیط زندگی شما میشه. این گیاه باید هفته ای یک بار و بعد از خشک شدن خاک گلدان آبیاری شود و دمای مورد نیاز ان 22 درجه سانتی گراد هست. این گیاه با برگهای قلبی شکل و زیبایی که داره جز گیاهان بالارونده هست و اگر محیط اطراف ان مناسب باشد، ممکن هست تا سقف نیز حرکت کند و بالا رود.
گیاه کالاتیا (Calathea)
گیاه کالاتیا برای رشد در اپارتمان به نور کم تا متوسط، گرمای زیاد و ابیاری معمولی نیاز دارد تا خاک آن همیشه مرطوب باشد. این گیاه به دلیل داشتن برگ هایی با رنگهای خاص و متنوع جز انتخاب های خیلی خوب و خاص برای اپارتمان هست و زیبایی منحصر به فردی رو برای اپارتمان شما ایجاد میکنه.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/194285/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو/ تصاویر

فال حافظ جمعه 31 فروردین 1403

فال روزانه جمعه 31 فروردین 1403

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند