آریا جوان

آخرين مطالب

تویوتا یاریس 2020؛ نسل چهارم هاچ‌بک کوچک Toyota فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - تویوتا یاریس 2020 معرفی شد. شرکت ژاپنی تویوتا به صورت رسمی از چهارمین نسل هاچ بک کوچک خود پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم. پس از انتشار تصاویر جاسوسی مختلف از نسل جدید تویوتا یاریس سرانجام شرکت تویوتا به صورت رسمی نسل چهارم این خودرو را برای عرضه در بازار‌های اروپا و ژاپن معرفی کرد.
وب‌سایت گجت‌نیوز - حسین مرادی: تویوتا یاریس 2020 معرفی شد. شرکت ژاپنی تویوتا به صورت رسمی از چهارمین نسل هاچ بک کوچک خود پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.
پس از انتشار تصاویر جاسوسی مختلف از نسل جدید تویوتا یاریس سرانجام شرکت تویوتا به صورت رسمی نسل چهارم این خودرو را برای عرضه در بازار‌های اروپا و ژاپن معرفی کرد. تویوتا یاریس 2020 بر پایه پلتفرم جدید TNGA طراحی شده است که برای نخستین بار این پلتفرم برای این کلاس استفاده می‌شود.
استفاده از پلتفرم TNGA باعث شده تا این هاچ بک تویوتا نسبت به گذشته در بخش‌های مختلفی، چون کارایی، تکنولوژی، استایل، ایمنی و فنی پیشرفت کند. همچنین وزن این خودرو نسبت به قبل 50 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.
مشخصات تویوتا یاریس 2020

طراحان با افزایش عرضی و کاهش طول و ارتفاع این خودرو باعث شدند تا نسبت به قبل جذاب‌تر به نظر برسد. این در حالی است که امروزه بسیاری از خودروسازان محصولات جدید خود را بزرگ‌تر طراحی می‌کنند، اما طول تویوتا یاریس 2020 حدود 5 میلی‌متر کوتاه‌تر و ارتفاع آن نیز 40 میلی‌متر کاهش پیدا کرده و 50 میلی‌متر نیز به فاصله محوری آن اضافه شده است. چنین تغییراتی کابین را جادارتر کرده و با نصب صندلی‌ها در سطحی پایین‌تر فضای سر بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

طراحان با تغییراتی که در ظاهر این خودرو اعمال کردند، تویوتا یاریس 2020 را نسبت به گذشته جذاب‌تر و پویاتر نشان داده‌اند که از به تکامل رسیدن این خودرو حکایت دارد. از ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به کاپوت کشیده، چراغ‌های تمام LED، سپر‌های اسپرت، جلوپنجره بزرگ و گلگیر‌های عضله‌ای اشاره کرد.

طراحان برای کابین این خودرو نیز از متریال باکیفیتی استفاده کردند که از این بخش می‌توان به قاب نرم صفحه آمپر و تریم رو دری‌ها اشاره کرد. بر اساس اعلام تویوتا طراحان برای کابین بر روی ارتقا کیفیت حسی به واسه لمس و کارکرد تمرکز کردند. در کابین شاهد داشبورد باریک‌تر و پایین‌تر نسبت به قبل هستیم، اما طراحان کنسول مرکزی را عریض‌تر کردند و حالا کنسول مرکزی در ارتفاع بالاتری نصب شده است. طراحان برای دید بهتر حتی غربیلک فرمان را نیز کوچک‌تر طراحی کردند.

شرکت تویوتا یک نمایشگر بزرگ بر روی داشبورد برای ارائه سیستم اطلاعاتی سرگرمی نصب کرده است و همچنین یک نمایشگر TFT نیز در وسط صفحه‌آمپر دیده می‌شود که در اطراف آن دو نشانگر دیجیتالی دایره‌ای قرار دارند. شرکت تویوتا برای این خودرو یک نمایشگر سربالای رنگی 10 اینچی را نیز در نظر گرفته است. از سایر امکانات کابین می‌توان به نورپردازی داخلی، گرم‌کن غربیلک فرمان و شارژر بی‌سیم اشاره کرد.

بر اساس نوع بازار خودرو تویوتا یاریس 2020 از دو نوع موتور 1 و 1.5 لیتر 3 سیلندر بنزینی در کنار یک مدل هیبریدی 1.5 لیتری بهره می‌برد. مدل هیبریدی نسل جدید تویوتا یاریس از سیستم هیبریدی خود شارژ شونده تویوتا برخوردار است که به صورت مستقیم از مدل‌های 2 لیتری و 2.5 لیتری هیبریدی کرولا، کمری و راوفور برای این خودرو قرض گرفته شده است. این سیستم هیبریدی دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری 3 سیلندر چرخه اتکینسون است که در کنار آن یک موتور الکتریکی با قدرت 80 اسب بخار با باطری‌های بزرگ‌تر و سبک‌تر نیز وجود دارد.

تویوتا اعلام کرده است با چنین پیشرانه‌ای حدود 15 درصد خروجی نسبت به قبل افزایش پیدا می‌کند و مصرف سوخت و تولید دی‌اکسید کربن این خودرو نیز بیش از 20 درصد کاهش خواهد یافت. همچنین مدل هیبریدی یاریس در نسل قبلی قدرتی حدود 100 اسب بخار تولید می‌کرد که حالا نسل جدید قادر به تولید قدرتی برابر با 115 اسب بخار است. چنین سیستم هیبریدی در کشور ژاپن به همراه سامانه چهار چرخ محرک الکتریکی به فروش می‌رسد و برای نخستین بار این سیستم در هاچ‌بک ساب‌کامپکت عرضه می‌شود.

نسل چهارم یاریس به واسطه فاصله عرضی بیشتر محورها، وزن سبک‌تر در کنار استحکام بیشتر بدنه و مرکز ثقل حدود 15 میلی‌متر پایین‌تر برای راننده شرایط رانندگی جذاب‌تر و آسان‌تری را فراهم خواهد کرد. تویوتا ادعا می‌کند در طراحی یاریس سعی شده این خودرو به ایمن‌ترین خودرو جهان تبدیل شود و در همین راستا برای آن پکیج ایمنی Safety Sens به صورت استاندارد ارائه می‌شود. پکیج ایمنی Safety Sens شامل مواردی، چون دستیار تشخیص خطوط کروز کنترل تطبیقی هوشمند و ایربگ جلوی میانی می‌شود.
منبع: carscoops

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/196222/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟