آریا جوان

آخرين مطالب

آمازون برای کسب سهم گوگل در بازار تبلیغات جست‌وجو تلاش می‌کند فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - گوگل از سال‌ها پیش به‌عنوان فرمانروای بازار تبلیغات موتور جست‌وجو شناخته می‌شود، اما آمازون رویکردی تهاجمی برای کسب سهم آن‌ها در بازار دارد.

گوگل هنوز به‌عنوان فرمانروای بازار تبلیغات آنلاین در موتور جست‌وجو شناخته می‌شود. آمازون، که امروز لقب غول تجارت الکترونیک را دارد، تلاش می‌کند تا در این بازار هم سهم خود را روز‌به‌روز افزایش دهد. eMarketer در جدیدترین بررسی و گزارش خود ادعا می‌کند، آمازون در دو سال آینده سهم خود را بیش‌ازپیش در بازار تبلیغات افزایش می‌دهد و در همین دوره، سهم گوگل کاهش خواهد یافت. مقاله‌های مرتبط:
آمازون و برنامه‌های بزرگ این شرکت برای تبلیغاتکسب‌و‌کار تبلیغات آمازون، گوگل و فیسبوک را تهدید می‌کند
در گزارش اخیر پیش‌بینی می‌شود که بازار تبلیغات جست‌وجو در آمریکا تا پایان سال جاری به 55/17 میلیارد دلار برسد. گوگل تا پایان 2019، سهم 73 درصدی خواهد داشت. eMarketer پیش‌بینی می‌کند، سهم غول موتور جست‌وجو تا سال 2021 به 70/5 درصد کاهش خواهد یافت. سهم آمازون در سال 2019، 12/9 درصد بیان می‌شود که قطعا در مقایسه با گوگل رقم قابل‌توجهی نیست. البته همین گزارش می‌گوید که آن‌ها سرعت رشد بیشتری نسبت به رقیب دیرینه دارند. رشد کسب‌وکار تبلیغ آمازون در نتایج جست‌وجو نسبت به سال گذشته 30 درصد بیان می‌شود. به‌علاوه eMarketer پیش‌بینی می‌کند که با توجه به سرعت کنونی، آمازون تا سال 2021 به سهم 15/9 درصدی از بازار برسد. در بخشی از گزارش eMarketer می‌خوانیم: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران، آمازون را برای جست‌وجوی کالا انتخاب می‌کنند. درنتیجه دومین بازیگر صنعت تبلیغات با سرعت بالایی سهم خود را افزایش می‌دهد که منجر به کاهش سهم رقیب دیرینه می‌شود (هرچند درحال حاضر سهم آن‌ها کمتر از گوگل است). آمازون هیاهوی خبری زیادی پیرامون کسب‌وکار تبلیغات خود ندارد. آن‌ها با همین روند تقریبا ساکت، کسب‌وکاری میلیارد دلاری را در حوزه‌ی تبلیغات ایجاد کرده‌اند. شرکت‌ها می‌توانند با خرید تبلیغ از آمازون، کالای خود را بیشتر برای کاربران به نمایش بگذارند. آمازون گزینه‌ها و قابلیت‌های متعددی را در خدمات تبلیغی به کسب‌وکارها ارائه می‌کند. آن‌ها محصولات تبلیغاتی را در زمان خرید محصول رقیب هم به کاربر ارائه می‌کنند. به‌هرحال گوگل با نمایش تبلیغات در نتایج جست‌و‌جو کسب درآمد می‌کند، درحالی‌که آمازون تبلیغ محصولات را در پلتفرم تجارت الکترونیک به نمایش می‌گذارد. آمازون می‌تواند با بهره‌برداری از داده‌های متنوع پیرامون عادت خرید مشتریان، قابلیت‌های بیشتر و پیچیده‌تر را در خدمات تبلیغی ارائه کند.
نیکول پرین، تحلیل‌گر ارشد eMarketer در بیانیه‌ای پیرامون گزارش جدید گفت: کسب‌وکار آمازون، موفق به کسب درآمد مناسب و افزایش هزینه‌ی کسب‌وکارها در تبلیغات شده است. آن‌ها تبلیغ را در جست‌وجوی محصول و دقیقا همان‌جایی نشان می‌دهند که کاربر آماده‌ی خرید است. آمازون همچنین ابزارهای اندازه‌گیری و هدف‌گیری بهتری توسعه می‌دهد که جذابیت خدمات را برای تبلیغ‌دهنده‌ها چندین برابر می‌کند. آمازون هیچ‌گاه محدود به یک صنعت و یک کانال درآمدی نمی‌ماند
آمازون همیشه تلاش می‌کند تا فعالیت خود را به صنایع گوناگون گسترش دهد. آن‌ها تبلیغات را هم از تجارت الکترونیک فراتر برده‌اند. فیلم، تلویزیون، بازی، محصولات صوتی، برنامه‌های زنده‌ی ورزشی و حتی جعبه‌های مقوایی، حوزه‌های مدنظر برای تبلیغات آمازون هستند. داده‌های خرید مایحتاج روزانه که از زیرمجموعه‌ی عظیم آن‌ها یعنی هول فودز استخراج می‌شود، دیدگاه بهتری نسبت به استراتژی تبلیغات سنتی به شرکت می‌دهد. به‌علاوه آمازون امروز به مشتریان خود امکان می‌دهد تا کالاهایی را تبلیغ کنند که در پلتفرم خودش به فروش نمی‌روند. غول تجارت الکترونیک، ابتدای ماه جاری میلادی در سیاتل رویدادی خصوصی و دعوت‌نامه‌ای برگزار کرد. هدف از رویداد مذکور، آموزش شرکت‌ها با هدف بازاریابی بهتر در پلتفرم تجارت الکترونیک آمازون بود. دراین‌میان استارتاپ‌های متعددی هم ظهور کرده‌اند که چگونگی تبلیغ بهینه در آمازون را به کسب‌وکارهای متعدد می‌آموزند. از میان آن‌ها می‌توان به بازیگران بزرگی در سیاتل همچون InsightLeap، Downstream، Gradient و Stackline اشاره کرد.
در گزارش‌های مالی آمازون، اشاره‌ای به درآمد بخش تبلیغات نمی‌شود. آن‌ها درآمد مذکور را در زیرمجموعه‌ای بزرگ و گسترده به‌نام «متفرقه» جای می‌دهند. گروه متفرقه، در سال 2018 درآمدی بیش از 10 میلیارد دلار برای غول تجارت الکترونیک داشت و آخرین گزارش فصلی، رشد 37 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان داد. با وجود رشد آمازون در سال‌های اخیر، گوگل و فیسبوک هنوز فرمانروای بازار تبلیغات دیجیتال هستند. به‌هرحال سرعت رشد شرکت تحت مدیریت جف بزوس در این بازار بسیار قابل‌توجه است. eMarketer سال گذشته گزارش داد که آن‌ها مایکروسافت را در سهم بازار تبلیغات پشت سر گذاشته‌اند. برخی کارشناسان می‌گویند درآمد از تبلیغات، روزی کسب‌وکار خدمات وب AWS را به‌عنوان پرسودترین موتور درآمدی آمازون پشت سر خواهد گذاشت. برخی از آن‌ها، رخ دادن این اتفاق را در سال 2021 تخمین می‌زنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/196968/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد