آریا جوان

آخرين مطالب

پیاده‌روی در محله ارمنی‌های اصفهان گردشگری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - «اصفهان» یکی از معدود شهرهای دو منظوره برای سفر و گردشگری در ایران محسوب می‌شود؛ به‌طوری‌که «انبوه اماکن تاریخی و میراثی» از یکسو و «جاذبه‌های مسافرتی و تفریحی» از سوی دیگر در این شهر باعث شده سفر به این کلان‌شهر هم برای توریست‌های علاقه‌مند به تاریخ مصور ایران و هم برای عموم گردشگران جذاب و پرکشش باشد.
دنیای اقتصاد: با این حال، خاطره‌ای که از گذشته تا الان از مسافرت به اصفهان در اذهان به ثبت رسیده چندان قابلیت تجربه دوباره برای نسل جدید را ندارد. به بیان ساده‌تر، تغییرات محسوس اما نه چندان شدید در چهره برخی جاذبه‌های تاریخی شاخص در اصفهان، حس گذشته را به بازدیدکنندگان و گردشگران القا نمی‌کند. نمونه شاخص از این پوست‌اندازی جاذبه‌های گردشگری اصفهان را می‌توان «اوضاع نامطلوب و ناپایدار» زاینده رود و مجموعه‌های مرتبط با آن عنوان کرد. زاینده‌رود برای برخی هفته‌ها به شکل موقت و نامناسب به آب روان مجهز می‌شود اما طولی نمی‌کشد «خشکی زننده» در این رود، منظره شهر تاریخی اصفهان را برای گردشگران غم‌انگیز می‌کند. اما در عین حال که تجربه‌های قدیمی سفر به اصفهان شاید دوباره قابل تکرار نباشد، نقاط کمتر شناخته‌شده در این شهر همچنان برای گردشگر ‌اولی‌ها می‌تواند پرجاذبه باشد. یکی از جاذبه‌های تازه شناخته شده برای گردشگران اصفهان‌رفته، محله سنگ‌فرش شده ارمنی‌ها –محله جلفا- است. وقتی صحبت از شهرهای تاریخی ایران می‌شود اصفهان با وجود بناهای تاریخی متعدد یکی از معروف‌ترین آنها به‌شمار می‌رود که اکثر بناهای آن به ثبت جهانی نیز رسیده است.
در گزارش این هفته به معرفی مکان‌هایی در اصفهان پرداخته که شاید بسیاری از گردشگران داخلی و حتی توریست‌های خارجی در سفر به این شهر تاریخی از این اماکن بازدید نکرده باشند. در کنار چهل ستون، نقش‌جهان، کلیسای‌وانک، سی‌وسه پل، خواجو، منارجنبان؛ قدم زدن در خیابان جلفا که منطقه ارمنی‌نشین این شهر است و در خود کافه‌های متعددی را جای داده خالی از لطف نیست؛ زیرا این خیابان دارای کافه‌های قدیمی با جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار همچون تابلوهای قجری، لوسترهای لاله عباسی، رادیوهای قدیمی و… است. اگر در هنگام قدم زدن در این خیابان گردشگران احساس گرسنگی کردند می‌توانند خوردن ساندویچ‌های کوچک و با طعم متفاوت که در این خیابان به فروش می‌رسد را نیز تجربه کنند. یکی از مکان‌های بکر در اصفهان حضور شربت‌خانه‌های قدیمی است که در آن انواع شربت‌های سنتی و بستنی را برای گردشگران سرو می‌کنند.
نقش برجسته 4 هزار ساله در ثلاث‌باباجانی کشف شد
از خوردنی‌های معروف این شهر می‌توان به بریانی، خورشت ماست و دوغ همراه با گوش‌فیل اشاره کرد اما اگر گردشگران بخواهند از بهترین کیفیت این خوراکی‌ها استفاده کنند باید به رستوران‌های معتبر مراجعه کنند؛ زیرا نحوه پخت این غذاها در طعم آنها بسیار تاثیرگذار است. عمارت عالی قاپو نیز یکی از مکان‌های دیدنی شهراصفهان است که به علت اینکه در گذشته تصمیمات مهم دولت در آنجا گرفته می‌شد برای جلوگیری از بیرون رفتن صدا، حفره‌هایی خاص در دیوار آن ایجاد کرده‌اند که همین امر زیبایی و جلوه خاصی به این اتاق داده است. در سال‌های اخیر زاینده رود اصفهان خشک شده ودیگر از آب‌های خروشان در آن خبری نبود اما اگر در حال حاضر به این شهر سفر کنید خواهید دید که مجددا این رودخانه مملو از آب شده و با بازگشت آب به این رودخانه یکی از تفریحات ساکنان این شهر، آوردن وعده‌های غذایی که در خانه آماده کرده‌اند به فضای سبز اطراف این رودخانه است تا با خانواده از هوای مرطوب و خنک کنار رود استفاده کنند.
هوای اصفهان کویری است و به همین دلیل اختلاف دمای روز و شب اصفهان کاملا ملموس است. اگر از میدان آزادی به سمت اصفهان بخواهید حرکت کنید در ساعات اوج ترافیک حدود پنج ساعت و نیم در راه خواهید بود و در ساعات بدون ترافیک نیز پس از چهار ساعت و عبور از کاشان به مقصد خواهید رسید. کوه «صفه» در اصفهان به یک مجموعه تفریحی و گردشگری مهم تبدیل شده که انواع تفریحات کوهی شامل تله‌کابین، زیپ‌لاین و… درآن برقرار است. این مجموعه در مسیر اصفهان- شیراز قرار دارد. طبق بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» برای اقامت در هتل‌های اصفهان گردشگران با وعده صبحانه باید از شبی 260 تا 400 هزار تومان برای دو نفر در هتل‌های سه ستاره به بالا هزینه کنند. علاوه بر آن در این شهر خانه‌های تمیز و مبله‌ای نیز وجود دارد که توسط بنگاه‌ها یا ساکنان این شهر از شبی 170 هزار تومان به بالا اجاره داده می‌شوند که تعداد نفرات آن شناور بوده و حدود 6 نفر را پذیرا هستند که تمام وعده‌های غذایی با خود گردشگران است. اگر قصد سفر به شهر اصفهان با تور را دارید بد نیست بدانید که با اقامت در هتل‌های 5 ستاره برای مدت سه روز و دو شب بین 680 هزار تومان تا یک میلیون و 50 هزار تومان باید هزینه کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/198443/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد