آریا جوان

آخرين مطالب

بشار - طارق؛ دیدار با بچه‌محل‌های آرام و سرکش بغداد ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - ورزش 3 / فوتبال عراق ستاره های زیادی دارد که دو نفر از آنها با سابقه حضور در فوتبال ایران، مهره های خطرناکی در مقابل تیم مارک ویلموتس خواهند بود.
حساس ترین بازی ملی پوشان فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملتهای آسیا 2023 از راه رسیده و شاگردان مارک ویلموتس باید فردا عصر در ورزشگاه امان، پایتخت اردن، به مصاف تیم ملی عراق بروند.
تیم ملی فوتبال عراق سال گذشته 2 ستاره خود را در دو تیم پرطرفدار لیگ برتر ایران داشت. پس از پایان فصل اخیر فوتبال ایران، ستاره عراقی استقلال از ایران به مصر رفت و به عضویت تیم الاسماعیلی درآمد. اما بشار رسن، هنوز به فوتبال خود در ایران ادامه می دهد. این دو بازیکن که از ستاره های مطرح تیم سرچکو کاتانچ هستند، فردا هم کنار یکدیگر برابر ایران بازی خواهند کرد.
بشار و طارق، رقیبان باشگاهی فصل قبل و هم تیمی های همیشگی در لباس ملی، دو عنصر مهم عراق در خط میانی هستند و با هافبک های ایران تقابل های متعددی خواهند داشت. این دو بازیکن چه از لحاظ شخصیت و چه از نقطه نظرات فنی هماهنگی ها یا تفاوت هایی دارند که زوج جالبی از آنها ساخته است.
همام که سال گذشته در استقلال هم حاشیه های نسبتا زیادی را ساخت و یا ناخواسته با آن روبرو شد، کلا شخصیتی پرخاشگر دارد و خیلی زودتر از هم تیمی خود وارد درگیری ها می شود. در کنار او بشار اما کاراکتر آرام تری است. هافبک پرسپولیس در دو فصلی هم که عضوی از فوتبال باشگاهی ایران بوده، چندان حاشیه یا جنجالی به راه نینداخته است.
پرخاشگری طارق اما از سویی دیگر جاه طلبی و میل او به پیروزی را بیشتر کرده است. همام قدرت و میل به برد بیشتری را در زمین از خود نشان می دهد. اما از نزدیکان این بازیکنان شنیده می شود که بشار تمرکز بالاتری روی بازی های بزرگ تیم خود دارد. او سال گذشته و در شرایطی که یک بازی دراماتیک را پس از فوت مادرش می گذراند، در مقابل آرژانتین یکی از بهترین بازیکنان تیم عراق بود.
طارق و بشار از سنین پایین در تیم نیروی هوایی با یکدیگر همبازی بوده اند. هرچند این دو بازیکن هم سن هستند، اما همام طارق زودتر از دوست خود درخشش را آغاز کرد و توجهات زیادی به فوتبال او دوخته شد. زمانی که بشار به پرسپولیس ایران آمد، شهرت و البته محبوبیت زیادی پیدا کرد و تا حدودی از رفیق و همراه سابق خود گوی سبقت را ربود.
خانه هر دو ملی پوش عراقی در شهر بغداد، پایتخت عراق است. بشار در خیابان فلسطین زندگی می کند که ساختمان های مربوط به پزشکی و داروخانه های معروفی دارد. اما خانواده طارق در خیابان منصور شهر بغداد ساکن هستند. مانند بسیاری دیگر از خانواده های عراقی، این دو فوتبالیست هم در خانواده هایی پرجمعیت بزرگ شده اند. برادر بشار و برادر طارق هر دو فوتبالیست هستند اما نه فوتبالیست های حرفه ای مثل این دو بازیکن ملی پوش. ضمن اینکه طارق همام بر خلاف هموطن خود، تشکیل خانواده داده و متاهل است.
این دو بازیکن جوان فصل جدید فوتبال باشگاهی را با بدشانسی هایی آغاز کرده اند. بشار در لیگ ایران مشکلات عجیبی از جمله نرسیدن ویزا داشته و هنوز در ترکیب تیم گابریل کالدرون جا نیفتاده است. طارق هم در اولین فصل حضور در لیگ مصر، شروع خوبی برای الاسماعیلی داشته اما 2 مصدومیت را پشت سر گذاشته و از این نظر با مشکلاتی روبرو بوده است.
به طور کلی طارق از نظر بدنی شرایط بهتری نسبت به بشار رسن دارد اما مصدومیت هایش از نقاطی بوده که تکرار پذیر هستند و ممکن است چند مرتبه او را آزار بدهند. اما بشار فقط یک آسیب دیدگی جدی از ناحیه کتف داشت که از زمان المپیک همراه او بود و در نهایت به عمل جراحی منجر شد.
از لحاظ فنی هم می توان بشار را بازیکنی دانست که بیشتر در کارهای تیمی شرکت می کند و صطلاحا حرف شنوی بیشتری از سرمربیان خود دارد. طارق اما تا حدودی بازیکن مدعی تری است و البته با توانایی های فردی خود گره های زیادی را در بازی های مختلف برای تیم عراق باز کرده است. طارق در دورانی که به عنوان یک ستاره نوظهور در عراق شناخته شده بود، لقب مسی آسیا را یدک می کشید اما از نظر روحی و اخلاقی نیاز مبرمی به کنترل شدن و هدایت به سمت و سوی درست دارد. این دو هافبک تکنیکی فوتبال عراق فردا هم کار دشواری مقابل بازیکنان ملی پوش ایران دارند و همینطور این پتانسیل را دارند که روز سختی را برای تیم ایران رقم بزنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/216622/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عینک هوشمند جنجالی متا با ویژگی‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد

شکار ماهی با دست خالی!

کوچک ترین اسب سوار دنیا

از معلمی تا بازیگری به روایت «سید جواد هاشمی»

نام 2 هنرمندی که ایرانی ها در گوگل سرچ کردند

پیشتازی «برمودا» در نظرسنجی‌ها

منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات امیر تتلو که بود؟

درویش در پرسپولیس ماندنی شد

هاشمی: امروز بهترین روز ورزش کشور است

مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم

خداحافظی با اسطوره لالیگا پس از 15 سال

کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه

سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس

سیدجواد: ملوانی‌ها نمی‌توانند طرفدار تیم دیگری باشند

وزیر اقتصاد: اصرار دولت بر واگذاری بلند مدت تیم‌هاست

تیمی ترین گل هفته فوتبال ایران!

درویش: واگذاری پرسپولیس کار غیرممکنی بود که ممکن شد

گزارش زنده؛ ایران 2 - قرقیزستان 1

برخورد والدین با کارهای نصف و نیمه ی فرزندان چگونه باید باشد ؟

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند

سخنگوی جبهه پایداری: فهرست دور دوم انتخابات انقلابی‌تر خواهد شد

ابتکار یکی از کارگران حاضر در دیدار امروز برای دریافت هدیه انگشتر از رهبر انقلاب

واکنش ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

متکی: نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود

جزئیات محکومیت آمریکا به دلیل تاسیس ساواک

استقبال پرشور زنان پاکستانی از همسر رئیس جمهور ایران

رهبر انقلاب: توقعات آمریکا تمامی ندارد تبعیت محض می‌خواهد؛ نظام اسلامی محال است تسلیم چنین زورگویی بشود

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

بازی/ Big Rig Racing؛ به میدان نبرد کامیون‌ها خوش آمدید

اپل پردازنده هوش مصنوعی می‌سازد؟

حالت گرافیکی عجیبی به بازی Avatar: Frontiers of Pandora اضافه شد

از جمله زیبایی های رابطه پدر دختری

هوش فوق العاده کلاغ در انجام یک بازی

عامل ناامنی خاورمیانه کیست؟

پشت صحنه خواستگاری سلمان از شیرین

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی وادا محکوم شد

ترکیب قرقیزها مقابل ایران مشخص شد

حذف ستاره سرخابی‌ها در روز تغییر مالکیت!

لحظه امضای قرارداد خریداران سهام پرسپولیس متشکل از شش بانک

قراردادها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام استقلال واگذار شد

اولین عکس یادگاری مالکان جدید باشگاه استقلال

امضا قرارداد خریداران سهام استقلال

بارسلونا مصمم به فروش دیونگ

گزارش زنده؛ ایران 0 - قرقیزستان 0

کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟

روش آسان تکثیر پتوس

طعنه رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: شنیدم گفته بودی من نفوذی اسرائیلم؛ خدا جای حق نشسته

صحنه عجیب برخورد صاعقه به رودخانه

باور می کنید، این یک حشره باشد؟/ تصاویر

ویدئویی زیرخاکی از هنرمندان بزرگ تاریخ سینمای ایران