اسلک: مایکروسافت تیمز نهتنها محصولات، بلکه تبلیغات ما را نیز کپی میکند
فناوری
بزرگنمايي:
آریا جوان - در ادامهی جدال لفظی میان مایکروسافت و اسلک بر سر انتشار مایکروسافت تیمز، اسلک اظهار کرده که مایکروسافت از ویدئوهای تبلیغاتی آنها کپیبرداری کرده است.
ممکن است تقلید، دوستانهترین نوع چاپلوسی باشد؛ اما وقتی این تقلید را گوریلی 400 کیلوگرمی که میخواهد نهار شما را بخورد انجام دهد، چندان خوشایند نیست. مایکروسافت این هفته اعلام کرد، مایکروسافت تیمز که رقیبی برای پلتفرم پیامرسان اسلک محسوب میشود، 20 میلیون کاربر فعال روزانه (DAU) دارد؛ که بهمعنی برتری دو برابری نسبت به پلتفرم اسلک است. تیمز بهدلیل عرضه همراه آفیس 365، فقط در مدت دو سال به این موفقیت دستیافته است. مقالههای مرتبط:
مایکروسافت: اسلک گستره و ژرفای موردنیاز برای بازآفرینی تعاملات کاری را نداردچرا مایکروسافت میتواند اسلک را به زیر بکشد؟
اسلک اظهار داشت که کاربران فعال روزانه، میزان تعامل کاربر را نشان نمیدهد و میگوید که کاربران دارای اشتراک اسلک، روزانه بیش از 9 ساعت از زمان خود را در این پلتفرم میگذرانند و 90 دقیقه در روز بهصورت فعال از آن استفاده میکنند. مایکروسافت کاربران فعال روزانه را با عنوان «حداکثر تعداد کاربرانی که روزانه، عملی خاص را طی 28 روز گذشته در کلاینتهای دسکتاپ، موبایل و وب انجام میدهند» معرفی میکند. لازم به اشاره نیست که رقابت در فضای چت سازمانی شدید است اما تیمز رقیبی جدی برای اسلک محسوب میشود؛ جایی که پلتفرم مایکروسافت فقط بخش کوچکی از نرمافزار آفیس 365 و مایکروسافت 365 بهشمار میآید.
اسلک در پستی توییتری با عنوان «ok boomer» توجهات را به سمت تبلیغات خود در کنفرانس Slack Frontiers، در ماه آوریل (اردیبهشت) و ویدئوهای تبلیغات آن و سپس تبلیغی از مایکروسافت که در این ماه با نام «هنر کار گروهی» پخش شد، جلب کرد. ok boomer pic.twitter.com/NB617NDFLV
— Slack (@SlackHQ) 21 November 2019 بااینوجود، هر دو فیلم توپهایی را نشان میدهند که در امتداد شیارهایی حرکت میکنند و در خطوطی متقاطع تلاش میکنند تا چیزی بزرگتر ایجاد کنند؛ بهعبارتدیگر، کار تیمی بهوسیلهی نرمافزارهای مشارکتی امکانپذیر است. بلافاصله پس از انتشار تیمز توسط مایکروسافت، اسلک با تبلیغاتی در نیویورکتایمز به مایکروسافت تبریک گفت و عنوان کرد که واقعا از چنین رقابتی هیجانزده شده است؛ درعینحال تائید کرد که مایکروسافت با تهیهی «فهرست بزرگی از قابلیتهای اسلک و تیک زدن سادهی آنها» نمیتواند چیزی ایجاد کند که مردم واقعا دوست داشته باشند.
نامهی سرگشادهی اسلک به مایکروسافت ویدئوهای تبلیغاتی اسلک (و تاحدودی آگهی جدی مایکروسافت) پیام اسلک در آن زمان را منعکس میکنند: ما دهها هزار ساعت با مشتریان گفتوگو کردهایم و اسلک را برای یافتن رویکردهایی که با رفتار انسانها مطابقت داشته باشد، بهبود دادهایم. شفافیت درونی و احساس هدف مشترکی که گروههای استفادهکنندهی اسلک دارند، تصادفی نیست. جزئیات کوچک، تفاوتهای بزرگ میسازد. مگان کویین (Megan Quinn) شریک عمومی شرکت اسپارک کپیتال (Spark Capital)، یکی از سرمایهگذاران اولیهی اسلک، به کمپین این پیامرسان پیوسته تا تعداد کاربران فعال روزانهی مایکروسافت را مورد سؤال قرار دهد. Your regular reminder that not all “DAUs” are created equal. https://t.co/xJ6nlLkubc
— megan quinn (@msquinn) 19 November 2019 پس از اعلام مایکروسافت مبنی بر رسیدن به موفقیت 20 میلیون کاربر فعال روزانه، او پستی از ماه گذشته ریتوییت کرد و گفت که «همهی کاربران فعال روزانه برابر نیستند». او در پست مذکور، تصویری از 5 مورد از متداولترین «سؤالات مرتبط» گوگل ترندز برای مایکروسافت تیمز را ارسال کرده بود. نتایج برای مایکروسافت جالب بهنظر نمیرسند.
بنا به نتایج گوگل ترندز، علاقه به تیمز نسبت به سال گذشته افزایشیافته است. بااینحال، چهار «پرسش مرتبط» مایکروسافت تیمز که در حال افزایش است اینها هستند: «چگونه از شر مایکروسافت تیمز خلاص شویم؟»، «چگونه مایکروسافت تیمز را غیرفعال کردن کنیم؟»، «چگونه مانع از نصب مجدد مایکروسافت تیمز شویم؟» و «چگونه از باز شدن مایکروسافت تیمز جلوگیری کنیم؟»
-
يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶:۳۳
-
۴۱ بازديد
-
-
آریا جوان
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/224714/