آریا جوان

آخرين مطالب

وقتی بیرانوند را از رویای شیرینش بیرون انداختند ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - باشگاه خبرنگاران / علیرضا بیرانوند سنگربان ملی پوش تیم پرسپولیس تهران به رویای خود برای کسب عنوان مرد سال آسیا نرسید.
علیرضا بیرانوند سنگربان ملی پوش تیم پرسپولیس تهران امسال عنوان مرد سال فوتبال ایران را به دست آورد و درصدد بود تا دومین عنوان مرد سال را این بار در قاره کهن تجربه کند، اما روز گذشته بیرو قافله را به اکرم عفیف باخت. این بازیکن قطری بالاتر از بیرانوند توانست عنوان مرد سال قاره آسیا را به دست بیاورد. این در حالی است که بسیاری بر این باور بودند علیرضا بیرانوند می‌توانست اولین دروازه بانی لقب بگیرد که توپ طلا را با خود به خانه می‌برد.
با یک نگاه اجمالی می‌توان دریافت که کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنار تمام لابی‌هایی که با تیم‌های حاشیه خلیج فارس برای انتخاب بازیکنانشان به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آسیا دارد، با توجه به اینکه ارزیابی انتخاب بهترین بازیکن سال را بر مبنای عملکرد بازیکن در مسابقات بین المللی، چون لیگ قهرمانان آسیا، جام جهانی به همراه تیم ملی و همچنین درخشش در لیگ برتر کشور مربوطه را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، می‌توانست نگاه خریدارانه تری به دروازه بان پرسپولیس یعنی بیرانوند داشته باشد. بیرانوندی که با تیم پرسپولیس تهران 3 بار خوش درخشید و توانست به همراه سرخ‌ها در قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران هت تریک کرد.
بیرو روز‌های فوق العاده‌ای را در جام جهانی به همراه تیم ملی ایران داشت و با گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو خود را در سطح جهانی بیشتر مطرح کرد و شاید جدی‌ترین رقیب او برای کسب عنوان مرد سال آسیا یعنی اکرم عفیف این امتیاز ویژه را نداشت تا در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا یعنی جام جهانی پا به توپ شود. از طرفی می‌توان مبنای AFC را برای انتخاب عفیف، درخشش او با تیم السد در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین قهرمانی با تیم ملی قطر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2019 تلقی کرد.
محمود کلهر کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: به نظر من بیرانوند در لیگ قهرمانان آسیا، جام جهانی و لیگ برتر ایران واقعا فوق العاده کار کرد و حضور در تورنمنت مهمی، چون جام جهانی را تجربه کرده است و واقعا این اعتبار بالایی است. او می‌توانست این جایزه را در 2 سال گذشته تصاحب کند.
سنگربان پرسپولیسی‌ها بعد از اینکه مرد سال فوتبال ایران شد به رسانه‌ها عنوان کرده بود دیدگاه او فراتر از ایران رفته و در حال حاضر تنها هدف او تصاحب دستکش طلایی در قاره آسیا است. جایزه‌ای که جای خالی اش بسیار در میان فوتبالیست‌ها احساس می‌شود و اگر چنین چیزی در آسیا نمود پیدا می‌کرد قطعا بیرانوند و سایر دروازه بانان ایرانی از جمله احمدرضا عابدزاده، سید مهدی رحمتی و ... شانس بالایی برای رقابت و تصاحب آن داشتند.
این روز‌ها فوتبال دنیا به سمت بیرون رفتن از فضای تک قطبی بها به بازیکنانی در پست مهاجم بازی می‌کنند، پیش رفته و بعضا می‌بینیم بازیکنی، چون ویرجیل فن دایک در مراسم برترین‌های فوتبال جهان پا به پای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، مهاجمان برتر دنیا برای تصاحب توپ طلا رقابت می‌کند. پیش‌تر دیده ایم که مانوئل نویر دروازه‌بان تیم ملی آلمان و تیم بایرن مونیخ هم برای کسب این عنوان باز هم در کنار مسی و رونالدو نامزد شده بود.
مطمئنا وارد شدن بخش دستکش طلایی آسیا به مراسم برترین‌های قاره کهن به حساسیت تورنمنت‌های آسیایی کمک شایانی می‌کند و قطعا شاهد ظهور دروازه بانان بزرگی در قاره کهن خواهیم بود که ضمن دریافت این جایزه، پا به پای سایر بازیکنان در پست هایی، چون فوروارد، مدافع و هافبک، برای قرار گرفتن درون دروازه تیم‌های بزرگ دنیا تلاش خواهند کرد.
کلهر همچنین در مورد اختصاص جایزه‌ای به برترین دروازه بان آسیا در مراسم برترین‌های فوتبال این قاره اظهار کرد: واقعا کنفدراسیون آسیا می‌تواند همچین بخشی را به دروازه بانان اختصاص دهد. چشم تمام علاقه‌مندان به فوتبال بعد از مهاجمان به دروازه بانان است و درخشش آن‌ها در هر بازی در خاطر همه می‌ماند. به عقیده من دروازه‌بانی مهم‌ترین پستی است که می‌توان در فوتبال داشت. اختصاص بخشی به دروازه بان برتر سال در مراسم برترین‌های فوتبال دنیا اتفاق خوبی بود و می‌توانیم این کار را در آسیا هم پیاده کنیم چرا که روحیه دورازه بانی، چون بیرانوند را برای درخشش بالا می‌برد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/233355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

با این تست 3٠ ثانیه‌ای سلامت قلب خود را چک کنید

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

فارس: با بلوف رسانه ای رو به رو هستیم

ایسنا نوشت: حمله خیالی بزرگ به ایران!

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو/ تصاویر

فال حافظ جمعه 31 فروردین 1403

فال روزانه جمعه 31 فروردین 1403

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید