آریا جوان

آخرين مطالب

جمع بندی اصلاح طلبان برای انتخابات نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - ایرنا / دبیرکل حزب مردم سالاری اعلام کرد: شورای عالی هماهنگی اصلاحات لیست مشترک از نامزدهای خود در انتخابات مجلس یازدهم ارائه می دهد و قرار نیست 30 حزب هرکدام لیست جدا بدهند.
مصطفی کواکبیان شامگاه جمعه بعد از ثبت نام برای نمایندگی مجلس یازدهم در جمع خبرنگاران گفت: شورای عالی هماهنگی اصلاحات تصمیم می گیرد که یک لیست واحد را که اعلام کند. در این لیست تاکنون هشت نفر از نمایندگان فعلی مجلس حضور دارند.
وی افزود: شاید حدود 30 تا 40 نفر در انتخابات حضور پیدا نکنند ما باید ببینیم چه کسانی ثبت نام می کنند و چه کسانی می مانند آن وقت تصمیم می گیریم.
وی ادامه داد: ما قرار است در شورای عالی هماهنگی اصلاحات لیست ارایه دهیم و قرار نیست که این 30 حزب هرکدام لیست جدا بدهد بنابراین در فرصت مناسب این لیست را تنظیم خواهیم کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درمورد طرح سرا گفت: من اصلا از این طرح خبر ندارم و در شورای هماهنگی اصلا ما دنبال این حرف ها نیستیم.
کواکبیان درباره پاسخ به این سوال که اگر اصلاح طلبان وارد مجلس یازدهم شوند آیا به وعده هایی که دادید عمل می کنند، گفت: اگر اکثریت مجلس در اختیار ما باشد هر وعده ای می دهیم حتما باید پای آن بایستیم.
وی افزود:در مجلس دهم اکثریت فراکسیونی داشتیم اما اکثریت مجلس را نداشتیم. کافی بود علی لاریجانی یک اشاره ای به مستقلان کند تا به سمت اصولگرایان بروند آنها اکثریت می شدند. ما که هیچ وقت اکثریت نبودیم بنابراین امیدوارم مردم مشارکت جدی داشته باشند.
دبیرکل حزب مردم سالاری یادآور شد: دو گروه می خواهند که مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند. یک سری از آنها، آن طرف آبی ها و براندازانی هستند که می گویند این نظام از اساسا نباید باشد. یکسری هم از دوستان اصولگرا هستند که خوششان می آید مردم در انتخابات کمتر شرکت کنند چون می دانند که آنها خیلی رای نمی آورند و اگر مشارکت بیشتر باشد مردم به اصلاح طلبان رای می دهند.
کواکبیان با بیان این که تا روز انتخابات مجلس دوماه مانده است، گفت: شرایط را با چهار سال گذشته مقایسه کنید، قبل از افزایش قیمت بنزین فضا یک طور بود و بعد از آن فضا به گونه دیگری شد بنابراین ما باید دست به دست هم دهیم و قبل از این که به فکر کرسی خود باشیم به فکر منافع ملی بوده تا مشارکت گسترده تر شود، بحت تحریم ها بهتر حل می شود مشارکت هرچه کمتر باشد ترامپ خوشحال تر خواهد بود.
وی افزود: هرکس جدی به دنبال رفع تحریم ها است باید به تشویق مشارکت مردم بیشتر تلاش کند، معتقدم اگر ما همانند انتخابات قبل مشارکت داشته باشیم هیچ نگرانی برای پیروزی اصلاح طلبان نخواهیم داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس درباره اولویت های مجلس دهم در ماه های باقیمانده گفت: هنوز از عمر این مجلس چند ماه دیگر مانده است بنابراین باید در این مدت چند کار جدی انجام دهیم که یکی از آنها تشکیل کمیته حقیقت یاب درمورد حوادث اخیر است، این را حتما پیگیری خواهیم کرد و جزو وظایف انقلابی، شرعی، اخلاقی و وجدانی است.
وی همچنین گفت: این که در آشوب های اخیر بد تصمیم گرفته شده یک بحث و بد هم اجرا شده نیز یک بحث دیگر است، این که با اعتراضات مردم مواجه شد بحث دیگری است که این دو موضوع آخر با تصمیمات سران فرق می کند.
کواکبیان افزود: رییس جمهوری گفت ما به وزارت کشور این موضوع را سپرده ایم بنابراین وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا این گونه اجرا و چرا این گونه با معترضان برخورد کردند. بعد از کمیته حقیقت یاب بحث استیضاح این وزیر بحث جدی ما است.
نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: سومین موضوعی را که پیگیری خواهیم کرد لایحه دو فوریتی است که دولت نیز دنبال آن است و ما هم یکی از طرح های ما این بود که حتما میادینی در تهران و کلان شهرها مشخص شود و برای تجمع مسالمت آمیز مردم با حفظ امنیت و نظم بدون این که شعارهای ساختارشکنانه داده شود اعتراضات خود را بگویند که به مردم قول می دهیم در همین دوره اینها را دنبال کنیم.
وی افزود: ما باید در مجلس بعدی ترکیب آن را دقت کنیم. ما اگر اکثریت داشته باشیم حتما هدف اصلی و اولیه بحث رفاه ملی، معیشت مردم، اقتصاد است. چرا که مردم واقعا در مسایل اقتصادی و معیشت مشکل جدی دارند که بخشی از این مشکلات را در همین مجلس در بودجه 99 پیگیری خواهیم کرد.
کواکبیان گفت: اولویت دیگر و مهم تر احیای در راس امور بودن مجلس است.
وی درباره عملکرد اصلاح طلبان در مجلس دهم هم گفت: صدا و سیما در دست ما نیست. سخنگوی شورای نگهبان می گوید مجلس برای قانون انتخابات هیچ کاری نکرده است. بنده از طرف کمیسیون امنیت ملی 6 ماه در کمیسیون شوراها اصلاح قانون انتخابات را پیگیری کردم که دوستان شورای نگهبان آن را رد کردند. تناسبی بودن، استانی شدن انتخابات را تایید نکردند البته حزبی بودن انتخابات را تایید کردند. این اصلاحیه در دستور کار مجلس است که نمی دانم به عمر مجلس دهم می رسد.
وی به بی نتیجه رسیدن درخواست تحقیق و تفحص از اموال شهردار پیشین تهران اشاره کرد و ادامه داد: مجلس دهم در رابطه با اعاده اموال نامشروع مسوولان کار کرد، در تلویزیون می گویند که فقط پالرمو و سی اف تی را تصویب کردند و مجلس دیگر کاری نکرده است که این واقعا بی انصافی است، مجلس در حد توانایی خود کار کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/236498/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی