آریا جوان

آخرين مطالب

اشتباهات رایج در سشوار کشیدن به موها دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - زیبامون / اگر عادت داشته باشید که در خانه موهاتون رو سشوار بکشید، ممکنه گاهی اوقات احساس کنید که فرایند خشک کردن موها با سشوار، زمان خیلی زیادی رو از شما می گیره و یا اینکه موهاتون به اون شکلی که دوست دارید خشک نمیشه و حالت پف کرده، وز شده و خشک به خودش می گیره! اگر این حالت در مواقعی که عجله دارید و یا قرار هست در یک دورهمی دوستانه و مهم شرکت کنید، اتفاق بیوفته، ممکنه باعث ناراحتی شما بشه و یا اینکه باعث بشه تا اعتماد به نفس خودتون رو از دست بدید و احساس خوبی نسبت به حالت و مدل موهاتون نداشته باشید!
خشک کردن موها با سشوار، یک مهارت هست که دارای تکنیک های مختلفی بوده و لازمه که این کار رو به صورت کاملا اصولی انجام بدید تا نتیجه کار رضایت بخش باشه تا بعد از سشوار کشیدن، موهایی کاملا خوش حالت و درخشان داشته باشید.
ما در این بخش از به تعدادی از اشتباهات رایجی که در سشوار کشیدن به موها وجود داره اشاره کردیم. این مقاله رو با دقت بخونید و اگر یکی از این اشتباهات رو انجام می دید، بهتره اون رو اصلاح کرده تا فرآیند خشک کردن موها با سشوار به بهترین شکل ممکن انجام بشه و موهایی سالم، زیبا و خوش حالت داشته باشید.
اشتباه شماره 1: خشک کردن موهای خیس با سشوار
اگر این عادت رو دارید که بلافاصله بعد از حمام، موهاتون رو سشوار بکشید، باید گفت که این کار کاملا اشتباه هست و اگر این کار به طور مداوم تکرار بشه، موهاتون واقعا خشک میشن و درخشش و سلامت موها از بین میره! در این موارد نه تنها فرآیند خشک کردن موها طولانی میشه بلکه در اثر تماس طولانی هوای گرم سشوار با موهای خیس، آسیب خیلی زیادی برای موهاتون ایجاد میشه.
بنابراین توصیه میشه بعد از دوش گرفتن و حمام، ابتدا موهاتون رو با حوله خشک کنید و اجازه بدید تا 80 درصد رطوبت و خیسی مو از بین بره و بعد با استفاده از سشوار موهاتون ور خشک کرده و حالت بدید.
اشتباه شماره 2: دسته بندی نکردن موها برای خشک کردن مو با سشوار
اگر شما هم جز اون دسته از افرادی هستید که بعد از روشن کردن سشوار، این وسیله رو در تمام قسمت های مو می چرخونید تا موهاتون خشک بشه! باید گفت که این روش اشتباه هست و باید تکنیک استفاده از سشوار رو بهتر و دقیق تر یاد بگیرید! با استفاده از این روش، موهاتون نه تنها خوش حالت نمیشه بلکه آسیب دیدگی زیادی برای موها ایجاد میشه و ممکن هست بعد از سشوار کشیدن، موهایی وز شده و پف کرده داشته باشید.
بهترین و کارآمدترین روش برای خشک کردن مو با سشوار این هست که ابتدا موهاتون رو به چند بخش تقسیم کنید و سپس استفاده از سشوار رو شروع کنید. برای این کار باید موهاتون رو به 4 تا 6 بخش تقسیم کنید. بخش اول مو رو هم به شکل افقی جدا کنید. ابتدا قسمت پایینی موها رو با سشوار خشک کرده و سپس قسمت بالایی رو پایین بیارید و خشک کنید. برای اینکه راحت تر باشید می تونید از چند تا گیره مو بزرگ برای این کار استفاده کنید.
اشتباه شماره 3: از اسپری محافظ گرما برای موهاتون استفاده نمی کنید
استفاده از سشوار و یا هر ابزار گرم شوند دیگری برای مو بدون استفاده از اسپری محافظ گرما، باعث آسیب دیدگی موها شده و به تدریج رطوبت مو رو از بین برده و بعد از مدت زمان کوتاهی موهایی خشک و آسیب پذیر خواهید داشت.
پیشنهاد میشه یک اسپری محافظ گرما، پرایمر مو رو تهیه کنید و قبل از سشوار کشیدن، روی موها بزنید. این اسپری نه تنها از رشته ها مو در برابر گرمای سشوار محافظت میکنه بلکه باعث کمتر شدن زمان کلی سشوار کشیدن به موها هم خواهد شد و احتمال آسیب دیدن موها در اثر گرما و حرارت هم تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می کنه.
برای این منظور باید ابتدا به تمام قسمت های مو که کمی رطوبت دارند از این اسپری بزنید و بعد سشوار کشیدن رو شروع کنید.
اشتباه شماره 4: استفاده از درجه حرارت نامناسب برای سشوار کشیدن
معمولا بر روی بدنه تمام سشوارها درجه های مختلفی طراحی شده تا در مواقع نیاز، از درجه های مختلف گرمای سشوار استفاده کنید. این درجه باید متناسب با نوع و حجم موها انتخاب بشه تا آسیبی به موهاتون وارد نکنه.
به عنوان مثال؛ اگر موهای ضخیمی دارید باید از درجه گرمای بیشتری برای سشوار کشیدن استفاده کنید اما گار موهاتون نازک و ظریف هست، باید درجه گرمای سشوار رو کم کنید. البته توصیه میشه در حالت کلی از درجه متوسط گرمای سشوار برای خشک کردن مو استفاده کنید. زیرا گرما و حرارت زیاد، یکی از اصلی ترین دلایل آسیب دیدگی موها هستند.
اشتباه شماره 5: از باد خنک سشوار استفاده نمی کنید
آیا تا به حال از دکمه باد خنک موجود روی سشوار استفاده کردید؟ استفاده از باد خنک سشوار به شما کمک می کنه تا موهاتون بعد از خشک شدن و حالت گرفتن، حالت درخشان و براق خیلی خوبی پیدا کنه! این بار این روش رو امتحان کنید و از نتیجه ای که بر روی موهاتون ایجاد میکنه حیرت زده بشید!!
اشتباه شماره 6: سشوار رو با فاصله کم از موها نگه می دارید
این اشتباه معمولا در مواقعی که عجله دارید و قصد دارید موهاتون رو در کمترین زمان ممکن خشک کنید اتفاق می افته و باید گفت که به هیچ عنوان نباید این کار رو انجام داد. زیرا نزدیک بودن بیش از حد حرارت و گرمای سشوار به ریشه موها باعث میشه تا موهاتون آسیب ببینه و در اثر تکرار این کار با موهایی شکننده و آسیب پذیر مواجه خواهید بود. به همن دلیل توصیه میشه که حتما سشوار رو با فاصله 20 تا 30 سانتی متری از موها نگه دارید.
اشتباه شماره 7: تمیز نکردن سشوار
همونطور که برس ها و شونه ها نیاز به تمیز کردن دارن تا بتونید موهاتون رو بهتر و راحت تر شانه بکشید، سشوار مو هم نیاز به تمیز کردن داره تا بتونه به بهترین شکل ممکن موهاتون رو خشک و حالت بده. به همین دلیل هست که توصیه می شود بعد از هر بار سشوار کشیدن، تارها و محصولات اضافی که بر روی فیلتر سشوار جمع شده رو تمیز کنید تا قدرت سشوار به مروز زمان کم نشه.
اشتباه شماره 8: استفاده از شانه و برس نامناسب در هنگام سشوار کشیدن
اگر برای سشوار کشیدن به موهاتون از شانه یا برس معمولی استفاده می کنید، باید گفت که در اشتباه هستید و لازمه که این روند رو تغییر بدید. بهترین و مناسب ترین شانه برای سشوار کشیدن موها، شانه گرد و لوله ای هست که باید متناسب با حجم و اندازه موهاتون، بهترین و مناسب ترین سشوار رو انتخاب کنید.
اگر موهای بلند و ضخیمی دارید باید شانه گرد ضخیم و بزرگی رو هم انتخاب کنید و اگر موهای نازک و کوتاه دارید از شانه گرد کوچکتر و باریک تر استفاده کنید.
اشتباه شماره 9: از سرم مو قبل از سشوار کشیدن به موها استفاده نمی کنید
اگر احساس می کنید بعد از سشوار کشیدن موهاتون وز میشه و حالت صاف یکدستی نداره باید به فکر تهیه یک سرم مو مناسب برای قبل از سشوار کشیدن به موها باشید. سرم مو نه تنها مانع از وز شدن مو میشه بلکه موهای شما رو هیدارته نگه می داره و مانع از تبخیر شدن آب و رطوبت طبیعی در موها خواهد شد. سرم دوفاز مو یکی از سرم هایی هست که توصیه میشه قبل از سشوار کشیدن روی ساقه و انتهای مو بزنید تا بعد از سشوار کشیدن، موهایی فوق العاده نرم و لطیف داشته باشید.
اشتباه شماره 10: برای حجم دادن به موها، به ریشه مو توجه نمی کنید
اگر قصد دارید بعد از سشوار کشیدن موهاتون حجم بیشتری پیدا کنه باید به ریشه های مو توجه بیشتری داشته باشید. اگر وقت زیادی ندارید و یا در سشوار کشیدن ماهر نیستید، بهتون پیشنهاد می کنیم از این روش برای خشک کردن مو استفاده کنید:
موها تون رو با شونه به طرف بالا بکشید و سپس موها رو سشوار بکشید. با استفاده از این روش، ریشه موها برعکس خشک میشه و حجم بیشتری پیدا میکنه. علاوه بر این استفاده از شانه هایی که دارای دندانه های بزرگ و با فاصله هست هم در این زمینه به شما کمک خواهد کرد!
اشتباه شماره 11: از نازل (nozzle) یا دهانک برای سشوار استفاده نمی کنید.
دهانک سشوار ممکنه کوچیک به نظر برسه اما تاثیر خیلی زیادی در بهتر شدن روند خشک شدن موها داره و این کار رو برای شما راحت تر می کنه. این دهانک کمک می کنه تا جریان گرما در سشوار در مسیر مناسب هدایت بشه و بر روی قسمت های مختلف مو متمرکز بشه و در نهایت کمک می کنه تا بعد از خشک کردن و حالت دادن موها با سشوار، موهایی کاملا درخشان و یکدست و زیبا داشته باشید.
دهانک سشوار رو باید به شکل موازی و افقی روی هر قسمت از مو قرار بدید و بعد با استفاده از برس گرد، موهاتون رو سشوار بکشید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/237426/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران