آریا جوان

آخرين مطالب

روش درست استفاده از کرم ضد آفتاب دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - زیبامون / احتمالا شما هم چندین و چند بار از اطرافیان خود شنیده اید که باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، اما آیا روش درست استفاده از کرم ضد آفتاب را نیز می دانید؟ کرم ضد آفتاب نوعی کرم محافظتی از پوست است که اگر مقدار زیاد استفاده شود و یا مقدار استفاده از ان کم باشد، اثربخشی خوب و موثری نخواهد داشت و ممکن هست با انواع مشکلات پوستی، پیری زودرس، افتادگی پوست، تجمع ملانین پوست در یک قسمت از پوست و ... مواجه شوید.
استفاده از کرم ضد آفتاب نیز دارای دستورالعمل خاصی هست و تقریبا بیشتر افراد برای تمدد کردن کرم ضد آفتاب به توصیه های درج شده بر روی بسته بندی کرم ضد آفتاب توجه نمی کنند و به همین دلیل ممکن هست با وجود استفاده از کرم ضد آفتاب باز هم دچار آفتاب سوختگی و سایر مشکلات پوستی شوند.
در ادامه همراه باشید و با تمام نکاتی که باید در رابطه با استفاده از کرم ضد آفتاب به آن توجه داشته باشید، آشنا شده و از این طریق، بهترین و مناسب ترین مراقبت را از پوستتان ایجاد نمایید.
نکات کاربردی در رابطه با استفاده از کرم ضد آفتاب
استفاده از کرم ضدآفتاب اگرچه بسیار ساده و راحت هست اما باید در رابطه با آن به چند نکته مهم توجه کنید که در ادامه به این نکات اشاره کرده ایم:
1. از یک لایه ضخیم ضد آفتاب برای پوست صورت استفاده کنید
بهترین و مناسب ترین مقدار ضد آفتاب برای پوست صورت چیزی در حدود یک قاشق غذا خوری ضد آفتاب با حداقل SPF 25 هست و مناسب ترین مقدار کرم ضد آفتاب برای بدن باید 2 اونس یا چیزی در حدود 50 گرم باشد!
2. ضد آفتاب را مستقیما و به شکل نقطه ای روی پوست قرار دهید
بهترین روش برای استفاده از کرم ضد آفتاب این هست که دهانه بسته بندی کرم ضد آفتاب را مستقیما بر روی پوست قرار داده و به صورت نقطه نقطه، از کرم ضد آفتاب روی پوست بمالید. این تکنیک باعث می شود تا ضد آفتاب، سریع تر جذب شده و حالت یکنواخت تری برای پوست ایجاد خواهد کرد.
3. ابتدا ضد آفتاب بزنید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید
بهترین کار این هست که ضد آفتاب را بر روی پوست خشک و تمیز بزنید و سپس در صورت نیاز، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اما اگر کرم ضد آفتاب شما حاوی زینک اکسید (zinc oxide) یا (تیتانیوم اکساید (titanium dioxide) هست این موضوع اهمیت کمتری خواهد داشت!
4. به طور روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید
فرقی نمی کند روز گرم و پر نور تابستانی باشد یا روزهای سرد و ابری پاییز و زمستان! به هر حال لازم هست هر روز کرم ضد آفتاب بزنید و از این طریق از پوستتان در برابر آسیب های نور خورشید مراقبت کنید. زیرا به هر حال در طول روز، مقداری از اشعه خورشید به پوست شما می رسد و تاثیرات منفی بر روی پوست خواهد داشت.
بهترین پیشنهاد این هست که حدود 20 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید.
5. در صورت نیاز به محافظت فوری در برابر آفتاب، از زینک اکساید استفاده کنید
در اکسید زینک و تیتانیوم، هر دو از مواد معدنی هستند که اشعه ماورا بنفش خورشید را مسدود کرده و از پوست در برابر مضرات این اشعه ها مراقبت خواهند کرد. پس در مواقع نیاز و فوری، می توانید به جای استفاده از ضد آفتاب، از کرم زینک اکساید استفاده کنید. (انتخاب ضدآفتاب مناسب + مضرات)
6. ضد آفتاب را هر 90 دقیقه باید تمدید کنید
کرم ضد آفتاب بعد از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید، به تدریج اثر بخشی خود را از دست می دهد. بنابراین اگر قرار هست مدت زمان زیادی را در زیر نور خورشید و خارج از منزل سپری کنید لازم هست هر 2 ساعت یک بار کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید تا بهترین مراقبت را از پوستتان داشته باشید.
7. به تمام قسمت های پوست که در معرض نور خورشید هستند، کرم ضد آفتاب بزنید
کرم ضد آفتاب را نه تنها باید تمام قسمت های پوست صورت بزنید بلکه باید گوش، گردن، قفسه سینه، شانه،بازوها و هر قسمتی از پوست که بدون پوشش بوده و در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد را با کرم ضد آفتاب پوشش دهید. البته باید در هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب در اطراف چشم دقت داشته باشید و مانع از ورود این کرم به درون چشم ها شوید.
ضد آفتابی با درجه محافظت UVA و UVB تهیه کنید
بهترین پیشنهاد این هست که همیشه ضد آفتابی را خریداری نمایید که درجه محافظت از اشعه های "UVA" و "UVB" را نیز داشته باشد. با استفاده از این مدل ضد افتاب هم از پوستتان در برابر اشعه ماورا بنفش مراقبت خواهد شد و احتمال آفتاب سوختگی و آسیب پوستی کاهش پیدا می کند و همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست تا حد زیادی کمتر خواهد شد.
علاوه بر این باید مطمئن شوید که ضد آفتاب مورد نظر شما حاوی زینک اکساید و تیتانیوم اکساید نیز باشد. زیرا این مواد معدنی تاثیر خیلی خوبی در انسداد اشعه های مضر نور خورشید دارند.
از ضد آفتاب با SPF30 و بالاتر استفاده کنید
همیشه از ضد آفتابی با فاکتور محافظت کننده 30 ( SPF 30) استفاده نمایید. SPF موجود در کرم های ضد آفتاب، پرتوهای نور خورشید را جذب کرده و منعکس می کنند. بنابراین مانع از سوختگی یا آسیب دیدگی پوست خواهند شد.
البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که SPF بالا به معنی بهتر و با کیفیت تر بودن کرم ضد آفتاب نیست! در حالت کلی یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 تقریبا 97 درصد از اشعه های نور خورشید را جذب می کند. در صورتی که کرم ضد آفتاب با SPF 50، 98 درصد از اشعه های نور خورشید را جذب خواهد کرد.
برای محافظت در برابر نور خورشیدف فقط به ضد آفتاب اکتفا نکنید
برای اینکه در روزهای آفتابی بهترین مراقبت را از پوست خود داشته باشید و با سوختگی و آسیب دیدگی پوست مواجه نشوید، باید در کنار استفاده از کرم ضد آفتاب، به این نکات نیز توجه کنید:
استفاده از بالم لب دارای SPF30
استفاده از کلاه لبه دار و پهن
عینک آفتابی با درجه محافظت از چشم ها در برابر اشعه های خورشیدی
استفاده از پیراهن و لباس های پوشیده یا لباس هایی با خاصیت ضد آفتاب
عوارض استفاده از کرم ضد آفتاب تاریخ گذشته
معمولا کرم های ضد افتاب بعد از باز شدن بسته بندی ان، تا سه سال تاریخ مصرف دارند. اما با این حال باید به تاریخ تولید و تاریخ انقضا درج شده بر روی بسته بندی کرم های ضد آفتاب توجه کنید. کرم ضد آفتاب را باید در محیطی خنک و خشک نگه داری کنید. زیرا گرما و رطوبت، اجزای فعال در کرم ضد آفتاب را از بین برده و اثربخشی آن را نیز کم خواهد کرد.
استفاده از کرم ضد آفتاب تاریخ گذشته نه تنها هیچ محافظتی از پوست نخواهد داشت، بلکه ممکن هست احتمال سوختگی و آسیب دیدگی پوست را نیز تا حد زیادی افزایش داده و مشکلات جدی تری را برای پوستتان ایجاد نماید.
بنابراین اگر از تاریخ انقضا کرم ضد آفتاب خود مطلع نیستید و متوجه تغییر در بو و بافت کرم ضد آفتاب شده اید، بهتر است از ان کرم استفاده نکنید و کرم ضد آفتاب جدید خریداری نمایید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/237598/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

دره های زیبای الموت قزوین

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس؟/ ویدئو

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

«انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

بین ناز و التماس تعادل برقرار کنید

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

سپاه درخصوص «عملیات وعده صادق» پیام داد؛ تشکر از مردم و خط‌و‌نشان برای دشمنان

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

بلایند دیت؛ سبک جدید آشنایی یا همان روش سنتی ایرانی؟

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی حرف هایش را پس گرفت/ من از تلویزیون نرفتم که برگردم!

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!