آریا جوان

آخرين مطالب

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت ازپیشکسوتان و قهرمانان :

هدفمان نهادینه کردن احترام به قهرمانان و پیشکسوتان است/ با کمپین نجات،قهرمانان و پیشکسوتان برای حل منازعات اجتماعی به میدان می آیند/ظرفیت های درآمدزایی را به سود پیشکسوتان فعال کردیم ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور تاکید کرد که ساختارسازی مناسب برای نهادینه شدن احترام به پیشکسوتان ورزش کشور صورت گرفته بطوریکه خانه پیشکسوتان را راه اندازی کردیم و از طرفی کمپین نجات را برای حل منازعات اجتماعی و اختلافات ریز و درشت با حضور قهرمانان و پهلوانان راه اندازی خواهیم کرد و ظرفیت درامدزایی این صندوق را برای ارائه خدمات بهتر به پیشکسوتان گسترش دادیم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور در گفتگوی اختصاصی به مشروح فعالیت های این صندوق در راستای ماموریت ها،وظایف و اهداف پرداخت.
اجازه نمی دهیم غبار فراموشی پیشکسوتان را فرا بگیرد
نگاه جامعه ورزش به صندوق اعتباری حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور می تواند در قالب ماموریتها، وظایف و اهداف صندوق تعریف شود .
این صندوق مجموعه ای است برای متمرکز کردن فعالیتهای مختلف برای ارتقا سطح زندگی پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور. این صندوق در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی فعالیت های خودش را انجام می دهد بطوریکه علاوه بر پرداخت مستمری، وام و کمک های بلاعوض، تسهیلات اعتباری و بیمه ای در اختیار قهرمانان و پیشکسوتان فرار می دهیم و در صددیم شان و منزلت و جایگاه پیشکسوتان را در جامعه ارتقا دهیم.
آنچه مسلم است صندوق بخشی از نظام حکمرانی ورزش کشور، مبتنی بر اندیشه ای شکل گرفته و اهدافی را برای ارائه خدمات بهتر به جامعه مخاطب مد نظر قرار دارد .
از دید بنده به عنوان مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش کشور، پیشکسوتان و قهرمانان عزیز خالقان لحظه های شاد و ناب برای ملت ما بوده اند. کسانی که خنده بر لبان مردم می آوردند و مردم ما بخشی از آمال و آرزوهای خود را در افتخارآفرینی آنها دیده اند.
بدون شک اگر امروز پیشکسوتان ما روی سکوی افتخار نیستند اما در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردارند و دارای شان اجتماعی،منزلت فردی و اعتبار بزرگی هستند که سرمایه اجتماعی و فرهنگی برای آنها محسوب می شود .
ما در صندوق،درصددیم اجازه ندهیم غبار فراموشی بر چهره نام آوران بنشیند و در صددیم آشتی میان نسل قدیم و نسل جوان برقرار کنیم و از ظرفیت و تجربه گرانسنگ آنان برای نسل جوان استفاده کنیم و در واقع پلی بین نسل جوان و پیشکسوتان بزنیم .
خانه پیشکسوتان خانه ای برای قهرمانان و افتخارآفرینان در راستای احترام نهادینه به آنها
در طی یکسال گذشته احترام به پیشکسوت نهادینه شده و برای اینکه شان و اعتبار این عزیزان را رعایت کنیم، ساختار سازی مناسبی صورت گرفته است.
تلاش کردیم برای نهادینه کردن احترام،خانه پیشکسوتان ورزش کشور را تاسیس کنیم خانه ای که می تواند بخشی از حرمت گذاری نهادینه به پیشکسوتان را مدنظر قرار دهد. در خانه پیشکسوتان هر 40 روز یک بار برنامه ای برای تجلیل از پیشکسوتان و تقدیر از زحمات آنها و بازنمایی از چهره پیشکسوتان برگزار می کنیم و از اسطوره های ورزشی این دیار از جمله حسن حبیبی ،عبدالله موحد، محمد نصیری و تقی عسگری تجلیل باشکوهی به عمل آمد . آنچه مسلم است آنها اسطوره های ورزشی ما هستند و نسل جوان باید بزرگان خود را بشناسد و باز هم از پیشکسوتان و اسطوره های ورزشی ایران تجلیل خواهیم کرد .
درصددیم در خانه پیشکسوتان،جشن تولد این عزیزان را برگزار کنیم . بطور مثال متولدین ماه آذرماه را در یک شب به یاد ماندنی کنار هم جمع کنیم وجشن تولد باشکوهی را با همکاری نهادهای مختلف و همراه با خانواده های انها برگزار می کنیم.
همچنین به دلیل سابقه ای که در فعالیهای سینمایی و مستند دارم در صددیم از زندگی پیشکسوتان هم مستنداتی تهیه کنیم و در جشنواره های فیلم های مستند به نمایش دراوریم
17 دی ماه روز ملی پیشکسوت است
برای ارج نهادن به پیشکسوتان 17 دیماه مصادف با سالروز درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی را به عنوان روز ملی پیشکسوت نام نهادیم و درصددیم در تقویم ملی هم ثبت کنیم تا به عنوان روز ماندگار در تقویم درج شود .
کمپین نجات را برای حل منازعات راه اندازی می کنیم
درصددیم از ظرفیت بی نظیر پیشکسوتان در راستای راه اندازی کمپین نجات استفاده کنیم و مسئولیت های اجتماعی بزرگی را از پیشکسوتان بخواهیم چرا که آنها از اعتبار و آبرو در نزد مردم برخوردارند و مردم همچنان به چشم پهلوان به آنها نگاه می کنند به همین دلیل می توانند بسیاری از معضلات اجتماعی را حل کنند . آنها می توانند داور و حکم در منازعات جامعه باشند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم تا بتوانیم بصورت نهادمند از اعتبار و آبروی و سرمایه اجتماعی آنها در حل و فصل منازعات فردی و اجتماعی بهره بگیریم.
انچه مسلم است خدمات بزرگ و فراموش نشدنی تختی در زلزله بویین زهرا و بزرگان دیگر که در همین زلزله اخیر کرمانشاه و سیل اخیر به مردم کمک کردند و حرکت های ماندگاری را رقم زدند ،همیشه در اذهان باقی می ماند از همین رو می خواهیم کمپین نجات را هم تشکیل دهیم تا از ظرفیت مردمی آنها برای حل و فصل منازعات نیز بهره ببریم .
ظرفیت های درامدی برای خدمات بهتر به پیشکسوتان گسترش یافت
برنامه های اقتصادی را هم مدنظر قرار دادیم و برای این مهم شرکت های صندوق را فعال کردیم و از درامدهای شرکت ها برای خدمات بهتر به پیشکسوتان بهره می بریم چرا که موظفیم به خدمات قابل ارائه به پیشکسوتان تنوع بیشتری دهیم .بخش درآمدی صندوق را برای سودآوری فعال کردیم و این مهم را وظیفه خود می دانیم تا با درآمدهای بیشتر خدمات بهتری ارائه شود .
از طرفی اخیرا انجمن ورزش های الکترونیک هم در زیر مجموعه صندوق فعال شده تا از درآمدهای این انجمن برای پیشکسوتان استفاده کنیم .
فعال تر کردن شرکت های صندوق برای درامدزایی بیشتر یکی از وظایف اصلی و مهم ما به شمار می رود و هر چه جریان اقتصادی قوی تر داشته باشیم به همان اندازه خدمات به پیشکسوتان می تواند رونق بهتری بگیرد .
پیشکسوتان دارای پرونده پزشکی شدند
در صندوق اعتباری و حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان مرکز پالایش سلامت را تشکیل دادیم و با بررسی پرونده سلامت آنها مشخص می شود در چه وضعیتی قرار دارند و نیازمند چه کمک های پزشکی هستند و همزمان درصددیم مرکز تغذیه پیشکسوتان را هم فعال کنیم تا بتوانیم متناسب با شرایط هر پیشکسوت برنامه و پیشنهاد تغذیه ای را ارائه دهیم .
همچنین برنامه عزیمت پیشکسوتان به اماکن مقدس و تفریحی را در برنامه داریم و در تلاش هستیم که پیشکسوتان و قهرمانان با ارائه کارت عضویت از امکانات ورزشی در مجموعه آبی و بدنسازی و دیگر مجموعه های مرتبط در تهران استفاده کنند
حداقل پرداخت ها را از 180 هزار تومان به 300 هزارتومان ارتقا دادیم
در ارائه خدمات به جامعه مخاطب که همان قهرمانان و پیشکسوتان می باشند، در صندوق حمایت 7 گروه تشکیل داده ایم که به دو گروه قهرمانان بازی های المپیک و پارالمپیک و قهرمانان آسیایی و جهانی ماهیانه مستمری پرداخت می کنیم و به بقیه گروه های هدف خدمات بیمه ای ارایه می دهیم .
کف پرداختی ها هم 180 هزار تومان بود اما این مبلغ حداقل را با مساعدت وزیر محترم ورزش و جوانان به 300 هزار تومان در سال 97 ارتقا دادیم و درصددیم کف پرداختی به پیشکسوتان را تا جایی بالا ببریم که بخشی از مشکلات مالی از این طریق حل شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/239175/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار

ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند

تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص

حمله یک فیل به خودرو بازدید کننده ها در طبیعت

ترس کودکان هندی از دیدن پهپاد برای اولین بار

حکمت/ تنها به علی بن ابی‌طالب تمسّک بجوئید

وقتی هنوز مرگت نرسیده!

شکار بچه آهو توسط یوزپلنگ در مقابل چشمان مادرش!

«آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود

مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد

سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی

فرزام پس از تاریخ‌سازی رویینگ: انتظاری نداریم، انتظاری هم نداشته باشند!

عزیمت به کراچی، مرحله سوم سفر رسمی رئیس جمهور به پاکستان

واکنش یک حقوقدان به توئیت‌های جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید

وکیل شکات پرونده منافقین: مسعود رجوی نفوذی ساواک بود

جزئیات حادثه اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

نمایی زیبا از چالکندی دزفول

آتش گرفتن قطار حین حرکت در کانادا

رعد و برق وحشتناک در چین

برگی از تاریخ/ 14 سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود

جشنی سه هزار ساله که در ساری برگزار می‌شود

تاتاکوآ؛ دره ای فرسوده در کلمبیا

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!

توضیحات طناز طباطبایی در مورد سکانس شاهکار «خشم و هیاهو»

جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور

برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

گوشی نامزدش را چک می کنه

ماجرای انتشار نشریه در نماز جمعه توسط ده‌نمکی

هشدار به ستاره جنجالی یونایتد

سرمربی فولاد خودش را با گواردیولا مقایسه کرد

دورخیز جوکر از لاروس برای طلای پاریس

گزارش کیکر؛ تیم‌هایی که زودتر قهرمان شدند

گلزن‌ترین آسیایی‌های تاریخ سری آ

ماتئوس: کاش رئیس بایرن بودم تا ناگلزمان اخراج نشود