آریا جوان

آخرين مطالب

حالا هواداران استقلال با وزارتخانه طرف هستند ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - خبر ورزشی / استراماچونی باید برگردد. استقلالی‌ها او را می‌خواهند و این جدی‌ترین خواسته آن‌ها برای ادامه راه است.
مقاومت جانانه امیرحسین فتحی برای حفظ صندلی مدیرعاملی استقلال سرانجام با فریاد‌های اعتراض هواداران، فحاشی علنی بازیکنان استقلال و تهدید‌های اطرافیان وزیر که به او خبر دادند اگر خودش داوطلبانه استعفا نکند، برکنار می‌شود، شکسته شد و فتحی که برای ماندن روی رفاقت با وزیر و البته ارتباط با کریمی، رئیس توسعه و تجهیز حساب باز کرده بود، ناچار شد خلاف میل باطنی‌اش از استقلال برود.
برکناری فتحی از لحظه خروج استراماچونی از ایران کلید خورد. فشار‌ها از جانب هواداران، کارشناسان و بازیکنان به حدی زیاد شد که اطرافیان وزیر از فتحی خواستند مدیریت استقلال را رها کند.
آن‌ها از طرف سلطانی‌فر به فتحی پیام دادند اگر خودت کنار نروی، وزیر ناچار می‌شود تو را کنار بگذارد. در چنین شرایطی شایعه شد فتحی به وزیر پیام داده جای من را با کریمی عوض کن... اولین بار علی سامره از این پیشنهاد پرده برداشت. سامره در صفحه شخصی‌اش نوشت: «مگر استقلال ارث پدری شماست که به وزیر پیشنهاد داده‌اید کریمی را در باشگاه جایگزین شما کند و شما جای او را در شرکت توسعه و تجهیز بگیرید؟» کریمی همان مدیری است که از استانداری به وزارت ورزش آمده و درباره‌اش می‌گویند در دیوان محاسبات پرونده دارد. کریمی که به خاطر تغییرات پی‌درپی در مجموعه ورزشی آزادی مورد انتقاد قرار گرفته، ارتباط دوستانه‌ای با فتحی و سلطانی‌فر دارد و شاید درست به دلیل همین دوستی، فتحی تصور می‌کرد پشتش گرم است و امکان ندارد برکنار شود، اما سرانجام با مصاحبه‌های تند بازیکنان استقلال که از وزیر پرسیدند «آیا فتحی حیا کن رها کن را نمی‌شنوی» و «چرا این مدیرعامل تعطیل را عوض نمی‌کنی»، اطرافیان سلطانی‌فر گوشی را دست او دادند که اگر فتحی را حفظ کنی، اعتراض‌ها به سمت خودت می‌آید و در نهایت پرونده مدیریت امیرحسین فتحی در استقلال بسته شد، ولی بحث احتمال انتخاب کریمی به عنوان مدیرعامل جدید استقلال تکذیب نشد. حالا نوبت انتخاب مدیرعامل جدید است. مجلس درباره احضار وزیر و طرح سؤال از او به خاطر استقلال به جمع‌بندی نرسیده، هواداران استقلال از فتحی عبور کرده‌اند و می‌گویند مقصر بدبختی استقلال وزارتخانه است که مدیرعاملی باشگاه را به فتحی‌ها می‌سپارد، پیشکسوتان استقلال از وزیر توقع دارند به اوضاع مجموعه آبی سر و سامان بدهد و بازیکنان هم مستقیم با او طرف حساب شده‌اند، در این شرایط وزیر باید تکلیف را روشن کند.
آیا او می‌خواهد در این رسوایی با مدیران باشگاه، شریک و سهیم باشد؟ هواداران خوب می‌دانند این هیئت مدیره دلش نمی‌خواهد استراماچونی به استقلال برگردد و فقط دنبال اتلاف وقت است. آیا وزیر هم در این بازی اتلاف وقت با هیئت مدیره همراه می‌شود؟! آیا تجمع بعدی هواداران استقلال، به جای باشگاه، نزدیکی وزارتخانه رقم می‌خورد؟!
انتخاب بعدی وزیر به این سؤال پاسخ می‌دهد... فعلاً می‌گویند وزیر با علی فتح‌الله زاده مذاکره داشته، شاهین رحمانی را به او سفارش کرده‌اند (!) و البته عده‌ای هم به او پیشنهاد داده‌اند مدیریت باشگاه را به یکی از کاپیتان‌های سابق استقلال بسپارد.
گروهی می‌گویند انتخاب فتح‌الله زاده بازگشت به عقب است، گروهی معتقدند انتخاب شاهین رحمانی هم مثل هندوانه نبریده است و هواداران استقلال همچنان می‌پرسند چرا خود استقلالی‌ها نباید این باشگاه را اداره کنند؟ یعنی استقلالی‌ها توان اداره تیم خودشان را ندارند؟
اما در این میان همه روی یک موضوع اتفاق نظر دارند؛ استراماچونی باید برگردد. استقلالی‌ها او را می‌خواهند و این جدی‌ترین خواسته آن‌ها برای ادامه راه است... آیا به خواسته آن‌ها احترام گذاشته می‌شود؟ آیا تا وقتی مدیرعامل مستعفی هنوز عضو هیئت مدیره استقلال است و خلیل‌زاده‌ای که علیه استرا حرف زده، سرپرست باشگاه شده، مرد ایتالیایی به استقلال برمی‌گردد؟
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
بهترین تصمیم برای استقلال چیست؟
مجید نامجومطلق: مذاکره کنیم تا استراماچونی برگردد
هافبک ملی‌پوش اسبق استقلال در این خصوص گفت: وقتی می‌رویم و مربی در سطح استراماچونی می‌آوریم، باید به فکر نحوه پرداخت پول او هم باشیم. مشکل از مدیریت باشگاه بود که نمی‌دانست چطور و کجا به این مربی پول بدهد. من معتقدم بهترین تصمیم برای حال حاضر استقلال مذاکره دوباره با استراماچونی است و او را راضی کنیم با یک قرارداد جدید دوباره به تیم برگردد. خودش هم که چراغ سبز نشان داده لذا مذاکره با استراماچونی حتی اگر چند روز هم طول بکشد، ارزشش را دارد.
محمد مؤمنی: مدیر جدید بیاید و استراماچونی را هم برگرداند
مهاجم ملی‌پوش اسبق استقلال در این خصوص گفت: من معتقدم بهترین تصمیم برای استقلال آوردن یک مدیر جدید است که هم توانایی و تجربه داشته باشد و هم آدم صادقی باشد. همچنین مذاکره با استراماچونی و بازگرداندن او هم باید در اولویت کاری مدیر جدید قرار بگیرد. من از مدیریت قبلی صداقت در گفتار ندیدم و حتی استراماچونی هم حاضر به مذاکره با مدیر قبلی نشد، چون فهمیده بود وعده‌هایی که داده می‌شود، ضمانت اجرایی ندارد.
امیررضا واعظی‌آشتیانی: همه مدیران شبیه هم هستند!
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در این خصوص گفت: به نظر من همه مدیران شبیه هم هستند، چون باشگاه را به طور روزمرگی اداره می‌کنند. ما باید مدیرانی بیاوریم که کارآمد و اثرگذار باشند نه مدیرانی که امتحان پس داده‌اند و کارنامه نادرستی دارند. بهترین تصمیم برای استقلال این است که ساختار مدیریتی تیم را درست کنیم تا هر مدیریتی که می‌آید، بتواند براساس یک دیدگاه کلی و از پیش تعیین شده به سمت موفقیت قدم بردارد در غیر این صورت استقلال موفق نخواهد شد.
مهدی پاشازاده: ایراد کار از وزارت ورزش است
کاپیتان اسبق استقلال در این خصوص گفت: مشکل استقلال با رفتن فتحی یا آمدن استراماچونی حل نمی‌شود. استقلال ساختار نادرستی دارد و ایراد کار از وزارت ورزش است. استقلال یک تیم دولتی است و بودجه‌اش هم دولتی باید تأمین شود. استراماچونی رفته و مدیریت هم می‌دانسته، چون پول نداده، لذا سرمربی تیم خواهد رفت. باید صبور باشیم و ببینیم چه کسی مدیرعامل استقلال می‌شود. اگرچه همان‌طور که گفتم وزارت ورزش باید درباره استقلال تصمیمات درست بگیرد.
محمد نوازی: وزارت ورزش باید بهترین فرد را انتخاب کند
مدافع اسبق استقلال در این خصوص گفت: به نظر من وزارت ورزش در این برهه از زمان می‌تواند بهترین تصمیمات را برای استقلال بگیرد. آن‌ها باید کسی را مدیرعامل استقلال کنند که هواداران دوستش دارند. ما باید در هر تصمیمی هواداران را هم در نظر بگیریم. استقلال یک مدیر باتجربه و کاربلد می‌خواهد و از طرفی باید با خردجمعی تکلیف سرمربیگری استقلال را هم مشخص کرد. اینکه، چون کسی محبوب هواداران است را بخواهند سرمربی تیم کنند، واقعاً بی‌معنی است، چون استقلال به یک سرمربی باتجربه نیاز دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/241473/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

یک آپارتمان مخفی در برج ایفل!

4گوشه دنیا/ خاص‌ترین خانه در ژاپن

تلاقی هیجان و ترس در پلی در آسمان

وضعیت عجیب زیرگذرها در پورتلند آمریکا

سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!

مجری سابق برنامه «هفت»: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید!

کلیه ناخدا رو به اسم نورالدین خریدند!

جشن تولد ساده و بی ریای بازیگر پیشکسوت

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم

شاگردان نکونام میزبان یک استقلالی متفاوت

گل اول العین به الهلال توسط اریک

ترکیب آرسنال-چلسی؛ پوچتینو علیه صدرنشین

خیال کورتوا راحت است؛ لونین به خوبی جایم را پر کرده

عقب‌نشینی یوفا؛ لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد

پایان پیولی؛ زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد

عذرخواهی کارلوس کی‌روش از خسرو حیدری!

سیو برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خسرو حیدری: رفتن به سپاهان اشتباه بود!

تابستون نزدیکه و هندوانه رو اینجوری برش بزن

اگر اینکارها رو انجام میدی بدون که آبرسان برای پوستت ضرر داره

گام‌های اصلی در تربیت جنسی کودکان

آمریکا تحریم‌هایی مرتبط با ایران اعمال کرد

وزیر کشور: 45 نماینده در مرحله دوم انتخابات راهی خانه ملت می‌شوند

در دومین روز از سفر رئیس‌جمهور به پاکستان چه‌ گذشت؟

متقی: بعد از جنگ غزه و عملیات وعده صادق، اسرائیل مجبور شد سفارتخانه‌هایش را در کشورهای منطقه ببندد

عملیات «وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه