آریا جوان

آخرين مطالب

رضایی: فقط از تبعیض‌ها گله داریم نه بودجه ویژه برای المپیک! ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - آخرین خبر / تنها 256 روز دیگر تا شروع بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو باقی مانده؛ رقابتی سطح بالا که کمیته ملی پارالمپیک ایران قصد دارد همچون ادوار گذشته با کاروان کیفی عازم آن شود. کسب 71 سهمیه از 100 سهمیه پیش‌بینی‌شده در فاصله 8 ماه مانده به شروع رقابت‌های توکیو، نشان از عزم بالای مسئولان کمیته ملی پارالمپیک برای تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده‌شان در این رقابت‌هاست. اما شوک حاصل از اعلام لایحه بودجه سال 99 مسئولان این کمیته را تا حدودی شاکی کرده؛ آن هم به خاطر در نظر گرفتن مبلغ ویژه 30 میلیارد تومانی از سوی دولت برای حضور کاروان ایران در المپیک توکیو. حال آن‌که کاروان پارالمپیکی هم به فاصله 10 روز بعد از المپیکی‌ها راهی ژاپن می‌شود اما سهم این کاروان از بودجه ویژه دولت برای پارالمپیک 2020 صفر است. هرچند که کیکاوس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک مدعی شد بودجه 30 میلیاردی کذب محض است و در واقع بودجه متفرقه دولت به کمیته ملی المپیک جهت حضور در المپیک پیش رو از 18.400 میلیارد تومان در سال 1398 به 30 میلیارد در سال 99 رسیده و در واقع رشدی در حدود 12 میلیاردی داشته اما مسئولان کمیته ملی پارالمپیک در واکنش به این اتفاق، استدلال خاص خود را دارند. ‌هادی رضایی، دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در مصاحبه با خراسان می‌گوید: «سال گذشته می‌خواستیم به بازی‌های آسیایی جاکارتا برویم. ما و کمیته ملی المپیک در یک ساختمان هستیم. آن‌ها با دلار 4200 تومانی راهی بازی‌های آسیایی شدند و ما با دلار 8500 تومانی! یک دفعه 6 میلیارد تومان به هزینه‌هایمان اضافه شد و دچار کسری بودجه شدیم. با یک نهاد دولتی برای پرواز قرارداد بستیم و یک دفعه همان نهاد دولتی 1.5 میلیارد تومان روی پول پروازمان گذاشت. اگر این پول را پرداخت نمی‌‌کردیم، تیم‌مان نمی‌‌توانست به مسابقات برسد. در شرایطی این هزینه اضافه را پرداختیم که بودجه‌مان مشخص بود. با این حال به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا رفتیم و برای اولین بار در تاریخ پاراآسیایی توانستیم از جایگاه چهارمی به سومی این رقابت‌ها برسیم.»
هیچ‌گاه نگفتیم به المپیکی‌ها 30 میلیارد ندهند
رضایی با تاکید بر این‌که در کمیته ملی پارالمپیک پول در درجه اول اهمیت قرار ندارد ادامه می‌دهد: «درست است که برایمان پول در درجه اول اهمیت نیست ولی به این موضوع توجه می‌کنیم که ما و کمیته ملی المپیک 2 نهاد هم‌تراز هستیم. پس چرا باید بین‌مان تبعیض باشد؟ تنها چیزی که برایمان جای گله دارد همین تبعیض‌هاست وگرنه که مسائل مالی مهم نیست. وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند من از شما راضی هستم، همین برایمان کافی و مهم است. ورزش ما ورزش معنوی است ولی این‌که گاهی اوقات دیده نمی‌‌شویم برایمان جای گله است. ما و کمیته ملی المپیک در یک جایگاه هستیم اما به یک‌باره می‌بینیم که 30 میلیارد تومان برای حضور ورزشکاران سالم در المپیک، بودجه تعلق می‌گیرد. ما نمی‌‌گوییم این پول را به آن‌ها ندهند. حتی معتقدیم که 30 میلیارد برای المپیک کم است و باید بودجه بیشتری برای این رقابت در نظر گرفته شود.»
آقایان شعار ندهند نگاهشان به ورزش سالم‌ها و معلولان یکی است
دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با مقایسه شیوه حضور و عملکرد کاروان المپیک و پارالمپیک در ادوار گذشته المپیک می‌گوید: «حرف ما این است که خب ما هم داریم به همین مسابقات می‌رویم با این تفاوت که ما 2 برابر المپیکی‌ها سهمیه آورده‌ایم و 2 برابر مدال می‌آوریم. این را آمارها می‌گویند نه هادی رضایی! آمار می‌گوید ما در 8 پارالمپیک 266 مدال آورده‌ایم که فقط 120 مدال آن طلاست. یعنی 120 بار سرود جمهوری اسلامی در پارالمپیک‌ها نواخته شده و 120 بار پرچم ایران به اهتزاز درآمده. این در حالی است که کمیته ملی المپیک از حضور در 18 المپیک، 18 مدال طلا آورده و تعدادی از این مدال‌های طلا به دوران قبل از انقلاب برمی‌گردد. پس چرا شعار می‌دهیم و می‌گوییم نگاهمان به ورزش افراد سالم و معلول یکسان است؟ باید این نبودن را ببینیم!»
شاید والیبال نشسته را به پارالمپیک نفرستیم!
او با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های کسب سهمیه والیبال نشسته بانوان می‌گوید: «تیم ملی والیبال نشسته بانوان ما باید 4 اسفندماه در رقابت‌های کسب سهمیه کانادا شرکت کند. هزینه اعزام این تیم 12 نفره چیزی حدود 800 میلیون تومان است. ما تنها تا هفته دیگر برای نهایی کردن این اعزام فرصت داریم و اگر تا هفته دیگر پول مورد نیاز نرسد، این تیم به رقابت‌های کسب سهمیه اعزام نخواهد شد. در حال حاضر والیبال نشسته مردان ما قهرمان 6 دوره پارالمپیک است. اگر همین‌طور پیش برویم به جایی می‌رسیم که اگر بخواهیم بین طلایی‌های انفرادی و تیمی یکی را انتخاب کنیم، طلایی‌های تیمی‌مان را کنار می‌گذاریم! ترجیح می‌دهیم که 12 نفر تیمی را کنار بگذاریم و به جای آن از 12 طلای انفرادی حمایت کنیم.»
طرح ویژه لباس کاروان متناسب با دهه اول محرم
اما این‌که کمیته ملی پارالمپیکی چه طرح و برنامه‌ای برای لباس این کاروان در توکیو دارد و آیا این امکان وجود دارد که برای اولین بار لباس کاروان المپیک و پارالمپیک ایران متحدالشکل باشد می‌گوید: «فکر می‌کنم نتوانیم لباس متحدالشکلی با المپیکی‌ها داشته باشیم. آن هم به این دلیل که ما درست در دهه اول محرم در توکیو خواهیم بود. نمی‌‌خواهم موضوع را زیاد باز کنم. اما مردم از ورزش ما انتظار دارند. ما باید شعائر مذهبی و قهرمانی‌مان هم با هم یکسان باشد به‌خصوص در شب عاشورا. اگر لباس کاروان المپیک به جایی برسد که واقعا ایرادی نداشته باشد امکان دارد ما هم از همان لباس در رژه استفاده کنیم. ولی ممکن است کاروان المپیک لباسی انتخاب کند که با شعائر دهه عاشورا متفاوت باشد. در این خصوصا بعدا تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/242408/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

ویدیویی با بازدید میلیونی؛ تمساح‌ها از چه چیزی وحشت دارند؟

تکنیک حیرت‌انگیز یک عنکبوت برای شکار یک مورچه بزرگ در حال حرکت!

گوناگون/ ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین

کل کل اتوبوس مسافربری و یک پژو که منجر به تصادفی شدید شد!

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی مدیر «نماوا»

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه: افکار عمومی جهان بیدار شده است

جهانگیری: عزا می‌گیرم وقتی می‌بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند نه اروپا

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان»

نحوه مصاحبه ایلان ماسک با افراد جدید هنگام استخدام

فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

چهره ها/ نجم الدین شریعتی در چایخانه حرم امام رضا(ع)

اعتراف جالب خانم مجری جنجالی صداوسیما جلوی مردم

خیابانی: استقلال و پرسپولیس بی‌صاحب هستند

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

فصل رویایی امباپه؛ رئال منتظر فوق ستاره

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

آیت‌الله دوزدوزانی: آقایی که می‌خواهی روحانی باشی و جهنمی نباشی، مواظب باش کار عکس نشود

انتقاد پزشکیان به سکوت مجامع بین‌المللی درخصوص جنایات اسرائیل: چرا ککتان نمی‌گزد؟

واکنش آمریکا به ادعاهای گروسی درباره برنامه هسته‌‌ای ایران

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

گوناگون/ در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!

کشتن کفتار توسط شیرهای عصبانی

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد