آریا جوان

آخرين مطالب

تزریق امید و نشاط اجتماعی؛ رویکرد جدید «صبح بخیر ایران» اجتماعی فرهنگی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - باشگاه خبرنگاران / تهیه کننده صبح بخیر ایران گفت: نمی‌خواهیم خبر‌های حاشیه‌ای کار کنیم؛ بلکه به دنبال راهی هستیم تا بگوییم می‌شود شاد بود و امید داشت.
داریوش دلیری تهیه‌کننده برنامه «صبح بخیر ایران»، درباره تغییرات این فصل از برنامه ،گفت: تغییرات این فصل به گونه‌ای بود که از اجرای چند نفره گذشتیم و به یک مجری مستر رسیدیم؛ یعنی یک نفر مجری باشد و تمام آیتم‌ها را مانند نخ تسبیح به هم وصل کند. بر این اساس آقای پدرام کریمی انتخاب شد.
وی افزود: بعد از برگزاری اتاق فکر‌های مختلف، به این نتیجه رسیدیم که یکسری میز‌های گفت‌وگو داشته باشیم؛ البته این میزگرد‌ها هنوز هم در حال تغییر است و قرار شد که تعدادی میز ثابت داشته باشیم. از این رو از شنبه تا چهارشنبه میز‌های اقتصادی، ورزشی، علمی فناوری، سینما، تاریخ و فرهنگ برگزار و درباره این مسائل گفت‌وگو می‌شود.
دلیری اظهار کرد: سه روز در هفته، فرهنگستان زبان و ادب فارسی داریم و از کارشناسان خبره برای حضور در این آیتم دعوت می‌شود. غیر از آن ما یکسری میز‌های سیار هم داریم؛ به طور مثال نزدیک انتخابات گفت‌وگو‌هایی با نمایندگان مجلس انجام می‌شود و یا مثلاً در یک هفته اتفاق ورزشی مهمی می‌افتد و ممکن است که میز ورزشی ما به جای یک روز، دو روز در هفته برگزار شود. البته الان به این نتیجه رسیده ایم که میزگرد کل روز‌ها سیار باشد.
وی ادامه داد: در بخش ایرانگردی علیرام نورایی به نقاط مختلف کشور سفر و از این طریق ما را با اقلیم و آداب و رسوم مردم ایران آشنا می‌کند. همچنین آیتم کودک داریم که بسیار تخصصی به آن نگاه می‌کنیم؛ زیرا معتقدیم که باید پیام‌ها را از زبان متخصص این حوزه به کودکان گوشزد کنیم. در نتیجه تصمیم گرفتیم که آقای قناد این حرف‌ها را به کودکان بگوید.
تهیه کننده برنامه «صبح بخیر ایران» با بیان اینکه قرار است بخش نوستالژیک در برنامه داشته باشیم، گفت: این آیتم بسته‌ای تولید می‌شود. همچنین در آیتم تولیدی ورزش اصلاحی عیب و ایراد ورزش‌های قدیمی و اصول درست ورزش بیان می‌شود. به عنوان مثال گفته می‌شود کسی که در یک اداره کار می‌کند نباید فلان ورزش را انجام دهد و... علاوه بر این بسته ها، کلیپ‌های مختلف از ایران داریم و از هفته بعد آقای خواجه نژاد اتفاق‌های مهم هفته را در قالب یک بسته خبری عنوان می کند.
وی در خصوص استقبال بینندگان از این برنامه اظهار کرد: از برآوردی که همان روز‌های اول در فضای مجازی داشتیم، متوجه شدیم که تعداد بینندگان این دوره نسبت به برنامه‌های قبل بیشتر و بهتر شده است. از طرفی نظرات بسیار خوبی هم پیامک شده که ما را برای چینش و تنوع آیتم‌ها امیدوار کرده است.
دلیری در پاسخ به اینکه آیا صبح بخیر ایران از مشکلات جامعه گره گشایی می‌کند یا خیر گفت: سعی بر این است که گره گشایی کند، اما واقعا به دنبال حاشیه نیستیم. از همان روز اول که دوستان گروه اجتماعی شبکه پیشنهاد این برنامه را به ما دادند، هدفمان این بود که جنبه مثبت هر موضوع را برای مردم بیان کنیم. نمی‌خواهیم خبر‌های حاشیه‌ای کار کنیم بلکه به دنبال راهی هستیم تا به مردم بگوییم می‌شود شاد بود و امید داشت.
وی افزود: مثلا چند روز پیش از کودکی که او را در سطل زباله انداختند، تصویری منتشر شد. همه کودک آزاری را مطرح کردند، اما من می‌گویم که جنبه مثبت هم داشت. اینکه فرد خاطی خیلی سریع دستگیر شد و آن کودک تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت. اتفاق‌های مثبتی بود که در دل این ماجرای دلخراش به وقوع پیوست.
تهیه کننده «صبح بخیر ایران» درباره حضور علیرام نورایی در این دوره بیان کرد: سال گذشته مستندی به نام «هفت شهر عشق» از آقای نورایی پخش شد. من آن را دیدم و برای آیتم ایرانگردی با ایشان صحبت کردم که خودشان هم قبول کردند که از هفته بعد این مستند کامل و پخش می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: صبح بخیر ایران یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های تلویزیون و شبکه یک است. افراد بسیاری برای آن زحمت کشیده و مجریان بنامی داشته است. از همه دوستان تشکر می کنم و امیدوارم که برنامه بیش از این مورد استقبال مخاطب قرار بگیرد.
فصل جدید «صبح بخیر ایران» با تهیه‌کنندگی داریوش دلیری و اجرای پدرام کریمی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6 تا 8 صبح به روی آنتن این شبکه می‌رود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/242754/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

«اسلام آمریکایی» چیست؟

تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

گربه افسردگی گرفت

نخستین بنای مذهبی ایرانیان

4 گوشه دنیا/ هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

استوری روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

سوسک سیاه که در ایران هم حسابی محبوب بود

بولگاری و نازک ترین ساعت مچی مکانیکی جهان‌/ چرخ دنده ها را چطور داخل آن جای داده اند؟

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟

وقتی رفتار بهمن هاشمی به بقیه هم سرایت میکنه!

بخاطر دوتا کلیه چقدر خودشو برای ما میگیره!

فروش کمدی‌ها چهار برابر بقیه فیلم‌ها!

زنده شدن خاطرات یاسمن برای حامد

چندرغاز که دیگه چانه زدن نداره!

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!

اثرگذاری مثبت مرد پرتغالی 8 ساله سپاهان

تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن

حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم

عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها

مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم

سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ

قانون امباپه چیست؛ خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏

عبادی‌پور: تیم ملی جای بچه‌بازی نیست!

سه علامت پرخطر در دوران آشنایی

سرگرمی پرهیجان برای بزرگسالان

اغفال وحشتناک، تهیه فیلم و اخاذی از زنان بالای 60 سال!

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

سفارت ایران در فرانسه از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده چشم‌پوشی کرد

لیست 16 نفره انتخاباتی «شانا» منتشر می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

هر روز به این سه بزرگوار سلام بدید

از کجا بفهمیم نمازهایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟

جوانمردی امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در جنگ ها

در شب قبل شهادت حضرت حمزه(ع) چه گذشت؟

خانه ای با دکوراسیون ورزشی

به سطح قالتاقی انسان‌ها احترام بزارید

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا

کرسپو و کیول؛ از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا

صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گواردیولا هم به تراکتور بیاید،‌ مشکلات حل نمی‌شود

آشوبی: پرسپولیس در بهترین شرایط آمادگی قرار دارد