آریا جوان

آخرين مطالب

پس از لغو مراسم امروز صورت گرفت

آغاز مراسم تدفین پیکر شهید سپهبد سلیمانی در گلزار شهدای کرمان خواندنی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - پیکر شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و پورجعفری برای خاکسپاری وارد گلزار شهدای کرمان شد و هم اکنون مقدمات مراسم تدفین در حال انجام است.

بعد از اعلام تعویق زمان تدفین پیکر شهیدان "سلیمانی" و "پور جعفری"، به علت ازدحام جمعیت در گلزار شهدای کرمان و احتمال بروز حادثه برای مردم در این محل حالا قرار است شهید سردار سلیمانی در کنار مزار شهید یوسف الهی به خاک سپرده شود.
همچنین اقامه نماز جماعت در محل خاکسپاری سردار سلیمانی انجام شد. تشییع پیکر شهدای مقاومت پیش از این در کشور عراق و شهرهای اهواز، مشهد، تهران ، قم انجام شده بود.
کولیوند، رئیس اورژانس کشور در آخرین اظهارنظر گفته، تعداد فوتی‌های حادثه مراسم تشییع به 56 نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان به 213 نفر رسیده است.
مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان درباره پست قالیباف درباره آنچه که در کفن حاج قاسم با پیکر ایشان دفن خواهد شد به ایسنا گفت: بنده خبر از عبای مقام معظم رهبری ندارم اما از روز گذشته تربت کربلا، خشت از کربلا و انگشتری از حاج قاسم سلیمانی که با آن نماز شب را می‌خواند در اختیار بنده قرار داده‌اند تا در کفن این شهیدان قرار دهیم.
احمد گروهی درباره محل خاکسپاری شهید سلیمانی نیز گفت: طبق وصیتنامه ایشان، در کنار مزار شهید یوسف الهی به خاک سپرده خواهند شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هم اکنون از کل 212 نفر مصدوم اعزامی به بیمارستان های دولتی و خصوصی کرمان در حادثه مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، 67 نفر همچنان در بخش های مختلف بستری هستند.
دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر فدائی استاندار کرمان دقایقی قبل در دفتر استانداری کرمان با یکدیگر دیدار کردند و طرفین با تجلیل از رشادت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر رسیدگی به امور آسیب دیدگان حادثه امروز تاکید کردند.
علیرضا ربیعی سخنگوی دولت دقایقی پیش در توییتی با تسلیت دولت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان نوشت «حادثه تاسف انگیز جان باختن جمعی از مشایعت کنندگان سردار شهید قاسم سلیمانی را به خانواده این عزیزان و مردم قدرشناس کرمان تسلیت می گویم/ در همین حادثه نیز شاهد جلوه های سپاس ملی از سرباز وطن انزجار از تروریسم ترامپی بودیم».
رییس مرکز اورژانس کرمان گفت: تعداد مصدومان حادثه ظهر امروز مراسم تشییع کرمان 212 نفر بوده است که تعداد انگشت شماری از مصدومان حال وخیمی دارند.
سید محمد صابری در تشریح وضعیت حال این مصدومان به ایسنا گفت: تعدادی از افراد تشییع کننده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان جان خود را از دست دادند که آمار رسمی آنها توسط پزشک قانونی اعلام خواهد شد.
عباس آمیان، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان نیز به ایسنا گفته است، آمار کشته های این حادثه بیش از 50 نفر است که بیشتر افراد جان باخته مرد هستند و رده سنی این افراد، کم سال‌ها و بزرگسالان هستند اما بیشتر آقایان فوت شده در رده سنی بزرگسال هستند.
براساس این گزارش، افراد تشییع کننده پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.
پیش از این کولیوند، رئیس اورژانس کشور اعلام کرده بود، تعداد جان باخته‌های حادثه مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی به 40 نفر و مصدومان به 213 رسیده است.
مجید سعیدی، مدیر کل بحران استانداری کرمان درباره حادثه رخ داده به ایسنا گفت: در تجمع گسترده مردم متاسفانه تعدادی از هم استانی ها و هموطنان ما دچار حادثه شدند. اورژانس، هلال احمر و بیمارستانهای کرمان و شهرهای اطراف در حالت آماده باش بودند و در کمترین زمان کمک رسانی به مصدومان و انتقال فوتی‌ها صورت گرفت.
سعیدی با اشاره به اینکه مسئولان امر در حال شناسایی فوتی‌ها هستند بیان کرد: مصدومان به محض ورود به بیمارستان خدمات مقدماتی و پیش بیمارستانی را دریافت کردند.
اطلاعیه ستاد برگزاری مراسم تشییع شهدای جبهه مقاومت در کرمان اعلام کرد، حضور یکپارچه و میلیونی مردم در تشییع سرداران شهید باعث شد، به منظور پیشگیری از آسیب رسیدن بیشتر به شرکت کنندگان عزیز، برنامه تدفین به وقت دیگری موکول شود.
سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی گفت، برای اینکه آبرو و سرافرازی شهیدان دستمایه حوادث رخ داده نشود، برنامه مراسم تشییع در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان کرمان و شرکت کنندگان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران امروز تکلیف و وظیفه خود را انجام داده و اقیانوس بیکران و جمعیت میلیونی شرکت کننده در مراسم تشییع موید این امر بود.
سخنگوی سپاه پاسداران ادامه داد: با شهادت ایشان انقلابی در کشور شکل گرفت و قطعا مزار حاج قاسم برای همه مقدس است و فرصت های زیادی برای مردم جهت راز و نیاز با ایشان وجود خواهد داشت
مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان نیز اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت، امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.
صدفی به ایسنا گفته، خودروی حامل پیکر شهیدان سلیمانی و پور جعفری در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد "جبلیه" به دلیل ازدحام جمعیت، متوقف و چون امکان انتقال پیکر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم، لغو و به تاریخ دیگری موکول شده است.
تشییع پیکر شهید سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردار پورجعفری که امروز 17 دیماه از صبح زود در دیار کریمان آغاز شده بود، پس از ساعتها و گذر از مسیرهای مختلف در کرمان و در میان خیل عظیم عزاداران به سمت گلزار شهدا در حال حرکت بود که ازدحام جمعیت سبب شد تعدادی از عزاداران مصدوم شده و تعدادی نیز جان باختند.
پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور با تایید مصدومیت و فوت تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان به ایسنا گفت: متاسفانه برابر گزارش‌هایی دریافتی به دلیل ازدحام جمعیت، تعدادی از هموطنان در حین مراسم، مجروح شده و تعدادی دیگر نیز جان خود را از دست دادند.
وی با بیان این‌که رسیدگی به مجروحان ادامه دارد، گفت: جزئیات این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد، ضمن آن که دکتر نمکی وزیر بهداشت شخصا در محل حضور دارند و این موضوع را مدیریت می‌کنند.
به گزارش ایسنا بر اساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان، تاکنون پیکر تعدادی از جانباختگان این مراسم به پزشکی قانونی استان منتقل و برای چهار تن از آنان جواز دفن صادر شده است.
پیش از آن نیز با بلند شدن بانگ اذان ظهر به افق کرمان مردم حاضر در گلزار شهدای کرمان بر روی سنگ های مزار و زمین گلزار نماز را اقامه کردند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، مردم دیار کریمان بار دیگر ثابت کردند پای انقلاب و آرمان هایش و فدائیان نظام ایستاده‌اند هر چند حضور امروزشان دلیل محکم دیگری دارد و آن استقبال از جگر گوشه‌شان است که عمر و زندگی خود را در دفاع از اسلام و مکتب شیعه گذاشت.
مراسم تشییع سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردارشهید حسین پورجعفری با حضور گسترده و پرشور مردم دیار کریمان و میهمانانی از دیگر استان ها برگزار شد.
قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که "حضرت آقا عبای نماز شب خود را دادند تا حاج قاسم را با آن دفن کنند. آقا با این عبا 14سال نماز شب خوانده‌اند. این دومین عبای نماز شب آقاست که شهیدی با آن دفن می‌شود؛ اولین بار سر شهادت حاج احمد کاظمی بود."
در این مراسم تشییع برخی افراد با پوشیدن کفن و با نوشته «انتقام» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی هستند. همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان نیز با در دست داشتن پلاکاردهای با مضمون «راهت ادامه دارد»، «سرار دلها آرام بخواب ما بیداریم» و «ما آمریکا را زیر پا له می کنیم» در این مراسم حضور پیدا کردند.
«من یک سلیمانی ام» پلاکارد مردم کامفیروز شمالی و قادر آباد در استان فارس است که به گلزار شهدای کرمان آمده اند.
مردم قدردان استان فارس نیز در زمان تشییع پیکر پاک شهدا وارد گلزار شهدای شهر کرمان شده و پلاکاردهای «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، «من یک سلیمانی ام» به دست داشته و فریاد می زدند "مرگ بر آل سعود"، "مرگ بر آمریکا" و "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست".
به گزارش ایسنا، جمعی از مردم خوزستان برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری سردار سپهبد شهید سلیمانی وارد گلزار شهدای کرمان شدند. نکته قابل توجه حضور جمعیت زیاد مردم بر روی کوه صاحب الزمان منتهی به گلزار شهدای کرمان و مشرف بر محل خاکسپاری شهید قاسم سلیمانی است به طوری که دامنه این کوه تقریبا سیاه پوش شده است. مردم در دامنه کوه فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود سر داده‌اند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ظهر امروز (سه شنبه) در جریان سفر به استان کرمان برای وداع با پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در دیدار با خانواده این سردار بزرگ اسلام، ضمن تسلیت و آرزوی صبر برای خانواده و نزدیکان این شهید اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی اتفاقی بسیار بزرگ بود و حضور پرشور و گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر این سردار بزرگ نیز بیانگر عظمت این اتفاق است.
معاون اول رییس جمهور با تأکید بر این‌که حاج قاسم لیاقت چنین شهادتی را داشت، افزود: حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید و این شهادت حق و لیاقت او بود.
به گزارش ایسنا، هم رزم و یار قدیمی حاج قاسم سلیمانی، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در مراسم امروز با حضور بر روی خودروی حامل پیکر شهید قاسم سلیمانی، برای آخرین بار با سردار دلها وداع کرد.
به گزارش ایسنا، دقایقی پیش معاون اول رییس جمهور به همراه استاندار کرمان با خانواده سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی دیدار کردند.
دریادار پاسدار علی تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اینکه حتما انتقام خون سردار سلیمانی از دشمنان گرفته خواهد شد، اظهار کرد: دشمنان خواهند دید که حاج قاسم‌ها انتقامی سخت می‌گیرند، اما زمان و جغرافیای انتقام را ما مشخص می‌کنیم نه دشمنان‌مان.
وی تصریح کرد: پیام ما به دشمنان این است که از منطقه بروند؛ ماندن‌شان هم معضلی برای منطقه است و هم برای‌شان هزینه‌های بسیار سنگینی در بردارد؛ پیش از آنکه از آنها به سختی انتقام گرفته شود، از منطقه بروند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: نیروی دریایی سپاه همیشه آماده و پا در رکاب و گوش به فرمان ولایت است و آمادگی کامل داریم که فرمان ولی امرمان را اجرا کنیم. در دریاها و جزایر آمادگی کاملی داریم و با وضعیتی که پیش آمده آمادگی خود را بیشتر خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، جمعیت حاضر در مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردارپورجعفری با شعارهایی از جمله "الله اکبر"، "علمت بر زمین نمی ماند"، "مرگ بر امریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و ... با آرمان های انقلاب و شهید سلیمانی تجدید بیعت کردند. همچنین در طول مسیر پلاکاردهایی با هشتک «انتقام سخت» در دست تشییع کنندگان به وضوح خود نمایی می کند.
داوود میرباقری کارگردان سریال مختار به همراه مصطفی پورمختاری و رحمان نظام اسلامی و اسماعیل نجار رییس ستاد بحران کشور در مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی حضور دارند.
به گزارش خبرنگار ایسنا رزمندگان سیستان و بلوچستان گردان 405 و 409 لشکر 41 ثارالله در دوران جنگ تحمیلی وارد گلزار شهدا شدند.
همانطور که خون سرداران ایران و عراق در این اتفاق با هم یکی شده، پرچم ایران و عراق و فاطمیون نیز در کرمان باهم یکی شده است. همچنین پرچم "یا زینب کبری"، "لبیک یا حسین"، "یالثارات الحسین" با رنگ های زرد، سبز، سفید، قرمز و مشکی در دست تشییع کنندگان قرار دارد.
در این مراسم پیام مقام معظم رهبری پیرامون شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی توسط حجت السلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان کرمان قرائت شد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه شهر کرمان نیز در این مراسم گفت: سردار سلیمانی در رابطه با بحث تدفین خود جدا وصیت کرده بودند که در گلزار شهدای کرمان دفن شوند و در این راستا نیز در گلزار شهدای کرمان چند جا در نظر گرفته شده است که طبق وصیتنامه این شهید بزرگوار و با نظر خانواده ایشان به خاک سپرده خواهند شد.
در نخستین ساعات بامداد امروز 17 دیماه پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مدیران وارد فرودگاه کرمان شد.
سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان شعارهای «سلامی، سلامی انتقام انتقام» سخنرانی خود در میدان آزادی شهر کرمان را آغاز کرد و گفت: حرف آخر را اول می‌زنم. آرام باشید. انتقامی سخت، قاطع و پشیمان کننده می‌گیریم.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که شهید قاسم سلیمانی تقوا را از ابوذر گرفته بود اظهار کرد: او ابوذر بود و هست و وفاداری را از حضرت ابوالفضل گرفته بود و این وفاداری و عشق به اسلام و ولایت و ایران عزیز را اثبات کرد. او میثم، عمار و یاسر بود.
برخی اخبار حکایت از تغییر محل آرامگاه ابدی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دارد که مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان دقایقی پیش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل اینکه محلی که سردار سلیمانی وصیت کرده اند (در کنار مزار شهید یوسف الهی) به ساختمان مهدیه گلزار شهدای کرمان نزدیک است و با توجه به حجم زیاد تشییع کنندگان، پیشنهاد داده ایم که محلی را نیز در وسط گلزار شهدای کرمان تهیه کنند که تا این لحظه هنوز محل دقیق خاکسپاری معلوم نیست و منتظر تصمیم نهایی از سوی خانواده شهید هستیم.
پس از نماز صبح مردم کرمان گروه، گروه به سمت مسیر تشییع حرکت کردند حتی کودکان هم در این سرما خشک و زیر صفر درجه مانعی برای حضور مردم نشده است. اینجا میعادگاه قاسم و محمدحسین است اینجا پایان فراق است اینجا گلزار شهداست.
حاج قاسم محمدحسین و همه دوستان و هم رزمانتان که از کاروانشان جا مانده بودی بی صبرانه منتظرت هستند.
به گزارش ایسنا، جمعی از مردم قدردان کرمان از ساعات اولیه در گلزار شهدا تجمع کرده اند برخی ها روی کوه منتظر نشسته و چند نفر نیز روی کوه آتش درست کردند تا کمی دست های یخ زده شان گرم شود.
سردار دلها، چقدر واژه ها حقیرند برای توصیف بزرگی تو و برای بیان حجم حضور مردم وفادار و ابراز احساسات دوست دارانت.
کرمان و کرمانی ها تا امروز در تمام عمرشان و تاریخ کرمان چنین حضور با شکوهی را ندیده اند؛ حضوری برای قدردانی از جانفشانی های تو حاج قاسم عزیز و این‌که بگویند راه تو را ادامه می دهیم.
به راستی که خون سردار حاج قاسم سلیمانی بار دیگر خون انقلابی مردم ایران و استان کرمان را به جوش آورد.
مردم استان کرمان از پیر و جوان، زن و مرد و همچنین از استان های دیگر با دل های عزادار و محزون در مراسم تشییع سیدالشهدای مقاومت و همرزمش شرکت کرده و رسم همشهری و میهمان نوازی را خوب به جا آوردند.
با خانمی که روی ویلچر نشسته همکلام می شوم و او انگیزه حضورش در این مراسم را اینگونه بیان می کند: به خاطر حاج قاسم آمدم؛ ایشان برای دفاع از کشور و جانش را فدا کرد و زمانی که ما در خواب بودیم، ایشان جان خود را از دست داد اما حیف. برای رفتنش زود بود.
آقای جوانی که به همراه همسر و فرزندانش در مراسم حضور یافته می گوید: آمده ایم مشت محکم توی دهن امریکا و ترامپ بزنیم و بگوییم ترامپ کور خواندی، با ترور سردار سلیماتی هیچی عایدت نمی شود و هزاران قاسم سلیمانی دیگر به پا می خیزد.مادر خانواده نیز بیان کرد: این ملت به عشق حاج قاسم آمده و نه چیز دیگر.
خانم جوانی که به سردارشهید حاج قاسم سلیمانی ابراز ارادت می کند، می گوید"این شهید بزرگ و انسان وارسته برای دفاع از کشورمان در خارج از مرزهای ایران با داعشیان خونخوار جنگید و اگر جانفشانی سپهبد سلیمانی و همرزمانش در جبهه مقاومت نبود، معلوم نبود داعش با رسیدن به ایران چه بلایی بر سر ما می آورد".
وی افزود: داعشیان وحشی علاوه بر کشتار فجیع مردم عراق و سوریه، زنان این کشورها را به اسارت برده و به بدترین وضع با آنها برخورد کرده اند که اگر رشادت های سردارسلیمانی نبود شاید ارتکاب این جنایت ها علیه مردم کشور ما نیز دور از انتظار نبود.
به گزارش ایسنا، در این مراسم تعداد زیادی از اتباع افغانستانی با پرچم فاطمیون حضور داشتند.
حاضران در مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی و همرزمش سردارشهید پورجعفری با سردادن شعارهایی از جمله آمریکا در چه فکریه ایران پر از بسیجیه، لبیک یا حسین، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، هیهات من الذله، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست و ... با شهدای مقاومت تجدید پیمان کردند.
هم‌چنین برخی دست نوشته هایی به زبان انگلیسی خطاب به رییس جمهور امریکا با خود حمل می کردند که حاوی هشدار و خط و نشان برای ترامپ بود.
برپایه این گزارش، هم اکنون مکانی برای فرود بالگرد در گلزار شهدای آماده شده است تا پیکر دو شهید گرانقدر پس از تشییع از میدان مشتاق بوسیله بالگرد برای خاکسپاری در گلزار شهدا منتقل شود.
یک گروه خانم افغان با در دست داشتن پرچم افغانستان در گلزار شهدا حضور یافتند و هم اکنون نیز قرائت زیارت عاشورا در مهدیه گلزار شهدا آغاز شده است.
مردم تصاویری از سردار دلها در دست دارند و برخی پرچم ایران و پرچم های لا اله الا الله و پرچمی به رنگ زرد با مضمون الموت آمریکا در دست دارند.
به گزارش ایسنا، هیات عزداری از شهرستان سیرجان استان کرمان و شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری لحظاتی پیش وارد گلزار شهدا شدند.
مردم لردگان پلاکاردی با مضمون «غم اوید گرهد غم وه غم سواره/ هر غمی سنگین تره غم براره همچنین مردم سیرجان پلاکاردی با مضنون قبله نما را کشتند/ قبله باقیت /از لانه شیران /سردار را کشتید/ جمله یاران همه کافیست» در دست داشتند همچنین پرچم های لبیک یاحسین و یا حسین به رنگ قرمز و مشکی در دست آنها خودنمایی می کند.
با توجه به حضور پرشکوه، حماسی و میلیونی مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار قم در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش و طولانی شدن این آیین در قم، آئین وداع با پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی که قرار بود شب گذشته در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شود لغو شد.
از ساعات اولیه صبحگاه امروز حضور مردم در میدان آزادی کرمان (آغاز مراسم تشییع) و مسیرهای منتهی به گلزار شهدا جالب توجه است و پیش بینی می شود این مراسم تشییع با حضور بیش از یک میلیون نفر در کرمان برگزار شود.
با جمعیت همقدم می شوم و آقای سالمندی که چفیه بر گردن انداخته هکلام می شوم که در پاسخ به سوالم می گوید:برای کشورمان و به خاطر سردار سلیمانی امروز آمده ایم که جانش را فدا کرد و کشور، مقام معظم رهبری و ملت را سرافراز کرد.
این آقا که از همشهریان شهید پورجعفری(شهر گلباف از توابع کرمان) است می گوید: شهید پورجعفری نزدیک به 41 سال همراه سردار سلیمانی بود و ایشان را تنها نگذاشت و انشاءالله روحشان با انبیاء محشور شود.
در ادامه مسیر گروهی را با لباس بلوچی می بینم که پوسترهای سردارشهید سلیمانی را در دست دارند با یکی از انها همکلام می شوم.
اهل ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان است و می گوید: در مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی حضور پیدا کرده ایم تا با آرمان های ولایت تجدید میثاق کنیم و بگوییم انتقام سخت می خواهیم.
یکی دیگر از حاضران در این مراسم باشکوه که از شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان آمده، مرد میانسالی است که از داغ جانگداز از دست دادن سپهبد شهید سلیمانی می گوید.
وی اضافه می کند: ما آمده ایم ذره ای از حق سردارسلیمانی را ادا کنیم که هشت سال در دفاع مقدس بود و بعد از آن فرمانده مقاومت و کارگردان بزرگ نظامی بود که امریکا و موساد در مقابل او مانده بودند و هیچ راهی نداشتند به جز اینکه این سردار را ترور کنند که خطای بزرگی را مرتکب شدند.
این هموطن بلوچ گفت: صدها سردار دیگر پرچم شهیدحاج قاسم سلیمانی را به دست میگرند و من بلوچ نیز امروز عزادارم.
براساس این گزارش در این مراسم آحاد مختلف مردم از شهرهای مختلف خود را به کرمان رسانده‌اند تا در این مراسم باشکوه که از دقایقی دیگر در کرمان آغاز خواهد شد شرکت کنند. با وجود اینکه پیکر پاک شهدا به بامداد امروز وارد کرمان شده است ولی مردم بی صبرانه منتظر هستند که پیکر پاک شهید را در آغوش بگیرند.
گزارش ها حاکی است از بامداد امروز ورودی های شهر کرمان دارای ترافیک بسیار سنگینی است و مردم از نقاط مختلف کشور در حال رساندن خود به کرمان برای حضور در مراسم تشییع و وداع با مالک اشتر زمان خود هستند. در همین راستا نیز از شب گذشته صدها کرمانی در قالب پویش «کرمان میزبان میهمانان حاج قاسم» منازل خود را برای میزبان زائران حاج قاسم سلیمانی آماده کرده بودند و به استقبال میمهمانان رفته بودند.
دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به همراه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین سیمایی صراف دبیر هیئت دولت و پیروز حناچی شهردار تهران نیز دقایقی پیش برای حضور در مراسم تشییع شهدای بامداد جمعه 13 دیماه وارد فرودگاه بین المللی کرمان شدند.
گزارش خبرنگاران ایسنا در طول مسیر حاکی از آن است که هم اکنون میدان آزادی و خیابان شهید بهشتی کرمان مملو از جمعیت است.
حضور نوجوانان و جوانان و بانوان در این مراسم پررنگ است و مردم با سر دادن شعارهای علیه استکبار و عواملش، این جنایت هولناک آمریکایی ها در عراق را محکوم می‌کنند.
معاون اول رییس جمهور دقایقی پیش در توییتر خود با هشتک «قاسم سلیمانی قهرمان ملی» نوشت : باز سفری به کرمان دارم با داغ و درد برای تشییع پیکر پاک حاج قاسم می روم. با داغ و دردی سنگین تر از شهادت برادرانم محمد و یعقوب. آخر او برایم هم برادر بود و هم تکیه گاه. از آغاز جنگ تحمیلی تاکنون همواره سنگ صبور بود و گره گشاییش برای همه مثال زدنی.
لحظاتی پیش سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور شرکت در آیین وداع با پیکر شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت وارد میدان آزادی کرمان شدند.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور، دکتر احمد تویسرکانی مشاور رئیس قوه قضائیه ، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه، به همراه جمعی از روسای کل دادگستری‌های استان‌های هم جوار به نمایندگی از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه نیز هم اکنون در این مراسم حضور پیدا کردند.
مردم با سردار دادن شعار "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و شعارهایی در تجلیل از مقام شامخ شهید سلیمانی به استقبال پیکر شهید در میدان آزادی رفته‌اند تا سردار محبوب دل‌ها را با اندوه و حزن فراوان تشییع کنند.
به گزارش خبرنگاران ایسنا سیل جمعیت در خیابان های منتهی به مسیر تشییع پیکر سپهبدحاج قاسم سلیمانی و شهید پورجعفری مشاهده می‌شود. مردم کرمان بار دیگر به خوبی رسم میهمان نوازی را در میزبانی از فرزند غیورشان به جا آوردند.
به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه بر پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش نماز خواندند و سپس پیکر شهدای مقاومت بر دستان مردم تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی تشییع شد.
پیکر سردار شهید سلیمانی پس از تشییع در قم به کرمان منتقل و در روزهای گذشته نیز در مشهد و اهواز با حضور تاریخی و حماسی مردم بدرقه شد.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه 13 دی ماه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/270863/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سخن بزرگان/ دلیل آشوب ها و نابسامانی های روزگار ما

ویدئویی جالب از درگیری بین اردک و گربه

گوناگون/ از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو؛ عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی!

کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر

احتمالا جالب ترین عکسی که از مورچه دیده اید

معماری الفبائی/ تصاویر

از این حیوان فقط دو نمونه در جهان باقی مانده است

ماجرای «ساجده، مهلا» در صداگذاری‌های جواد خواجوی

گناه فرشته؛ چرخه‌ای بی‌پایان از انتقام و تباهی

آنونس رسمی «مست عشق» در آستانه اکران

چرا ده‌نمکی پیشنهاد وزارت ارشاد در دولت احمدی نژاد را رد کرد؟

مورد عجیب بازیکن فولاد؛ 7 فصل و فقط 16 دقیقه بازی

سرخیو راموس اینگونه توپ را از روی خط دروازه تیمش بیرون کشید!

7 سال قبل در چنین روزی؛ شادی گل خاص مسی در ال‌کلاسیکو

عواقب واگذاری؛ تغییرات مدیریتی در سرخابی ها؟

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت

آرتتا: پوچتینو جای پدرم است، از او درس زندگی می‌گیرم

نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن

دوپینگ 6 ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال 2023

بیرانوند از صعود به فینال مسابقات تراپ قطر باز ماند

جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم

نکاتی که آقایان درباره بارداری همسرشان باید بدانند!

رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد

خزعلی: دوره موشک تمام نشده است، وقتی زبان «وتو» می‌شود

ویژگی بسیار کاربردی واتساپ؛ اشتراک فایل بدون نیاز به اینترنت

اپل با هدف توسعه هوش مصنوعی در آیفون، استارتاپ فرانسوی Datakaleb را تصاحب کرد

حرم امام رضا (ع) در گذر زمان

طبیعت دشت لاله‌های واژگون

مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی

اتفاقات عجیبی که در مهمانی لاکچری افتاد!

ابراز عشق سلمان رو شیشه مینی بوس!

تکرار یک رکورد تاریخی در سری A با قهرمانی اینتر

امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد

رضاییان: به رحمتی پیش قرارداد داده بودیم

رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد

امری در ویلا ماندنی شد

دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد

زشته جلوی دوربین؛ بحث جالب یزدانی و میرزازاد برای شروع مجدد بازی

برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال

شخصیت شناسی افرادی که خانه بهم ریخته ‎ای دارند

عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در فرانسه به حبس محکوم شد

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران، حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی: به دو اجلاس مقامات عالی‌رتبه امنیتی کشورها و بریکس نگاه ویژه‌ای داریم

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

داستانک/ مترسکی برای فرار پرندگان

برخورد دو تریلی با هم!

جوانمردی امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه در جنگ ها

کارهایی که باعث برگشت روح به جسم تجربه گر مرگ شد