آریا جوان

آخرين مطالب

متاهلم و برای تفریح قرص ترامادول مصرف می کنم دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - خراسان / مردی 33 ساله و متاهل هستم. دو ماهی می‌شود که با قرص ترامادول آشنا شده ام. توسط یکی از آشناها برای اولین بار استفاده کردم و حس خوبی به من داد. بعد از آن هفته‌ای یک یا دو بار به خصوص شب‌های تعطیلی برای بیدار ماندن، سرحال بودن و ... استفاده می‌کردم. این اواخر یک روز درمیان، صبح قبل از کارم یک چهارم قرص را مصرف می‌کنم تا کارم را بهتر انجام بدهم و تاثیر هم دارد اما واقعیت اش از وابستگی‌ام به آن و عوارضش می ترسم. اگر استفاده‌ام همین‌طور کم و کنترل شده باشد، اشکال دارد؟
درباره ترامادول باید بدانید که این دارو اولین بار در سال 1970 برای تسکین دردهای پس از عمل جراحی و کنترل دردهای مزمن پیشنهاد شد و در سال‌های اخیر به عنوان داروی مسکن به طور وسیع کاربرد داشته و برای دردهای عضلانی و درد شکم و دردهای زایمانی تجویز می‌شود. با این حال، استفاده خودسرانه و طولانی مدت آن که شما به آن مبتلا شده‌اید، عوارض جانبی بسیار خطرناکی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.
مصرف ترامادول در ابتدا خوشایند است اما ...
همان‌طور که شما هم در پیامک‌تان مطرح کردید، مصرف داروی ترامادول با توجه به آثار ضددردی که دارد(شبیه مورفین)، در شروع مصرف بسیار خوشایند به نظر می‌رسد، به طوری که افراد به دلایل مختلف از جمله کاهش درد، افزایش توان‌جنسی، رفع خستگی، تمرکز بیشتر و بیدار ماندن از آن استفاده می‌کنند و به دلیل تقویتی که از مصرف آن دریافت می کنند که در متن پیامک شما کاملا مشهود است، استفاده از آن را ادامه می‌دهند و با هر با مصرف و کسب تقویت بیشتر به تدریج به این ماده اعتیاد پیدا می‌کنند که از این مرحله به بعد با عوارض جانبی خطرناک این ماده مواجه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین عوارض سوء مصرف این دارو، علایم مسمومیت و تشنج است که بر اثر مصرف دوز بالای ترامادول به وجود می‌آید. از دیگر عوارض سوء‌مصرف ترامادول می‌توان به روان پریشی و اختلال مغزی، ناتوانی در تصمیم‌گیری، نداشتن تعادل در راه رفتن و خشکی دهان اشاره کرد و معمولا مصرف کنندگان این ماده به افرادی تهاجمی و غیر قابل کنترل و پرخاشگر تبدیل می‌شوند. البته خوشبختانه شما هم اکنون وارد این مرحله نشده‌اید، بنابراین فرایند درمان و ترک برای شما بسیار راحت‌تر از افرادی است که دچار عوارض جانبی شدید این ماده شده‌اند.
نگرانی‌تان بابت اعتیاد به ترامادول به‌جاست
این دارو می‌تواند مانند بسیاری از داروهای مخدر دیگر اعتیادآور باشد. یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد در صورتی که استفاده از این دارو به دلایلی غیرپزشکی و خودسرانه(همچون برطرف کردن مشکلات روزمره، افزایش کارایی و میل جنسی و ...) باشد، با توجه به تقویتی که به همراه دارد، احتمال اعتیاد به ترامادول را افزایش می‌دهد. بنابراین نگرانی شما از وابستگی و اعتیاد به این ماده بسیار به جا و منطقی به نظر می‌رسد.
به جای تکیه به دارو به توانایی‌هایتان اتکا کنید
یکی از دلایل اعتیاد پیدا کردن افراد به مواد، همین آثار مثبت و خوشایند مصرف ناشی از آن است ولی باید توجه داشت که این آثار موقتی است و بعد از مدتی حتی فرایندهای عادی زندگی تحت تاثیر این مواد قرار می‌گیرد. در صورتی که شما می‌توانید بدون مداخلات دارویی، از روش‌های مختلفی مانند یادگیری مهارت‌های زندگی، ارتباط موثر، برنامه‌ریزی دقیق برای انجام کارها، تنظیم هیجانی، مدیریت زمان، انجام ورزش‌های منظم و مناسب، کسب خودآگاهی درباره نقاط قوت و ضعف خود، راهبردهای حل مسئله و مقابله با استرس در ایجاد و کسب الگوهای بادوام رفتاری و شناختی کمک بگیرید. این گونه مداخلات غیر دارویی آثاری بسیار بادوام‌تر و بدون هرگونه عوارض جانبی خطرناک دارد. توجه داشته باشید که استفاده از مداخلات غیر دارویی شما را از نقش قربانی و احساس قربانی شدن(به علت مصرف ترامادول) به نقش فردی فعال که احساس کنترل و تسلط بر موقعیت پیرامونی خود را دارد، تغییر می‌دهد که همین موضوع بر افزایش اعتماد به نفس‌تان، در مواجهه و رویارویی با بحران های زندگی تاثیر بسیار مثبتی دارد.توصیه پایانی هم این‌که از همین حالا به تدریج میزان مصرف خود را کاهش دهید تا از عوارض دراز مدت و خطرناک ترامادول در امان باشید. در راه ترک این ماده می‌توانید از پزشک و روان‌درمانگر به منظور تسهیل فرایند ترک کمک بگیرید.
نویسنده : مصطفی نجمی |پژوهشگر اعتیاد

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/273833/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

این مردها آماده شروع یک رابطه عاطفی هستند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

خاص‌ترین تمرین استقلال؛ یک فوتبال دستی واقعی

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی