آریا جوان

آخرين مطالب

معرفی بهترین گلدان های آپارتمانی برای دفتر کارتان دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - کاغذ رنگی / کار در دفتر‌های خشک و بی روح که عمده آن‌ها از مصالح و وسایل مصنوعی ساخته شده‌اند، برای افرادی که به طبیعت علاقه‌مند هستند؛ به طور حتم سخت و طاقت‌فرساست. البته استفاده از وسایل زیبا و حتی متفاوت می‌تواند این موضوع را کمی جبران کند؛ اما مساله را حل نخواهد کرد. بهترین راهکار برای تلطیف محیط کار استفاده از گیاهان رنگارنگ است. گیاهان سُموم موجود در هوا را تصفیه کرده و فضای لطیف‌تری به شما هدیه می‌دهند. در این متن قصد معرفی 10 تا از بهترین گیاهان مناسب برای محیط دفتر و ساختمان را داریم. با کاغذ رنگی همراه باشید تا پس از مطالعه این مطلب بتوانید در انتخاب گیاه مناسب دفتر کارتان تصمیم بهتری بگیرید.
1. گیاه سانسوریا
گیاه سرسخت سانسوریا که با اسم گیاه شمشیری هم شناخته می‌شود، جزو گیاهان آپارتمانی‌ است که می‌توانند از شما بیشتر عمر کنند. در انتخاب این گیاه آپارتمانی باید کمی دقت کنید و شناسنامه آن را بخوانید. اگر قصد دارید یک گیاه سانسوریا برای میز کارتان انتخاب کنید، باید سراغ گونه‌ای از این گیاه بروید که رشد زیادی ندارد و برای قرارگیری روی میز مناسب‌تر است.
اگر سراغ سانسوریاهای بلند قامت با رشد زیاد بروید، باید یک گلدان بزرگ را روی میز خود تحمل کنید. گیاه سانسوریا جزو گیاهانی است که نیازی به رسیدگی بیش از حد ندارد؛ فقط کافیست هفته‌ای یک بار به آن آب دهید تا به‌تدریج رشد کند .
2. گل بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی گیاهی با قدمت طولانی است. بنفشه آفریقایی یکی از گیاهان آپارتمانی زیباست که از گذشته تاکنون به دکور بهتر و زیبایی بیشتر خانه‌ها کمک کرده است. شرایط رشد بنفشه آفریقایی تا حدودی شبیه به انسان‌‌هاست. محیط برای رشد آن‌ها باید دما و رطوبتی متوسط داشته باشد. اگرچه که نور هم برای رشد این گیاه لازم است؛ اما شما می‌توانید از لامپ‌های کم مصرف به‌عنوان جایگزین نور طبیعی استفاده کنید.
مزیت بنفشه آفریقایی نسبت به بقیه گل‌ها، این است که فضای کمتری را اشغال می‌کند. گل بنفشه آفرقایی کوچک است و جای زیادی روی میز شما اشغال نخواهد کرد.
3. گل پیچک انگلیسی

سطوح صاف و بی‌روح دیوار ها، سقف و میز خود را با شاخه‌های پیچک انگلیسی برجسته کنید. گیاه پیچک انگلیسی یک گیاه آپارتمانی زیبا است که برای رشد و شکوفایی به آب متوسط نیاز دارد. اگر شاخه‌های پیچک شما زیاد است، به‌راحتی آن‌ها را به دور سیم یا چوب‌های نازک بپیچانید تا مرتب شوند.
پیچک انگلیسی انعطاف‌پذیری زیادی داشته و می‌توانید آن را به دلخواه خود روی سیم یا چوب بپیچید تا به شکل موردعلاقه شما رشد کند.
4. گیاه زامیوکالکاس

گیاه زامیوکالکاس یک گیاه آپارتمانی بسیار زیبا و دوست داشتنی از دسته برگ قاشقی‌هاست. این گیاه دو ویژگی بارز دارد که همواره محبوبیت کاشت آن را زیاد‌تر از قبل می‌کند. گیاه زامیوکالکاس دربرابر بی‌آبی بسیار مقاوم است و با وجود نور کم هم به رشد خود ادامه می‌دهد. در بعضی مواقع حتی می‌توانید از نور خورشید هم استفاده نکرده و فقط با لامپ‌های کم مصرف نور موردنیاز این گیاه را تامین کنید.
5. گیاه آلوئه ورا

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مناسب برای محیط کار آلوئه ورا است. تا زمانی که آب کافی برای گیاه آلوئه ورا تامین شود، به رشد خود ادامه می‌دهد. این گیاه به مقدار زیادی نور خورشید نیاز دارد. بهتر است بنابراین درصورتی‌که میز کارتان کنار پنجره‌های آفتاب‌گیر است، می‌توانید از این گیاه روی میز کار خود استفاده کنید.
درست است که گیاهان آپارتمانی آلوئه ورا نسبت به بی‌آبی مقاومتی ندارند؛ اما فراموش نکنید که فقط هر دوهفته یک‌بار به آب احتیاج دارند. سعی کنید آلوئه ورا را در خاک مخلوط‌ه با شن بکارید تا امکان رشد بهتر را داشته باشد.
6. فیلدندرون یا گل شیپوری

برای گیاه فیلدندرون اصلا مهم نیست که نور اتاق شما چگونه تامین می‌شود. اصلا نوری وجود دارد یا نه؟ فیلدندرون همیشه شاداب بوده و با برگ‌هایی زیبا دلربایی می‌کند. نوع نگهداری از فیلدندرون در سبد و به‌صورت آویز است. البته این گل به صورت ایستاده و گلدانی هم استفاده می‌شود. برعکس اینکه نور برای گیاهان آپارتمانی فیلدندرون مهم نیست، آبیاری منظم برای حفظ شادابی این گیاه اهمیت بالایی دارد. اگر نظم کافی برای رسیدگی به آن را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از فیلدندرون استفاد نکنید.
7. گیاه تیلاندسیا

تیلاندزیا از گیاهان آپارتمانی هوازی و آفتاب دوست است. برای رشد گیاهان هوازی به طور حتم نیازی به گلدان یا خاک نیست. به شکل معمول این نوع از گیاهان را درون تراریوم‌ها قرار می‌دهند. البته به یاد داشته باشید تیلاندسیا به گردش هوا نیاز دارد. پس برای نگهداری از این گیاه نباید از تراریوم‌های پوشیده استفاده کنید. شما می‌توانید آن‌ها را در وسایل متفاوتی مثل فنجان، یک سطح صاف چوبی و… پرورش دهید.
8. گل شبدر ترشک

این گیاهان از نظر ظاهری شبیه به درختچه‌ها هستند. برخی از آن‌ها هم به‌عنوان علف‌های هرز شناخنه می‌شوند؛ اما نوع خاصی از این گیاه که برای خانه و فضای بسته استفاده می‌شود، متفاوت و بسیار زیباست. اگر قصد استفاده از این گیاه را در خانه یا محل کار دارید، دنبال شبدر‌هایی با برگ‌های بنفش و گل زرد باشید. این گیاهان در رطوبت کم عملکرد خوبی دارند؛ اما برای زیبایی و رنگ بهتر برگ‌ها به نور زیادی نیاز دارند.
9. گل بگونیای برگی

برای داشتن یک میز کار متنوع هرگز از گیاه بگونیای برگی غافل نشوید. همه زیبایی طبیعت در شاخ و برگ‌های این گیاه خلاصه می‌شود. تنوع رنگ بسیار زیادی که برگ‌های این گیاه دارند، آن را از بقیه گل‌ها متمایز می‌کند و البته شکل رشد آن‌هم بسیار قابل‌توجه و زیبا است. گیاه آپارتمانی بگونیا نیازی به نور زیاد ندارد؛ اما برای رنگ و رخ زیبا‌تر محتاج رطوبت و آبیاری منظم است.
10. گیاه بامبو

بامبو خوش‌شانس یک نام جالب برای گیاه آپارتمانی Dracaena sanderiana است. گیاه بامبو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تزیین اتاق کار محسوب می‌شود. پرورش دهندگان این گیاه، برای جلوه بیشتر، آن را با الگوهایی شبیه به قلب و…. رشد می‌دهند. نکته جالب‌توجه این است که گیاه بامبو پس از آن، به‌طور خودکار الگو را دنبال می‌کند.
البته بامبو رشد آرامی داشته و به نور کم محتاج است. این گیاه همچنین به خاک‌ هم نیازی ندارد. فقط باید بامبو را در مقداری آب شناور کنید. البته باید مراقب باشید که آب آن کم نشود؛ چراکه بامبو به بی‌آبی حساس است و حتی ممکن است خشک شود.
گیاهان آپارتمانی بخشی از طبیعت هستند که به ما انسان‌ها اجازه می‌دهند طبیعت را در زندگی روزمره خود احساس کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر یک گیاه آپارتمانی زیبا با گلدانی رنگی برای میزکار خود انتخاب کرده و از تاثیر وجود آن در اتاق کارتان حیرت‌زده شوید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/273988/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

گوناگون/ در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!

کشتن کفتار توسط شیرهای عصبانی

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

راه‌و‌رسم مقابله با قُلدرها

علی لاریجانی پیام داد

مهاجری خطاب به ذوالنور: از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب‌کشی کنید

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

حرکت جنون‌آمیز مرد جوان وسط خیابان؛ نشستن روی سقف خودرو!

تعادل موقع موتور سواری یعنی این!

طلوع زیبا و بارانی همراه با صدای نقاره‌ها در حرم مطهر رضوی

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گفتگوی آخرین خبر با بانوی ورزش ایران

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

در صورت بلعیدن اجسام خارجی توسط کودکان چه واکنشی باید داشته باشید؟

4 گوشه دنیا/ جزیره‌ای که مرگ در آن فراموش می‌شود!

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم