آریا جوان

آخرين مطالب

یک مقام سپاه: ماجرای 737 پنهان‌کاری نبود گفتگو

  بزرگنمايي:

آریا جوان - تأخیر در اعلام چگونگی بروز این حادثه، نه برای پنهانکاری که برای انجام بررسی‌های دقیق کارشناسی و کشف حقیقت ماجرا بوده که به‌صورت طبیعی مستلزم جمع‌آوری اطلاعات و اسناد و صرف زمان است.

سردار رسول سنایی راد مسئول بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در روزنامه جوان نوشت: اعلام اشتباه انسانی نیروهای پدافند هوایی سپاه در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح و سپس توضیحات صادقانه فرمانده نیروی هوافضای سپاه و طلب مرگ برای این فاجعه و عذرخواهی از خانواده‌های جان‌باختگان و ابراز همدردی با آنان، می‌تواند در پیوند با ابعاد و نکات ذیل به خط تبلیغی و رسانه‌ای بی‌اعتمادسازی علیه نظام پایان داده و خط پایان دامن زدن به التهابات و آزار روحی بازماندگان و خانواده‌های شهدا و قربانیان این حادثه تلخ به حساب آید.
1- بسترساز این حادثه تلخ، بروز تنش و شرایط جنگی بوده که سبب اصلی آن امریکای جنایتکار و بردن شرایط به سوی ضرورت پاسخ به ترور سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برای بازدارندگی و انسداد در رویه جنایتکارانه سران کاخ سفید علیه امنیت و اقتدار کشورمان می‌باشد.
2-در همان حال که این حادثه توسط تیم‌های کارشناسی نظامی در دستور کار بوده، هیچ ممانعتی برای دسترسی سایر گروه‌ها و تیم‌های کارشناسی از جمله تیم‌های اوکراینی و سازمان هواپیمایی از سوی نظام اعمال نشد تا از بررسی‌های آنان جلوگیری کرده یا به‌دنبال پنهانکاری باشند. مقایسه اقدام امریکایی‌ها برای پنهانکاری ابعاد تلفات پایگاه عین‌الاسد که مانع شدید دسترسی‌های اشخاص و گروه‌هایی غیر از نظامیان امریکایی شده بودند با اجازه دسترسی عمومی هر خبرنگار و یا تیم کارشناسی گویای واقعیت امر است که هیچ قصد پنهانکاری نبوده است.
3- درحالی که این اشتباه سهوی در شرایط پرمخاطره جنگی اتفاق افتاده، مسئولان نظام با پذیرش مسئولیت و عذرخواهی، بر رسیدگی به قاصران و کوتاهی‌ها تأکید داشته و پیگیر‌ آن هستند که در مقایسه با هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی از سوی نیروهای امریکایی بر فراز خلیج فارس در روزهای پایانی جنگ تحمیلی که پس از فاجعه به فرمانده ناو جایزه دادند، تفاوت نگاه انسانی مسئولان ایرانی و امریکایی را نشان می‌دهد. البته نباید فراموش کرد که زمینه‌ساز هر دو حادثه تلخ امریکای جنایتکار بوده است.
4- ورود امپراتوری رسانه‌ای بیگانه برای القای پنهانکاری نظام دراین موضوع، ترفندی برای سایه انداختن بر تروریسم امریکایی و تلاش رسانه‌ای تبلیغی برای کاهش پیامدهای سیلی موشکی ایران به جنایتکاران امریکایی و اشک تمساح برای قربانیانی است که بسترساز آن تنش برآمده از تروریسم دولتی امریکا می‌باشد. اقدامی که نوعی موازی‌سازی رسانه‌ای و ایجاد حاشیه رسانه‌ای و تبلیغی برای تحقیر ناشی از حمله موشکی و پنهانکاری نتایج و تلفات آن به حساب می‌آید.
5- تأخیر در اعلام چگونگی بروز این حادثه، نه برای پنهانکاری که برای انجام بررسی‌های دقیق کارشناسی و کشف حقیقت ماجرا بوده که به‌صورت طبیعی مستلزم جمع‌آوری اطلاعات و اسناد و صرف زمان است. به‌ویژه اینکه شلیک به سمت موشک کروز دشمن آن هم در شرایط جنگی و آماده‌باش صددرصد نیز محتمل بوده که موجب اشتباه کاربر سامانه پدافندی شده و باید گروه کارشناسی به تشخیص قطعی می‌رسیدند. کمااینکه بلافاصله پس از کشف موضوع، به‌صورت صادقانه و رسمی، اطلاع‌رسانی عمومی انجام شده است.
آخر اینکه در این فاجعه اکثریت قربانیان و جانباختگان شهروندان شریف ایرانی هستند که با تحریم‌های ظالمانه امریکا، ناچار به انجام مسافرت‌های غیرمستقیم به مقاصد خارج از کشور بوده و هیچ کشوری مثل ایران اسلامی و هیچ مردمی مثل ملت شریف ایران از این حادثه متضرر و متأثر نشده است.
در شرایط کنونی، التهاب‌آفرینی و پاشیدن نمک بر زخم دل مصیبت‌زدگان این فاجعه با هر پوشش و بهانه‌ای، نه تنها با عاطفه انسانی بلکه با اخلاق و عقلانیت لازم برای مواجهه با فجایع ملی و حفظ آبرو و اعتبار کشور در برابر فرصت‌طلبی بیگانگان مغایرت دارد. در این شرایط که کشور با کینه‌ورزی ترامپ، آل‌سعود و صهیونیسم مواجه است، انصاف، اخلاق و عقلانیت ایجاب می‌کند که نخبگان فرهنگ کرامت و گذشت را به نفع اتحاد و انسجام داخل پیشه کرده و از هر آهنگی که مولد نفاق و کینه باشد، اجتناب نمایند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/274594/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران