آریا جوان

آخرين مطالب

تاثیر و معنای هر رنگ در دنیای استایل دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - زیبامون / اگر شما از افرادی هستید که به حد زیادی به تیپ و استایلشان اهمیت می دهند حتماً از تاثیر رنگ ها در این مسئله آگاه هستید و به آن نیز توجه می کنید. اگر از افرادی هستید که فشن را دنبال می کند احتمالاً ست کردن لباس های تان و ترکیب رنگها و ایجاد هارمونی در استایلتان وسواس به خرج می‌دهید و به آن توجه ویژه ای می کنید. اما چیزی که ممکن است ندانید این است که رنگها هر کدام می توانند چه معنای خاصی پشتشان داشته باشند .در این مقاله می خواهیم شما را با معنای ویژه و خاص هر رنگ و اینکه چگونه از آنها در موقعیت های مختلف بهره ببرید آشنا کنیم. با زیبامون همراه شوید.
آبی یعنی بیزنس و کار
در واقع وقتی که آبی میپوشید به حرفه ای ترین شکل ممکن خود را به دیگران به عنوان یک فرد کاری و آماده به فعالیت نشان می دهید. در سال 2013 طی تحقیقاتی که از سمت یک مجله معروف برگزار شد مشخص شد که اکثر مدیران باور دارند که بهتر است ست رنگ یونیفرم افراد در محل کارشان آبی باشد و همچنین در مصاحبه های کاری کسانی که آبی پوشیدند بهتر به چشمشان می آیند. کسی نمی داند این دیدگاه مثبت نسبت به رنگ آبی دقیقا از کجا سرچشمه میگیرد.
بر اساس گفته های رنگ شناس معروف سلی آگوستین ،رنگ آبی حس و حال قابل اعتماد بودن و سخت کوش بودن را به مخاطب القا می کند. در واقع این رنگ یکی از محبوب‌ترین رنگ ها نیز می باشد پس احتمال اینکه در هنگام مصاحبه کاری، شما رنگ مورد علاقه فرد مصاحبه گر را پوشیده باشید نیز بالا میرود .در نتیجه اگر قصد دارید به مصاحبه کاری بروید یا می خواهید در چشم رئیستان سختکوش تر به نظر برسید، می توانید از رنگ آبی در پوشش خود هنگام حضور در محل کار استفاده کنید. رنگ آبی همچنین به شما حس حال حرفه ای تری می دهد و ست کردن آن با اکثر رنگ ها نیز بسیار آسان است.
قرمز نشانگر عشق است
قرمز رنگی است که در دنیا و بین عموم مردم و همچنین در روانشناسی به عنوان رنگ عشق شناخته می شود. رنگ قرمز توجهات را به خود جلب میکند و به چشم می آید. در نتیجه می تواند توجه کسی را که دوست دارید نیز به شما جلب کند. در واقع خرید رنگ قرمز به طور جهانی نشانگر این است که شما می خواهید توجه کسی را به سمت خودتان بکشید. خیلی ها باور دارند که قرمز رنگ قدرت نیز هست و در نتیجه برای این که موضع قدرت نیز نشان دهید می توانید قرمز بپوشید.
اما باید به چیزهای دیگری نیز توجه کنید حتما دلیلی دارد که رنگ قرمز تبدیل به رنگ محبوب ولنتاین شده است. رنگ قرمز در واقع نورون های عصبی را تحریک میکند و حالت اماده باش به آنها می‌دهد. آگوستین رنگ شناس معروف در اینباره می گوید که قرمز رنگ خطر و عشق است و زیاد جالب نیست که در ملاقات های رسمی و یا محل کار پوشیده شود.
همچنین رنگ قرمز باعث می شود که تمام توجهات به روی شما بیاید و ممکن است گاهی در بعضی شرایط این چیزی نباشد که به نفعتان باشد یا بخواهید. اگر قرار عاشقانه دارید یا میخواهید توجه کسی را به خودتان جلب کنید و یا دارید برای ملاقات کسی که به او علاقه مندید می‌روید بهتر است که این رنگ را بپوشید. این رنگ باعث می شود که توجه فرد روی شما ماندگارتر شود و همچنین شما جذاب تر و زیبا تر نیز به نظر برسید اما اگر مصاحبه کاری دارید اصلاً و ابداً این رنگ مناسب نیست.
خاکستری و مشکی کمک میکند که همرنگ جماعت شوید
اگر دوست ندارید به چشم بیایید و توجهی روی شما جلب بشود بهتر است که بروید و یک لباس خاکستری رنگ بپوشید.خاکستری یک رنگ خنثی است و بدون این که بیش از حد به شما حال و هوای محتاط بودن بدهد باعث میشود با وقار ولی بی تکبر به نظر برسید. همچنین مشکی نیز همین قابلیت ها دارد که حتی از خاکستری هم رنگ پر استفاده تری میباشد. مشکی می تواند به شما حس و حال قدرت و همچنین بالغ بودن و باهوش بودن بدهد. ولی در سمت دیگر مشکی رنگ بدون تلاشی به نظر می‌رسد. اگر کل ظاهرتان را مشکی کنید ممکن است این‌طور به نظر برسد که اهل اینکه برای استایلتان تلاشی کرده باشید نیستید.
یکی از طراح های داخلی اهل لس آنجلس جان لیندن به این طرز فکر اشاره کرده است که حتی اگر اینطور به نظر برسد که مشکی رنگ ساده ای است، باز هم رنگ مشکی به همه چیز می آید و هیچ وقت از مد نمی افتد. رنگ مشکی شیک و باکلاس است ولی گاهی مواقع می تواند بد نیز عمل کند. در واقع ممکن است اگر ظاهر شما تمام مشکی باشد برای بقیه حس ترس را القا کند و باعث شود دیگران ناخواسته نخواهند زیاد به شما نزدیک شوند در نتیجه اگر در شرایطی قرار است قرار بگیرید که ممکن است زیاد به چشم بیاید مثلاً اگر یک کنفرانس دارید و میخواهید جایی مقاله ارائه بدهید.
می توانید با پوشیدن مشکی یک بالانس مفید بین شرایطی که در آن قرار دارید و استایلتان ایجاد کنید.مشکی پوشیدن در این حالت به شما هم هاله قدرتمندی می دهد و هم باعث می شود که با وقار به نظر برسید. اگر علاقه دارید که واقعاً به چشم بیاید و مرکز توجه شوید می توانید از رنگ شجاع‌تری انتخاب کنید و مشکی شاید مناسبتان نباشد.
سبز نشانگر خلاقیت است
رنگ سبز روی حس و حالی که کسانی که شما را می بینند تاثیر به شدت مثبت و خوبی می گذارد. این رنگ به بقیه می گوید که شما آدم خلاق و آرام و مورد اعتمادی هستید. این رنگ ،رنگ طبیعت است و طبیعت برای همه آدم ها نمادی از آرامش و معجزه و زیبایی است. رنگ هایی که در طیف سبز قرار دارند آرام بخش و اعتماد بخش هستند. دکتر آگوستین در این باره گفته است که رنگ سبز نماد تولدی دوباره است و در نتیجه افرادی که سبز می پوشند به نظر آدم های خلاق و پر ایده ای می رسند.
در واقع رنگ سبز می تواند روی مخاطبان شما تاثیر مثبتی بگذارد و اعتماد آنها را جلب کند. رنگ سبز رنگ مناسبی است که در هر شرایطی می توان از آن استفاده کرد به فردی که آن را پوشیده است هاله قدرتمند و با ثبات ولی بدون اثر منفی ای می دهد. برای همین است که معمولاً در یونیفرم پلیس ها از رنگ های سبز و یشمی استفاده می شود تا افراد به آنها حس اعتماد پیدا کنند.
صورتی یعنی من یک مثبت اندیشم!
از رنگ صورتی نترسید و این در واقع بیشتر خطاب به آقایان است. رنگ صورتی رنگی است که به شما یک هاله گرم و صمیمی می دهد و به دیگران می گوید شخصی که من را پوشیده است دوست داشتنی و قابل اعتماد است و به راحتی می توانید به او نزدیک شوید. جنیفر تادن یک رنگ شناس و بنیانگذار سازمان استایل و رنگ ها در این باره می گوید اگر می‌خواهید به یک محیط اجتماعی بروید و دوست دارید از خودتان یک جلوه دوستانه به نمایش بگذارید پوشیدن صورتی باعث می‌شود که شما در یک هاله گرم و با محبت غرق شوید و دیگران نیز حس بهتری نسبت به ارتباط برقرار کردن با شما پیدا خواهد کرد.
در واقع شما میتوانید صورتی را با یک رنگ تیره تر مخلوط کنید و در کنار صمیمانه و دوستانه بودند برای خودتان حد و مرز نیز مشخص کنید. این ترکیب هم برای مردها و هم برای خانمها قابل استفاده است. در واقع اگر دوست دارید تاثیر مثبتی روی کسی بگذارید وقت آن است که صورتی بپوشید .اگر دوست دارید جنبه مثبتتان را نشان دهید و آدم مهربانی به نظر برسید ولی همزمان نشان دهید که اقتدار دارید، آن موقع می توانید صورتی را با یک رنگ تیره مثل مشکی ترکیب کنید و به چیزی که می خواهید برسید.
زرد یعنی احتیاط لازم است
وقتی حرف رنگ زرد وسط می‌آید شما باید همان طور که با چراغ زرد راهنمایی رفتار می کنید با آن نیز رفتار کنید و این یعنی احتیاط به خرج بدهید! از یک سمت این رنگ بسیار مثبت است و حس گرما و خوشحالی را القا می کند و خیلی از مردم ممکن است رنگ زرد را به نور آفتاب و شادی ارتباط دهند. جنیفر دادن رنگ شناس معروف می گوید وقتی که حس بازیگوشی دارید می توانید در استایلتان از زرد استفاده کنید و با لبخندی که به دیگران می‌زنید آن حس مثبت خود را با آنها نیز القا کنید.
اما در محل کار این رنگ مناسب نیست زیرا شما نمی خواهید سر به هوا به نظر برسید.در واقع استفاده زیاد از رنگ زرد می‌تواند تاثیر برعکسی روی بقیه بگذارد زیرا که رنگ زرد یکی از رنگ هایی است که نسبت به بقیه رنگ ها از محبوبیت کمتری برخوردار است و مردم ممکن است آن را دوست نداشته باشند و حتی از حسهای مثبتی که با آن نیز می آید فراری باشند. برای افرادی که رنگ زرد را دوست دارند رنگ زرد نماد شادی است اما برای کسانی که آن را دوست ندارند رنگ زرد نماد نفرت است. در نتیجه باید با احتیاط از آن استفاده شود.
سفید یعنی نظم و ترتیب
اگر دوست دارید نشان دهید که آدم تمیز و مرتب و با برنامه ای هستید رنگ سفید همان رنگی است که مخصوص شماست. اگر از کسانی هستید که عاشق مرتب کردن و دسته بندی کردن همه چیز است می‌توانید با پوشیدن سفید این ویژگی اخلاقی‌تان را به بقیه نیز نشان دهید. در واقع پوشیدن رنگ سفید در یک ملاقات و قرار کاری همچنین در مصاحبه می‌تواند به مصاحبه کننده این باور را القا کند که شما یک آدم منظم و مرتب و با برنامه هستیدو شما می ‌توانید در ملاقات ها و مهمانی های رسمی نیز سفید بپوشید تا به بقیه القا کنید که سررشته زندگی تان در دستان شماست و کنترل همه چیز را در اختیار دارید. سفید رنگ آدم های با نظم و ترتیب است.
جمع بندی تاثیر رنگ ها روی استایل
در حالیکه این مقاله و مطالعات می تواند به شما کمک زیادی در زمینه انتخاب رنگ برای لباس های تان کند و تحقیقات و مطالعات زیادی از سمت روانشناسان بر روی این مسئله انجام شده است باید این را نیز در نظر بگیرید که برداشتی که هر فردی از رنگها دارد متفاوت است و ممکن است رنگ هایی که می پوشید روی افراد متفاوت اثرات متفاوتی نیز بگذارند. در واقع هر فرد با توجه به تجربه های شخصی اش ممکن است احساسات خاصی به هر رنگی داشته باشند. آگوستین در این زمینه می گوید که قبل از اینکه روانشناسی رنگ ها را روی استایل خود استفاده کنید باید به اینکه فرد مقابلتان و افرادی که می خواهید روی آنها تاثیر بگذارید هم چه دیدی به رنگها دارند توجه کنید.
اگر خودتان در هنگام پوشیدن یک رنگ خاص احساس قدرت و توانایی می کنید و یا پوشیدن آن به شما حس مثبتی می دهد بی توجه به آنکه آن رنگ ممکن است روی بقیه چه تاثیری بگذارد فقط آن را بپوشید. زیرا که اعتماد به نفس کلید اصلی هر چیزی است و شما حتی می توانید رنگ هایی که زیاد محبوب نیستند را نیز با اعتماد به نفس تان جذاب کنید. امیدواریم در این مقاله توانستیم باشیم به شما در این زمینه کمک کنیم .

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/276263/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران