آریا جوان

آخرين مطالب

دکتر احمدی :

روابط عمومی ها نقش مهمی در حفظ سرمایه های اجتماعی و پیشگیری از زوال آنها دارد ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: باید روابط عمومی سنتی را کنار بگذاریم و به دنبال یک روابط عمومی مطابق با معیارهای جهانی باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وزیر ورزش و جوانان در نشست مدیران روابط عمومی ورزش و جوانان کشور که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، دکتر امیری خراسانی را از مدیران موفق حوزه ورز ش و جوانان معرفی و از وی و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برای این میزبانی تقدیر و تشکر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: این فرصت حضور در استان کرمان و همایش روابط عمومی ها برای همه مغتنم باشد و شرکت کنندگان دستاورد خوبی از این همایش و استان کرمان با خود به همراه ببرند.
ذکتراحمدی به بیان گزارشی مبنی بر اهمیت بحث روابط عمومی پرداخت و گفت: هم اکنون در دوره ی جهانی شدن قرار داریم و آنچه که این پدیده را رقم زده، توسعه ی فناوری های ارتباطی و رسانه ای بوده و این امر با مسئولیت و کار در حوزه روابط عمومی کاملا مربوط است.
وی تأکید کرد: باید روابط عمومی سنتی را کنار بگذاریم و به دنبال یک روابط عمومی مطابق با معیارهای جهانی شدن باشیم و این روابط عمومی مختصات و ویژگی هایی دارد که باید روی آن خیلی مطالعه و تأمل کنیم.
دکتراحمدی افزود: در بحث جهانی شدن، تبادل اطلاعات چه به لحاظ سرعت و چه به لحاظ گستردگی قابل قیاس با دوره های گذشته نیست و دسترسی ما به فناوری ها سبب می شود، دیگر عنصر زمان و مکان از این موضوع خارج شود.
وی، وب سایت، وبلاگ، کانال های گفتگو، نرم افزارها، اپلیکشن ها، متد ها و ... را از جمله ی فناوری هایی دانست که به کمک روابط عمومی ها آمده است تا این داد و ستد اطلاعاتی را با طیف گسترده مخاطبانمان با سرعت بیشری در میان بگذاریم.
احمدی تصریح کرد: ورزش و جوانان با توجه به بعد اجتماعی کارش، با طیف گسترده ای از مردم و مخاطبان سرو کار دارد و می توان گفت، همه ی مردم ایران مخاطب ما هستند.
وی یادآور شد: حساسیت، دقت و سختی کار در این حوزه به مراتب بیشتر از حوزه های دیگر است که باید خودمان را برای چنین ارتباط گسترده ای هم به لحاظ دانشی و هم سخت افزاری و نرم افزاری مجهز کنیم.
احمدی به بیان تحقیق یک گروه دانشگاهی با موضوع " روابط عمومی و کارکردهایش در دنیای جهانی شدن" اشاره کرد و گفت: نتیجه ی این تحقیق در سه طبقه عمده و 14 کارکرد تقسیم بندی شده است.
وی افزود: این تحقیق، عملکرد روابط عمومی را در سه طبقه ی عمده "کسب اطلاعات"، "مسئولیت ها و ارتباطات اجتماعی" و "تبلیغات" تقسیم بندی کرده و برای هر کدام از این سه طبقه، کارکردهایی را اعلام کرده است.
دکتراحمدی تصریح کرد: برای "کسب اطلاعات"، درک انتظارات ذینفعان از سازمان، کسب اطلاع از موضوعات مورد علاقه افکار عمومی، ارزیابی از رضایت ذینفعان از سازمان، جمع آوری اطلاعات و داده های مورد نیاز سازمان، کسب اطلاع از رویدادهای اجتماعی و تجزیه و تحلیل آنها و پایش دستگاه ها و نهادهای همکار یا رقیب سازمان را مطرح کرده است.
وی یادآور شد: در "مسئولیت ها و ارتباطات اجتماعی" واکنش نسبت به مسائل مربوط به سازمان، ایجاد و توسعه ارتباطات با سازمان های همکار و جدید، اعلام و ارائه ی اطلاعات جدید، از سازمان و تصمیماتی که در سازمان گرفته می شود، مسئولیت در قبال ذینفعان و پاسخ پیشنهادات، انتظارات و شکایاتی که وجود دارد را به عنوان کارکردها بیان کرده است.
دکتراحمدی بیان داشت: در "تبلیغات" نیز 4 کارکرد طراحی عرصه های تبلیغاتی جدید، جذب دانش و دانش افزایی درباره ی روابط عمومی و روش های تبلیغاتی، ارتقاء خدمات و اطلاع رسانی و آگاه سازی بهنگام در نظر گرفته شده است.
وی به بیان مسئولیت های مهم فرهنگی و اجتماعی روابط عمومی ها پرداخت و گفت: روابط عمومی در بحث ایجاد سرمایه اجتماعی، پیشگیری از زوال سرمایه اجتماعی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بسیار نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.
احمدی، بحث شبکه های اجتماعی مجازی را موضوع روز افکار عمومی دانست و با اشاره به آخرین تحقیق آماری انجام شده در این خصوص توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران افزود: بر اساس این تحقیق 80 درصد کسانی که در فصای مجازی حضور فعال دارند، گروه سنی‌ 18 تا 49 سال هستند.
وی تصریح کرد:بدین ترتیب گروه سنی 18 تا 29 سال که گروه جوانان را تشکیل می دهند 26 درصد و 30 تا 49 سال 53 درصد حضور دارند.
احمدی یادآور شد: در مصرف شبکه های اجتماعی نیز نظر سنجی شده، بر این اساس این آمار در 95، 59.7 ، آذر 94، 53 و سال 96، 62.2 است.
وی گفت: در گروه های سنی نیز حداقل عضویت در یک شبکه ی اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته که 18 تا 29 سال 79 درصد و 30 تا 49 ، 63.9 درصد عضو حداقل یک شبکه اجتماعی بوده اند.
احمدی افزود: در مورد استفاده از هر کدام از شبکه های اجتماعی نیز بررسی شده و مشخص شده در تلگرام 58.4 در سال 96، 55 در سال 95 و 37.5 در سال 94 ، اینستاگرام 19 واتساب 9 و فیسبوک 2.2 بوده است.
وی یادآور شد: در مورد محتوای مطالب مورد پیگیری پاسخگویان در شبکه های اجتماعی نیز تحقیق شده و مشخص شده، نزدیک 49 درصد سیاسی بوده این در حالیست که در آذر 94، 37 درصد سیاسی بوده است.
احمدی بیان داشت: در بقیه ی حوزه ها نیز سرگرمی و جک 46.5 درصد و ورزشی 30 درصد بوده که این نشان می دهد ما در رده ی سوم هستیم.
وی گفت: از استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی یک نظرسنجی در مورد اینکه آیا شبکه های اجتماعی بیشتر مفید بوده اند؟ انجام شده که 67.6 درصد معتقدند مفیده بوده و 29.3 درصد اعلام کرده اند که مفید نبوده است.
احمدی سال 97 را سال پرکاری برای وزارتخانه عنوان کرد و افزود: به همین نسبت کار روابط عمومی ها هم در بعد اطلاع رسانی و هم توسعه ی ارتباطات که در خط مقدم حوزه وزارتخانه و ادارات کل هستند سخت تر و دشوارتر است.
وی با اشاره به اینکه امسال رویدادهای مختلف ورزشی را در پیش رو داریم، بازی های جام جهانی، جام ملت ها، مسابقات آسیایی و پاراآسیایی و رویدادهای بین المللی در رشته های والیبال، کشتی و ... را از جمله ی این رویدادها برشمرد.
احمدی با اعلام اینکه در بحث زیر ساختی کارهای خوبی انجام شده و اقدامات خوبی هم در پیش است، تصریح کرد: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هست، بنابراین انتظارات از حوزه ورش و جوانان نیز بسیار است.
وی یادآور شد: به دستور دکتر سلطانی فر، ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، قبل از سال 97 تشکیل شد و هم اکنون کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی آن فعال است.
احمدی به هفته جوان اشاره کرد و از روابط عمومی های استان ها خواست به اجرای هر چه بهتر، کاملتر و جامع تر برنامه های معاونت جوانان کمک کنیم و در این راستا همکاری نزدیکی داشته باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/27750/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اندروید 15 برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

گفت و گو لذت بی پایان است

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

کناره‌گیری ویتالی هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌ها

تاج: امروز آماری دادند که هزار و 8 نفر در لیگ ثبت نام شده‌ و 548 نفر داخل زمین رفته‌اند.

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوبی‌های محبوب زنده نگه داشت

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

کاردستی جذاب و سرگرم کننده

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

اقدام زیبای عروس و داماد بعد از مراسم عروسی شان

همسرم برای بیرون رفتن مرا محدود می کند!

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن