آریا جوان

آخرين مطالب

از حکایت سحر و جادو تا استانداردهای لازم در جشنواره فیلم فجر اجتماعی فرهنگی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - از حکایت سحر و جادو تا استانداردهای لازم در جشنواره فیلم فجر
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6015227
٤٣
٠
ایسنا / در بخش نگاه نو سی و هستمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند،می‌گویند: اگر قرار باشد ارزیابی در تمام بخش‌ها و عوامل فیلم‌های نگاه نو انجام شود نوعی به هم ریختگی و نابسامانی در جشنواره رخ خواهد داد با این حال این اتفاق خوبی است که اگر اثری از استانداردهای لازم برخوردار است، بتواند در بخش سودای سیمرغ هم حضور داشته باشند.
فیلم سینمایی «پوست» به نویسندگی و کارگردانی بهمن و بهرام ارک در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر در دو بخش «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» حضور خواهد داشت و داستانی بومی محلی دارد که در فضایی آمیخته با سحر و جادو ساخته شده است. در این فیلم با سکانسهای موزیکال و در عین حال خیال گونه و عجایب نگاری مواجه می‌شویم. علاوه بر آن در این اثر به دعانویسی و خرافات پرداخته شده و به گفته کارگردان این اثر در فرم فیلم فرآیندی پیش گرفته شده که به نوعی جدید خواهد بود و در داستان گویی شیوه نوینی داشته است.
بهمن ارک کارگردان فیلم سینمایی «پوست» در گفت‌وگو با ایسنا درباره دغدغه حضورش در بخش «سودای سیمرغ» (برای رقابت رشته‌های مختلف فیلمش) جشنواره فیلم فجر بیان کرد: با وجود آنکه ما در بخش نگاه نو جشنواره ثبت اثر کرده بودیم اما خوشبختانه فیلم ما در بخش سودای سیمرغ هم قرار گرفت و این نگرانی برایمان وجود ندارد که اثرمان تنها ممکن است یک جایزه بهترین فیلم را بگیرد و از جهات دیگر مورد ارزیابی و توجه قرار نگیرد.
او ادامه داد: به نظر می آید که اگر قرار باشد ارزیابی در تمام بخشهای فیلمهای نگاه نو نیز انجام شود، نوعی به هم ریختگی و نابسامانی در جشنواره رخ خواهد داد. این روش اکنون در چیدمان جشنواره وجود دارد و مناسب است و توانسته شرایط خوبی ایجاد کند. نکته‌ای که وجود دارد این است که فیلم اولی ها و فیلم‌های بخش نگاه نو لزوماً از بازیگران شناخته نشده استفاده نمی‌کنند.
این کارگردان اضافه کرد: تا جایی که می‌دانم در هیچکدام از جشنواره‌های بین المللی نیز چنین روندی وجود ندارد و آثار بخش نگاه نو در حوزه بهترین فیلم ارزیابی می‌شوند. با این حال چنین امکانی برای آثار بخش نگاه نو وجود دارد که بتوانند در در بخش رقابتی نیز حضور داشته باشند یعنی اگر سطح آثار بالا باشد و به درجه ای از استاندارد برسد احتمال این وجود دارد که بتواند در بخش اصلی در کنار دیگر آثار رقابت داشته باشد.
ارک با اشاره به اینکه "امساال در بخش نگاه نوجشنواره فیلمسازان مستقل حضور دارند" اظهار کرد: این می‌تواند یکی از نکات مثبت و قابل توجه جشنواره امسال باشد که در عین حال که کارگردان پیشکسوت و بزرگ سینمایی ایرانی آثاری را به جشنواره ارائه کردند، فیلمسازان جوان و مستقل هم هستند و این ترکیب مناسبی را ایجاد کرده است.
این کارگردان که پیش از ساخت فیلم بلند «پوست»، تجربه ساخت فیلم کوتاه را در کارنامه کاری خود دارد که توانست موفقیتهای بسیاری را هم کسب کند، در توضیح اینکه چه شد اولین فیلم بلندشان را ساختند بیان کرد: من همیشه دلم می خواست فیلم بلند هم بسازم. برخی ایده ها برای فیلم‌های بلند خوب است به همین دلیل به نظرم رسید باید برای این فیلمنامه اثر بلند ساخته شود.
وی افزود: این یک مسیر سر راست است که فیلم کوتاه بسازی، اشتباهاتت را آنجا انجام بدهی و بعد فیلم بلند بسازی اما لزوماً برای من چنین اتفاقی نیفتاد و معتقد ام در فیلم بلند باید بیشتر آزمون و خطا کرد و به این ترتیب بیشتر تجربه کسب کرد. ساخت فیلم کوتاه لزوماً باعث نمی‌شود که تو در ساخت فیلم بلند موفق تر باشی اما قطعاً می‌تواند تجربیات تو را بالاتر ببرد.
سایر عوامل فیلم به این شرح هستند: نویسنده و کارگردان: بهمن و بهرام ارک، تهیه کننده : محمد رضا مصباح، جانشین تهیه کننده : علی ایمانی راد ، مجری طرح: امیر حسین مهر، دستیاران تهیه کننده: سید مرتضی فاطمی و رضا قاسمی، مدیر تولید: محمد حیدر قلی، مدیر پروژه : علیرضا فرشی میلانی، مشاور کارگردان : امید شمس، مدیر فیلم برداری : علی ابپاک و پوریا پیشوایی، طراح صحنه : رسول علیزاده و پوریا اخوان، طراح گریم : بابک کشن فلاح، مدیرصدابرداری : امیر شاهوردی، صداگذار : علیرضا علویان، تدوین : محمد نجاریان، آهنگساز : بامداد افشار، اصلاح رنگ : نیما دبیر زاده ، جلوه های ویژه : حامد موسوی، سرپرست گروه کارگردانی : وحید حسینی نامی، برنامه ریز : امیر اطمینان، دستیاران کارگردان : نگار نقوی و یاسین پناه پور.
بازیگرانی که در این اثر ایفای نقش کرده اند شامل: جواد قامتی ،فاطمه مسعودی فر ، نرجیس دلارم ، محمود نظر علیان ، ناصر هاشمی ، عاشیق ولی عبدی ، ابراهیم دهقان زاد ، وحید شیرزاد، هادی افتخار زاده ،داود نور پور ، صدیقه دریانی ، داوود مظلومی ، امید والا و برادران دلنواز.
بهمن و بهرام ارک که با فیلم سینمایی بلند «پوست» در بخش نگاه نو سی و هستمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند،می‌گویند: اگر قرار باشد ارزیابی در تمام بخش‌ها و عوامل فیلم‌های نگاه نو انجام شود نوعی به هم ریختگی و نابسامانی در جشنواره رخ خواهد داد با این حال این اتفاق خوبی است که اگر اثری از استانداردهای لازم برخوردار است، بتواند در بخش سودای سیمرغ هم حضور داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/289069/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

زیبایی های یک پل در میان ابر ها

این رفتار ها رو از کجا یاد میگیرین آخه!

ساحل زیبای اقیانوس هند

کی حاضره امتحانش کنه؟

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

نورنیوز: خبرسازی رسانه‌های غربی درمورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد

ناوگروه‌های ایران در کدام دریاها هستند؟

اشک‌های نماینده مالت از سخنان نماینده فلسطین درباره رنج‌ها و سربلندی غزه

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

طبیعت زیبای لرستان

اگر 7 ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

پاسخ گواردیولا به سوالی در مورد بازی دفاعی رئال مقابل منچسترسیتی

جردن باروز و کاکس به فینال انتخابی کشتی آزاد آمریکا نرسیدند

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

مهدی طارمی شاهزاده شد!

با این ایده‌های بهاری، بالکن خونه‌ات را رویایی کن!

کنایه همراه وزیر خارجه در نیویورک به یک خبرنگار

آمریکا بدلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد

متن و حواشی سفر رئیس‌جمهور به سمنان

جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس؛ زمان آغاز تبلیغات مشخص شد

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

فال روزانه شنبه یک اردیبهشت 1403

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر