آریا جوان

آخرين مطالب

پردانلودترین نرم‌افزار‌های 2019 کدام هستند؟ فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان -

روزنامه جام‌جم - یگانه عصاری: به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی سنسور تاور (شرکت پژوهشی در حوزه نرم افزار‌های همراه)، یکی از مهم‌ترین آمار‌های شاخص محبوبیت یک برنامه در جهان، تعداد دانلود یا بارگیری آنهاست و شاید یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای ما در ارتباط با دانلود یک نرم افزار نیز تعداد دفعات بارگیری و نظرات کاربران آن‌ها باشد. بر این اساس با مرور کوتاهی بر این برنامه‌ها که به ترتیب با بیشترین تعداد دفعات دانلود در پلتفرم‌های مذکور رکورد محبوب‌ترین برنامه‌ها برای کاربران را در سال 2019 میلادی به نام خود به ثبت رسانده‌اند، می‌توان دریافت که کاربران موبایل این روز‌ها بیشترین تمایل را به دانلود و استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان، شبکه‌های اجتماعی، موزیک، سرگرمی و نرم افزار‌های کاربردی دارند.

پیام رسان‌ها در صدر

آمار را بدانید

نزدیک به 115 میلیارد دانلود نرم افزار در سال گذشته میلادی انجام گرفته که حاکی از رشد سالانه 1/ 9 درصدی آن نسبت به سال 2018 است. در این میان، سهم اپ‎استور (فروشگاه برنامه موبایلی اپل) 6/30میلیارد دانلود و سهم گوگل پلی 3/ 84 میلیارد دانلود بوده است. البته این رشد در فصل پایانی سال 2019 نیز قابل توجه بوده به‌طوری که در این مدت تعداد دانلود‌ها با رشد 7/4درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از مرز 5/28 میلیارد دانلود فراتر رفت.

رکوردشکنی واتس‌اپ

شاید برای خیلی از ما عجیب باشد، اما جالب است بدانید

براساس آمار‌های منتشر شده نرم افزار «واتس‌اپ» پردانلودترین نرم افزار در سال 2019 میلادی بوده است. طبق این آمار تیک تاک، مسنجر، فیس بوک، اینستاگرام و فیس اپ در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. همچنین آمار نشان می‌دهد که این نرم افزار جزو پردانلودترین‌های اپ استور هم بوده و جزو چهار برنامه پردانلود اپ استور در سال 2019 قرار گرفته است. اتفاقی که شاید مردم ایران را بیش از همه شگفت زده کند، مردمی که به علت فیلتر شدن تلگرام و گاهی بالاجبار رو به استفاده از این نرم افزار پیام رسانی آورده اند و شاید بتوان با اطمینان گفت که واتس اپ محبوبیت کمی در بین ایرانیان دارد.

محبوب‌های شگفت‌انگیز

پیام رسان‌ها در صدر

گر چه مهم‌ترین اتفاق و شگفتی این آمار قهرمانی واتس‌اپ باشد، اما نباید از دومین برنامه پردانلود یعنی نرم افزار «تیک تاک» هم به سادگی گذشت؛ اتفاقی که چند هفته قبل به صورت مفصل به آن پرداختیم. جالب است بدانید گرچه آمار‌های این گزارش نشان می‌دهد که بیشتر طرفداران واتس‌اپ در بین کاربران گوگل‎پلی هستند، اما این پیام‎رسان خوشنام فیس‌بوک در میدان رقابت برنامه‎های موبایلی اپل، بازی را به تیک‎تاک، نرم افزار تازه‌وارد چینی باخته است. زیرا قابلیت‌های این نرم‌افزار برای کاربران جذاب بوده و این برنامه توانست مقام محبوب‎ترین نرم افزار‎ اپ‎استور را کسب کند.

850 میلیون دانلود

Sensor Tower در گزارش اخیر خود اشاره کرده است که کاربران تلفن همراه در سال 2019 میلادی بالغ بر 700 میلیون بار نرم افزار تیک‌تاک را دانلود کردند و این در حالی است که واتس‌اپ توانسته بیش از 900 میلیون بار دانلود را به نام خود ثبت کند. تیک‌تاک بخش زیادی از دانلود‌های خود را از کشور‌های پرجمعیتی مانند هند به‌دست آورد؛ چرا که 45درصد دانلود اولی‌ها از این کشور بودند. ناگفته نماند فیس‌بوک در سال 2017 سعی داشت نرم افزار Musical.ly را که اکنون با نام تیک‌تاک شناخته می‌شود خریداری کند، اما نتوانست در رقابت با بایدنس، مالک کنونی این برنامه پیروز شود.

همان «فیس بوک» همیشگی

رتبه سوم پردانلودترین‌ها به فیس بوک برمی‌گردد. رسانه‌ای بزرگ با کاربرانی بیش از دو میلیارد در جهان که سهم ایرانیان نیز در این بین کم نیست. البته این رسانه اجتماعی با وجود فیلتر بودن در ایران، فراز و نشیب‌های بسیاری هم داشت و حتی چند بار رفع فیلتر شد و تا مرز رفع کامل فیلترینگ هم پیش رفت، اتفاقی هرگز نیفتاد. اما با وجود ظهور و محبوبیت شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام و توییتر احتمالا بتوان گفت که نرم افزار فیس بوک هم این روز‌ها در ایران خاک می‌خورد و در بین ایرانی‌ها دیگر آن محبوبیت سابق را ندارد.

اینستاگرام، کماکان محبوب

پیام رسان‌ها در صدر

این اپ پرطرفدار آمریکایی در ابتدا تنها یک ابزار ساده برای اشتراک‌گذاری تصاویر بود، اما سال 2012 فیس بوک این نرم افزار را خرید و این موضوع باعث شد رشد چشمگیر 23 درصدی را که 20 برابر بیشتر از میزان رشد خود فیس بوک است، تجربه کند. حالا دیگر بسیاری از فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف هم صفحه اینستاگرام ساخته‌اند و اجناس و خدمات خود را معرفی کرده و حتی به فروش آنلاین پرداخته‌اند. از سوی دیگر کاربران معمولی هم برای به اشتراک‌گذاری و جمع‌آوری لایک به رقابت می‌پردازند. این نرم افزار کماکان در جدول پرطرفدارترین هاست. جالب است بدانید سال گذشته
وب سایت statista، فهرستی از بیشترین تعداد کاربران اینستاگرامی در جهان را منتشر کرد که ایران رتبه هفتم استفاده از این نرم افزار را در جهان به خود اختصاص داده بود.

20 نرم افزار اول

اگر به دنبال الباقی نام‌ها در بین اپ‌های پر دانلود می‌گردید، باید بگوییم جدول آمار سنسور تاور نشان می‌دهد که پس از این شش نرم افزار به ترتیب نرم افزار‌های لایک، شیرایت، یوتیوب، اسنپ چت، یوسی بروزر، نتفلکیس، اسپاتیفای، ویش، پیکس آرت، یوتیوب موزیک، اوبر، وی میت، آمازون و تلگرام قرار دارند. در مجموع باید گفت این نرم افزار 20 برنامه مطرح، محبوب و پردانلودترین‌های سال 2019 بوده‌اند. این فهرست نشان می‌دهد مردم جهان بیشتر به دنبال شبکه‌های اجتماعی، پیامرسان، اپ‌های مخصوص موزیک و آهنگ و البته نرم افزار‌های عکاسی و زیبایی هستند.


لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/289942/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

دره های زیبای الموت قزوین

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس؟/ ویدئو

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

«انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

بین ناز و التماس تعادل برقرار کنید

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

سپاه درخصوص «عملیات وعده صادق» پیام داد؛ تشکر از مردم و خط‌و‌نشان برای دشمنان

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

بلایند دیت؛ سبک جدید آشنایی یا همان روش سنتی ایرانی؟

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی حرف هایش را پس گرفت/ من از تلویزیون نرفتم که برگردم!

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه