آریا جوان

آخرين مطالب

مدت زمان لازم برای پشت سر گذاشتن شکست عشقی دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مدت زمان لازم برای پشت سر گذاشتن شکست عشقی
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6058193
٠
٠
هنر زندگی / فرد در مراحل شکست عشقی احساسات متفاوتی را تجربه می‌کند. در طول این مراحل فرد ممکن است دچار افسردگی یا مشکلاتی در زندگی و ارتباطاتش شود. اما چه میزان از این تغییرات برای فرد قابل توجیه است و گذر زمان آن را حل می‌کند؟ شکست عشقی برای افراد با خصوصیات فردی مختلف پیامدهای یکسانی ایجاد نمی‌کند، اما آنچه که در اغلب افراد یکسان است مراحل طی کردن یک شکست عشقی است. با آگاهی از هیجانات در این مراحل افراد بهتر می‌توانند با شرایط پیش رو کنار بیایند.
شکست عشقی یکی از وقایع تلخی است که هر انسانی ممکن است در زندگی آن را تجربه کند. قطع رابطه عاطفی به هر علتی که باشد، چه از طرف خود فرد چه از طرف فرد مقابل، تجربه شکست عشقی نامیده می‌شود. پس از هر شکست عشقی فرد احساسات مختلفی را تجربه می‌کند. سازگاری با این احساسات می‌تواند فرایند دردناک و طولانی مدتی باشد. چرا که در طی دوران دوستی، طرفین رابطه عاطفی و احساسات عمیقی را تجربه می‌کنند که بازگشتن به قبل را غیر ممکن جلوه می‌دهد.
مراحل گذر از یک شکست عشقی
گذر از شکست عشقی چهار مرحله دارد، این مراحل ممکن است به ترتیب رخ ندهد و یا فرد در برهه‌ای به یکی از مراحل شکست عشقی بازگشت کند. در اینجا چهار مرحله‌ای که معمولا تجربه می‌شود را شرح داده ایم:
مراحل شکست عشقی | مرحله اول انکار
انکار اولین واکنش فرد به شکست عشقی و از دست دادن فرد مورد علاقه اش است. شاید نخواهید باور کنید که او را از دست داده‌اید. ممکن است از خود ناراحتی یا هیچ عکس العمل دیگری نشان ندهید، گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. این مرحله از شکست عشقی در افراد مختلف متفاوت است. برای برخی چند ساعت و برای برخی چندین روز ممکن است به طول بیانجامد. اما ماندن فرد در این مرحله نشانه بدی است. اگر کسی در اطرافتان مدتی طولانی در این مرحله مانده، می‌توانید از کمک تخصصی روانشناس و روش‌های روان درمانی استفاده کنید.
مراحل شکست عشقی | مرحله دوم خشم
معمولا فرد پس از انکار، واقعیت را می‌بیند. متوجه می‌شود که فرد مقابل را دیگر در دسترس خود ندارد و همه چیز تمام شده است. این واقعیت معمولا خشم و عصبانیت شما را برمی انگیزد. ممکن است عصبانی باشید که عمر خود را در رابطه‌ای طی کرده‌اید که هیچ سرانجامی نداشته یا از دست اطرافیانتان عصبانی باشید و آن‌ها را مقصر تمام شدن رابطه بدانید. ممکن است خشم خیلی زیادی را نسبت به معشوقتان حس کنید. به هرحال در این دوره شما از تمام چیزی که اتفاق افتاده عصبانی می‌شوید.
مراحل شکست عشقی | مرحله سوم غم
غم و افسردگی سومین واکنش طبیعی شما به مسئله جدایی خواهد بود. ممکن است این مرحله طولانی‌ترین مرحله باشد و چندین ماه طول بکشد. بعد از اینکه خشمتان فرو نشست، متوجه می‌شوید چقد برای از دست دادن معشوقتان ناراحت و غمگین هستید و این واقعیت که دیگر او را ندارید برایتان احساس افسردگی به ارمغان می‌آورد. ممکن است در این مرحله برای رنج‌هایی که کشیده اید احساس غم بکنید.
مراحل شکست عشقی | مرحله چهارم پذیرش
پذیرش آخرین مرحله است. پذیرش به این معنی است که شما با واقعیتِ نبودنِ معشوقتان کنار آمده‌اید و پذیرفته‌اید که نمی‌توانید در کنار او باشید. احساسات شدید غم و خشم فروکش می‌کند. این پذیرش به معنی آن نیست که دیگر به یاد او نمی‌افتید یا به خاطر از دست دادنش متاسف نیستید. بلکه هیجانات شدیدتان تنظیم شده و می‌توانید واقعه و علتش را به شکل منطقی تحلیل کنید.
چگونه مراحل شکست عشقی را پشت سر بگذاریم؟
برای اینکه بتوانید مراحل فوق را طی کنید نیاز به این دارید که احساسات خود را سرکوب نکنید. اگر احساس خشم یا غم می‌کنید، بدانید که طبیعی است. از اینکه خشمگین باشید، مضطرب نشوید. سعی کنید تجربه خشمتان را ببینید. خشمگین بودن از معشوقی که شما را رها کرده، یا معشوقی که به خاطر داشتن ویژگی‌هایی از قبیل خساست، بد دهنی یا غیره ادامه رابطه را ناممکن ساخته بود، بسیار طبیعی است. طی کردن همه مراحل فوق برای رسیدن به آرامش، سازگاری و پذیرش از دست دادن معشوق، ممکن است زمان زیادی ببرد.
برای برخی افراد چند ماه برای برخی یک سال. اما زمان معمولی که برای اکثر افراد طول می‌کشد بین 6 ماه تا یک سال است. عوامل زیادی روی زمان تاثیر می‌گذارد. مدت زمانی که زوج با هم طی کرده‌اند، عمق رابطه شان، شکلی که رابطه را تمام کرده‌اند، میزان صمیمیت آن‌ها همگی عواملی هستند که طی کردن مراحل فوق را تسهیل یا دشوار میسازند. درمان شکست عشقی ممکن است به راحتی میسر نشود، درمان های گروهی گاه مؤثرتر از روش‌های دیگر هستند.
باورهای غلط درباره شکست عشقی
ممکن است شما فکر کنید که هرگز نمی‌توانید از این تجربه تلخ رد شوید. ولی باید بگوییم انسان‌های زیادی در زمان شکست عشقی همین طور فکر می‌کرده‌اند، اما موفق به گذر از این درد و رنج شده‌اند. مراحل بعد از شکست عشقی هم می‌گذرند و بالاخره فرد به زندگی عادی اش بر می‌گردد. ممکن است توقع داشته باشید در آینده هرگز به او فکر نکنید یا دقیقا همان آدم قبل از رابطه بشوید، اما این توقعی نابجاست. چرا که شما تجاربی کسب کرده اید که تا قبل از این لحظه نداشته اید. ولی می‌توانید از این تجارب در موقعیت‌های دیگر زندگی استفاده کنید.
سؤالات متداول
مراحل شکست عشقی در مردان چگونه است؟
ممکن است در ابتدا احساس کنند از مشکلات رابطه عاطفی خلاص شده و رهایی یافته‌اند. مردان بعد از شکست عشقی اغلب گمان می‌کنند عشق غیر قابل پیش بینی و جادویی است و نمی‌توانند آن را به دست بیاورند. گروهی دیگر فکر می‌کنند هرگز نمی‌توانند عشق قدیمی خود را فراموش کنند و با خود تصمیم می‌گیرند هرگز عاشق نشوند. آن‌ها عقیده دارند عشق واقعی تنها یک بار اتفاق می‌افتد. خود را در غم و اندوه غرق می‌کنند.
درمان شکست عشقی در نوجوانان چیست؟
نوجوانان در دوران حساسی به سر می‌برند و اغلب سریع عاشق می‌شوند. بیشتر نوجوانان با گذشت زمان با شکست‌های عشقی خود کنار می‌آیند و هر چه بالغ‌تر می‌شوند، پی می‌برند که عشق‌های گذشتشان آنقدر هم جدی نبوده و از غم و اندوه آن دوران فاصله می‌گیرند. در دوره نوجوانی رفتار والدین در درمان شکست عشقی و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آن اهمیت دارد. بهتر است والدین رابطه صمیمانه‌ای با فرزند نوجوان خود داشته‌باشند و بدون سرزنش و نصیحت با او همدردی کنند و راه‌حل‌های مناسب را به او نشان دهند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/303754/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!