آریا جوان

آخرين مطالب

ازدواج با معتادی که ترک کرده است! دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - ازدواج با معتادی که ترک کرده است!
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6061037
٣٤٣
١
هنر زندگی/ ازدواج با معتادی که ترک کرده یکی از مسائل مشکل ساز در ازدواج است که بسیاری برای ماندن در رابطه آن را پنهان می‌کنند. در این شرایط ممکن است در مورد ازدواج خود دچار تردید شوید؛ مسائلی مانند نگرانی خانواده‌تان درباره آینده شما، پافشاری نامزدتان بر پاک بودن و احساسی که نسبت به این فرد دارید شما را در وضعیتی آشفته و سردگم قرار می‌دهد. باید بدانید که اعتیاد یک بیماری است و بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد این بیماری و پیامدهای آن، تصمیم به ازدواج با یک شخص بهبود یافته منطقی نیست. در این مقاله تمامی به بررسی ازدواج با یک فرد بهبود یافته از اعتیاد مورد بررسی قرار گرفته است
ازدواج با امروز معتادی که ترک کرده
شاید در هنگام آشنایی متوجه شوید که نامزدتان نه تنها ترک نکرده بلکه در حال حاضر نیز اعتیاد دارد. با این وجود ممکن است تصور کنید که به خاطر عشق و علاقه‌ای که بین شماست می‌توانید در کنار او باشید و به او کمک کنید تا ترک کند. او هم قول بدهد که این کار را به خاطر شما انجام می‌دهد. تمایل به کمک به بیمار معتاد و ازدواج با معتاد می‌تواند از علل مختلفی ناشی شده باشد.
ممکن است یکی از اعضای خانواده شما در گذشته به مواد مخدر وابستگی پیدا کرده باشد و شما همیشه در آرزوی کمک به او را داشتید. حال با چنین ازدواجی فرصتی برای تحقق به این میل باطنی فراهم شده است. اما در نهایت باید بدانید که توان شما بسیار کمتر از آن است که بتوانید آینده کسی را تغییر دهید. اعتیاد بیماری پیچیده‌ای است که سرانجام آن به راحتی قابل پیش‌بینی نیست. پس با امروز نامزدتان ازدواج کنید، پس اگر متوجه شدید نامزدتان کسی است که قبلا اعتیاد داشته و یا در حال ترک است؛ باید برای موفقیت در چنین ازدواجی به موارد زیر توجه داشته باشید.
پیش از ازدواج با معتاد ترک کرده در نظر بگیرید!
از آن جا که بیماری اعتیاد به طور طبیعی برگشت‌پذیر می‌باشد و همیشه احتمال عود مصرف وجود دارد، باید پیش از ازدواج حداقل نکات اطمینان را که احتمال دوام پاکی را افزایش می‌دهد را در نظر گرفته باشید. یادآور می‌شویم عواملی که در ادامه ذکر شده در مورد هر کس، متفاوت می‌باشد؛ پس برای اطمینان از چنین ازدواجی مشاوره قبل از ازدواج ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.
ازدواج با معتادی که ترک کرده | چه موادی و چند وقت
باید توجه داشته باشید که قبلا دقیقا چه موادی را مصرف می‌کرده و چه مدت درگیر اعتیاد بوده است. اعتیاد به مواد صنعتی مانند هروئین و شیشه فرایند ترک سخت‌تر با احتمال بازگشت بیشتری دارد. به علاوه فردی که بیشتر از یک سال درگیر مصرف مواد بوده، سبک زندگی اعتیادی و رفتارهای مربوط به آن را بیشتر یاد گرفته که پیش‌بینی بهبودی را سخت‌تر می‌کند.
پاکی کمتر از یک سال مطمئن نیست
مدت زمان پاکی نامزد شما و دوره‌ای که هیچ ماده ای مصرف نمی‌کند در پیش‌بینی تداوم بهبودی او موثر است. معمولا توصیه متخصصان آن است که سال اول ترک زمان مطمئنی برای تداوم پاکی و گرفتن تصمیمی مهم درباره ازدواج با بهبودجو نیست. چون در سال اول هنوز تعادل شیمیایی مغز به حالت عادی خود باز نگشته و از لحاظ روانی نیز فرد بیشتر دچار وسوسه مصرف می‌شود. بعد از حدود یک سال مراحل بهبودی پشت سر گذاشته شده‌اند و بهبودجو با سبک زندگی جدید خود بدون مواد سازگار شده است.
ازدواج با معتادی که ترک کرده | روش ترک اهمیت دارد
این که با چه روشی ترک کرده نیز در تصمیم شما مؤثر است. چرا که فرایند بهبودی باید تا همیشه ادامه داشته باشد و شما هم بعد از ازدواج با روش‌های بهودی او همراه می‌شوید و روی زندگی شما نیز اثر می‌گذارد. در برخی روش‌های درمانی مانند رواندرمانی اعتیاد و یا گروه‌های خودیاری (انجمن معتادان گمنام) علاوه بر پاکی و ترک به بهبودی رفتار اعتیادی و ویژگی‌های شخصیتی نیز توجه می‌شود و شما هم بعد از ازدواج با ورود به درمان به این مسائل کمک خواهید کرد.
ورود شما می‌تواند از راه خانواده‌درمانی روانشناس و یا گروه خانواده معتادان باشد. اما معمولا در روش‌های ترک مواد به وسیله دارو به تغییر روان‌شناختی فرد کمتر توجه می‌شود. ورود شما به همسر بهبودجو کمک می‌کند تا بازگشت به مواد نداشته باشد، نباید نقش خانواده در ترک اعتیاد را نادیده گرفت.
احتمال بازگشت اعتیاد در ازدواج با معتادی که ترک کرده
اگر همه مسائل ذکر شده را در نظر گرفته‌اید و عشق و علاقه زیادی هم به نامزد خود دارید و آرزو دارید بتوانید با او ازدواج کرده و به بهود او کمک کنید، باید یک مسئله را به خاطر داشته باشید. بیماری اعتیاد بیماری برگشت‌پذیر است و هیچ‌گاه برای هیچ معتادی با هر سابقه طولانی از پاکی احتمال لغزش و عود اعتیاد به صفر نمی‌رسد.
فرد بهبودیافته نسبت به فرد عادی حساس‌تر است و خیلی از مسائل بیرونی و درونی او، مانند عصبانیت، غم و ناراحتی، شکست مالی و عاطفی، و خاطرات و محیط و افراد زمان مصرف می‌توانند به عنوان خطر ایجاد لغزش برای او شناخته شوند. پس اگر تصمیم دارید با این فرد ازدواج کنید شما هم در کنار او باید آموزش دیده باشید تا بتوانید در گذراندن وسوسه‌ها به او کمک کرده تا جلوی لغزش و بازگشت به اعتیاد او را بگیرید.
ازدواج با معتادی که ترک کرده و باقی ماندن رفتارهای اعتیادی
برخی رفتارهای شخصیتی که افراد معتاد به آن‌ها عادت کرده‌اند معمولا بعد از پاکی نیز تا مدتی باقی می‌مانند و به راحتی از بین نمی‌روند. مثلا بهبودجو در زمان مصرف عادت داشته که مصرف خود را انکار کند، دروغ بگوید، اطرافیان را فریب دهد یا سوءاستفاده کند. پرخاشگری کرده و یا مسئولیت کارهای خودش را نپذیرد.
بعد از ترک کردن مواد این رفتارها معمولا تا مدت‌ها باقی می‌ماند و بخش مهم بهبودی به رفع این ویژگی‌های شخصیتی اختصاص می‌یابد. در طی درمان تلاش می‌شود بهبودجو رفتارهای مؤثر را جایگزین رفتارهای ناسالم بکند. پس برای انتخاب همسر خود باید تمامی ویژگی‌های رفتاری در ازدواج نیز بررسی کنید.
نکات مهم در ازدواج با معتادی که ترک کرده
توجه داشته‌باشید که بیماری اعتیاد به دنبال خود انواع نابهنجاری‌های رفتاری، بد خلقی، بی‌برنامگی، بی‌هدفی، پرخاشگری و بسیاری مشکلات دیگر را به همراه دارد. حتی بعد از ترک نیز ممکن است این خصوصیات در او باقی بمانند. بنابراین قبل از ازدواج با فردی که ادعای می‌کند ترک کرده، حتما نوع اخلاقیات و مهارت‌های زندگی همچون حل مسئله و کنترل خشم را در او در نظر بگیرید و به کوچک‌ترین نشانه‌ها نیز توجه کنید. این نکته را توجه داشته‌باشید که اغلب افراد در ابتدای رابطه سعی می‌کنند خود را بهتر از آنچه که هستند نشان دهند.
هرگز با امید تغییر دادن همسر بعد از ازدواج وارد زندگی مشترک نشوید چرا که افراد به سختی و تنها زمانی که خودشان بخواهند تغییر می‌کنند. اما بعد از ازدواج با فردی که ترک کرده لازم است در روابط خود با او بی‌اعتمادی را کنار بگذارید و به او فرصت دهید تا خود را ثابت کند. بدبینی و شکاکیت به همسر روابطتان را در مسیر غطی قرار می‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/305315/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی