آریا جوان

آخرين مطالب

کمی گذشت؛ چیزی که در فوتبال ایران نایاب است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - ورزش 3 / اوضاع پیچیده ای بوجود آمده . برای نجات پیدا کردن ازین وضعیت قانون روشن است اما پناهگاه اصلی در چنین مواقعی رعایت اخلاق حرفه ای و حفظ روحیه ورزشکاری است.
فشارهای فیفا، تصمیمات AFC، جدایی سرمربیان خارجی، کرونا و ... فوتبال ایران با ایجاد حواشی بی سابقه بی شک عجیب ترین فصل باشگاهی اش را پشت سر می گذارد‌.
برگزار نشدن دیدار فوق العاده حساس و شاید به نوعی فینال گونه ی سپاهان-پرسپولیس در اصفهان از آن دست اتفاقات نادری بود که کلکسیون حواشی لیگ برتر 99-98 را تکمیل کرد تا جایی که اگر ازین پس اتفاق عجیب تری در هفته های حساس و سرنوشت ساز باقیمانده لیگ نوزدهم بیافتد دیگر خارج از گنجایش خواهد بود تا مثل ویترین افتخارات باشگاه السد قطر به ناچار برخی از آنها (جام ها) را باید روی زمین چید یا به در و دیوار آویزان کرد! البته که یکی مایه ی مباهات و دیگری باعث شرمساری است.
خبر انجام مسابقات هفته ی بیستم لیگ بدون حضور تماشاگران قطعا دلخوری و نارضایتی میزبان ها را در پی می داشت. اما مساله وقتی پیچیده شد که جدال شاگردان قلعه نویی و گل محمدی هم شامل این تصمیم ناگهانی شد. دیداری که ممکن بود قهرمان فصل از آن بیرون بیاید. پس اصفهانی ها حق داشتند به این تصمیم معترض باشند. آنها حق داشتند مهمترین بازی نیم فصل دوم را تماشا کنند اما ...
وقتی مسیولان برگزار کننده بارها ثابت کرده اند که برای کنترل بهتر حواشی مربوط به مسابقات ترجیحشان حضور کمرنگ تماشاگران در ورزشگاه هاست می توان حدس زد انتشار ویروس کرونا شاید بهترین بهانه و فرصت را به مسئولان سازمان لیگ داد تا برای یکبار هم که شده خود را از گزند حواشی همیشگی الکلاسیکوی ایران نجات دهند. آنها با مقاومت بر روی برگزاری مسابقات طبق تقویم، تماشاگران را از تماشای یکی از حساس ترین و شاید سرنوشت سازترین هفته ی رقابت ها محروم کردند. تدبیری که در ابتدا چندان خوشایند بنظر نمی رسید اما به علت فشردگی برنامه ها چاره ی دیگری هم باقی نگذاشته بود.
با این تصمیم مشخص بود سپاهانی ها بیشترین لطمه را خواهند خورد. آنها روی حمایت هوادارانشان برای شکست دادن صدرنشین لیگ و ادامه ی رقابت برای قهرمانی حساب باز کرده بودند و مشخص بود که به سادگی زیر بار این تصمیم نمی روند و شاید بهتر بود این یک بازی برای برطرف کردن هر شبهه ای به زمان دیگری موکول می شد. اما آیا بازهم با این کار همه ی طرف ها راضی می شدند؟
خیر. در واقع اصلا اتفاقی که رضایت 100 درصدی را برآورده سازد هیچگاه رخ نخواهد داد زیرا درصورتی که این تک دیدار به زمان دیگری موکول می شد خود شایبه برانگیز و در جهت حمایت از تیم اصفهانی بنظر می رسید. حال آنکه پیدا کردن زمان مناسب برای برگزاری مجدد این جدال حساس خود داستان مفصلی است. اما مسلم آن است که نمی شود قوانین برای برخی تیم ها با سایرین تفاوتی داشته باشد و همه ملزم به رعایت آن هستند. درواقع "یک قانون بد بهتر از بی قانونی است".
برگزار نشدن دیدار بین تیم های سپاهان و پرسپولیس درحالی که شهرخودرو و استقلال دیگر میزبانان دو بازی روز گذشته به قانون ناخوشایند و ناگهانی تمکین کرده بودند بدترین تصمیمی بود که می شد درین برهه گرفت. چه سپاهانی که دلش به بازی کردن بدون‌تماشاگر نبود و پس از اتفاقات جلوی هتل انگار بخاطر برقرار کردن شرایط برابر، قصد بیرون کشیدن پرسپولیسی ها را داشتند تا آنها با وضعیت بدنی مطلوب تری به میدان نیایند یا سوی دیگر که گل محمدی نشان داده در مواقع بحرانی و ناراحتی خیلی زود تصمیم می گیرد و تابع نظرات نزدیکانش است باوجود حضور با تاخیر زردپوشان‌در ورزشگاه نخواست یا نتوانست بازیکنان و شاید کادر اجرایی تیمش را برای انجام‌بازی مجاب کند و احتمالا با این کار به یک پیروزی ساده در سخت ترین جدال نیم فصل دوم می اندیشید. البته کاملا طبیعی است که هرکسی بیشتر از هرچیز به منافع خود فکر کند هرچند بهتر است نتایج در زمین مسابقه و در شرایط برابر رقم بخورند تا روح ورزش و رقابت سالم، مزه ی موفقیت را دلچسب تر کند.
با همه ی این تفاسیر بجای یکطرفه قضاوت کردن شاید بهتر باشد همگی بدون تعصب لحظاتی خود را جای طرف مقابل بگذارند. سپاهانی ها خود را جای سازمان لیگ بگذارند که این شرایط ویژه برای همه رخ داده و این تصمیمی بوده که در کمترین زمان گرفته شده، پرسپولیسی ها خود را جای رقیب می گذاشتند که در دیدار حیاتی فصل از وجود تماشاگر محروم شده اند و مشکلاتی که برای حریف پیش آمده ممکن بود برای خودشان اتفاق بیافتد پس بهتر بود روحیه ی جنگندگیشان را نشان می دادند، سازمان لیگ خود را جای هواداران فوتبال می گذاشت که مشتاق تماشای مسابقات حساس یک سوم پایانی فصل هستند و تا آخر.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/314152/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

چقدر این روحیه در ما جاری است؟

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

تصادف با یک خودروی اسپرت

4گوشه دنیا/ مرد جوانی که 57 ساله‌ است!

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است!

ساختمانی عجیب و خاص که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد!

وقتی رضا عطاران و پژمان جمشیدی ویلا کرایه می‌دهند

وصف راب استارک از زبان آریا استارک در سریال بازی تاج و تخت

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

تنش بالا گرفت؛ جواب قاطعانه آرائوخو به گوندوگان

تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس

لطفی دربی دوم تهران را از دست داد

پاس تماشایی NO LOOK و رونالدینیویی شجاعیان؛ گل اول هوادار توسط سفیدچغایی

گل دوم هوادار به پیکان توسط یونس شاکری در دقیقه 28

واکنش سریع عنایتی؛ تعویض عجیب پاکدل در دقیقه 25

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟

کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه 7 قدردان ایران باشند

رشیدی کوچی: جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد

روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب

توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

سقوط یک تریلی از روی پل در چین

عملیات نجات دلفین از کانال آبیاری

حق پرخاش نداری!

قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز

من افسار زدم به خواستگارت!

اسلحه مادری ماجرای یک عشق مادرانه است

رودیگر خطاب به دوربین بعد از برد در بازی دیشب؛ الله اکبر

رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان