آریا جوان

آخرين مطالب

چگونه به عشق و دوست داشتن مردان پی ببریم؟ دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان - هنر زندگی/ چگونه می‌توان به علاقه مردان نسبت به خودمان پی ببریم؟ آیا می‌توان نشانه های دوست داشتن مردان را شناسایی کرد؟ مردان عاشق چگونه رفتار می‌کنند؟ در واقع عشق یک اتفاق غیر ارادی و گاه فیزیولوژیکی‌ست که درروح و جسم همه انسان‌ها امکان دارد اتفاق بیافتد. اما هر کس بر اساس شخصیتش به شیوه‌های متفاوتی ابراز عشق می‌کند. اگر این ابراز عشق با احترام همراه نباشد، چیزی جز یک احساس جسمانی و گذرا نیست. چه بسا چنین می‌تواند مخرب هم باشد. در قدم اول باید کمی بیشتر با مفهوم عشق و جلوه‌های سالم آن آشنا شویم. در ادامه به نشانه‌های رفتاری و زبان بدن مردان عاشق می‌پردازیم.
نشانه دوست داشتن مردان | عشق سالم مردان
یک عشق سالم بر مبنای شناختن بنا می‌شود. قدم اول آن است که فرد بداند مردی که عاشق او شده آیا سعی می‌کند نیازها و خصوصیاتش را بشناسد؟. در قدم دوم به نیازهای شریک خود احترام بگذارد و به آن‌ها اهمیت بدهد. سوم آن که خود را مسئول رفع نیازهای طرف مقابل می‌داند و در آخر تمام تلاش خود را برای رسیدن به او انجام می‌دهد.
اگر متوجه شوید که او همین عشق و احترام را برای خودش نیز قائل است می‌توانید از عشق سالم در او مطمئن شوید. زمانی می‌توانید به عشق مردان اعتماد کنید که احترام او و توانایی‌اش برای ابراز سالم عشق را ببینید.
تفاوت مردان و زنان در نشانه های دوست داشتن
تحقیقات روان‌شناسی نشان می‌دهد که زنان و مردان در موارد زیادی با هم تفاوت دارند. این تفاوت‌ها را به عنوان تفاوت‌های جنسیتی می‌شناسند. همچنین عرف جامعه نیز برای نقش مردان و زنان متفاوت است و از آن‌ها انتظار رفتار همسان را ندارد. این موارد باعث شده که نشانه‌ دوست داشتن مردان را از رفتار زنان هنگامی که عاشق می‌شوند متفاوت ببینیم. اما توجه کنید که همه مردان هم دقیقا عین هم نیستند.
هر مردی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی به روش خود رفتار می‌کند. پس نشانه‌هایی که در ادامه به عنوان نشانه‌های دوست داشتن مردان می‌آوریم الزاما در مورد همه مردها درست نیست و لازم است با شرایط دیگر آن‌ها را بسنجید و در صورت لزوم از کمک مشاور استفاده کنید.
نشانه های دوست داشتن مردان و زبان بدن
زبان بدن انسان همه چیز او را لو می‌دهد. زمانی که فردی دروغ می‌گوید، می‌توانید با دقت در زبان بدن او، متوجه شوید. لحن صدا، تماس چشمی، حالت چهره و بدن، بیش از هرچیزی احساساتتان را نشان می‌دهند. با دقت و بررسی زبان بدن مردان می‌توانید به علاقه آن‌ها پی ببرید.
1. لبخند زدن از نشانه های دوست داشتن مردان
مردی که عاشق شماست در مقابلتان، عمیق و صمیمی لبخند می‌زند. شما تفاوت لبخند صمیمانه و اصیل را می‌توانید از لبخند مصنوعی تشخیص دهید. لبخند واقعی می‌تواند در چشم‌ها خودش را نشان دهد. چشم‌های گرد شده و هماهنگ با لب‌هایی که کامل کشیده شده‌اند نشانه‌ای از لبخندی عمیق و صمیمیتی هستند که بدون کنترل ابراز می‌شود.
2. به شما نزدیک می‌شود، طوری که آزرده نشوید
از نشانه دوست داشتن مردان احترام است. مرد عاشق در درجه اول به نیاز و خواسته درونی دختر مورد علاقه خود احترام می‌گذارد. پس توجه می‌کند رفتاری نشان ندهد که او را برنجاند. با آن که اگر به شما علاقه داشته باشد و دوست دارد بدنش را به شما نزدیک کند و در فاصله کمی با شما قرار گیرد؛ اما به خاطر توجه به احساس شما، خود را کمی دورتر نگه می‌دارد. اما شما از حالت صورت و دست‌هایش می‌توانید متوجه علاقه او به نزدیک شدن شوید.
3. ارتباط چشمی
مردان عاشق با چشمانشان ارتباط کامل برقرار می‌کنند. وقتی صحبت می‌کنید خوب به چشم‌های شما نگاه می‌کنند و نشان می‌دهند که به شما توجه می‌کنند. شاید وقتی حواستان نبود متوجه شوید که به شما نگاه می‌کرده یا با چشمانش شما را دنبال می‌کند. شاید هم با تلاقی نگاهتان لبخندی زده و سری تکان بدهد. همه این‌ها می‌تواند نشانه توجه او به شما باشد.
4. بدنش با شما هماهنگ می‌شود
زبان بدن افرادی که به هم علاقه نشان می‌دهند باهم هماهنگ‌تر است. این اتفاق به صورت ناخودآگاه رخ می‌دهد. فردی که به شما علاقه دارد فرم بدن شما را تقلید می‌کند. نحوه نشستن، به هم گره زدن دست‌ها، قرار گرفتن پاها یا خم شدن به سمت شما طوری است که با شما هماهنگ است.
نشانه های رفتاری دوست داشتن مردان
برای پی بردن به احساس مردان می‌توانید به سبک‌های رفتاری آن‌ها هم توجه کنید.
1. باشخصیت رفتار می‌کند
مردان عاشق در مواقعی که با فرد مورد علاقه خود هستند سعی دارند با ادب و با شخصیت باوقارتری رفتار کنند. این تمرکز بر روی رفتار محترمانه یا به اصطلاح جنتلمن بودن نشانه‌ای از علاقه عمیق آن‌ها به شماست. شاید هم رفتاری پخته‌تر از شخصیت واقعی خود در مقابل شما داشته باشد. تلاش برای این که خود را باشخصیت‌تر یا بزرگتر نشان دهد الزاما نشانه حقه‌بازی او نیست. شاید عشق او را وادار کرده در برابر شما بیشتر حواسش را جمع کند.
2. نظرش را به شما تحمیل نمی‌کند
مرد عاشق، علاقه خود ر ابه صورت سالم به شما نشان می دهد، او به نظر و خواسته شما اهمیت می‌دهد. بنابراین قرار نیست نظرش را به شما تحمیل کند. به عقیده شما گوش می‌دهد و به نیاز شما احترام می‌گذارد. حتی اگر با نظر شما مخالف باشد شما را وادار به قبول حرف خودش نمی‌کند.
3. بودن با شما را ترجیح می‌دهد
مردی که به شما علاقه دارد را همیشه در اطراف خود می‌بینید. چون بودن با شما را به چیزهای دیگر ترجیح می‌دهد. سعی می‌کند به شما نزدیک باشد و راه تماسی برای با شما بودن پیدا می‌کند. این مسئله می‌تواند به فضای مجازی هم کشیده شود. سعی می‌کند با هر بهانه‌ای با شما در ارتباط باشد و حضورش را به شما نشان دهد.
4. ممکن است مضطرب به نظر برسد
ما وقتی در برابر افرادی قرار می‌گیریم که نظرشان برایمان مهم است بیشتر مضطرب می‌شویم. پس مردان عاشق احتمال زیاد در برابر شما بیشتر عصبی و مضطرب به نظر می‌رسند. ممکن است هول کنند یا دست و پا چلفتی دیده شوند. در حالی که سعی دارند متشخص‌تر به نظر برسند، اما در واقع اضطراب مانعشان می شود.
5. شاید حسودی کند
وقتی کسی به شما علاقه دارد پس طبیعتا روی روابط دیگر شما مخصوصا با جنس مخالفتان حساس‌تر می‌شود. حتی اگر سعی کند که حساسیت خودش را بروز ندهد، می‌توانید این مسئله را با توجه به رفتارش متوجه شوید. وجود حالت عصبی، پرسیدن سوالات درباره روابط دیگر شما و توجه بیشتر به این مسائل می‌تواند نشانه‌ای از حسادت باشد.
6. سر به سر شما می‌گذارد
مردان عاشق شیطنت و سر به سر گذاشتن را دوست دارند. برای شما هم پیش آمده وقتی کودک بانمکی را دوست دارید کمی او را اذیت کنید. این رفتار نوعی بازگشت به دوران کودکی برای نشان دادن علاقه است. ممکن است وسیله‌ای را از شما کش برود یا سعی کند شما را عصبانی کند.
نشانه دوست داشتن مردان همیشه یک چهره ندارد
توجه داشته باشید که عشق همیشه به یک شکل بروز نمی‌کند. شاید شما برخی از این علائم را در اوایل رابطه خود با همسر یا نامزدتان دیده‌اید اما به مرور زمان کمرنگ شده‌اند. این به معنای آن نیست که علاقه او به شما کم شده یا عشقی بین شما وجود ندارد. بلکه چهره عشق پس از مدتی تغییر می‌کند و به شکل دیگری خود را نشان می‌دهد.
عشق در اوایل رابطه خودش را با اضطراب و رفتارهای پرهیجان نشان می‌دهد اما پس از گذشت ماه‌ها از رابطه به شکلی باثبات و آرام تبدیل می‌شود. اگر برخی از این نشانه‌ها را در مردی می بینید اما همچنان ابراز علاقه‌ای از جانب او صورت نمی‌گیرد، ممکن است با فرد مغروری طرف باشید. برای اطلاع از راه های جذب مردان و پسران مغرور کلیک کنید.
چرا مردان از ورود به رابطه امتناع می‌کنند؟
گاه متوجه می‌شوید تمام نشانه‌های دوست داشتن در مرد مورد علاقه شما وجود دارد اما هیچ تلاشی برای نزدیک شدن به شما نمی‌کند. این موضوع می‌تواند علل گوناگونی داشته‌باشد که یکی از آن‌ها خجالتی بودن فرد مقابل است؛ و یا ممکن است فرد مقابل آمادگی و شرایط لازم برای وارد شدن به رابطه را نداشته‌باشد. در این شرایط چه کار می‌توانید انجام دهید؟
این که خود پیشقدم شوید و به مرد مورد نظر پیشنهاد دهید انتخابی شخصی است که تبعات و مزایای خود را دارد؛ در این خصوص برای تصمیم‌گیری بهتر می‌توانید به مشاوره روانشناسی مراجعه کنید. همچنین اگر برای چگونگی شروع رابطه و ابراز عشق مشکل دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله شروع رابطه عاشقانه را مطالعه کنید.
عشق مردان به همسرانشان
رابطه عاطفی زمانی به صورت سالم شکل می‌گیرد که زن و مرد هر دو به یک اندازه نسبت به یکدیگر عشق و علاقه‌ داشته‌ باشند و محبت کافی دریافت کنند. گاه این رابطه سالم شکل نمی‌گیرد و یکی از طرفین در میزان عشق و علاقه همسر خود شک می‌کند. گاه مردان با وجود نرسیدن به خواسته هایشان در رابطه می ماند، شاید باور نکنید اما شکست عشقی مردان را بسیار آزار می دهد. برای اطلاع از نشانه ها و رفتار مردان در زمان شکست عشقی کلیک کنید.
نشانه‌های عشق مردان به همسرانشان
معمولا نشانه دوست داشتن مردان و عشق آن‌ها به همسرانشان واضح است اما برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به علاقه همسر خود و یا کسی که با او در رابطه عاطفی هستید پی ببرید:
خوشبختی شما خوشبختی همسرتان است. زمانی که ناراحت هستید کنار شما می‌ماند و هر کاری می‌کند تا حال شما را خوب کند.
از نشانه‌های دیگر مرد عاشق این است که به شما بیشتر از هر کس دیگری توجه می‌کند و همواره سعی می‌کند نیازهای شما را برآورده کند.
مردی که همسرش را دوست دارد به عقاید و نظرات او احترام می‌گذارد و علایقش را درک می‌کند.
مردی که واقعا شما را دوست دارد به اتفاقات تلخ گذشته‌تان اهمیتی نمی‌دهد و مدام آن‌ها را بازگو نمی‌کند.
مردی که عاشق است همواره از همسر خود و یا شریک خود در هر شرایطی حفاظت می‌کند و در مواقع سختی تکیه گاه اوست. در صورتی که هر یک از موارد ذکر شده نباشد ممکن است افراد دچار شکست عشقی در رابطه شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/314451/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

فال روزانه شنبه یک اردیبهشت 1403

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

خطای شناختی در اعتماد به اتفاق‌های تازه

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

فال حافظ شنبه یک اردیبهشت 1403

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد