آریا جوان

آخرين مطالب

اختصاصی خبر فوری؛

گفت‌وگو با نماینده مجلسی که کرونا را شکست داده / علیشاهی: کرونا جاده یک طرفه نیست/ مگر سران قوا ماجرا را جدی گرفته‌اند که مردم جدی بگیرند؟ گفتگو

  بزرگنمايي:

آریا جوان - نماینده‌ای که بیماری کرونا را شکست داده است تاکید می کند کرونا جاده یک طرفه به سمت مرگ نیست و نیازی نیست که هر فردی که تست کرونای او مثبت شد در بیمارستان بستری شود.

به گزارش خبر فوری ، او هم جز نمایندگانی بود که به بیماری کرونا مبتلا شد و با سپری کردن 15 روز قرنطینه در خانه توانست این بیماری منحوس را شکست دهد، معصومه آقاپور علیشاهی از جمله نمایندگانی بود که به دلیل رد صلاحیت شورای نگهبان در کارزار انتخابات مجلس یازدهم حضور نداشت بنابراین احتمالا این ویروس از حوزه انتخابیه شبستر به او منتقل نشده است. او همچنین از عدم قرنطینه با اعمال محدودیت تردد در شهرها آلوده به کرونا انتقاد کرد.
در ادامه گفت‌وگوی خبر فوری با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس را در خصوص تجربه این نماینده از بیماری کرونا را می خوانید:
چه زمانی به کرونا مبتلا شده اید؟
روزها سه شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم اسفند در صحن علنی حاضر شدم، روز دوم وقتی صحن تمام شد احساس تب و سردرد داشتم، همان زمان از نمایندگان تست کرونا گرفته می شد، من هم تست دادم. شب تب و لرز کردم و به شدت تبم بالا رفت، حالت تهوع شدید داشتم، بیرون روی بسیاری را تجربه کردم و دچار سرگیجه شدید شدم، همان شب به دکتر مراجعه کردم، ریه هایم را چک کرد و منتظر شدیم تا جواب تست کرونا بیاید، 9 اسفند ماه بود که وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد تست کرونای بنده مثبت است. با پزشک مجلس مشورت کردم که آیا لازم است در بیمارستان بستری شوم یا خیر اما از آنجایی که سرفه های خفیفی داشتم تصمیم گرفتیم به جای بستری در بیمارستان در خانه اتاق ایزوله ای ایجاد کنم و در این مدت با تماس تلفنی با دکتر ارتباط داشتم و فقط دوبار برای بررسی ریه ها به بیمارستان رفتم.
اعضای خانواده شما به کرونا مبتلا نشدند؟
خوشبختانه خیر، البته وقتی تست کرونای بنده مثبت اعلام شد از آنها نیز تست گرفتند که منفی بود، توانستیم شرایطی را فراهم کنیم تا خانواده در واحدی دیگر مستقر شوند و بنده در واحدی دیگر در محیطی کاملا ایزوله استراحت کنم و با رعایت نکات بهداشت، تغذیه درست و تقویت جسمی و روحی بعد از 14 روز از قرنطینه خارج شوم. برای خروج از قرنطینه نیز با پزشک هماهنگ کردم، وقتی دیگرعلائم بیماری را نداشتم اعلام شد که دیگر نیاز به مراقبت های ویژه نیست و اکنون حالم خیلی خوب است. باید تاکید کنم که کرونا جاده یک طرفه نیست و منجر به مرگ نمی شود. باید سیستم ایمنی را تقویت کرد، تغذیه را تغییر داد و روحیه را افزایش داد و نکات بهداشتی رعایت شود اینکارها می تواند در شکست این بیماری موثر باشد.
چرا نخواستید در بیمارستان بستری شوید؟
بیمارستان بستری نشدم تا تخت بیمارستان برای کسانی که حال بدتری دارند فراهم باشد، به همه کسانی که نتیجه تست کرونایشان مثبت می شود توصیه می کنم که نیازی نیست حتما در بیمارستان بستری شوید، اگر علائم تان تشدید شد و تنگی نفسی خاصی پیدا کردند، ریه هایشان با مشکل روبه رو شد و نیاز به دستگاه های جانبی و کمکی داشت به بیمارستان رجوع کنند تا بستری شوند. امکانات بهداشتی و درمانی در کشور محدود است اجازه بدهیم این امکانات در اختیار کسانی که حال بسیار بد یا سن بالایی دارند، قرار گیرد، با خود مراقبتی می توان این بیماری را شکست داد.
می دانید از چه کسی کرونا گرفته اید؟
از آنجایی که شورای نگهبان رد صلاحیتم کرده بود، برای انتخابات در حوزه انتخابیه نبودم، تقریبا یک ماهی می شد که به شبستر نرفته ام، احتمال می دهم که از همکارانم در مجلس که مشکوک به کرونا بوده اند گرفته باشم.
عملکرد کادر درمانی را برای مهار این بیماری چطور ارزیابی می کنید؟
پزشکان و پرستاران همه تلاش خود را می کنند اما از مردم می خواهم که همکاری کنند تا این زنجیره کرونا قطع شود این باعث می شود تعداد کسانی که به بیمارستان ها رجوع می کنند محدود شود و مشکلات برای کارد درمان کم شود. مجدد تاکید می کنم هر بیمار کرونایی نیاز به بستری ندارد، نمونه آن من هستم با خود مراقبتی زحمت کادر درمانی را کم می کنیم.
این روز ها اخباری از ابتلای پزشکان و پرستاران به کرونا منتشر می شود، آیا فکری جایگزین برای پرستاران و پزشکان شده است؟
دراین شرایط باید از همه نیروهای کشور استفاده شود باید ازدانشجویان پزشکی که 5 سال دوره عمومی را گذرانده اند برای کمک به کادر پزشکی کمک گرفت، همچمنین فراخوان زد تا دانشجویان پرستاری و انجمن های مردم نهاد به کمک بیایند، حتی می توان پرستاران بازنشسته را فعال کرد. باید از پتانسیل های موجود در کشور نهایت استفاده را ببریم.
قرنطینه کردن شهرهای آلوده آیا ایده مناسبی است؟ شهردار تهران می گوید به دلیل تحریم امکان قرنطینه کردن شهرها وجود ندارد.
تحریم ها چه مانعی دارد که شهرهای آلوده را 10 روز قرنطینه کامل کنیم و آمار مبتلایان را به صفر برسانیم به نظر من تحریم بهانه ای بیش نیست، تعطیلات نوروز فرصت خوبی بود که شهرهای آلوده قرنطینه کامل و تنها خدمات ضروری ارائه شود تا رفت و آمد ها به حداقل برسد.
به نظر می رسد مردم کرونا را خیلی جدی نگرفته اند و همچنان به تردد های خود در شهر ادامه می دهند و حتی سفر می کنند.
مگر سران سه قوا جدی گرفته اند؟ هفته پایانی سال بانک ها باز بود، ساعات کار ادارات کاهش پیدا نکرده، همه ادارات باز بود، به تبع آن شرکت های خصوصی به فعالیت خود ادامه دادند، واحد های تولیدی ضروری و غیر ضروری فعالیت می کردند و مغازه ها و بازارها باز بودند، این اتفاقات در شرایطی رخ داد که انتظار می رفت فضایی مانند حکومت نظامی حاکم شود چرا که با برخورد قهرانه می توانیم شیوع این بیماری را در کشور به پایان رساند؛ تا زمانی که با هماهنگی سران قوا این حالت قهرانه شکل نگیرد مدت زمانی که در گیر کرونا هستیم افزایش پیدا می کند و ضرباتی که به اقتصادی کشور وارد می شود بسیار شدید تر خواهد بود.
عملکرد صدا و سیما چطور بود؟ برنامه های ضد و نقیض بسیاری دارد از یک سو مردم را تشویق به خانه ماندن می کند از سوی دیگر در کوچه و خیابان با مردم درباره عید نوروز یا روز پدر مصاحبه می کند.
در مجموع درباره عملکرد صدا و سیما باید گفت که این سازمان کارایی و بهره وری مناسبی نداشت و اصلا نمی توانم نمره خوبی به آنها بدهم، کارکنان صدا و سیما در شرایط کرونایی هر روز سر کار رفتند و در خط مقدم حضور داشتند اما برنامه های نشاط آور، آگاهی بخشی نداشتند. گزارش ها دقیق از میزان مرگ و میر و داغ داری خانواده های درگیر کرونا تهیه نشد تا مردم با واقعیت این بیماری آشنا شوند. از سوی دیگر می توانست با پخش فیلم کنسرت های مجاز، ترجمه و دوبله فیلم های 2019 مردم را در خانه نگه دارد اما برنامه های تلویزیونی جاذبه لازم را ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/333070/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران