آریا جوان

آخرين مطالب

قائم مقامی: تولد دخترم، بهترین اتفاق سال 98 بود ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - باشگاه خبرنگاران / احسان قائم مقامی، کاپیتان تیم ملی شطرنج کشورمان از آرزوهایش برای سال 99 گفت.
احسان قائم مقامی، کاپیتان تیم ملی شطرنج کشورمان نکاتی را پیرامون رویداد‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای خود برشمرد. گفت‌وگوی نوروزی ما با استاد بزرگ شطرنج ایران را در ادامه می خوانید.
دوست دارید زمان تحویل سال، در کنار چه کسانی باشید؟
در ابتدا، نوروز باستانی را به تمام مردم عزیز ایران در اقصی نقاط دنیا، تبریک عرض می‌کنم. مطابق معمول، اگر امکان داشته باشد، دوست دارم لحظه تحویل سال را در کنار خانواده ام باشم. در کنار همسرم، فرزندم که به تازگی به دنیا آمده، پدر و مادرم و پدر و مادر همسرم، باشم. سعی می‌کنیم تحویل سال را در کنار هم سپری کنیم. روز‌های ابتدایی سال، روز‌های بسیار مهمی است و در کل جریان روزمره سال، تاثیرگذار است و می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد و می‌توان انرژی خوبی را برای تمام سال، از این روز‌ها، دریافت کرد. همیشه سعی می‌کنم از فضایی که وجود دارد، بهترین بهره را ببرم.
آرزویتان در لحظه تحویل سال چیست؟
آرزو می‌کنم تمام ایرانیان آداب، رسوم و فرهنگ زیبای خود را حفظ کنند و این زمان مناسب را در جهت بازسازی و تجدید قوای مناسب به کار گیرند، در جهت ایده‌ها و افکار نو، تلاش‌های موثر به نفع خود و جامعه، گام بردارند. امیدوارم سال 99 توام با سلامتی باشد، چرا که دغدغه مهمی در این روز‌ها است و همین طور موفقیت، برای مردمی که لایق بهترین‌ها هستند را آرزو می‌کنم. امیدوارم شرایط اقتصادی جامعه بهبود پیدا کند و چرخه فعال جامعه بتواند برای افرادی که با سختی، رنج و مرارت دوران را می‌گذرانند، مثمر ثمر و پویا باشد. انشاالله جوانان ما بتوانند، پرامید، پرتلاش و پرنشاط در عرصه سازندگی کشور فعال باشند و روز‌های بهتری برای ایران عزیز و همین طور تمام مردم جهان رقم بخورد.
به نظر من ایرانیان، در جامعه جهانی و در عرصه‌های مختلف، سهم بسیار بیشتری دارند. جوانان ما می‌توانند برای جامعه انسانی بزرگی به وسعت جهان، آورده داشته باشند. حیف است از این ظرفیت‌ها استفاده نشود. امیدوارم مسئولان هم به جوانان، میدان بیشتری بدهند و فرصت‌های بهتری را برایشان فراهم کنند، تا ان شاءالله بتوانیم از تمام ظرفیت‌های انسانی به نفع کشور خودمان و جامعه جهانی استفاده کنیم. بیشتر به این فکر می‌کنم که چطور می‌توان جامعه بهتری داشت. خود من هم متاثر از این موضوع خواهم بود و فکر می‌کنم اگر همه به فکر هم باشیم، خیلی از آسیب‌ها و معضلات، از این سطح نزول پیدا می‌کند و شاید حتی از نظر تعداد هم کاهش پیدا کند و بتوانیم جهان بهتری برای تمام مردم دنیا، بسازیم.
بهترین مقصد از نظر شما در تعطیلات نوروز، کجاست؟
معمولا به شمال سفر می‌کنم یا تهران می‌مانم. گاهی به صورت موردی، چند سالی یک بار به دیگر شهر‌های زیبای کشورمان هم سفر می‌کنم، برای مثال یک بار به خوزستان سفر کردم. از شهر‌های مختلف استان خوزستان، دیدن کردم. البته امسال، شرایط استثنایی است و خانواده‌ی ما، وظیفه می‌داند که از سفر نوروزی، اجتناب کند. از مردم خوب کشورم، تقاضا می‌کنم با عزم جدی با رعایت تمام اصول بهداشتی و تذکرات مربوط، بیماری کرونا را ریشه کن کنند؛ از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند تا وضع فاجعه بار نشود. واقعا موضوع، جدی است.
بهترین خرید شما در شب عید چیست؟
همیشه برای آماده سازی و خرید برای سفره هفت سین، اشتیاق داشتم. برای من مهم است که افراد خانواده برای بهتر چیدن سفره هفت سین، کوشا باشند. ساعاتی که به استقبال سال جدید می‌رویم، حس خوبی دارم. احساس می‌کنم از آن لحظات می‌توان برای کل دقائق زندگی تاثیر گرفت. اگر به فکر نوسازی، ایجاد تفکر و حال مثبت به حال خود و اطرافیان باشیم و در پی رقم زدن اتفاقات خوب باشیم، خاطرمان هست که هر روز می‌تواند یک روز جدید باشد و اتفاقات خوبی در زندگی رخ خواهد داد. نباید به چند رویداد خاص در طی سال بسنده کرد تا با آمادگی و روی گشاده به استقبالشان برویم. در کنار هم بودن و حس خوب متقابل، باید به کل زندگی تعمیم داده شود.
خوشمزه‌ترین غذایی که برای شب عید انتخاب می‌کنید، چیست؟‌
نمی‌توانم خوشمزه‌ترین غذا‌ها را به ترتیب نام ببرم، دیگر غذا‌ها ناراحت می‌شوند! متاسفانه یا خوشبختانه تمامی غذا‌ها را خیلی دوست دارم و خوش اشتها هستم. تعداد غذا‌هایی که خیلی دوست دارم، بالا است. غذا‌های دریایی و خورشت‌های ایرانی را خیلی دوست دارم.غذا‌های ساده ایرانی را هم خیلی می‌پسندم.ایرانی‌ها واقعا خوش ذوق و سلیقه هستند، با حداقل امکانات غذا‌های بسیار خوشمزه‌ای را می‌توان فراهم کرد.سعی می‌کنم از گروه‌های مختلف غذایی در برنامه غذایی، استفاده کنم تا نیاز بدن هم تامین شود.
بهترین سین هفت سین از نظر شما، کدام است؟
سمنو بهترین سین هفت سین است، چرا که یک خوراکی خوشمزه و مقوی است. در کودکی، نقش سمنو را در مهد کودک بازی کردم و خاطره‌ی خوبی دارم. البته در طی سال سمنو مصرف می‌کنم.
قشنگ‌ترین رسم نوروز را چه می‌دانید؟
همه رسوم نوروز، دوست داشتنی است. احترامی که به بزرگ‌تر‌ها، پیشکسوت‌ها و افرادی که به نوعی بزرگ خاندان محسوب می‌شوند، گذاشته می‌شود را خیلی دوست دارم.حرمت خانه و سفره آن‌ها حفظ می‌شود و ادب، اخلاق و احترام را به جا می‌آورند.البته این مسائل در گذشته برجسته‌تر بوده است، متاسفانه زندگی شهری با معضلات و مشکلاتی که دارد، خیلی مراودات را سخت کرده است.خیلی از مسائل رو به فراموشی می‌رود. خوش حالی، ذوق و شوق بچه‌ها در این ایام هم، هیچ وقت از ذهنم محو نمی‌شود.برای عیدی گرفتن ذوق دارند، تعطیلی و بازی‌های عیدانه را دوست دارند.با پوشیدن لباس نو، انگیزه می‌گیرند و حس‌های خوبی را جاری می‌کنند.با سایر اعضای خانواده مهربان‌تر برخورد می‌کنند و دوست دارند دورهمی‌های خانوادگی دیرتر به پایان برسد.تمام این اتفاقات خوب است تا بتوانیم درک کنیم، چقدر با هم بودن مهم است.
خوشمزه‌ترین تنقلات نوروزی از دیدگاه شما کدام است؟
از تمامی تنقلات استفاده می‌کنم، اما سعی می‌کنم به صورت کنترل شده باشد. بسیار سخت است، سعی می‌کنم در ایام نوروز رعایت کنم تا افزایش وزن نداشته باشم؛ چرا که ریزه خواری بسیار خطرناک است، به خصوص برای کسانی که اضافه وزن دارند.میوه‌ها را خیلی دوست دارم و سعی می‌کنم بیشتر از میوه‌ها استفاده کنم.
سال 99 سال موش است، حس شما نسبت به سال موش چیست؟
خود موش را زیاد دوست ندارم، اما نمی‌خواهم نسبت به سال 99 هم این طور فکر کنم.امیدوارم سال موش، سال خوبی باشد.سال خیلی خوبی برای همه مردم باشد.
اگر بنا باشد در سال 98 از بیست به خودتان نمره‌ای دهید، چه نمره‌ای خواهد بود؟
در مجموع به لحاظ مدیریت مسائل شخصی، از خودم راضی هستم.توانستم کار‌های خیلی خوبی، با کیفیت بالا انجام دهم.اتفاقات خیلی خوبی در زندگی شخصی من رقم خورد. نتایج خیلی خوبی گرفتم و عزم جدی برای به ثمر رساندن اهدافم نشان دادم و به خیلی از آن‌ها رسیدم و موفق بودم. کسب سیزدهمین عنوان قهرمانی ایران، کسب قهرمانی غرب آسیا و کسب سهمیه جام جهانی، فتح مسابقات جام پایتخت، قهرمانی در مسابقات برق آسای دوبی، قهرمانی مشترک مسابقات آزاد کوالالامپور، کسب با ارزش‌ترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران، قهرمانی در مسابقات برق آسای جام فجر و دست یابی به بالاترین درجه بین المللی تاریخ ایران (2751 برق آسا)، کارنامه نسبتا موفقی را در بخش فعالیت هایم به عنوان یک بازیکن، برایم ساخت. ضمن اینکه در سایر بخش‌ها هم، عملکرد نسبتا موفقی داشتم. به این دلیل و در قیاس با دیگر سال ها، نمره 18 یا 19 را برای خودم در نظر می‌گیرم.
بهترین و غم انگیزترین اتفاق سال 98 را چه می‌دانید؟
متاسفانه در دی ماه، اتفاقات خوبی رخ نداد و مردم کشور ما ناراحت شدند، دوست ندارم تکرار شود و حتی به آن پرداخته شود. بهترین اتفاق 98، تولد دخترم بود که نور خوشبختی خانواده ما شده است، او باعث خوشحالی ما است.
بزرگترین هدف شما در سال 99 چیست؟
حضور عالی در چند تورنمنت بین المللی، قاره‌ای و جهانی پیش رو، از جمله المپیاد جهانی شطرنج، جام ملت‌های آسیا، مسابقات سریع و برق آسای قهرمانی جهان و مسابقات آزاد جهان. هم چنین پرداختن به چند کار نیمه تمام و چند کار جدید که در دست انجام دارم؛ ترجیح می دهم پس از تکمیل شدن به آن‌ها بپردازم.
اگر سال 99، آخرین سال عمر شما باشد، چه خواهید کرد و از چه کسانی حلالیت می‌گیرید؟
سعی می‌کنم لیستی از افرادی که حس می‌کنم شاید از من ناراحت باشند، افرادی که خیلی دوستشان دارم و کار‌هایی که باید انجام دهم را تهیه کنم.حتما نامه‌ای می‌نویسم، در جهت آن چه می‌خواهم بعد از من به عنوان افکارم باقی بماند و به عنوان خواسته‌های من به دیگران منتقل شود.به نوعی رسالت زندگی خودم را، به این وسیله تشریح می‌کنم.
روز طبیعت را چطور سپری خواهید کرد؟
در کنار خانواده به مکانی که دل انگیز، خاطره انگیز و الهام بخش باشد، رفته و صرف وقت می‌کنم و این رسم قشنگ ایرانی را زنده نگه می‌دارم.
احسان قائم مقامی: سال 99 به دنبال اهداف بزرگی هستم
رشته ورزشی شما در چه زمینه‌هایی پیشرفت و یا پسرفت داشته است؟
شطرنج، تابعی از عموم فعالیت‌های کشورمان است.نارسایی‌هایی وجود داشته است، اما خوشبختانه شطرنج کشور ما علی رغم دیدن محدودیت‌ها و مشکلات زیاد و دست و پنجه نرم کردن با حواشی، مسیر رو به رشد خود را طی کرد.شطرنج، همچنان رو به گستردگی و همراه با اقبال بیشتر مردم در حرکت است.به نظرم به عنوان یکی از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی ایران، در بین مردم جا باز کرده است.خوشبختانه ستاره‌های پرشماری را به خود می‌بیند.به عنوان یکی از رشته‌هایی که ایرانیان در آن استعداد فراوانی دارند مطرح شده است. امیدوارم روز به روز، شاهد استقبال بیشتر مردم از این رشته، که سازندگی زیادی در شخصیت افراد دارد و می‌تواند تاثیرات مهمی در جامعه بگذارد، باشیم.چرا که با اندیشیدن و تعقل سر و کار دارد.امیدوارم همه، حداقل با این رشته آشنا باشند. در مجموع 98 سال خوبی برای شطرنج بود و امیدوارم در سال 99، که رویداد‌های مهمی در شطرنج داریم؛ مانند المپیاد جهانی شطرنج و جام ملت‌های آسیا، نمایندگان کشورمان نتایج درخشانی را، مانند گذشته کسب کنند. امیدوارم تیم ملی ما در المپیاد جهانی 2020، در روسیه، خوش بدرخشد.امیدوارم علیرضا فیروزجا تا قبل از اینکه اتفاق بدی رخ دهد، به پرچم کشورعزیزمان برگردد و بتوانیم تیم ملی 5 نفره فوق العاده قوی خودمان را به مسابقات اعزام کنیم.تیمی یک دست، فوق العاده و پرامید و واقعا خوفناک برای حریفان باشیم.
در تعطیلات نوروز به مطالعه می‌پردازید؟ چه نوع کتاب‌هایی را می‌پسندید؟
به صورت پراکنده و بسته به اوقات فراغتم مطالعه می‌کنم.در زمینه خاصی مطالعه نمی‌کنم، هر کتاب خوبی را که معرفی شود، می‌خوانم.سعی می‌کنم با مطالعه، یاد بگیرم.
یک دروغ سیزده بگویید.
مردم بدون روادید، به تمام دنیا، سفر می‌کنند.
بهترین سریالی که در ایام نوروز دیده اید، کدام است؟
خیلی، سریال‌های نوروزی را دنبال نکرده ام، زیاد اهل تلویزیون نیستم، مگر به صورت موردی و هدف دار باشد.گاهی فیلم‌های خوب را در سینما تماشا می‌کنم.
پیام نوروزی شما برای مردم ایران، چیست؟
انشاالله همیشه دلشان خوش باشد و قدر داشته‌های خود را بدانند و شاداب زندگی کنند. بخشی از حس خوب ساختنی است و باید خودمان اهمیت بدهیم و برای خودمان حال خوب بسازیم.انسان‌های ساده زیستی در طول تاریخ بودند، که زیبا زندگی کردند و زندگی آن‌ها الگو شده است.آرزوی موفقیت، برای همه مردم دارم.از صمیم قلب دوست دارم آن‌ها را خوشحال ببینم، اما خوشحالی از درون قلب خودمان سرچشمه می‌گیرد.امیدوارم، پرامید، خوش اخلاق، مهربان و تلاشگر باشند.
قشنگ‌ترین رسم مردم شهر شما کدام رسم است؟
من متولد تهران هستم و خیلی با رسوم شهر‌های دیگر آشنایی ندارم، اما مادرم اهل آبادان هستند و یکی از بهترین رسوم جنوبی‌ها، خون گرمی و مهمان نوازیشان است.از حداقل امکانات، برای شاد بودن استفاده می‌کنند.برایشان مهم است که اجتماعی زندگی کنند و شاداب باشند.البته، دست پخت خیلی خوبی هم دارند.
آیا شده در ایام نوروز، به هنگام رانندگی جریمه شوید؟
فکر می‌کنم یک بار به ناحق جریمه شدم. تا جایی که خاطرم هست در جاده چالوس، کاملا در لاین خودم رانندگی می‌کردم، اما شاید هم من اشتباه می‌کنم.پلیس‌ها، انسان‌های شریفی هستند و همیشه مهربان و خدمت گزار هستند، احتمالا اشتباه سهوی بوده است.
نظر شما درباره شعار سال 98 چیست؟ آیا شعار‌ها به طور کامل عملی می‌شود؟
متاسفانه زیاد عملی نمی‌شود.باید بیشتر عملگرا باشیم و اهداف عالی، که برای خودمان تعریف کردیم را دنبال کنیم.
با توجه به توصیه‌های بهداشتی، اگر در ایام نوروز به مهمانی بروید، حاضرید از خوردن آجیل صرف نظر کنید؟
اگر جزء توصیه‌های بهداشتی باشد، بله این کار را انجام می‌دهم، اما فکرکنم آن هم راهکار داشته باشد.البته، خیلی اهل آجیل هم نیستم.
تعریف شما از فصل بهار چیست؟
بهار فصل رویش، تجدید، شکوفایی ظرفیت‌ها و الهام بخش‌ترین فصل سال است؛ برای افرادی که به دنبال تغییرات مثبت در زندگی هستند.البته، فصل محبوب من نیست، من زمستان را بیشتر از بهار دوست دارم. بهار مانند سه فصل دیگر، جزء فصول زیبای خداوند است. فصل بهار را هم دوست دارم. برای من، از این حیث الهام بخش است که انسان، همیشه به فکر تغییر و تحول است. با رویش مجدد، می‌تواند پایه‌های بسیار مستحکمی را در جهت روز‌های بهتر به نفع خود بنیان گذاری کند.
عید نوروز را در یک جمله توصیف کنید.
عید نوروز، زیباترین عید جهان است. بسیار دوستش دارم و جزء اتفاقات بسیار اصیل، خواستنی و بومی است.
مهم‌ترین اتفاق ورزشی در سال 98، در دیدگاه شما چیست؟
شطرنج ایران، تا رتبه 20 جهان در بین حدودا دویست کشور عضو فدراسیون جهانی، پیش رفت.چند پدیده خیلی خوب، در شطرنج داشتیم.نائب قهرمانی علیرضا فیروزجا، در مسابقات سریع جهان بسیار مهم بود.
اهل قهر هستید؟ اگر با شخصی قهر باشید، حاضرید در سال جدید به او پیام دهید؟
من اهل قهر نیستم. سعی می‌کنم بدون انتظار از دیگران زندگی کنم؛ چند سالی است این موضوع را یاد گرفته ام و سعی می‌کنم به آن عمل کنم.متاسفانه، بعضی افراد خیلی به دیگران ظلم می‌کنند؛ به صورت دائم! شاید من هم اشخاصی را دل آزرده کرده باشم، اما سهوی بوده و به هیچ وجه هدفمند نبوده است.ما باید به عملکرد خودمان اصالت بدهیم. جایگاهی برای افرادی که دیگران را تخریب می‌کنند، قائل نیستم.در موضوع قهر کردن، پیش قدم نمی‌شوم؛ حتی همیشه سعی می‌کنم به ارتباطات مثبت روی خوش نشان دهم و از شخصی کینه به دل نگیرم.
نظرتان درباره سه رشته ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال چیست؟
رشته اول من، قبل از شطرنج، فوتبال بود؛ تا سطح خوبی هم پیش رفتم و حرفه‌ای بازی می‌کردم. عضو تیم نونهالان تهران بودم و چند سال خیلی جدی به فوتبال پرداختم.عاشقانه فوتبال را دنبال می‌کنم.رویداد‌های مهم و گزینش شده خودم را پیگیری می‌کنم.قطعا فوتبال جذاب‌ترین رشته ورزشی است؛ البته برای افرادی که آشنایی زیادی با شطرنج ندارند! والیبال، رشته معقول، ساده و کنترل شده‌ای است. آسیب شخصی کمتری دارد، درگیری فیزیکی در آن کم است و رشته زیبایی است.به هرحال این رشته، علی رغم این که بسیار باکلاس است، برای تماشاگران بیرونی، نسبت به بسیاری از ورزش‌های توپی دیگر، قابل پیش بینی‌تر است. تعداد حالت‌های ممکن، رفتار‌های منطقی و فنی و محتمل، در آن بسیار کمتر است؛ مثلا در قیاس با فوتبال، بسکتبال و هندبال که آزادی عمل و درگیری بیشتری دارند. بسکتبال، فوق العاده و رشته‌ای کامل است. بسکتبال، نزدیک به شطرنج، حدودا 97 درصد از کارآیی ذهن و مغز را طلب می‌کند. این رشته‌ بسیار سخت، تکنیکی، فیزیکی، فنی و ذهنی است. بی دلیل نیست که این رشته را به شکل آکادمیک، می‌خوانند. آموزه‌های علمی زیادی را می‌طلبد؛ ضمن این که به لحاظ تحرک و پویایی هم رشته کاملی است.
عملکرد فدراسیون‌ها در استفاده از تولیدات ورزشی داخلی و کالای ایرانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استفاده شد و بیشتر از قبل این اتفاق افتاد، اما به لحاظ بالابردن کیفیت، صنعتگران خیلی جدی نشده بودند.در تولید کالای داخلی، باید خیلی به کیفیت توجه کنند.ما باید بتوانیم کالا را صادر کنیم.در کشور چیزی کم نداریم تا بتوانیم با کیفیت‌ترین کالا‌ها را تولید و حتی صادر کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/333608/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی