آریا جوان

آخرين مطالب

مشخصات کامل خانواده P40 پرو هواوی به‌همراه رندرهای آن‌ها فاش شد فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - در آستانه‌ی برگزاری رویداد آنلاین هواوی برای رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی P40، مشخصات فنی آن‌ها به‌همراه رندرهای رسمی‌شان در فضای وب فاش شده است.

در‌حالی‌که فقط یک روز تا برگزاری مراسم رونمایی رسمی هواوی پی 40 و هواوی پی 40 پرو (Huawei P40 Pro) فاصله داریم، مشخصات کامل مربوط به این دو گوشی‌ موبایل فاش شده است. از مدت‌ها پیش تاکنون، شایعات متنوعی درباره‌ی این گوشی‌ها شاهد بوده‌ایم و رسانه‌های مختلف مشخصات آن‌ها را افشا کرده‌اند؛ اما امروز رسانه‌ی وین‌فیوچر مشخصات کامل پی 40 و 40 پرو را همراه‌با رندرهای رسمی‌شان فاش کرده است. در جزئیات فاش‌شده قیمت نهایی عرضه‌ی پی 40 و پی 40 پرو به بازار هم دیده می‌شود. درضمن، وین‌فیوچر اعلام کرده است این گوشی‌ها از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل بهره‌مند نخواهند بود. بررسی مشخصات فاش‌شده را از گوشی P40 پرو آغاز می‌کنیم. مطابق انتظار، این گوشی پرچم‌دار و 5G از پردازنده‌ی کرین 990 فایو جی ( Kirin 990 5G) بهره می‌گیرد که از شبکه‌ی 5G در مناطقی نظیر اروپا کاملا پشتیبانی می‌کند؛ زیرا از شبکه‌های Sub-6 GHz 5G روی هر دو معماری SA و NSA برخوردار است. براساس ادعای وین‌فیوچر، هواوی در برخی از مناطق نسخه‌ی 4G LTE پی 40 پرو را روانه‌ی بازار خواهد کرد؛ ازاین‌رو، هواوی قصد دارد پی 40 و پی 40 پرو را در دو مدل 4G و 5G معرفی کند.

آریا جوان

دوربین اصلی هواوی P40 پرو هواوی از دوربین اصلی پی 40 پرو با نام تجاری اولتراویژن (UltraVision) یاد می‌کند. این دوربین 50 مگاپیکسلی به لنزی با دیافراگم f/1.9 و سیستم‌ لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) مجهز شده است و از فناوری فوکوس خودکار Octa Phase Detection بهره می‌گیرد. هواوی در پی 40 پرو از تراشه‌ای مجزا به‌نام XD Fusion Engine استفاده کرده است که کیفیت تصاویر نهایی را بهبود می‌بخشد. ظاهرا این تراشه را خودِ هواوی ساخته است. درکنار دوربین 50 مگاپیکسلی، حسگری 40 مگاپیکسلی جای گرفته که ظاهرا کاربرد اصلی‌اش برای فیلم‌برداری است و از لنز فوق عریض استفاده می‌کند. حسگر سوم وضوح 12 مگاپیکسلی دارد و به‌لطف داشتن لنز تله‌فوتو درزمینه‌ی بزرگ‌نمایی کاربرد پیدا می‌کند. هواوی با استفاده از این سه‌ دوربین، بزرگ‌نمایی 50 برابری موسوم‌ به SuperSensing Zoom را ارائه می‌دهد. چینی‌ها می‌گویند این سه دوربین تلاش می‌کنند تاحدممکن از افت کیفیت تصویر هنگام بزرگ‌نمایی بکاهند. در پنل پشتی هواوی پی 40 پرو، حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز (ToF) نیز دیده می‌شود. بدون شک مجموعه‌ دوربین به‌کاررفته در پنل پشتی پی 40 پرو، منحصربه‌فرد به‌شمار می‌آید.

آریا جوان

آریا جوان

آریا جوان

حفره‌ی بالای نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی در کنار پنل پشتی هواوی P40 پرو هواوی پی 40 پرو از 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS استفاده می‌کند و کاربر درصورت تمایل می‌تواند حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه را ازطریق درگاه NanoMemory ارتقا دهد. هواوی P40 پرو به‌لطف برخورداری از گواهی IP68 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. این محصول 209 گرمی از باتری 4٬200 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد که طبق ادعای وین‌فیوچر، کاربر می‌تواند باتری هواوی پی 40 پرو را ازطریق فناوری شارژ سریع 40 وات موسوم‌ به SuperCharge شارژ کند. تاکنون جزئیاتی از سرعت شارژ بی‌سیم دستگاه منتشر نشده است. افزون‌بر‌این، در پی 40 پرو از سیستم خنک‌کننده‌ی گرافینی استفاده شده است تا حرارت ناشی از عملکرد تراشه‌ی کرین 990 دفع شود.

آریا جوان

دوربین اصلی هواوی P40 مدل معمولی هواوی پی 40 قرار است به تراشه‌ی کرین 990 و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز باشد. کاربر می‌تواند حافظه‌ی ذخیره‌سازی را ازطریق کارت NanoMemory ارتقا دهد. در این گوشی، چینی‌ها از باتری ضعیف‌تری درمقایسه‌با مدل پرو استفاده کرده‌اند (3،800 میلی‌آمپرساعت) که از فناوری شارژ سریع 22/5 وات پشتیبانی می‌کند. ظاهرا در مدل معمولی از شارژ بی‌سیم خبری نخواهد بود. نبود شارژ بی‌سیم در مدل معمولی اتفاقی تعجب‌برانگیز نیست و می‌شد آن را حدس زد؛ اما اینکه هواوی بخواهد در مدل پایه همچنان از شارژ 22/5 وات بهره ببرد، اندکی عجیب خواهد بود؛ به‌‌ویژه به‌ این دلیل که چینی‌ها از سال 2016 تاکنون، از این فناوری استفاده می‌کنند. ناگفته نماند هواوی پی 40 از گواهی IP53 برخوردار است.

آریا جوان

آریا جوان

پنل پشتی هواوی P40 هر دو گوشی پی 40 و پی 40 پرو روی کاغذ محصولاتی بسیار قدرتمند هستند؛ اما نقص مهمی در آن‌ها دیده می‌شود. شایعات پیشین می‌گفتند به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، در پی 40 و پی 40 پرو نیز اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل وجود نخواهد داشت و رسانه‌ی وین‌فیوچر مُهر تأییدی بر این شایعات زده است؛ بنابراین اتفاقی که برای میت 30 افتاد، برای پی 40 و پی 40 پرو نیز تکرار می‌شود. البته هر دو گوشی مبتنی‌بر جدیدترین نسخه از رابط کاربری هواوی با سیستم‌عامل اندروید 10 خواهند بود. گفته می‌شود هواوی قصد دارد فردا در جریان رویداد رونمایی پی 40، دومین نسل استاندارد کارت‌های حافظه‌ی خود به‌نام NanoMemory 2 را رونمایی کند. مشخص نیست کارت‌های قدیمی با این استاندارد نیز کار خواهند کرد یا خیر. وین‌فیوچر در گزارش خود ادعا می‌کند هواوی قصد دارد مدل پایه‌ی هواوی پی 40 معمولی را با قیمت 799 یورو (تقریبا 864 دلار) و مدل پایه‌ی هواوی پی 40 پرو را با قیمت 999 یورو (تقریبا 1،080 دلار) روانه‌ی بازار آلمان کند. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اطلاعات فاش‌شده از خانواده‌ی هواوی پی 40 چیست؟
قیمت گوشی و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. مشاهده لیست گوشی‌های هواوی

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/335482/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس