آریا جوان

آخرين مطالب

راهنمای خرید بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان-

عموم کاربران به استفاده از جدیدترین و بهترین گوشی‌های هوشمند بازار علاقه دارند. استفاده از جدیدترین مدل‌های گلکسی نوت سامسونگ یا آیفون اپل، برای بسیاری از کاربران جذاب است؛ ولی باتوجه به شرایط اقتصادی امکان پرداخت مبالغ بیش از 10 میلیون تومان برای بسیاری دشوار یا حتی نامعقول باشد.

خوشبختانه برخلاف سال‌های پیش که بیشتر گوشی‌های اقتصادی، محصولاتی ناکارآمد، ضعیف با حداقل امکانات بودند، امسال اگر به‌دنبال بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان باشید، می‌توانید انتخاب‌های خوبی داشته باشید که توانایی تامین نیاز‌ها را در حد خوبی و برای چند سال خواهند داشت. بازار گوشی‌های اقتصادی در ایران (که در حال حاضر حداکثر قیمت آن‌ها را سه میلیون تومان می‌دانیم)، در اختیار شرکت‌های هواوی، سامسونگ و شیائومی است.


ابتدا به سراغ شیائومی می‌رویم. این روزها شیائومی به قدری محبوب شده است که کاربران زیادی گوشی‌های ساخت این شرکت را حتی به محصولات سامسونگ و اپل نیز ترجیح می‌دهند. به‌علاوه، شیائومی حضور گسترده‌ای (البته نه به صورت مستقیم) در بازار ایران دارد و به‌راحتی می‌توانید محصولات آن را در اکثر فروشگاه‌ها بیابید.

شیائومی ردمی نوت 8

 

ردمی نوت 8 / Redmi Note 8

 

حدود دو سال پیش، شیائومی، ردمی نوت 7 را معرفی کرد که به سرعت به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اقتصادی جهان تبدیل شد. کمتر از یک سال بعد و تابستان سال گذشته، نسخه‌ی جدید این گوشی با نام ردمی نوت 8 رونمایی شد که یا برچسب قیمتی جذاب، تا حد زیادی توانست موفقیت نسل پیشین خود را تکرار کند.

دلایل زیادی برای انتخاب ردمی نوت 8به عنوان بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان وجود دارد؛ نمایشگری بزرگ با روشنایی زیاد و کنتراست عالی که تجربه خوبی را برای گشت‌وگذار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌کند. باتری حجیم 4000 میلی‌آمپرساعتی که تضمینی است برای شارژدهی حداقل یک روزه تحت سنگین‌ترین کاربری. به این موارد، چهار دوربین هم اضافه کنید که می‌توانند تصاویر بسیار خوبی در شرایط نوری مختلف ثبت کنند.

دوربین اصلی ردمی نوت 8 به حسگر 48 مگاپیکسلی مجهز شده است!

همان‌طور که در بررسی شیائومی ردمی نوت 8 نیز عنوان شد، برخلاف برچسب «اقتصادی» که به یدک می‌کشد، شباهتی به گوشی ارزان‌قیمت ندارد. هر دو طرف دستگاه، با شیشه‌ی مقاوم نسل پنجمی گوریلا گلس محافظت شده است. 

البته در نظر داشته باشید که فقط نسخه 32 گیگابایتی این گوشی که سه گیگابایت رم دارد کمتر از سه میلیون تومان قیمت دارد و اگر بخواهید نسخه 64 یا 128 گیگابایتی این گوشی را تهیه کنید باید بیش از سه میلیون تومان هزینه کنید.

شیائومی ردمی 8A

Redmi 8A / ردمی 8A

اگر گزینه‌ی اقتصادی و هزینه‌ی اندک مهم‌ترین اولویت‌های شما را تشکیل می‌دهند، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ شیائومی ردمی 8A بروید. این گوشی تقریبا 30 درصد ارزان‌تر از ردمی نوت 8 است. این برچسب قیمت شیائومی را مجبور کرده است تا دست به ساده‌سازی بخش‌های مختلفی از دستگاه اعم از پردازنده و دوربین بزند.

البته پردازنده ردمی 8A همچنان توان کافی برای انجام امور عادی کاربری را در حد خوبی دارد. البته همانطور که از پردازنده‌ی دستگاه نیز انتظار نمی‌رود، نمی‌توانید پردازش‌های سنگین و انجام عناوین بزرگ بازی‌های اندرویدی را با آن تجربه کنید. شیائومی برای ردمی 8A از باتری فوق‌العاده حجیم 5000 میلی‌آمپرساعتی بهره برده است که نه‌تنها بیشترین شارژدهی را بین همه گوشی‌های اقتصادی تست‌شده در زومیت دارد، بلکه از فناوری شارژ سریع 18 واتی هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید آن را به سرعت شارژ کنید.

همان‌طور که در بررسی شیائومی ردمی 8A تشریح شد، تولید گوشی ارزان‌قیمتی با امکانات کامل، کیفیت ساخت خوب و از همه مهم‌تر، باتری فوق‌العاده، مأموریت دشواری محسوب می‌شود که شیائومی آن را با موفقیت به سرانجام رسانده است.

 

سامسونگ بزرگ‌ترین نام دنیای گوشی‌های هوشمند اسن که در بازار ایران نیز همانند بسیاری از بخش‌های جهان حضور گسترده‌ای دارد. تقریبا در هر فروشگاه موبایلی در ایران، حتما چند گوشی سامسونگ خواهید یافت. برای انتخاب بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان هم انتخاب‌های زیادی بین محصولات سامسونگ وجود دارد؛ ولی در بین آن‌ها، دو نمونه ارزش خرید بالایی دارند که به شما پیشنهاد می‌کنیم:

سامسونگ گلکسی A30s یا سامسونگ گلکسی A30

Samsung Galaxy A30s / سامسونگ گلکسی A30s

گلکسی A30 و گلکسی A30s سامسونگ را می‌توانیم بهترین گوشی‌های این شرکت تا سقف سه میلیون تومان بدانیم. این دو که با اختلاف چند ماه از هم معرفی شدند، مشخصات و قیمت کم‌وبیش یکسانی دارند و انتخاب هر یک به نوع استفاده و نیاز کاربری بستگی دارد.

هر دو عضو خانواده‌ی اقتصادی کهکشانی‌ها از نمایشگرهای 6٫4 اینچی سوپرامولد استفاده می‌کنند تا در بخش کیفیت نمایشگر از بهترین‌های بازار باشند. این موضوع یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب گلکسی A30 و گلکسی A30s به‌عنوان بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان محسوب می‌شود. علاوه بر نمایشگر، باتری توانمند 4000 میلی‌آمپرساعتی هم تضمینی خوب برای شارژدهی مناسب است.

اگر دوربین گوشی برایتان اولویت دارد، گلکسی A30s را انتخاب کنید، ولی اگر به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه یا کیفیت تصویر بهتر هستید، گلکسی A30 انتخاب بهتری خواهد بود.

گلکسی A30 با اینکه چیزی حدود 10 درصد از A30s ارزان‌تر است، ولی نمایشگر بهتری از برادر گران‌تر خود دارد. نمایشگر گلکسی A30 بیش از 400 پیکسل در هر اینچ در خود جای داده است، درحالی‌که نمایشگر A30s با رزولوشن HD تنها از 268 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. این موضوع یعنی تصاویر در نمایشگر A30، دقیق‌تر و به اصطلاح، شارپ‌تر نشان داده می‌شوند.

اما در بین این دو، گلکسی A30s با مجموعه‌ی دوربین بهتر، برای عاشقان عکاسی گزینه‌ی جذاب‌تری به‌شمار می‌رود. این گوشی میزبان سه دوربین در پنل پشتی است تا در این بخش نسبت به برادر خود دست بالاتری داشته باشد. حسگر اثرانگشت هم از پشت گوشی به زیر نمایشگر تغییر مکان داده است تا A30s به محصولات رده‌بالای سامسونگ شبیه‌تر باشد. از لحاظ تفاوت‌های ظاهری هم می‌توان به طراحی طراحی هولوگرافیک پنل پشتی A30s اشاره کرد.

همان‌طور که گفتیم، اینکه کدام‌یک از این دو گوشی را انتخاب کنید، کاملا به نوع کاربری بازمی‌گردد. اگر دوربین گوشی اولویت اصلی است، بدون شک گلکسی A30s را انتخاب کنید. ولی اگر می‌خواهید کمی بیشتر در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید یا به‌دنبال بهترین کیفیت تصویر در این بازه قیمتی هستید، گلکسی A30 انتخاب بهتری خواهد بود.

سامسونگ گلکسی A10s یا سامسونگ گلکسی A10

Samsung Galaxy A10s / سامسونگ گلکسی A10s

موضوعی که بین شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی 8A وجود داشت، در سری محصولات اقتصادی سامسونگ نیز وجود دارد. اگر درنظر دارید با هزینه‌ای کمتر، گوشی مناسبی از برند سامسونگ تهیه کنید، باید به سراغ گلکسی A10 یا گلکسی A10s بروید.

این دو بیش از 30 درصد از گلکسی A30 و A30s ارزان‌تر هستند که البته در مشخصات فنی نیز فاصله زیادی با آن‌ها دارند.  لذت استفاده از نمایشگرهای خوش آب و رنگ سوپرامولد را در A10 و A10S از دست می‌دهید و به‌جای آن باید به پنل‌های IPS LCD بسنده کنید. از لحاظ پردازنده و دوربین هم، شاهد افت قابل توجهی در سری A10 در مقایسه با برادران گران‌تر خود مشاهده می‌شود.

گلکسی A10s برخلاف A10، از دو دوربین اصلی بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی حسگری 8 مگاپیکسلی (5 مگاپیکسل در A10) را در خود می‌بیند، باتری بهتری دارد (4000 در مقایسه با 3400 میلی‌آمپرساعت) و از همه مهم‌تر، برخلاف A10، به حسگر تشخیص اثرانگشت نیز مجهز شده است.

اما گلکسی A10 درواقع برتری خاصی در قیاس با A10s ندارد و تنها دلیلی که می‌توان آن را گزینه‌ی بهتری عنوان کرد، برچسب قیمت کمتر این گوشی است.

اما برای خرید بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان در ایران، انتخاب‌ها به دو برند شیائومی و سامسونگ محدود نیست. نام‌های دیگر مانند هواوی نوکیا هم محصولات خوبی در این بازه قیمتی وارد بازار کرده‌اند که در ادامه بهترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

هواوی Y9 پرایم 2019

Huawei Y9 Prime 2019 / هواوی وای 9 پرایم 2019

هواوی یکی از جدی‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که متاسفانه تمامی محصولات جدید این شرکت بدون سرویس‌های گوگل وارد بازار می‌شوند. این موضوع یعنی نه‌تنها نمی‌توانید برای دانلود اپلیکیشن از فروشگاه پلی‌استور گوگل استفاده کنید، بلکه حتی اگر از فروشگاه‌های دیگر، اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را نصب کنید، احتمال زیادی وجود دارد که به دلیل نبود سرویس‌های گوگل، اجرا نشوند. البته هواوی در حال حاضر با همکاری توسعه‌دهندگان ایرانی سعی بر حل این موضوع دارد. بنابراین برای انتخاب بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان، به سراغ گوشی‌های سال گذشته این شرکت رفتیم.

Y9 پرایم 2019 یکی از آخرین گوشی‌های هواوی محسوب می‌شود که پیش از اعمال تحریم‌های ایالات متحده در منع استفاده از سرویس‌های گوگل، معرفی و به بازار عرضه شد.

هواوی Y9 پرایم 2019 تنها گوشی در لیست پیشنهادی ما محسوب می‌شود که از نمایشگر تمام صفحه بهره می‌برد و دوربین سلفی آن از مکانیزم کشویی بهره می‌برد تا ظاهری شبیه پرچم‌داران دنیای موبایل را داشته باشد. پیش‌تر و در بررسی هواوی Y9 پرایم 2019 بیان کردیم که دلایل زیادی برای توجیه خرید این گوشی وجود دارد.

هواوی Y9 پرایم 2019 یکی از زیباترین گوشی‌های اقتصادی بازار محسوب می‌شود.

نمایشگر بزرگ 6٫59 اینچی و بدون بریدگی با نسبت 85 درصد به فضای پنل جلویی، تراشه‌ای قدرتمند و 4 گیگابایت رم برخی از مواردی است که Y9 پرایم 2019 را به یکی از گوشی‌های اقتصادی جذاب بازار تبدیل می‌کند.

در بخش پشت گوشی هم ترکیبی از سه دوربین وجود دارد که در شرایط نوری مناسب می‌توانید برای ثبت تصاویری باکیفیت روی آن‌ها حساب کنید. دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی هم که در لبه بالایی مخفی شده است، شرایط مشابهی دارد. به تمامی این موارد باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی را نیز اضافه کنید، تا با مجموعه‌ای به‌صرفه و مناسب روبرو شویم که کم‌وبیش می‌تواند در هر نوع کاربری، شما را راضی نگه دارد.

نوکیا 6.2

Nokia 6.2 / نوکیا 6.2

همیشه افرادی هستند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند به برندهای جدیدی مثل هواوی یا شیائومی اعتماد کنند. کاربرانی که از قدیم طرفدار برندهای باسابقه‌ی دنیای موبایل مثل نوکیا یا سونی بوده‌اند. برای این دسته از افراد، هر چقدر هم که از مزایای محصولات نام‌های نوظهور چینی صحبت کنیم، فایده‌ای ندارد و آن‌ها فقط به برندهای کلاسیک خود اعتماد می‌کنند.

برای این دسته از کاربران، بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان که اتفاقا در بازار ایران هم به‌راحتی پیدا می‌شود، نوکیا 6.2 است. نوکیا 6.2 یکی از جدیدترین تولیدات برند نام‌دار دنیای موبایل محسوب می‌شود که با قیمتی نزدیک به سه میلیون تومان، طراحی زیبا و امکانات مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای مثال، نمایشگر بزرگ و باکیفیت نوکیا 6.2 که اتفاقا از فناوری HDR10 هم پشتیبانی می‌کند، 400 پیکسل را در هر اینچ خود جای داده است تا به یکی از بهترین نمایشگرهای LCD در این بازه قیمتی تبدیل شود.

مورد جذاب بعدی کاربرد سیستم عامل اندروید وان است. اندروید وان نسخه‌ی خالصی از اندروید است که هیچ سرویس، اپلیکیشن یا پوسته‌ی اضافی ندارد و تجربه‌ای روان ایده‌آل را به کاربران ارایه می‌دهد. استفاده از این سیستم‌عامل به نوکیا 6.2 کمک می‌کند که نه‌تنها عملکردی سریع و روان داشته باشد، بلکه به‌روزرسانی‌های اندروید را سریع‌تر دریافت کند.

نوکیا 1 یا نوکیا 1 پلاس

Nokia 1 / نوکیا وان

در نهایت اگر به هر دلیلی می‌خواهید با حداقل هزینه ممکن، گوشی هوشمندی تهیه کنید که صرفا وظایف روزمره و ساده را در پایین‌ترین کیفیت انجام دهد، دو گوشی نوکیا 1 و نوکیا 1 پلاس گزینه‌ی در دسترس هستند. این دو را در حال حاضر در بازار ایران می‌توانید با قیمتی کمتر از یک میلیون تومان تهیه کنید.

نوکیا 1 را در صورتی پیشنهاد می‌کنیم که می‌خواهید حداقل هزینه را صرف کنید و حتی هزار تومان بیشتر هم برایتان ممکن نیست. این گوشی از سیستم‌عامل اندروید گو استفاده می‌کند که گوگل آن را مخصوص گوشی‌های رده پایین طراحی کرده است.

نوکیا 1 نمایشگری 4٫5 اینچی کاملا معمولی، پردازنده‌ای ضعیف و حافظه رم و ذخیره‌سازی بسیار اندکی دارد؛ بنابراین اگر قصد خرید این گوشی را دارید می‌بایست در نظر داشته باشید که همواره باید با احتیاط خاصی با سیستم‌عامل رفتار کنید؛ اگر می‌خواهید گوشی کند نشود، نباید برنامه‌های زیادی روی آن نصب کنید و اپلیکیشن‌های سنگین جایی در آن ندارند. دو دوربین معمولی در جلو و پشت گوشی تعبیه شده‌اند که چندان مناسب ثبت لحظات مهم زندگی‌تان نیستند، مگر اینکه انتظار خاصی از تصویر خروجی نداشته باشید.

حالا اگر به‌دنبال ارزان‌ترین گزینه‌ی ممکن هستید اما توانایی پرداخت بیش از یک میلیون تومان را دارید، می‌توانید نوکیا 1 پلاس را تهیه کنید.

Nokia 1 Plus / نوکیا وان پلاس

نوکیا 1 پلاس باوجود اختلاف قیمت اندک با نوکیا 1، از همه نظر پیشرفتی درخورتوجه محسوب می‌شود. نمایشگر بزرگ‌تر و دقیق‌تر، سیستم‌عامل به‌روزتر، پردازنده‌ی قدرتمندتر، دوربین‌های اصلی و سلفی بهتر و از همه مهم‌تر، باتری حجیم‌تر می‌تواند افزایش 30 درصدی قیمت نوکیا 1 پلاس در مقایسه با نوکیا 1 را توجیه کند.

در کل، پیشنهاد ما برای بهترین گوشی ارزان‌تر از یک میلیون تومان، نوکیا 1 پلاس است؛ مگر آن‌که بخواهید تا جای ممکن در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید که در این صورت باید به سراغ نوکیا 1 بروید.

انتخاب‌های دیگر

صرف‌نظر از این 10 گوشی که پیشنهادهای زومیت برای انتخاب بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان هستند، محصولات دیگری هم در بازار وجود دارند که می‌توانید مد نظر داشته باشید. از بهترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 با این حال پیشنهاد زومیت، موارد اشاره شده در این راهنمای خرید بودند که با توجه به بودجه‌ی مورد نظر خود می‌توانید نمونه‌ی مطابق با سلیقه‌ی خود را خریداری کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدا گفتیم اینکه در نهایت چه مدل گوشی هوشمندی را تهیه کنید، کاملا به نیاز شما بستگی دارد. هر 10 مدلی که معرفی کردیم می‌توانند به نوعی لقب بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان را به خودشان اختصاص دهند؛ باید باتوجه به هزینه، کارایی و نیازتان بسنجید که کدام‌یک برای شما مناسب‌ترین است.

اگر بودجه شما به سه میلیون تومان نزدیک است، قطعا گوشی‌هایی مثل شیائومی ردمی نوت 8، سامسونگ گلکسی A30s و هواوی Y9 پرایم 2019 بهترین انتخاب‌هایتان خواهند بود. این سه گوشی ارزش خرید زیادی نسبت به قیمتشان دارند و به‌راحتی می‌توانند اکثر نیازهای شما را به‌عنوان یک کاربر حرفه‌ای گوشی هوشمند برآورده کنند.

مقایسهردمی نوت 8 شیائومیگلکسی A30s سامسونگY9 پرایم 2019 هواوی
اتصالات
شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE5.0، A2DP، LE
GPSبله، با A-GPS، GLONASS، BDSبله، با A-GPS، GLONASS، BDSبله با GLONASS، BDS، A-GPS
NFCخیربله
رادیورادیو اف‌ام
USB2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل، پشتیبانی از OTG2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل2.0، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل
باتری
باتریباتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4000 وات‌ساعتباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع 18 وات (کوییک شارژ 3)شارژ سریع 15 واتیشارژ 10 وات
بدنه
ابعادضخامت 8.35 میلی‌متر158.5 در 74.7 در 7.8 میلی‌متر163.5 در 77.3 در 8.8 میلی‌متر
وزن190 گرم166 گرم196.8 گرم
سیم‌کارتدوسیم‌کارتهتک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضه- اندروید 9 پای - 10 MIUIاندروید 9.0 (پای)- اندروید 9.0 (پای) - EMUI 9
تراشهاسنپدراگون 665 (یازده نانومتری)Exynos 7904 (چهارده نانومتری)Hisilicon Kirin 710F (دوازده نانومتر)
پردازنده مرکزیهشت هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 260 Gold، چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silver8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A73 و شش هسته‌ی 1.6 گیگاهرتز Cortex-A53)8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Cortex-A53)
پردازنده گرافیکیAdreno 610Mali-G71Mali-G51 MP4
حافظه
درگاه حافظهبله (اسلات اختصاصی)میکرو اس‌دی، تا 1 ترابایت (درگاه اختصاصی)میکرو اس‌دی، تا 1 ترابایت
حافظه داخلی64/128 گیگابایت، 6 گیگابایت رم یا 64 گیگابایت، 4 گیگابایت رم32 گیگابایت 3 گیگابایت رم، 64 گیگابایت 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت 4 گیگابایت رم64/128 گیگابایت، 4 گیگابایت رم
دوربین
اصلی48 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، سنسور ایزوسل سامسونگ، f/1.8) 8 مگاپیکسل (13 میلی‌متر، f/2.2، لنز فوق‌عریض، 1/4 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل) 2 مگاپیکسل (1.75 میکرومتر سایز پیکسل، 1/5 اینچ سایز سنسور، f/2.4، دوربین مخصوص ماکرو) 2 مگاپیکسل (1.75 میکرومتر سایز پیکسل، 1/5 اینچ سایز سنسور، f/2.4، سنسور تشخیص عمق تصویر)25 مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.7) 8 مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.2) 5 مگاپیکسل (f/2.2، سنسور تشخیص عمق تصویر)16 مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لنز واید، f/1.8) 8 مگاپیکسل (فوق عریض) 2 مگاپیکسل (f/2.4، سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌هافلش LED، پانوراما، HDRفلش LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری1080p@30fps1080p@30fps
سلفیسلفی 13 مگاپیکسل16 مگاپیکسل (f/2.0)16 مگاپیکسل (f/2.0، مکانیزم بالاجهنده)
فیلم‌برداری سلفی1080p@30fps1080p@30fps1080p@30fps
شبکه
فناوریGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTE
صدا
جک 3.5 میلی‌متریبلهبلهبله
لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصیلغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
عرضه
معرفی2019، اوت2019، اوت2019، می
وضعیتموجود. عرضه‌شده در سپتامبر 2019موجود. عرضه‌شده در سپتامبر 2019موجود. عرضه‌شده در جولای 2019
قابلیت‌ها
حسگرهاحسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، سنسور IRحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نماحسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
متفرقه
رنگ‌هاسفید، مشکی، آبیمشکی، سفید، سبز، بنفشسبز، سیاه، آبی
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 170 یوروحدود 220 یورو
نمایشگر
نوعLCDSuper AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگLTPS IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
ابعاد6.3 اینچ6.4 اینچ (~84.9% نسبت نمایشگر به بدنه)6.59 اینچ (~84.3% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن1080 × 2340 (403 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)720 در 1560 پیکسل، 19.5:9 (~268 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~391 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظنامشخص

 

 

اگر روی برندهای کلاسیک تعصب دارید یا به‌دنبال یک گوشی خوش‌ساخت و زیبا هستید، باید به سراغ نوکیا 6.2 بروید. شاید ارزش خرید آن در حد سه مورد قبلی نباشد، ولی محصولی خوش‌ساخت است که ناامیدتان نمی‌کند.

اگر سه میلیون تومان بیش از بودجه‌ی مورد نظر شما است و به‌دنبال گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر هستید، شیائومی ردمی 8A و سامسونگ گلکسی A10s پیشنهاد ما به شما است. این دو به اندازه مدل‌های قبلی اطمینان‌پذیر، ولی در عوض مراعات حساب بانکی شما را می‌کنند.

در نهایت اگر فقط می‌خواهید یک گوشی هوشمند با کمترین هزینه ممکن بخرید، بهتر است که به سراغ دو گوشی رده پایین نوکیا یعنی نوکیا 1 و نوکیا 1 پلاس بروید. هر دو گوشی ابتدایی‌ترین امکانات یک گوشی هوشمند را با کمترین هزینه در اختیارتان قرار می‌دهند.

برای مطالعه اطلاعات فنی و قیمت روز همه گوشی‌های موبایل می‌توانید به بخش دیتابیس زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی را برای تبادل نظر در مورد گوشی‌های موبایل فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سوالات خود را در مورد این گوشی‌ها مطرح کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/336683/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازی‌های پلی‌استیشن و سگا به آیفون می‌آیند

این بازی پس از 9 سال حتی از GTA V و Call of Duty هم محبوب‌تر شده است

فعلا خبری از نسخه کنسولی Cities: Skylines 2 نخواهد‌ بود

4 گوشه دنیا/ این پسر آلمانی 73 هزار دلار خرج کرد تا شکل عروسک شود

مرگ دلخراش یک موتورسوار در برخورد با نیلی‌گاو

بخشی از مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان کردستان

روایت عجیب و باورنکردنی از مادر رونالدو!

قدم زدن تمساح در فلوریدا

درس بزرگ معادی به پسرش در «افعی تهران»

ضرر سنگین ستاره لژیونر پس از طلاق از همسرش!

این عروس و دامادم که همیشه خدا باهم قهرن!

تو رفاقت آدم فروش نباشیم

شکست غیرمنتظره ایران برابر بحرین در نیمه اول

فروش سرخابی‌ها؛ خصوصی‌سازی یا رفع تکلیف؟

فرانسه بسیج شد تا امباپه چمپیونزلیگ ببرد

مسی را برای کوپا با پر قو حفظ می‌کنند

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان؛ آسو تایم

گل دوم ایران به بحرین توسط مهدی کریمی

جلسه سرپایی عنایتی با گلزن پیکان

صلح در رختکن بارسا، گوندوغان شفاف سازی کرد

گریلیش: فصل خیلی سختی داریم

گزارش زنده؛ ایران 3 - 3 بحرین

ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال

چرا به اهدافمان در زندگی نمی‌رسیم؟

تقویت قوای جنسی با این 4 خوراکی پرطرفدار

یک نماینده مجلس سِمت گرفت

محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری کاندیدای انتخابات 1404 می‌شوند؟

فرید مدرسی خطاب به مهدی فضائلی: فرمان حمله به شما را شاخه ایدئولوژیک جبهه پایداری صادر کرده است

واکنش رحیمی جهان‌آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

اینتل از بزرگ‌ترین کامپیوتر نورومورفیک جهان رونمایی کرد

گوشی‌های تاشو دیگر دست نیافتنی نیستند

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

4 گوشه دنیا/ اولین هتل طلایی جهان از طلای 24 عیار!

تصاویری از کردستان که چشم مردم ایران را به خود خیره کرد

قاری نوجوان به مسابقه 50 میلیاردی دعوت شد

متن خبر درگذشت سهراب سپهری در اطلاعات 44 سال پیش

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت

علی علیپور جایگاهش را پس گرفت

سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم

کری خوانی گرافیکی هوادار ادامه دارد

آنچلوتی 22 رئالی را برای ال‌کلاسیکو به خط کرد

بدترین خبر برای تراکتور در آستانه جام حذفی